Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Werneri kirjoitti:
25 Tammi 2021, 17:14
Mites te joilla on Diesel Giulia (tai Stelvio), onko ollut ohjelmaa tuon SCR (AdBlue) systeemin kanssa. Paljonko tuota urealientä käytännössä kuluu? Entäs pakkaset? Kiinnostaisi kuulla, enkä nyt äkkiä löytänyt tästä juttua.
Mistäs vuosimallista alkaen tuo AdBlue-systeemi on tullut? Ainakaan omassa 2016 ei ole moista.

Ihan toiseen asiaan. Onko joku päivitellyt auton infotainment-softaa itse? Lähinnä hirvittää, mitäs sitten tekee jos iskee blue screen tms. kesken päivitysprosessin Alfan tauluun... Täällä on ohjeet ja ohjelmistot.
Muistaakseni omassa on joku hyvin antiikkinen versio, ja uusin saatavilla oleva tähän vuosimallin taitaa olla tuo 002.010.043.

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Jotenkin kuvittelin, että 2014 voimaan tullut euro 6 päästörajat vaatisi Dieselissä tuon AdBlue systeemin. Meneekö Giulia rajojen alle ilman SCR:ää?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Ei ainakaan kesällä 2017 valmistetussa diesel stelviossa ole SCR:ää. Liekkö uudemmissakaan?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Cloverleaf kirjoitti: Ihan toiseen asiaan. Onko joku päivitellyt auton infotainment-softaa itse? Lähinnä hirvittää, mitäs sitten tekee jos iskee blue screen tms. kesken päivitysprosessin Alfan tauluun...
Olen tehnyt, ei mitään ongelmia. Jonkin aikaa sai ajella kylillä, jotta päivitys meni läpi. Ei huolta murhetta. Ajoin jenkkipäivitykset sisään, kun kokeilin vaikutusta radion ongelmiin. Ei korjannut niitä, mutta eipä ainakaan huonontunut, joten kyllä sen uskaltaa tehdä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JT Newman kirjoitti:
25 Tammi 2021, 18:21
Adblue tuli 2019-malleihin. https://www.fleetnews.co.uk/news/manufa ... suv-ranges
Euro 6 vehkeet FCA sai onnistumaan ilman sinistä pissaa mutta Euro 6d myötä kehiin tuli AdBleu.

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

^^ OK. Kiitos. Tuohan on helpottava uutinen jos joskus Dieseliä sattuisi katselemaan. Yksi vikakohde vähemmän jos ei ole tuota SCRää.

MikkoMM
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Tammi 2019, 23:39
Car(s): Ex: 75 TS '90, Gtv 3.0 V6 24V '98
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikkoMM »

Miten pahasti Giuliat ruostuu, onko asiasta kokemuksia tai tietoja? Mikäli muistatte menneitä aikoja, niin sekä 156 ja 159 malleja kehuttiin aikanaan että ei ole ruostetta. Oma 75 TS oli kanssa suht ruosteeton 8 vuoden ikäisenä (jolloin se ruostesuojattiin), mutta >15 vuoden kohdalla asia oli toisin. Nykyinen Gtv '98 näyttää hyvältä, mutta se ei olekaan suolaa nähnyt.

Mutta, mutta.

Usan palstoilla on useampia autoja, jossa ruostuu peräluukku sisäpuolelta (https://www.giuliaforums.com/threads/ru ... lid.44142/). Ovien kiinnitysruuvit samoin (https://www.giuliaforums.com/threads/rust-issues.46738/)

Tyypillisestihän Alfoista menee helmat rikki (ruostuvat lähinnä sisäpuolelta). Kun linkin kuvia katselee, Giuliassa saattaa päästä aikas helpolla suihkuttamaan helmakoteloiden joihinkin osuuksiin suoja-aineita (etupyörän sisälokarien takaa - linkin kuva frontMountingPoints, sekä helmalevikkeiden kiinnikkeiden rei'istä). Etupyörän takana näyttäisi olevan täysin avoin rakenne (frontMountingPoints kuva), jonne suoja-aineita kannattanee laittaa pian.
https://www.giuliaforums.com/threads/ho ... val.45020/

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Noniin, tänään Alfa ei lähtenytkään käymään ensiyrittämällä. Ja kaikki tieto perustuu toisen käden ulosantiin.

Aikansa virtoja pois käyttämällä oli lähtenyt ja jätti tauluun moottorinhäiriövalon, lukaisin koodit kun auto saapui kotiin:
- P1279-00 - Starter motor signal (plausibility)
- U1713-2F - Engine control (NCM)
- B1040-64

Ensimmäinen ajatus oli että kuuluisa starttirele sielä oireilee, mutta kahdesta viimeisestä koodista voisi päätellä että akku. Mikäli ymmärsin oikein niin starttirele ongelma ei sytytä häiriövaloa?

Akun jännite suoraan navoista mitattuna 12,3 v, tosin autolla ejttu 70 km tämän episodin jälkeen.

Autohan oli 2.2 jtdm -18, mittarissa 37 tkm

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tais olla kutakuinkin samat koodit kun kerran sain -2x pakkasella ja auto oli seissyt viikon verran. Sama juttu et muutaman kerran joutu virtoja jumppaamaan ennenkuin suostu starttaa. Tästä huolto oli todennut että alhainen jännite aiheuttanut.
Starttirele taas antaa ihan vian starttireleestä, mutta kyllä sekin vikavalot tauluun lyö.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Jos ja kun tässä joutuu akkukaupoille rientämään, niin mikä se akku nyt pitää olla?

AGM Start&Stop akku? Onko muita huomion arvoisia asioita?

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Varta G14 AGM 95 Ah tuli kesällä laitettua..

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Varta 80 Ah EFB laitettiin joulukuussa AutoMilanossa. S&S ei ole juuri toiminut sen jälkeen, mutta en tiedä onko kyse vain normaalista talvitoiminnallisuudesta vai onko akku alimitoitettu/epäsopiva Giulian latausälylle.

Avatar
Mikkeller
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T
Paikkakunta: Kemi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Mikkeller »

Cloverleaf kirjoitti:
03 Helmi 2021, 22:26
Varta 80 Ah EFB laitettiin joulukuussa AutoMilanossa. S&S ei ole juuri toiminut sen jälkeen, mutta en tiedä onko kyse vain normaalista talvitoiminnallisuudesta vai onko akku alimitoitettu/epäsopiva Giulian latausälylle.
Jos uutta akkua ei ole ladattu laturilla kunnolla täyteen niin voihan olla, että start/stop -järjestelmän jännitevaatimus ei täyty nyt. Varsinkin kun näissä kuulostaa auton oma laturi olevan melkoinen pihtari.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Mikkeller kirjoitti:
04 Helmi 2021, 09:16
Jos uutta akkua ei ole ladattu laturilla kunnolla täyteen niin voihan olla, että start/stop -järjestelmän jännitevaatimus ei täyty nyt. Varsinkin kun näissä kuulostaa auton oma laturi olevan melkoinen pihtari.
Näinpä. Diesel Stelviossa uudella akulla kun laittaa suoraan 2x 150km keikan päälle ylläpitolaturin kiinni niin amppeerit lähtevät juoksemaan hyvää tahtia useammaksi tunniksi.

Teräsmiäs
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 14:47

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teräsmiäs »

Jos autossa löytyy Defan lohkolämmittimen pistoke keulilta, niin tämä on kyllä ehdottomasti fiksuin vaihtoehto kylkeen.
https://www.virtasenkauppa.fi/akkulatur ... defa-30500

Calixilta löytynee myös vastaava.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Radiomoduulin vaihtoyritys huollossa, osa... 5... ? Alan seota laskuissa.

Ei onnistunut :mrgreen:

Ei saatu konffattua, ei jätetty paikalleen, koska odometer vilkkui -> proxi viturallaan. Laittoivat vanhan takaisin. Nyt sitten odotellaan, että mitä seuraavaksi. Ilmeisesti maahantuojalta tikettiä Alfalle, mutta maahantuojaa ei tuontiauto kiinnosta.... ja intter netti kertoi, että moduulin koodaukseen tarvitaan suora linkki Italiaan, jotta aktivointikoodi saadaan riipaistua sisään. Enpä tiedä, onko tehty. Odotellaan.

No mutta. Auto meni sisään 2 vian kanssa ja poistui sieltä 2 vian kanssa, joista 1 uusi.

Vetoakselit vaihdettu: check.
Radiomoduuli ei vaihdettu.
Cruise lakkasi toimimasta.

Arvelin, että proxissa jotain vikaa. Ajo Lohjalta Espooseen, auto parkkiin ja tunnin päästä läppärin kanssa takaisin. Ihmettelin hallissa kuuluvaa huminaa, ja auton flekti pyöri omiaan! No, virta päälle ja KAIKKI maailman vikakoodit tauluun, radio huutaa täysillä, mikään ei tottele. Virtoja ei saa pois napista. Peräkontille ja akkukaapeli irti.
Sen jälkeen virrat takaisin ja proxi alignmentia tekemään. Selvisi, että auto on nollautunut perusasetuksiin, jollaisena se minulle tuli. Maakoodina Sweden, normicruise ja ei automaattivaloja. Proxi läpi ja homma selvä.

Vähän väsyttävää touhua, mutta ainakaan ei rutise keula niin pahasti enää.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

"Kaikki pitäisi tehdä itse"....

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Ei mun Giulia tykkää talvesta...

Taas kun vähän pakkasta, niin moottorivalot tauluun. Ajoin 30 km, pysähdyin 10 min ja lähdin ajamaan niin tuli valo tauluun. Huoltoaseman pihalla luin koodit.

U1713
U1461
B1177
B1176
B1175
B1174
B1049

Eka tulee tauluun heti uudestaan, vaikka nollaa koodit. ECM/EMS vika. Voiko tällä ajella? Lomareissussa tien päällä ollaan...

Nippu B-koodeja on kaikkien ovien ikkunan nostimen moottorit? Viimeinen on lasinpesuri (olen poistanut releen).

Ihme settiä, eka Alfa jossa saa koodeja ihmetellä.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Harmillisen paljon näitä ongelmia syntyy pakkasessa italianihmeelle.

Mut pari seikkaa on syytä noteerata täällä pohjoisessa.
Alfa on asentanut 80 Ah akkuja vain lämpimiin maihin. Cold weather pack autoissa on aina 95 Ah akku
Lisäksi (ei ole varmaa) mutta on väitetty että cold weather packagessa tulee mukana isompi laturi (150->180 amp)

Lähinnä koskee tuontiautoja. Lisäksi ilmeisesti diesel vaatii enemmän käynnistysvirtaa ja siksi herkempi. Tiiä sit.

Mut jotenkin Cleverleafin tapauksessa epäilisin että sun ois syytä vaihtaa tohon vielä kerran isompi akku. Sulla noita ongelmia on ollut riittävästi ja kun se start/stop ei myöskään toimi mikä viittaa jatkuvaan alhaiseen jännitteeseen.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JanV kirjoitti:
04 Helmi 2021, 15:51
Harmillisen paljon näitä ongelmia syntyy pakkasessa italianihmeelle.

Mut pari seikkaa on syytä noteerata täällä pohjoisessa.
Alfa on asentanut 80 Ah akkuja vain lämpimiin maihin. Cold weather pack autoissa on aina 95 Ah akku
Lisäksi (ei ole varmaa) mutta on väitetty että cold weather packagessa tulee mukana isompi laturi (150->180 amp)

Lähinnä koskee tuontiautoja. Lisäksi ilmeisesti diesel vaatii enemmän käynnistysvirtaa ja siksi herkempi. Tiiä sit.

Mut jotenkin Cleverleafin tapauksessa epäilisin että sun ois syytä vaihtaa tohon vielä kerran isompi akku. Sulla noita ongelmia on ollut riittävästi ja kun se start/stop ei myöskään toimi mikä viittaa jatkuvaan alhaiseen jännitteeseen.
Ajoin 300 km tuo vikavalo taulussa. Kokeilin matkalla pari kertaa nollata koodit ja vain tuo U1713 jää vainoamaan. Pitänee AutoMilanoon huomenna soitella josko ne voisi ihmetellä, kun ne sen akunkin vaihtoi....

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Meikäläisen auto on Saksan tuonti ja 95 Ah akku löytyy peräkontista. Tosin tässä on myös ratinlämmittimet yms. joten lieneekö jonkin sortin talvivarustelulla...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Milloin veikkaatte että nettiautossa on, Suomi kilvin, ekaa kertaa 3kpl Giuliaa alle 10t€?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:
05 Helmi 2021, 15:20
Milloin veikkaatte että nettiautossa on, Suomi kilvin, ekaa kertaa 3kpl Giuliaa alle 10t€?
Meinaatko ostaa nipussa , auto ja kaksi vara-autoa ? :lol: Alfistin touhua...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eiku siitä voi laskea että vielä 3 vuotta niin on varaa lunastaa tuo omistamisen haave.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cloverleaf kirjoitti:
04 Helmi 2021, 14:26
Ei mun Giulia tykkää talvesta...
Omalla kohdalla katastrofaalisen ensimmäisen talven ensimmäisistä pakkasista on nyt menty ongelmitta noin 2.5 talvea kun akku vaihdettiin ja softia päivitettiin riittävästi.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

FinPat kirjoitti:
05 Helmi 2021, 22:08
Cloverleaf kirjoitti:
04 Helmi 2021, 14:26
Ei mun Giulia tykkää talvesta...
Omalla kohdalla katastrofaalisen ensimmäisen talven ensimmäisistä pakkasista on nyt menty ongelmitta noin 2.5 talvea kun akku vaihdettiin ja softia päivitettiin riittävästi.
Katsotaan nyt pitääkö tuo 2 kk ikäinen Varta vaihtaa pois. Tässäkin ketjussa mainittu Defan pistokkeeseen liitettävä laturi on kyllä ostoslistalla. Softat pitäisi myös käydä virallisessa merkkihuollossa päivittämässä. Kysymys kuuluukin:

1. Jos haluaa jälkiasennuksena adaptiivisen vakkarin, niin mikä moduli/versio pitää vaatia päivitettäväksi, jotta adaptiiviseen liittyvä takaisinkutsu tulee korjattua?

2. Jos haluaa RDNA-kytkimen jälkiasennuksena 2016 malliin, niin riittääkö kaikkien perusmodulien päivitys vai pitääkö vaatia jotain erikoista mitä ei vakiona päivitetä?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

1. Continental ABS yksikkö
Description of Recall:FCA US LLC (Alfa Romeo) is recalling certain 2018-2019 Alfa Romeo Stelvio and 2017-2019 Giulia vehicles. The Brake System Module (BSM) software may prevent the driver from disabling the Adaptive Cruise Control (ACC) after the traction control system detects a specific wheel slip.
Action Need To Fix It:Alfa Romeo has notified owners, and dealers will update the BSM software, free of charge. The recall began March 25, 2019. Owners may contact Alfa Romeo customer service 1-800-853-1403. The Alfa Romeo number for this recall is V27.

2. Vaihteisto on se oleellisin koska ilman sitä et saa racessa vaihdettua lavoista. Tosin sulla on diesel eli et saa kuitenkaan vaihdettua lavoista racessa koska siihen ei ole yhteensopivaa ohjelmaa olemassa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JanV kirjoitti:
08 Helmi 2021, 20:10
1. Continental ABS yksikkö
Description of Recall:FCA US LLC (Alfa Romeo) is recalling certain 2018-2019 Alfa Romeo Stelvio and 2017-2019 Giulia vehicles. The Brake System Module (BSM) software may prevent the driver from disabling the Adaptive Cruise Control (ACC) after the traction control system detects a specific wheel slip.
Action Need To Fix It:Alfa Romeo has notified owners, and dealers will update the BSM software, free of charge. The recall began March 25, 2019. Owners may contact Alfa Romeo customer service 1-800-853-1403. The Alfa Romeo number for this recall is V27.

2. Vaihteisto on se oleellisin koska ilman sitä et saa racessa vaihdettua lavoista. Tosin sulla on diesel eli et saa kuitenkaan vaihdettua lavoista racessa koska siihen ei ole yhteensopivaa ohjelmaa olemassa.
Kiitos paljon! ECU-Helsinki sanoi, että ton RDNA-modauksen tosiaan saisi dieseliin, mutta lavat ei toimi. Se ehkä syö vähän ideaa tuosta. Sanoivat myös, että ohjelmistot pitää olla "päivitetty uusimpaan", jotta modauksen jälkeen ei jää kilometrilukema vilkkumaan.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

juu, kyllä näin. lavat (tai siis manuaalivaihto ylipäänsä) toimii toki normaalisti muissa moodeissa.

Teräsmiäs
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 14:47

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teräsmiäs »

Jenkkilästä löytynee varsinkin bensakoneeseen hyvät ohjeet, koskien RDNA -katkaisijaa.
Joko kolvilla tai ilman.

https://www.giuliaforums.com/threads/ho ... 019.46258/

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Raikkoo kirjoitti:
03 Helmi 2021, 21:40
Jos ja kun tässä joutuu akkukaupoille rientämään, niin mikä se akku nyt pitää olla?

AGM Start&Stop akku? Onko muita huomion arvoisia asioita?
Eilen heitin BOSCH EFB 95AH akun alkuperäisen tilalle. Katsotaan mihin muuttui, vai muuttuuko mikään.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Oliks täällä jollain giulia q2:nen ns. performance packillä? Suomessa niitä on käsittääkseni aika vähän, mikä sinänsä outoa koska meillä niitä tarvittaisiin ihan ton lumen takia.
Toi pp:n sisältämä lsd meinaan aika paljon auttaisi lumessa etenemistä, joka ei yksivetoisella ihan hirveän hyvää yleensä ole.

Jos jollain on, niin kiinnostaisi kokemukset. Toki vertailupohjaa ei varmaan taas ole :D

Jos tällaiset talvet jatkuvat niin ton lsd:n saa reilu 2k€:oon + verot mutta voisi olla ihan worth to buy.

tennis
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Huhti 2014, 10:51

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tennis »

Minulla täällä Vantaalla on Q2. Hyvin se etenee lumessa antaa jopa jonkin verran pyörien sutia.Enemmän kyllä sydäntä särkee kun auto on niin matala että pohja raapii polanteissa.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

..eli ratkaisu Suomen oloihin on Stelvio talveksi ja Spider kesäksi! ;)

Ja koska jäsenet tennis ja JanV vaikuttavat molemmat pääkaupunkiseudulla niin Q2 vs melkein-QV vertailutesti lienee luettavissa palstalta pikapuoliin.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

eiku stelvio QV talveks ja 4c/8c kesäks.

Onks tenniksellä siis toi perfomance pack. Siinä tuli LSD:n mukana myös säädettävä iskunvaimennus, minkä tosin sai yksistäänkin ilman performance packkiä.

tennis
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Huhti 2014, 10:51

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tennis »

Juu kyllä siinä jousitus D asennossa on oletus arvoisesti jäykempi,toki napin painalluksella muuttuu pehmeämmiksi.
Kyllä D asennolla yleensä mennään.Kesällä mutkatiellä varsinkin jousitus eron huomaa.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:
11 Helmi 2021, 16:53
eiku stelvio QV talveks ja 4c/8c kesäks.
Vielä pitää bitcoinin ja ethereumin hieman nousta ennen kuin tehdään tuollainen kaluston päivitys.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

JanV kirjoitti:
11 Helmi 2021, 10:36
Oliks täällä jollain giulia q2:nen ns. performance packillä? Suomessa niitä on käsittääkseni aika vähän, mikä sinänsä outoa koska meillä niitä tarvittaisiin ihan ton lumen takia.
Toi pp:n sisältämä lsd meinaan aika paljon auttaisi lumessa etenemistä, joka ei yksivetoisella ihan hirveän hyvää yleensä ole.

Jos jollain on, niin kiinnostaisi kokemukset. Toki vertailupohjaa ei varmaan taas ole :D

Jos tällaiset talvet jatkuvat niin ton lsd:n saa reilu 2k€:oon + verot mutta voisi olla ihan worth to buy.
Täällä on ollu elokuusta asti Super performance paketilla, en antaisi sitä pois. Todella makea kun saa alustan jämäkämmäksi ja myös pehmeämmäksi. Ensimmäinen takatyöntö auto itsellä, joten en hirveästi osaa vertailla etenemistä. Mutta koko talven nyt ajellut kitkoilla lumella ja jäällä eikä ongelmia, oikein todella liukkaalla kun laitta A-moodin päälle niin pärjää varsin hienosti. A-ajotilassa ei päästä käytännössä ollenkaan sutimaan, joten etenee niin hyvin kuin on mahdollista.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Bingo täältäkin startin rele sekoilun osalta pakkasilla nyt alkuvuodesta... Nimimerkillä auto kahden viikon sisään kahdesti hinurilla pajalle kyseisen ongelman vuoksi ja sama aiempina talvina... Muutenkin kun on tässä viimeaikona tullut tarvetta nelivetoiselle autolle ja autokuume on vaivannut eikä ongelmaa ole saatu kolmen vuoden aikana kuntoon ja takuu kun lähestyi lopuaan, niin ratkaisin ongelman nyt yksinkertaisesti niin, että vaihdoin autoa ja samalla merkkiä erääseen nelivedoistaan kuuluisaan Japanilaisvalmisteiseen autoon. Muuten Giulia oli kyllä oikein kiva auto tämän kolmen vuoden aikana kun sen omistin mutta kyseinen releongelma jos mikä vetää rauhallisemmankin miehen hermot lopulta kireälle...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Raikkoo kirjoitti:
11 Helmi 2021, 22:38
JanV kirjoitti:
11 Helmi 2021, 10:36
Oliks täällä jollain giulia q2:nen ns. performance packillä? Suomessa niitä on käsittääkseni aika vähän, mikä sinänsä outoa koska meillä niitä tarvittaisiin ihan ton lumen takia.
Toi pp:n sisältämä lsd meinaan aika paljon auttaisi lumessa etenemistä, joka ei yksivetoisella ihan hirveän hyvää yleensä ole.

Jos jollain on, niin kiinnostaisi kokemukset. Toki vertailupohjaa ei varmaan taas ole :D

Jos tällaiset talvet jatkuvat niin ton lsd:n saa reilu 2k€:oon + verot mutta voisi olla ihan worth to buy.
Täällä on ollu elokuusta asti Super performance paketilla, en antaisi sitä pois. Todella makea kun saa alustan jämäkämmäksi ja myös pehmeämmäksi. Ensimmäinen takatyöntö auto itsellä, joten en hirveästi osaa vertailla etenemistä. Mutta koko talven nyt ajellut kitkoilla lumella ja jäällä eikä ongelmia, oikein todella liukkaalla kun laitta A-moodin päälle niin pärjää varsin hienosti. A-ajotilassa ei päästä käytännössä ollenkaan sutimaan, joten etenee niin hyvin kuin on mahdollista.
Jaa, sulla on A-asennossa jotain vikaa. Viimeks ku jäin hankeen ni deellä pääsi pois, aalla ei tapahtunu mitään. :crazyeyes:

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Ehkä hangesta pääsee paremmin D-moodilla pois, mutta kyllä A-moodi liukkaalla tiellä normiajoissa vähentää kiihdytyksissä sutimista kun kaasuvaste on mummomainen.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^mummomainen on oikea sana. :silly:

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Itse olen kuvannut A-moodia 200D simulaattoriksi.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Teemuv kirjoitti:
13 Helmi 2021, 01:05
Bingo täältäkin startin rele sekoilun osalta pakkasilla nyt alkuvuodesta... Nimimerkillä auto kahden viikon sisään kahdesti hinurilla pajalle kyseisen ongelman vuoksi ja sama aiempina talvina... Muutenkin kun on tässä viimeaikona tullut tarvetta nelivetoiselle autolle ja autokuume on vaivannut eikä ongelmaa ole saatu kolmen vuoden aikana kuntoon ja takuu kun lähestyi lopuaan, niin ratkaisin ongelman nyt yksinkertaisesti niin, että vaihdoin autoa ja samalla merkkiä erääseen nelivedoistaan kuuluisaan Japanilaisvalmisteiseen autoon. Muuten Giulia oli kyllä oikein kiva auto tämän kolmen vuoden aikana kun sen omistin mutta kyseinen releongelma jos mikä vetää rauhallisemmankin miehen hermot lopulta kireälle...
STI vai Evo?
Mut siis uusiutuko starttireleongelma vaihdon jälkeen, eli eikö toimivaa osaa ole alfa vielä saanut pihalle.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Ihan Subaru XV tuli ostettua, kun sellainen kiinnosti ja hyvittivät Alfasta erittäin hyvin vaihdossa varsinkin jos vertaa muilta merkeiltä kysyttyihin tarjouksiin. Mutta siis niin asiaan... :-D Omaan Giuliaani vaihdettiin startin rele(et) yhteensä kuudesti nyt kun mielessäni joka kerran laskin ja näitten lisäksi ongelmaa tutkittiin muutamaan otteeseen ilman releen vaihtoa ja joka kerta ongelma palasi ennemmin tai myöhemmin. Parilla kerralla auton sai kikkailtua tavalla tai toisella käymään ja ajettua itse korjaamolle, mutta neljästi piti turvautua hinausauton apuun. Viimeinen niitti tosiaan nyt oli tämä alkuvuosi, kun hinurin lavalla mentiin korjaamolle kahdesti parin viikon sisällä ja jälkimmäisellä kerralla odotin hinausautoa lähes 3 tuntia -23 asteen pakkasessa keskellä ei mitään. Joskin nyt viimeisen leviämisen jälkeen korjaamolla oli vaihdettu myös releen pohja ja päivitetty jokin softa ja minulle kerrottiin myös, että rele oli vaihdettu "päivitettyyn" malliin aiemmasta releestä. Tämän korjauksen toimivuus jäi nyt tosin itselleni mysteeriksi, sillä auto lähti vaihtoon vajaa viikko sen jälkeen kun hain sen viimeisen kerran korjaamolta. Voi tosin hyvin ollakkin että nuo toimenpiteet nyt oikeasti vaikuttivat jotain sillä loppuajan auto kyllä lähti hienosti käymään kovassakin pakkasessa. Vaihtopäätökseen toki vaikutti myös se, että ensimmäisellä kerralla tämän talven hyytymisistä sain maahantuojan suunnalta lähes v*ttuiluun verrattavissa olevaan äänensävyyn puhelun, jossa väitettiin minun pesseen autoa väärin ja alettiin antaa autonpesuohjeita ja samalla väläyteltiin että remontti ei mene takuuseen vaan minun tulee maksaa siitä 300e , koska olen heidän mukaansa aiheuttanut ongelman itse koska se on vaivannut niin usein... :roll: Itselläni on siis myös autoalan koulutus ja tietääkseni jokaisen nykyauton pitää kestää normaali ulkopintojen käsinpesu, joten pienen kuluttajaviranomaisella uhkailun ja muun neuvottelun jälkeen luopuivat tästä vaatimuksesta, mutta omien hermojeni kireyttä se ei todellakaan vähentänyt, varsinkin kun auto tämän jälkeen jätti pian uudestaan tielle ja kuten varmasti arvaattekin sitä ei ollut pesty näitten kertojen välillä. :lol:

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

no joo. Ymmärrän nyt täysin että vaihdoit merkkiä :lol: Mistäköhän ne repi ton että auton ulkopesu vaikuttais jotenkin käynnistysongelmiin tai että se voisi jotenkin olla kuluttajan syy.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Hienosti vedetty maahantuojalta. Siellä on varmaan töissä kaikki jotka on vauvana tiputettu lattialle.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Sen kun tietäisi... Niin vaan väittivät että olen painepesurilla ruiskuttanut pesun yhteydessä vettä keulaan, niin että sitä on päässyt maskin välistä etuvalon alla olevaan releboksiin hajottamaan sen. Kysynpähän vaan, miten sinne sitten ei pääse muka sadevesi ja tiellä lentävä suolalitku ja muu moska ? :roll:

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä vedän joka kerta painepesurilla maskista sisään. Niin ne kennot ja keula pestään. Käyttöohjekirja tai takuusäännöt ei sitä kiellä tämän merkin kohdalla, joten maahantuojan henkilön on parempi olla soittelematta.

Vastaa Viestiin