Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Työkaluissa sattuu olemaan sellainen joka väittää olevansa sopiva aine noihin kohteisiin. Ei sen kummempaa syytä.
Sama aine on mennyt auton, moottoripyörän ja polkupyörien ruuvien kierteisiin suojana.
Sama aine on mennyt auton, moottoripyörän ja polkupyörien ruuvien kierteisiin suojana.
- mutt
- Viestit: 5469
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, akunkenkiä on messinkisiäkin, joka siis on kupariseos, joten tuossa paikassa ei tahnasta pitäisi haittaa olla. Toinen asia on, kun jotkut laittaa sitä jarrumäntiin ja liukutappeihin, siellä se osaa olla aika tuhoisaakin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä olen kyllä liukutapeissa käyttänyt aina ilman ongelmia.
- Aquatica
- Viestit: 15052
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aina on joku, kenellä ei murheita ole ollut, oli aine mitä hyvänsä.
Itselläni on useammasta kuin viidestä autosta liukutapit syöpyneet enemmän tai vähemmän kuparitahnan takia.
Myös alumiiniset satulat, kuparitahna liukupintaan ja teräsrunkoinen jarrupala on ikävä kombo.
Olen itse korvannut kuparitahnan täysin keraamisella CRCn tahnalla ja sitten liukutapeissa/pölysuojissa/mäntien tiivisteissä käytän kumille sopivaa Bremzylinder-rasvatusta, olikohan ATEn valmistamaa. Sininen tuubi, sai ennen Motonetista, nykyään Fixukset pitänee hyllyssä.
Itselläni on useammasta kuin viidestä autosta liukutapit syöpyneet enemmän tai vähemmän kuparitahnan takia.
Myös alumiiniset satulat, kuparitahna liukupintaan ja teräsrunkoinen jarrupala on ikävä kombo.
Olen itse korvannut kuparitahnan täysin keraamisella CRCn tahnalla ja sitten liukutapeissa/pölysuojissa/mäntien tiivisteissä käytän kumille sopivaa Bremzylinder-rasvatusta, olikohan ATEn valmistamaa. Sininen tuubi, sai ennen Motonetista, nykyään Fixukset pitänee hyllyssä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taidan itsekin vaihtaa leiriä hyvistä kokemuksista huolimatta. Kaveri sai houkuteltua kokeilemaan tuollaista: https://www.motonet.fi/tuote/at-moniase ... t=60-00835 On kyllä kätevä käyttää, joskin vähän hintava.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"Soveltuu kaikille liikkuville osille ajoneuvojen jarrulaitteistoissa paitsi liukutappeihin"KL kirjoitti: ↑13 Joulu 2023, 15:38Taidan itsekin vaihtaa leiriä hyvistä kokemuksista huolimatta. Kaveri sai houkuteltua kokeilemaan tuollaista: https://www.motonet.fi/tuote/at-moniase ... t=60-00835 On kyllä kätevä käyttää, joskin vähän hintava.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Takaoikea renkaanpaine laskee säännöllisesti eikä pysy täytetyssä 2.4 baarissa. Mutta laskettuaan 2 baarin se jää sinne. Muut renkaat näyttää järkeviä lukemia pumpulla ja ajotietokoneessa.
Jos on venttiilivika meneekö TPMS anturi samalla vaihtoon? Mitäs anturin toimittajasta, riittääkö että osanumero on oikea vai pitääkö olla täsmälleen sama anturi kuin muissa kulmissa?
Jos on venttiilivika meneekö TPMS anturi samalla vaihtoon? Mitäs anturin toimittajasta, riittääkö että osanumero on oikea vai pitääkö olla täsmälleen sama anturi kuin muissa kulmissa?
- Cotzy
- Viestit: 841
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä oli Stelvion talvirenkaissa alumiiniset venttiilinhatut, joista kaksi oli jumahtanut kiinni kierteisiin rengaspaineita nostettaessa pakkasen kiristyessä. Toinen aukesi jakarilla kevyesti autettaessa, toisen venttilinhattua väännettäessä venttiilinvarsi murtui ja venttiili ampaisi paineella lumihankeen .Pujazuba kirjoitti: ↑13 Joulu 2023, 17:33Takaoikea renkaanpaine laskee säännöllisesti eikä pysy täytetyssä 2.4 baarissa. Mutta laskettuaan 2 baarin se jää sinne. Muut renkaat näyttää järkeviä lukemia pumpulla ja ajotietokoneessa.
Jos on venttiilivika meneekö TPMS anturi samalla vaihtoon? Mitäs anturin toimittajasta, riittääkö että osanumero on oikea vai pitääkö olla täsmälleen sama anturi kuin muissa kulmissa?
Onneksi tapahtui kotipihassa, joten tyhjä talvirengas irti ja kesärengas paikalleen. Ja tyhjä talvirengas Breran perään (sopi juuri ja juuri peräkonttiin) ja rengasliikkeeseen.
Vaihtoivat tuohon renkaassa olleeseen TPMS-anturiin sen venttiilinvarren venttiileineen ja tiivisteen varren juuresta. Joten anturi säilyi samana ja siten myös ikääntyy samaan aikaan muiden talvirenkaiden TPMS-antureiden kanssa. Kustansi 30 euroa ja aikaa meni 20 minuuttia odottaessa.
Talvirengas takaisin paikalleen. Ja talvirenkaiden venttiilinhatut vaihtui muovisiin .
Cotzy
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ai se hoituu tuolla tavalla. Kiitos tiedosta.
Sun tapauksessa operaatioon kuului jännitystä. Pitää ajaa rengasliikkeeseen kun vielä voi ajaa sillä taloudessa ei ole ylimääräistä Breraa.
EDIT:
Käynti rengasliikkeessä ja pitkän selvittelyn jälkeen selvisi että kumin reunalla oleva tarra vanteen sisäpuolella oli taittunut ja aiheutti hienon vuodon.
Sun tapauksessa operaatioon kuului jännitystä. Pitää ajaa rengasliikkeeseen kun vielä voi ajaa sillä taloudessa ei ole ylimääräistä Breraa.
EDIT:
Käynti rengasliikkeessä ja pitkän selvittelyn jälkeen selvisi että kumin reunalla oleva tarra vanteen sisäpuolella oli taittunut ja aiheutti hienon vuodon.
- h_lauri
- Viestit: 6683
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla se oli ABit KT7 -emo ja Millennium Edition. Tai siis pojan pelikoneessa, mut MikroPC:n keskustelupalstalla (laaro siellä) kukaan ei uskonut sen missään olosuhteissa toimivan. Jäsen Polforea ehkä muistanee.
Ooteestä asiaan. Miten ootte saanu pyöräinkaaret pysymään lumettomina, siis muulloin kuin juhannuksena? Etuovien alle kertyy myös ihan huolella kamaa ja ne kolahtelee kaikenlaisiin töyssyihin.
- h_lauri
- Viestit: 6683
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
h_lauri kirjoitti: ↑16 Joulu 2023, 17:50Mulla se oli Abit KT7 -emo ja Millennium Edition. Tai siis pojan pelikoneessa, mut MikroPC:n keskustelupalstalla (laaro siellä) kukaan ei uskonut sen missään olosuhteissa toimivan. Jäsen Polforea ehkä muistanee.
Ooteestä asiaan. Miten ootte saanu pyöräinkaaret pysymään lumettomina, siis muulloin kuin juhannuksena? Etuovien alle kertyy myös ihan huolella kamaa ja ne kolahtelee kaikenlaisiin töyssyihin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuraläpillä. Mallia rally ja asennus T-S-I. Niin rallyn näkönen että tuli varmaan 10hv lisää tehoakin Pitää kyllä auton huomattavasti puhtaampana ja tosiaan nuo pyöränkaaret pysyy tyhjinä. Samoin helmat.
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kuparitahnoissa eroa kun itsellä oli 7v. liukutapeissa laittamani kuparitahnat ja kun irroitin ne 7.v jälkeen, liukupinnat olivat täysin kunnossa ja tahnakin vielä kuparin väristä.Aquatica kirjoitti: ↑12 Joulu 2023, 20:03Aina on joku, kenellä ei murheita ole ollut, oli aine mitä hyvänsä.
Itselläni on useammasta kuin viidestä autosta liukutapit syöpyneet enemmän tai vähemmän kuparitahnan takia.
Myös alumiiniset satulat, kuparitahna liukupintaan ja teräsrunkoinen jarrupala on ikävä kombo.
Olen itse korvannut kuparitahnan täysin keraamisella CRCn tahnalla ja sitten liukutapeissa/pölysuojissa/mäntien tiivisteissä käytän kumille sopivaa Bremzylinder-rasvatusta, olikohan ATEn valmistamaa. Sininen tuubi, sai ennen Motonetista, nykyään Fixukset pitänee hyllyssä.
- mutt
- Viestit: 5469
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liukutappien suojauksissa on eroja. Hyvin suojatuissa rasva pysyy paikallaan ja hillitsee metallien välisiä reaktioita. Samoin jos ajetaan vähemmän tai vähemmän vaativissa oloissa. Joka tapauksessa ei ole mitään syytä, miksi liukutappeihin pitäisi laittaa kuparia tai muutakaan metallia sisältävää rasvaa. Ne ei tavanomaisissa liukupinnoissa ole perusteltuja, koska metalli toimii enemmänkin hioma-aineena (liukutapeissa liike on sen verran pientä, ettei kupari niitä kuluta kuitenkaan.) Ainoastaan sitten, jos pinnat kävisi niin kuumina, että rasva haihtuu pois, tarvittaisiin kuparin kitkaa pienentäviä ominaisuuksia. Enemmän nämä metallitahnat on staattisiin liitoksiin tarkoitettuja, estämään kiinni palamista esim. pakosarjan ja turbon kierreliitoksissa. Itse olen alustan pultteja ja kierteitä laitellut alumiinitahnan kanssa. Alumiini kun ei epäjalompana heti tehosta teräksen korroosiota, ja välissä ollessaan hillitsee kiinni tarttumista. Ei sovi kuumimpiin paikkoihin, mutta pakosarjan ja katin lämpöpellit olen sen kanssa laitellut kiinni, ja aina lähtee mutterit kivasti auki (öljynsuodattimen vaihtoa varten pitää irrottaa.)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12
Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En minäkään liukutappeihin ole koskaan kuparirasvaa laittanut, kun siihen on ihan erityinen omakin rasvansa olemassa joka on siihen suunniteltu. Mutta heräsi uteliaisuus kuparirasvasta yleisemmin (sori OT) että oletko käytännössä nähnyt merkkejä siitä, että kupari olisi ruokkinut korroosiota auton pulteissa/muttereissa? Olen itse laittanut kuparirasvaa moniin kuumiin ja kylmiinkin kohteisiin ja aloin nyt miettiä josko tähän liittyy ongelmia.mutt kirjoitti: ↑16 Joulu 2023, 22:34Liukutappien suojauksissa on eroja. Hyvin suojatuissa rasva pysyy paikallaan ja hillitsee metallien välisiä reaktioita. Samoin jos ajetaan vähemmän tai vähemmän vaativissa oloissa. Joka tapauksessa ei ole mitään syytä, miksi liukutappeihin pitäisi laittaa kuparia tai muutakaan metallia sisältävää rasvaa. Ne ei tavanomaisissa liukupinnoissa ole perusteltuja, koska metalli toimii enemmänkin hioma-aineena (liukutapeissa liike on sen verran pientä, ettei kupari niitä kuluta kuitenkaan.) Ainoastaan sitten, jos pinnat kävisi niin kuumina, että rasva haihtuu pois, tarvittaisiin kuparin kitkaa pienentäviä ominaisuuksia. Enemmän nämä metallitahnat on staattisiin liitoksiin tarkoitettuja, estämään kiinni palamista esim. pakosarjan ja turbon kierreliitoksissa. Itse olen alustan pultteja ja kierteitä laitellut alumiinitahnan kanssa. Alumiini kun ei epäjalompana heti tehosta teräksen korroosiota, ja välissä ollessaan hillitsee kiinni tarttumista. Ei sovi kuumimpiin paikkoihin, mutta pakosarjan ja katin lämpöpellit olen sen kanssa laitellut kiinni, ja aina lähtee mutterit kivasti auki (öljynsuodattimen vaihtoa varten pitää irrottaa.)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen aika säästeliäästi käyttänyt kuparitahnoja lähinnä sen takia ettei tulisi vedettyä pultteja tai muttereita ylimomenttiin joten en ole kohdannut ongelmia. Auton alustan kylmiin kiinnikkeisiin olen käyttänyt tervaa.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI - Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Peräkärryn käyttäjät. Miten olette peruutelleet? Hirveetä piipittelyä kun peruuttaa eikä ainakaan yhden napin painalluksella saanut pois kuin etututkan. VW Polossa nappi vaikutti kaikkiin antureihin mutta Giuliassa pitäisi vissiin muuttaa asetuksia jos ei haluaa mekkalaa. Kun tuo autoa pelkää niin peräkärryä.
"I’m too old to drive boring cars"
- h_lauri
- Viestit: 6683
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos vinkistä. Helmojen putsaantuminen käy järkeen, mutta miten läpät estävät kaarien lumeentumisen? Jokin aerodynamiikkajuttuko?IlleX kirjoitti: ↑16 Joulu 2023, 18:17Kuraläpillä. Mallia rally ja asennus T-S-I. Niin rallyn näkönen että tuli varmaan 10hv lisää tehoakin Pitää kyllä auton huomattavasti puhtaampana ja tosiaan nuo pyöränkaaret pysyy tyhjinä. Samoin helmat.
Itellähän on maavaraa A-pilarin huudeilla kaikkiaan kai 12 cm ja jos siihen läpät?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Painoin nuo muoviläpyskät wroniceilla kiinni siihen sisälokaariin niin ei lumi tartu siihen huopaan. Näköjään riittää kun tuo eka parikytä senttiä on liukasta muovia niin ei lumi ja loska kulkeudu enään koko kaaren matkalle. Ketan lisätä jonkun järkevän kuvan hetken päästä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
IlleX kirjoitti: ↑19 Joulu 2023, 13:20Painoin nuo muoviläpyskät wroniceilla kiinni siihen sisälokaariin niin ei lumi tartu siihen huopaan. Näköjään riittää kun tuo eka parikytä senttiä on liukasta muovia niin ei lumi ja loska kulkeudu enään koko kaaren matkalle. Ketan lisätä jonkun järkevän kuvan hetken päästä
- Liitteet
-
- 20231105_140927.jpg (162.67 KiB) Katsottu 3213 kertaa
-
- 20231105_141004.jpg (163.34 KiB) Katsottu 3213 kertaa
- h_lauri
- Viestit: 6683
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Semmonen ylläri keskiviikkona, että oikeanpuoleinen takaiskari kannattaa vaihtaa (suomeksi: molemmat). Luigin mukaan niitä näissä menee, ehkä koska akku siinä nurkassa.
En muista täällä lukeneeni tuosta. Onko muilla se alkanut äännellä töyssyissä ja nimismiehenkiharoilla?
En muista täällä lukeneeni tuosta. Onko muilla se alkanut äännellä töyssyissä ja nimismiehenkiharoilla?
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
selitys kuullostaa vähän ontuvalta. Akku painaa joku 10 kg ja kuljettaja toisella puolella 120kg
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI - Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No, 95 Ah Varta painaa 25 kg ja on väärällä puolen pyörää joten tulee momenttia. Mutta kuitenkin en uskoisi noin paljon vaikuttavan.
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taitaa olla satulatankki.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 11257
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On sillä kulmalla kuitenkin kokonaisuutena joku 400kg massaa jousiteltavana (50/50 ja 1600kg arviolla). Toki se akku osansa tekee, mutta ehkä etsisin siilti itse syytä esim. oikeanpuoleisesta liikenteestä, jossa auto on suuren osan ajasta ajossa kallellaan oikealle, jolla puolen taitaa myös olla yleisesti enempi reikiä tiessä pompittavana, kun vesi, loska yms kerääntyy enempi sinne tien reunaan kuin keskelle sen saman kallistuksen ansiosta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4353
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, alkoi ja katsastuksessa ilmoitus orastavasta vuodosta.h_lauri kirjoitti: ↑23 Joulu 2023, 13:53Semmonen ylläri keskiviikkona, että oikeanpuoleinen takaiskari kannattaa vaihtaa (suomeksi: molemmat). Luigin mukaan niitä näissä menee, ehkä koska akku siinä nurkassa.
En muista täällä lukeneeni tuosta. Onko muilla se alkanut äännellä töyssyissä ja nimismiehenkiharoilla?
N. 182 tkm oli menty tuolloin.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jotain kolahtelua kuuluu takaa ehkä juuri akun suunnalta, nyt 140 tkm. Juuri katsastettu eikä ollu mitään huomautettavaa. Mitähän nuo mahtaa kustantaa?
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oikealta takaa alkoi mullakin iskari kolahtelemaan, muuten se toimi ok. Yhdistin "rikkoutumisen" samana vuonna ajettuun asfaltin muhkuraan joka rikkoi myös vanteen.
- h_lauri
- Viestit: 6683
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo omakin meni katastuksest läpi. Maksaa mitä maksaa, mut alkaa olla sijoitukset purettu. Pakko lyätä remonttia juhannuksen suuntaan,
- Jiitee
- Viestit: 4353
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia dieselin 1v vanha Vartan akku alkoi oirehtimaan, mittarivalot vilkku ja ei suostunut käynnistymään, hetken kokeilin niin heräsi sitten henkiin.
Onko akun sijoitus takaluukussa hyvä juttu?, moottori ei stä lämmitä ollenkaan kun on siellä takaboxissa.
Onko akun sijoitus takaluukussa hyvä juttu?, moottori ei stä lämmitä ollenkaan kun on siellä takaboxissa.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaa katsoa ohjeistus. Melko epämukava operaatio. Itse sain sen tänä aamuna nostettua pois niin että laitoin vasemman polven takaluukkuun ja olin nelinkontin akkuunpäin.
https://youtu.be/eHA44nJ48Bc?si=bmJ0xTSoUwZ0VpPT
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Auto sammuilee kovilla pakkasilla jopa ajossa ja näytölle tulee helikopterivalo. Neljän käynnistyksen jälkeen vikavalo poistuu.
Akku on alkuperäinen ja näytti tänään 12.32 V. Otin sen pois lataukseen ja testattavaksi.
Lisäksi akun puolat on melko hapettuneita.
Voiko nuo ylläolevat kuitenkin aiheuttaa tuon sammumisen?
Akku on alkuperäinen ja näytti tänään 12.32 V. Otin sen pois lataukseen ja testattavaksi.
Lisäksi akun puolat on melko hapettuneita.
Voiko nuo ylläolevat kuitenkin aiheuttaa tuon sammumisen?
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla tuli ekana talvena alkuperäisellä akulla sama ilmiö. Sen ensimmäisen kerran jälkeen nostin Vartan kontista pois ja laitoin Boschin tilalle. Kolmas talvi menossa ilman oireita.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moro,
Onko muilla ollut kovalla pakkasella ongelmia ovien lukitusten kanssa? Eilen huomasin että keskuslukitus kyllä toimii kauko-ohjaimesta mutta kaikki ovet eivät aukea. Ei ollut edes samat ovet mitkä olisi temppuilleet vaan vaihtuivat randomisti. Vielä päästiin kuitenkin sisälle kun sisäpuolelta sai sitten loput ovet auki. Mekaanista avainta en huomannut kuskin oveen koittaa. Kokemuksia?
Onko muilla ollut kovalla pakkasella ongelmia ovien lukitusten kanssa? Eilen huomasin että keskuslukitus kyllä toimii kauko-ohjaimesta mutta kaikki ovet eivät aukea. Ei ollut edes samat ovet mitkä olisi temppuilleet vaan vaihtuivat randomisti. Vielä päästiin kuitenkin sisälle kun sisäpuolelta sai sitten loput ovet auki. Mekaanista avainta en huomannut kuskin oveen koittaa. Kokemuksia?
- Xehpuk
- Viestit: 791
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://arcticheat.fi/collections/akkulammittimet
en tosin tiedä, miten noi toimii yhteen Giulian "älylatauksen" kanssa.
- 155156
- Viestit: 2099
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ottaako se kylmässä oleva akku latausvirtaa vastaan lainkaan, kun pakkasta on 20 ja enemmän?
Akku auton takakulmassa vaikuttaa huonolta asialta kaiken muun paitsi painonjakauman suhteen.
- mutt
- Viestit: 5469
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hieman olen kyllä skeptinen sen suhteen, kuinka paljon se kymmenien kilojen kuutio oikeasti lämpeää moottorista säteilevällä lämmöllä, semminkin kun konetilassa käy kumminkin ajon aikana jonkunlainen puhuri. Onhan noita akkuja ollut takakontissa ja vuosikymmeniä - puhumattakaan takamoottorisista, joissa se on saattanut olla etutilassa, tai vaikka takapenkin alla kuten kuplassa, enkä muista siitä isoa numeroa koskaan olleen latautumisen suhteen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4353
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vw Kuplassa sai näppärästi parilla pikaliittimellä takapenkin alta akun irti ja siitä sisälle lämpiämään ja lataukseen.mutt kirjoitti: ↑02 Tammi 2024, 13:29Hieman olen kyllä skeptinen sen suhteen, kuinka paljon se kymmenien kilojen kuutio oikeasti lämpeää moottorista säteilevällä lämmöllä, semminkin kun konetilassa käy kumminkin ajon aikana jonkunlainen puhuri. Onhan noita akkuja ollut takakontissa ja vuosikymmeniä - puhumattakaan takamoottorisista, joissa se on saattanut olla etutilassa, tai vaikka takapenkin alla kuten kuplassa, enkä muista siitä isoa numeroa koskaan olleen latautumisen suhteen.
Tuttu juttu 60- luvulla isän tekemämä, ja huipputehokas 6v - akku kiitti pakkasilla...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei hyväkuntoinen akku katso missä se sijaitsee. Kaikissa omissa bemareissa akku takaluukussa, eikä koskaan mitään ongelmaa. Ehjääkin akkua on hyvä laittaa muutaman kerran talvessa älylaturiin jotta akun saa 100% täyteen, ainakin jos tulee paljon pätkäajoa. Alfasta en tiedä, mutta BMW:n latausautomatiikka lataa akun maksimissaan n. 80% varaukseen.
- h_lauri
- Viestit: 6683
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuskin oven ulkokahva jäätyilee tänä vuonna, viime talvena taisi olla vasen takaovi ja kontti. Kaivannee parempia rasvoja.IlleX kirjoitti: ↑02 Tammi 2024, 09:57Moro,
Onko muilla ollut kovalla pakkasella ongelmia ovien lukitusten kanssa? Eilen huomasin että keskuslukitus kyllä toimii kauko-ohjaimesta mutta kaikki ovet eivät aukea. Ei ollut edes samat ovet mitkä olisi temppuilleet vaan vaihtuivat randomisti. Vielä päästiin kuitenkin sisälle kun sisäpuolelta sai sitten loput ovet auki. Mekaanista avainta en huomannut kuskin oveen koittaa. Kokemuksia?
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI - Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistähän näkisi mitkä ajovalot -2022 Giuliassa on? Ohjekirja sanoo että on sekä 25W että 35W xenoneja.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI - Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei taida kääntyä(?). Pesureita ei taida olla, mutta kun tutkin puskuria sisäpuolelta niin huomasin että letkut on kyllä asennettu. Näinköhän Xenonit voisi vaihtaa tehokkaammiksi jos on vain 25W? Ei tietty laillisia.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI - Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Silläkin riskillä että vaikutan tyhmältä niin mistä näkee onko Xenonit kääntyviä vai ei?
"I’m too old to drive boring cars"
- Cloverleaf
- Viestit: 1571
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aja nokka joku 3m - 5m päähän seinästä, käännä ratti lähes 100% oikealle ja käännä sitten valokatkaisijaa Auto-asennon ja ON asennon välillä kun pitkät ovat päällä. Auto-asennossa pitäisi valojen kääntyä ja ON asennossa sitten taas mennä keskelle.
Tai sitten vaan pujottelee pimeällä tiellä pienellä nopeudella.
- 155156
- Viestit: 2099
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei voi olla huomaamatta kun pimeällä ajaa. Xenon kääntyy pienellä viiveellä ratin asennon mukaan. Kun siihen tottuu, niin tavalliset eli ei-kääntyvät tuntuvat hetken oudoilta, kun auton valot eivät ”seuraa” edessä olevaa tietä.
Toimii myös valokatkaisimen ON-asennossa, eikä pelkästään AUTO (jota en itse koskaan käytä).
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OK. Minulla 2017 Stelviosta mielikuva että piti olla Auto-asento jotta toimisi. Saattaappi siis olla mennyt minulla BMW ja Alfa muistikuvat sekaisin. Muistan vain joskus kun napsutin valoja Auto ja ON välillä ja seurasin kuin keskitti ON asennossa mutta tosiaan saattoi olla jompi kumpi Bemareistakin.