venttiilikopan tiiviste ja öljyvuoto (156)
Valvoja: Moderators
- niki
- Viestit: 1650
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
- Paikkakunta: Aura
venttiilikopan tiiviste ja öljyvuoto (156)
Viimeksi kun olin vaihdattamassa öljyjä korjaaja katseli huolestuneena moottoria ja mietiskeli, mistä se saattaisi vuotaa öljyä. Tämä sitten otti sen muovisuojuksen pois ja totesi, että venttiilikopan tiiviste se nähtävästi on, koska on ihan märkä koko alueelta.
Tässä sitten illan ratoksi lueskelin huoltohistoriaa. Meinasi verisuoni katketa päästä kun huomasin, että Delta auto on vaihtanut tuon tiivisteen 20 tkm sitten. Onko ne siis voinut kämmätä asennuksessa jotain koska nyt vuotaa ja onko Delta velvollinen ottamaan kantaa tähän? Syytä en tiedä, miksi tiiviste on vaihdettu, koska huollon teetti autoliike, joka tämän jälkeen auton minulle myi
Tässä sitten illan ratoksi lueskelin huoltohistoriaa. Meinasi verisuoni katketa päästä kun huomasin, että Delta auto on vaihtanut tuon tiivisteen 20 tkm sitten. Onko ne siis voinut kämmätä asennuksessa jotain koska nyt vuotaa ja onko Delta velvollinen ottamaan kantaa tähän? Syytä en tiedä, miksi tiiviste on vaihdettu, koska huollon teetti autoliike, joka tämän jälkeen auton minulle myi
Ammattina autokauppa
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
No niin...nyt sitten vaikuttaa siltä että multakin on korkannut tuo venttiilikopan tiiviste Töihin tullessani huomasin auton puskevan savua vasemman eturenkaan takaa. Ei muuta kuin paskat housuun ja pelti auki. Venttiilikopan muovisuojuksen reunalta tipahteli hiljakseen öljytippoja pakosarjan ja letkulämmittimen päälle...nice. Mites on? Enempää asiaa vielä tutkimatta, lieneekö kyseessä siis revennyt venttiilikopan tiiviste?
En ole tutustunut V6 malliin, mutta tessussa sen tiivisteen asennus on tarkkaa puuhaa. Tiiviste kun on kumia joka on prässätty muotoon. Yhteen kulmaan tulee laittaa tippa tiivistemassaa, siellä kun ei kannen pultit juuri purista. Olisko tippa tullut edestä katsoen vasempaan yläkulmaan?
Tee-se-itse-tunari saa sen tiivisteen helposti kurttuun jolloin öljyt pääsee esteettä esim. tulpanreikiin.
Niki: Tiiviste vaihdetaan aina uuteen kun venakoppa irroitetaan, syystä tai toisesta.
Tee-se-itse-tunari saa sen tiivisteen helposti kurttuun jolloin öljyt pääsee esteettä esim. tulpanreikiin.
Niki: Tiiviste vaihdetaan aina uuteen kun venakoppa irroitetaan, syystä tai toisesta.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Montakohan kertaa minäkin sen kopan irroitin parin vuoden aikana? Monta, mutten kertaakaan uusinut tiivistettä, eikä koskaan vuotanut tai edes "hikoillut".mattijus kirjoitti:Mallien sekamelskaa: Pikahuollosta kuultua (Twin Spark), kuminen tiiviste, ei tarvitse vaihtaa jos on ehjä eikä repeämiä.puuha kirjoitti: Niki: Tiiviste vaihdetaan aina uuteen kun venakoppa irroitetaan, syystä tai toisesta.