Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Varta AGM G14 ollu vuoden päivät ilman ongelmia..

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Race-modesta taas kerran. Luin sen pitkän (ja sekavan) ketjun läpi Giulia foorumilta ja pääsin sellaiseen lopputulemaan, ettei ole merkitystä valitseeko type-2 vaiko type-3 tilan tuolle nappulalle. Erona olisi lähinnä se, että type-2 -tilassa myös keskinäyttö aktivoituu ja näyttää sitten race-moodin ajotilana. Type-3 taas ei tee muuta kuin sytyttää merkkivalot mittaristoon. Tekniikan puolesta kaikki boxit käyttäytyvät samalla tavalla riippumatta kumpi on valittuna. Miinuksena, että kaasupolkimen vaste on aina N-asennossa riippumatta ajotilasta.

Meneekö tuo nyt kuten olen ymmärtänyt?

Kuva

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

type 3:ssa ei oo mitään etua vs type 2. Molemmat on N tilassa kaikissa ajotiloissa (siis myös esim a modessa)
type 3 on vain traction control. Type 2 on kaikkea muutakin, riippuen vähän ymmärtääkö yksiköt sen. Eli ojauksen vaste ainakin ja käsittääkseni myös vaihteisto.
Eli en näe mitään syytä valita muuta kuin mode 2

Kato myös että vedät oikealla mes versiolla tai muuten saat sen jumiin. 4.7R1 ainakaan ei toiminut abs yksikköön. 4.6 on ok. 4.7R3 saattaa olla ok koska olen virheen raportoinut Yanille. En ole kuitenkaan vielä testannut sitä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ok, mulla on ollu jotain ongelmia tuon MES:in ja auton kanssa 4.7 sekä 4.7R1 -versioissa. Pari kertaa olen saanut väylän nurin jos vaikka ensin ottaa korinohjaimeen yhteyden ja sitten heti perään moottorinohjaimeen. Vai oliko se toisinpäin. Vanhemmalla 4.6 versiolla sai siirtyä purkkien välillä ihan vapaasti, eikä vastaavaa ongelmaa ollut. Jos sitten varulta downgreidaa tuon 4.6 versioon ennen operaatiota. Vielä on hakusessa prosessissa vaadittava tasainen lattia, mutta jospa kaverin hallissa olisi sen verran tilaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
02 Heinä 2021, 19:46
Päivityksiä omaan Giuliaan liittyen, kattavammin tulee omaan ketjuun.

Softapäivitykset:
Lohjan PP-auto sanoi kuukausi sitten, että autoon ei ole päivityksiä saatavilla. Tänään Konalan Deltassa sama homma. Penkinlämmitin menee yhdestä napsusta pienimmälle asetukselle, joten yleinen mielipide on että tässä on vanhat softat. Sain Deltasta tällaisen lapun. Tietääkö joku näistä softaversioista enemmänkin, tai onko jollain 2016 mallisen dieselin omistajalla vastaavaa paperia niin näkisi onko softat ajan tasalla... Lupasivat kysyä vielä maahantuojalta asiasta, mutta Deltallakin uskoivat että maahantuoja ei vastaa mitään järkevää.
Tuossa kovaa faktaa. Adaptive Cruisen takaisinkutsu oli maaliskuussa 2019. Tuolloin takaisinkutsun piirissä oleva ABS-softaversiolista sisälsi version 8381. Takaisinkutsun jälkeinen softaversio pitäisi olla 8B0B.

https://chrysler.oemdtc.com/1316/safety ... cedure%20A
Cloverleaf kirjoitti:
02 Heinä 2021, 19:46
Vikakoodit ja -valot:
Deltalla oltiin sitä mieltä, että kaikki viittaa akkuun. Lisäksi heidän mielestään 80 Ah on ehdottoman alimitoitettu tähän autoon. Heidän tarjous 95 Ah akunvaihdolle oli n. 400 €. Mitäs akkuja muut näihin ovat laittaneet ja mihin hintaan? Muistelen, että joku laittoi Boschin AGM-akun?
Mielestäni on itsestäänselvää, että akku on 99% varmuudella syypää ongelmiisi. Ei tuollaisia laajamittaisia sähköongelmia synny oikeastaan mitenkään muuten. Ja se Start/Stop kannattaa deaktivoida akun vaihdon lisäksi. Siitä ei ole kuin haittaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei pääse alkua pidemmälle asiassa. Jos yrittää käynnistää sen proxi alignment -toiminnon messistä, niin se herjaa, ettei yhteys BCM:n onnistu. Erikseen voi kuitenkin käydä BCM:ssä tai moottorinohjaimessa. Oiskohan se tuo minun OBDkey 1.40 jotenkin yhteensopimaton tälle operaatiolle tai peräti jotenkin viallinen. Se näyttäisi kaatavan edelleenkin väylän autosta ja BCM:n vikakoodiksi tulee U1713-2F ja U1701-86 mitkä molemmat viittaavat ongelmaan can-väylän signaalissa. Viat ja helikopteri lähtee toki pois jos muutaman kerran käynnistää auton, mutta proxi hommia ei saa alkua pidemmälle. Millä interfacella tämä operaatio on todistettavasti onnistunut?

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

matti_vuorio kirjoitti:
04 Heinä 2021, 20:23
Ei pääse alkua pidemmälle asiassa. Jos yrittää käynnistää sen proxi alignment -toiminnon messistä, niin se herjaa, ettei yhteys BCM:n onnistu. Erikseen voi kuitenkin käydä BCM:ssä tai moottorinohjaimessa. Oiskohan se tuo minun OBDkey 1.40 jotenkin yhteensopimaton tälle operaatiolle tai peräti jotenkin viallinen. Se näyttäisi kaatavan edelleenkin väylän autosta ja BCM:n vikakoodiksi tulee U1713-2F ja U1701-86 mitkä molemmat viittaavat ongelmaan can-väylän signaalissa. Viat ja helikopteri lähtee toki pois jos muutaman kerran käynnistää auton, mutta proxi hommia ei saa alkua pidemmälle. Millä interfacella tämä operaatio on todistettavasti onnistunut?
Tämä toimii ainakin moitteetta:
https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/

Myös siis proxi-alignment toimii, vaikka Bluetooth-adapteri onkin.

Onko tuo Obdkey Bluetooth-versio? Tuo OBDLINK MX+ on tiettävästi ainoa bluetooth-adapteri universumissa, jolla proxi-alignment toimii ongelmitta MESin kanssa.

Ja tämä on hyväksi todettu paikka tilata tuo OBDlink MX+:
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... 0%2C2kg%29

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

tämä myös. Nimenomaan toi idiagnosticsin laite. Kiina vastaavat, toimii ehkä 10% jos sitäkään.

https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU

bt ei riitä yleensä high speediin mikä tarvitaan että proxia voi käynnistää. Voi tosiaan olla että joku pystyy mutta itse en sellaista löytänyt.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:
04 Heinä 2021, 22:29
tämä myös. Nimenomaan toi idiagnosticsin laite. Kiina vastaavat, toimii ehkä 10% jos sitäkään.

https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU

bt ei riitä yleensä high speediin mikä tarvitaan että proxia voi käynnistää. Voi tosiaan olla että joku pystyy mutta itse en sellaista löytänyt.
OBDlink MX+ toimii täydellisen luotettavasti Proxi Alignmentin kanssa ja on siis markkinoiden ainoa bluetooth-adapteri, joka siihen pystyy.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Eilen Käytin Giulian pienellä pajalla takajarruosien vaihdossa. Taakse tuli siis uudet EBC levyt ja Ultimax2 jarrupalat, sopivuus 100%.
95tkm ja rapiat kesti alkuperäiset takajarruosat
Hintaa töille tuli 85€.

Koko kierroksen hinta jarruosille oli siis 385€. EBC sileät levyt ja Ultimax2 palat eteen ja taakse.

Etujarruosat vaihdan itse tässä joku päivä kun on sopivan vilpoinen ilma.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mun vessan takajarrut meni täysvaihtoon ehkä 76 tonnissa. Luigi ihmetteli vähän, en tie mitä palikoita sinne meni tilalle.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

h_lauri kirjoitti:
09 Heinä 2021, 11:13
vessan
Anteeksi off-topicci Giulian osalta, mutta osaako joku kertoa että mistä tää vessa-nimitys autoille tulee? Paskooko jengi niihin vai hä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^En osaa sanoa alkuperästä mitään, tältä porukalta sen ekan kerran muistan kuulleeni.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Juontaa 80 luvulta kun puhuttiin vanhoista amerikan autoista mitkä jotkut tosiaan haisi sille .
molex to sata, lose all your data.

juusano
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Heinä 2021, 18:57
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2D

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juusano »

Täällä tuore velocen omistaja 8) hämmentävä juttu käynyt nyt muutamaan otteeseen tullessa alas parkkihallin yläliuskaa, auto vetää yhtäkkiä liinat kiinni ja sammuu? onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän moinen saattaisi johtua?

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

juusano kirjoitti:
14 Heinä 2021, 17:37
Täällä tuore velocen omistaja 8) hämmentävä juttu käynyt nyt muutamaan otteeseen tullessa alas parkkihallin yläliuskaa, auto vetää yhtäkkiä liinat kiinni ja sammuu? onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän moinen saattaisi johtua?
Forward Collision Warning (FCW) on vain innokkaana. Tekee tuota varsinkin, jos alaspäin vievän rampin taitteessa on myös hidastetöyssy. Ei pitäis sammuttaa, mutta on itsellekin tehnyt kerran niin, jos vauhtia on enemmän, eikä ota jarrulla yhtään vastaan.
Toinen FCW-ylläripaikka ovat kaivantojen päälle laitetut teräslevyt. Jos on vähänkään tuumaa vahvempi teräslevy, saattaa etureunan kohdalla iskeä jarrut kiinni.

Cotzy

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

juusano kirjoitti:
14 Heinä 2021, 17:37
Täällä tuore velocen omistaja 8) hämmentävä juttu käynyt nyt muutamaan otteeseen tullessa alas parkkihallin yläliuskaa, auto vetää yhtäkkiä liinat kiinni ja sammuu? onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän moinen saattaisi johtua?
Säädä sitä vähemmän herkäksi asetuksista.
- Kari

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
14 Heinä 2021, 19:12
juusano kirjoitti:
14 Heinä 2021, 17:37
Täällä tuore velocen omistaja 8) hämmentävä juttu käynyt nyt muutamaan otteeseen tullessa alas parkkihallin yläliuskaa, auto vetää yhtäkkiä liinat kiinni ja sammuu? onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän moinen saattaisi johtua?
Forward Collision Warning (FCW) on vain innokkaana. Tekee tuota varsinkin, jos alaspäin vievän rampin taitteessa on myös hidastetöyssy. Ei pitäis sammuttaa, mutta on itsellekin tehnyt kerran niin, jos vauhtia on enemmän, eikä ota jarrulla yhtään vastaan.
Toinen FCW-ylläripaikka ovat kaivantojen päälle laitetut teräslevyt. Jos on vähänkään tuumaa vahvempi teräslevy, saattaa etureunan kohdalla iskeä jarrut kiinni.

Cotzy
Yes ja PRKL!!!

Deltan huollosta lähdettäessä lähes pyydystin takanatulijan Stelvion takapuskuriin kun FCW oli huollon jäljiltä jossakin touchy-feely asennossa. Ei tarvitse olla tien pinnassa kovinkaan paljoa estettä kun se vain on sopivan terävä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuossa vois ehkä olla mainintaa huollon suuntaan, että osaisivat edes varottaa tsekkaamaan asetukset.... :shock: 8)

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JT Newman kirjoitti:
10 Tammi 2020, 11:54
Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.

Tarvitset:
-snip-
Tämän postauksen rohkaisemana sain itsekin päivitettyä adaptiivisen cruisen, kiitokset jäsenet Newman ja JanV. Ennen operaation ryhtymistä kannattaa käydä Proxy Alignmentissa testaamassa yhteys, omalla purkilla ja vanhoilla asetuksilla pääsi sujuvasti muihin moduleihin mutta Proxy Alignment oli vailla high speed tilaa, joka kuitenkin onneksi lähti toimimaan sekin. Pahimmassa tapauksessa olisi ollut ratti muutettuna ja Aligment sitten jäänyt tekemättä.
Kasauksen jälkeinen Alignment meni sukkana läpi adapterien vaihtoineen mutta sitten alkoi kuumottelemaan koska olin kasatessa jättänyt epähuomiossa bagin liittimen varmistuklipsun auki. Bägille oli yhteys mutta vasta klipsu pohjassa vastusarvo asettui oikeaan haarukkaan. Onneksi bägi hyppää pikalukituksella irti ja vika oli nopea löytää ja korjata.
Toinen mikä vastusteli oli ohjauksen kalibrointi keskelle. 0,00astetta pitää kaiketi olla justiinsa eikä melkein ja Electric Steering ja ABS valikoissa sai rampata ennenkuin sain kalibroinnin tehtyä. Toinen näyttää mitä sattuu kulma arvoja ja kalibrointi muka menee läpi mutta ei kuitenkaan.

edit: sellainen huomio myös että itsellä ei ole mitään punaista narua kontin aukaisuun, vaan pimeässä hohtava lukitusvipu kannen sisällä keskellä jonka kayttöä varten kannattaa kääntää takapenkin selkänoja alas hyvissä ajoin, koska selkänojan vapautus taas sijaitsee kontissa...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Onko tietoa, että onko sun softat ajan tasalla (adaptiivisen vakkarin takaisinkutsuun liittyvä päivitys)? Omaani ei ole saatu softia päivitettyä merkkiliikkeiden toimesta, joten olen vähän empinyt uskaltaako tuota adaptiivista asentaa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Se oli aika marginaalitilanne missä adaptiivinen sekos joten sanoisin että uskaltaa

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

ABS softa pitäisi päivittää 8401-> 8541:seen tässä yksilössä takaisinkutsun mukaisesti. Tulostelen tässä ohjeet mukaan joku päivä ja käyn haastamassa merkkihuollon, ohjeet on kyllä selvät.
Talvellahan tuo saattaa tehdä temput moottoritiellä jos vakkari päällä vaihtaa kaistaa lumipolanteen yli. Käsittääksi vastaava tilanne missä yleensä pudottaa vakkarin pois päältä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Kai sitä sitten voisi uskaltaa tuon päivityksen tehdä, jos tuo turvallisuuspäivitys korjaa tilanteen jossa auto automaattisesti ottaa vakkarin pois päältä. Olisi vähän fataalimpaa jos ei itse saisi esim. jarrulla vakkaria itse pois päältä. Yleensä en kyllä talvisin juuri vakionopeudensäädintä käytä. Oma ABS tosiaan joku ikivanha 8381.

Ps. Omat sähköongelmat näköjään ratkesivat uudella 95 Ah AGM-akulla. Viikko painettu ilman ongelmia. Älkää antako ikinä laitattaa Giuliaanne 80 Ah akkua, pelkkiä ongelmia tiedossa.

EDIT: Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Tänään tuli taas valo-show.
Viimeksi muokannut Cloverleaf, 20 Heinä 2021, 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
18 Heinä 2021, 23:26
JT Newman kirjoitti:
10 Tammi 2020, 11:54
Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.

Tarvitset:
-snip-
Tämän postauksen rohkaisemana sain itsekin päivitettyä adaptiivisen cruisen, kiitokset jäsenet Newman ja JanV.
Eipä mitä, 2 autoa tein samalla tavalla.
Möin tuon Velocen nyt, kokeillaan olla ilman hetki.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Mistä löytyisi Giuliaan varaosanumero Moottoriöljyn keskipakosuodattimen vaihtoa varten?
Google ei osannut auttaa tai hakusanat olivat vääriä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.

Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

^ äkkiä tulis mieleen, että latauksessa vikaa tai jokin syö virtaa, kun uudella akulla viikko meni hyvin ja taas samat oireet.
- Kari

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
20 Heinä 2021, 14:44
Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.

Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
Jos se pelasi viikon kunnolla, sulkee tämä tehokkaasti pois kaikki maadoitus yms. ongelmat. Kuulostaa laturiongelmalta.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Unique kirjoitti:
20 Heinä 2021, 21:30
Cloverleaf kirjoitti:
20 Heinä 2021, 14:44
Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.

Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
Jos se pelasi viikon kunnolla, sulkee tämä tehokkaasti pois kaikki maadoitus yms. ongelmat. Kuulostaa laturiongelmalta.
Vanhalla akulla se toimi viimeiset 6 päivää ennen akunvaihtoa myös ilman vikavaloja.

Jännite oli tänään "sähköt päällä" 12.3 V ja IBS 85 %. Onko tuo jännite OK vai turhan alhainen?

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Liekö akun vaihto mennyt oikein, tuohan ei ole pelkkä piuhat kiinni juttu,tuli vaan mieleen..

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Sampza kirjoitti:
20 Heinä 2021, 11:28
Mistä löytyisi Giuliaan varaosanumero Moottoriöljyn keskipakosuodattimen vaihtoa varten?
Google ei osannut auttaa tai hakusanat olivat vääriä.
Joko Sampzalla oli nämä tiedot? Kuvassa näkyy segreraattori suodattimen koodi ja tarvittavat tiivisteet yht. n. 68€. Switch panel on adaptiivisen vakkarin rattipaneeli.
20210721_124153.jpg
20210721_124153.jpg (58.16 KiB) Katsottu 2902 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
21 Heinä 2021, 12:46
Sampza kirjoitti:
20 Heinä 2021, 11:28
Mistä löytyisi Giuliaan varaosanumero Moottoriöljyn keskipakosuodattimen vaihtoa varten?
Google ei osannut auttaa tai hakusanat olivat vääriä.
Joko Sampzalla oli nämä tiedot? Kuvassa näkyy segreraattori suodattimen koodi ja tarvittavat tiivisteet yht. n. 68€. Switch panel on adaptiivisen vakkarin rattipaneeli.
20210721_124153.jpg
Hei kiitos isosti :)

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Cloverleaf kirjoitti:
20 Heinä 2021, 14:44
Eivät sähkömurheet loppuneetkaan uuteen akkuun. Viikko meni uudella 95 Ah akulla ilman oireita, mutta tänään parkista lähtiessä startin jälkeen tuli valo-show kaikesta mahdollisesta ja jäi moottorin vikavalo palamaan. Vikakoodeina taas "kaikki mahdollinen" eli ei ainakaan oma järki riitä pohtimaan mikä on vikana. En ollut vielä tyhjännyt vikakoodeja uudella akulla, joten nyt pitää jäädä tarkkailemaan mitkä koodit sieltä tulevat seuraavalla kerralla. Muistissa oli vielä tuo "akku viallinen tai viallinen kytkentä", mutta en tosiaan tiedä onko tuo jäänyt vanhasta akusta kuittaamatta.

Alkaa mennä hermot tähän, kun Alfalla ajellaan nykyisin vikavalojen loisteessa. Mitähän sitä sitten seuraavaksi ehdottaisi huollolle: laturi, maadoitukset, tietokone?
No niin, samassa sopassa meikäläinen , eli Veloce simahti tänään, ei startannut , nakutusääni ja pimpelipom ja varoitusvaloja tauluun !
Tiepalvelu paikalle , lisävirtaa ja kone käynnistyi heti. Ajoin auton Deltalle ja alkavat tutkimaan akkua / latausta ja syökö virtaa yön aikana.
Katsotaan mitä löytyy...
Alfan tiepalvelun kautta saa sijaisauton max 4 vrk, jotan saa Delta rauhassa tutkia Velocea.

Olikin niin tylsän rauhallista bemun kanssa kun ei ollut mitään onkelmia, mutta eihän se Velocen veroinen ajaa ollut :-D
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Toivottavasti selviää vika.

Tosiaan minulla ei mitään varsinaista vikaa tunnu olevan - ajo jatkuu ja vikavalot kuitataan kun ehditään ellei ehdi itsekseen sammua neljän viattoman startin jälkeen.

Tuskin siinä akunvaihdossa mitään pieleen meni. Sama valoshow oli vanhallakin akulla. Kai se pitää seuraavan shown jälkeen viedä taas Deltalle tai AutoMilanoon, jos jommassa kummassa jotain keksittäisiin.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Juu, toivotaan, että selviää. Tämä akku- /latausongelma näyttää olevan maailmanlaajuinen. Parin tunnin kuukeloinnin jälkeen asiasta löytyy kommenttia euroopasta jenkkeihin.
Eli vaikuttaa siltä, että pääongelma on: auton "järki" , polttoainetta säästääkseen, ei anna ladata akkua riittävästi ajon aikana.
Jollain ongelmana on ollut radion keskikonsolin volunappula , joka on jotenkin jäänyt " tilttiin" ja tyhjentää akkua yön aikana. Samoin nämä easy entry kahvat ovat aiheuttaneet akun purkautumista. ( samaa ollut bemullakin).
Mutta yleisin syy näyttää olevan , ettei Auto ja IBS oikein ymmärrä toisiaan ja auto ei osaa ladata akkua riittävästi.
Lyhyet taajama-ajot + useamman päivän seisonta kesäaikan ei ole myöskään ihan parasta hoitoa autolle tässä tapauksessa.
Cotzyn mainitsema valojen Auto-asento saattaa myös aiheuttaa vääriä päätöksiä latauksen tarpeesta.
Itse yritän ajaa ennakoivasti ja vältän voimakasta jarruttamista, joka sekin on huono lautaksen kannalta, koska auto lataa akkua jarruttaessa, ehkä...
Asian yleisyydestä kertoo myös se, että Alfa myy omalla merkillään Ctek -ylläpitolaturia :)
Kerran viikossa Giulia ylläpitolaturiin ratkaissee ongelman. Alfan oma hybridi-versio on siis saatu markkinoille :-D. Pelkällä sähköllä range = 0 km, mutta pitää ladata viikottain :crazyeyes: :-D
- Kari

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ylläpitolaturin asentaminen olisi suomessa aika suositeltavaa jokaiseen nykyautoon, ainakin dieseleihin. Edellinen -16 mallin 320d Bemarikin tyhjensi akun muutaman päivän lyhyessä (15-20km suunta) taajama ajossa.
Giuliaan asensin Defan laturin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

No niin no. Vaimon MY 2017 2.2d stelvio alkuperäisellä akulla. 82tkm alla ja ainakaan viimeisen 45tkm aikana sitä ei ole ladattu ulkoisella laturilla. Pakkasilla puoli tuntia webastoa ennen käynnistystä ja kovaa ajoa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Toisaalta se sitten käykin vissiin yleensä ihan lämpimäksi asti startin jälkeen, ehtii vähän lataillakin. Eihän IBS:n sinänsä kuuluisi olla täysin lataamatta, vaan jättää vaan akkuun pieni varasto tyhjäksi, että moottorijarrulta saa energiaa talteen.

Sinällään ylläpitolaturi ei ole huono idea, etenkään jos autoa ylipäätään roikotellaan sähkölämppärin puolesta. Ei kauheita maksa kun samaan satsiin pistää laturin. Miinuspuolena akun kunnon heikkenemistä ei huomaa vähitellen, vaan kuolee näyttävästi kerrasta :D

Sehän tälläsessä ongelmassa on hienoa (tai no, niin no, ehkä ennemmin "hienoa"), että akun purkautumiseen voi vaikuttaa joku tietty komponentti/varuste, jonkun moduulin softaversio taikka jopa asetus. Melko penseetä hommaa on koettaa kartoittaa, että onko ongelmallisissa autoissa asennettuna aina vaikka penkinlämppärit tai vielä huikeammalla tasolla, että onko vaikkapa ns. pakkipeili aktivoituna. Tai että onko vaikka USB-tökkelissä joku väpytin (muistitikku musiikille?), jonka takia radio ei mene täysin nukkumaan. OBD-murkuloissa, etenkin halvoissa, on myös harmittavan yleistä että murkula ei mene nukkumaan eikä päästä sitten autoakaan kunnolla nukkumaan - ja sitten energiaa kuluu.

Yhdeksi potentiaaliseksi vaikuttajaksi voisin kuvitella koria vasten kääntyvät ulkopeilit (nehän on näissä yleisiä, ellei peräti vakiovaruste). Jos siellä on rajakytkin katkaisemassa liikkeen, mutta joku roska vaikka estää peiliä pääsemästä rajalle asti, voi olla ettei softa pääse mielestään maaliin ja jää pööpöilemään rajakytkintä odottaessaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Juu, paljon hyvää asiaa.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
- Kari

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

kaikki nykyautot naksuttelee sitä ja tätä kunnes se menee nukkumaan. Tästä johdanto kaverin uuteen superbiin. Se jätti avaimet fiksuna miehenä kaverille auton sisälle kun se oli sitä seuraavana aamuna tulossa lainaamaan. Lopputulos, auto ei mennyt yöksi nukkumaan joten aamulla akku oli tyhjä. Näin ei siis kannata toimia. Avain kentässä = ei nuku.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

Ot: Kyllä itselleni tutussa autoliikkeessä hallissa olevissa autoissa kaikissa avaimet sisällä oli auto mikä vain. No vaggilaisissa välillä avaimista loppuu virta mutta muuten ei yleensä ongelmia vaikka olisi useamman viikonkin niin. Giuliakin oli hallissa useamman viikon ajamatta ja avain autossa sisällä, ei aiheuttanu ongelmia.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

karila kirjoitti:
22 Heinä 2021, 10:13
Juu, paljon hyvää asiaa.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
Tästä oli Giulia foorumilla juttua, että mikäli lennon jälkeinen check-list jää puutteellisesti suoritettua, niin seuraavana päivänä akku on tyhjä. Kirjoittajan mukaan mikäli pysäköi auton, laittaan vaihteiston N-asentoon ja painaa Stop -nappia, niin moottori sammuu ja mittaristokin antaa ymmärtää että auto on sammutettu. Autoon jää kuitenkin virrat päälle ja kirjoittajan mukaan oli mittaillu että auto syö 19A virtaa tässä tilassa. Mikäli vaihteiston laittaa P-asentoon ja tekee samat rituaalit, niin sitten auto sammuu kokonaan ja virrankulutus tippuu parissa minuutissa lähes nollille. Tähän olen itsekin törmänny, että jos pysäköinnissä tulee jotain häröiltyä, niin tuo P saattaa unohtua ja auto on hereillä kun sinne seuraavan kerran saapuu.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Giuliassa sama zf8 laatikko kuin bemuissa.
Kun pysäköi ja painaa ensin virtanappulasta moottorin seis, niin vaihteisto menee itse P asentoon. Itse en käytä N asentoa kuin autopesulan kuljettimella.
Jos sammuttaa N asennossa niin ilmoittaa näytössä ja muistaakseni ovea avatessa varoitusäänellä.
- Kari

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Tiige kirjoitti:
22 Heinä 2021, 08:17
No niin no. Vaimon MY 2017 2.2d stelvio alkuperäisellä akulla. 82tkm alla ja ainakaan viimeisen 45tkm aikana sitä ei ole ladattu ulkoisella laturilla. Pakkasilla puoli tuntia webastoa ennen käynnistystä ja kovaa ajoa.
Meillä 2.2 Giulia -17. Alkuperäinen akku ja 96tkm ajettu. Ei ole tarvinnut latailla vielä. Viikonloppuna meinasin käyttää akkutesteriä kiinni että katson missä kunnossa akku muutoin on.

Asiasta toiseen, tilasin sen "keskipakosuodattimen" Delta-Autolta, 48€ ja toimitusaika 2-3 viikkoa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Sampza kirjoitti:
22 Heinä 2021, 13:14
Tiige kirjoitti:
22 Heinä 2021, 08:17
No niin no. Vaimon MY 2017 2.2d stelvio alkuperäisellä akulla. 82tkm alla ja ainakaan viimeisen 45tkm aikana sitä ei ole ladattu ulkoisella laturilla. Pakkasilla puoli tuntia webastoa ennen käynnistystä ja kovaa ajoa.
Meillä 2.2 Giulia -17. Alkuperäinen akku ja 96tkm ajettu. Ei ole tarvinnut latailla vielä. Viikonloppuna meinasin käyttää akkutesteriä kiinni että katson missä kunnossa akku muutoin on.

Asiasta toiseen, tilasin sen "keskipakosuodattimen" Delta-Autolta, 48€ ja toimitusaika 2-3 viikkoa.
Hm... Mitenkä dieselin akku eroaa bensavehkeestä, isompi ? Oisko laturin toiminta myös erilaisella " järjellä " ?
- Kari

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Suomessa winter pack nostaa jo akun kokoa ja akku ja usein myös laturi on dieselissä järeämpi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
22 Heinä 2021, 13:39
Suomessa winter pack nostaa jo akun kokoa ja akku ja usein myös laturi on dieselissä järeämpi.
Mitenhän ruotsiin alunperin viety Giulia? Olisko samanluokan pakettia sinne viedyissä

Meillä tulee toki viikossa mittariin sen ~400-500km niin eipä se akku pääse siitä vajumaan kovin herkästi.

Meillä myös etusumarit Giuliassa joita ei kovin usein ole vastaan ajaneissa Giulioissa ollut.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Omassa tapauksessani autossa on Defan ylläpitolaturi talvea varten eli lataa aina kun on lämmityksessä. En enää käytä S&S ja sen automaattisesti poiskytkevä laite on nyt yli viikon seilannut Vantaalla DHL:n varastolla. Omat ajot pääasiassa moottoritieajoa, vähintään 20-30 km lyhimmät ajot. Seisontapäiviä tulee harvoin yhtä enempää peräkkäin. Tuolla uudella akulla tuli tuossa viikon aikana ajettua n. 1500 km ennen kuin ongelmat taas alkoi. En siis kokisi, että oma ajoni on mitenkään akkua tai autoa kuluttavaa. Mitään laitteita ei ole USB:ssä kiinni.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

matti_vuorio kirjoitti:
22 Heinä 2021, 12:16
karila kirjoitti:
22 Heinä 2021, 10:13
Juu, paljon hyvää asiaa.
Ylläpitolaturi: itsellä oli bemuissa ja tähän veloceenkin sellainen kyllä laitetaan.
Kääntyvät peilit: itse olen nyt vajaan viikon opetellut lukitsemaan auton oven sisäpuolisesta nappulasta, etteivät peilit käänny, ajatellen talvea.
Vaimo kun yhtenä päivänä odotteli autossa ja auto sammutettuna, niin ihmetteli, että kaikenlaista raksutusta kuuluu autosta satunnaisesti vielä puolen tunnin päästä vaikka auton pitäisi olla virrat pois ja kaikki pimeänä. Liittyyköhän siihen että ovet eivät olleet lukossa.
Pyyhkijät tekivät jonkun nykäyksen myös.
Tästä oli Giulia foorumilla juttua, että mikäli lennon jälkeinen check-list jää puutteellisesti suoritettua, niin seuraavana päivänä akku on tyhjä. Kirjoittajan mukaan mikäli pysäköi auton, laittaan vaihteiston N-asentoon ja painaa Stop -nappia, niin moottori sammuu ja mittaristokin antaa ymmärtää että auto on sammutettu. Autoon jää kuitenkin virrat päälle ja kirjoittajan mukaan oli mittaillu että auto syö 19A virtaa tässä tilassa. Mikäli vaihteiston laittaa P-asentoon ja tekee samat rituaalit, niin sitten auto sammuu kokonaan ja virrankulutus tippuu parissa minuutissa lähes nollille. Tähän olen itsekin törmänny, että jos pysäköinnissä tulee jotain häröiltyä, niin tuo P saattaa unohtua ja auto on hereillä kun sinne seuraavan kerran saapuu.
Kyllä se auto silti pitää jotain raksutuksia ja naksutuksia vaikka auto sammuukin "kokonaan".

En tiedä onko infotainment systeemissä joku aikakatkaisu, mutta jos puhut puhelimessa (BT) ja olet lähdössä autosta pois, siirrät puhelun auton bluetoothista puhelimeen (puhelimen valikosta), niin auton järjestelmä ei sammu, ei vaikka pitäisit sitä soittimen virtanappia pohjassa.

Vastaa Viestiin