Alfa 166 kokemuksia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
4italian
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 16:39

Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 4italian »

Terve.

Uusi jäsen tässä palstalla, mutta pitkään keskustelua seurannut....

Alfa on seuraava auto, mutta nyt pitäisi päättää mikä. Oikeastaan sekä 147, 156 ja 166 kiinnostavat :)

156:sta on ollut paljon kokemuksia luettavana, sen sijaan 147:sta ja 166:sta vähemmän. Lienee siksi että ovat niin paljon harvinaisempia. Seuraavat käsitykset olen saanut lähinnä tätä ja Suomi24-foorumia seuraamalla, korjatkaa jos olen väärässä.

Luulin, että 147 olisi hyvinkin luotettava, kun siitä on kirjoitettu todella vähän. TM:n kestotestin havaintoja pidin lähinnä yksittäistapauksena. Kuitenkin hiljattain joku omistaja kertoi, että myös häneltä oli mennyt 147:n jakohihna ennen aikojaan ja kattoverhoilu homehtunut tiivisteiden pettäessä jostakin. Sähkövikoja kuulemma myös ollut. Samaa (moottorielektroniikan osalta) kertoi myös jonkun saksalaisen autolehden kestotesti, jonka luin verkosta. Muuten ilmeisesti ainakin materiaaleiltaan erittäin laadukasta tasoa.

166 ilmeisesti alustarakenteeltaan kehittyneempi ja kestävämpi kuin 156, mutta moottorin osalta samat mahdolliset murheet (2.0 TS mielessä). Onko 166:n kanssa ilmennyt muita vikoja? Samaa moottorin ohjauselektroniikkaa joku tuossa alempana kiroili...

Voin kertoa, että myös minulle teki yhtenä aamuna samalla lailla nykyinen Stiloni kerran tenän, mutta käynnistyi sitten iltapäivällä, eikä ongelma toistunut... Elektroniikka lienee pitkälti samaa ainakin 147:n kanssa, näin olen ainakin ymmärtänyt. No tuon kanssa pystyn elämään, riittää kun katsoo autoa (siis ennen kaikkea Alfaa), niin sen voi antaa anteeksi :) ...

Se mikä minut juuri nyt sai tänne kirjoittamaan, oli Tampereen Laakkosen mainos, että 120 tkm ajettu 166 (alla linkki, rek.nro CFE-291 jos linkki ei toimi) on heillä tänään tarjouksessa 14900 €. Ilmeisesti juuri jakohihnan vaihto edessä, mutta mitä muuta tuollaisella olla odotettavissa? Kävin ko. autoa katsomassa jo pari kuukautta sitten, eikä siinä paljon muuta ollut päällisinpuolin kuin kiveniskemiä nokassa jonkin verran. Silloin se maksoi muistaakseni 19000 €...

klick

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Tavallisesti ajelen itse 156:lla, mutta kun on porukat matkalla niin lainailen heidän 166:sta. Kummatkin autot on 2.0 TS koneella. Ero autojen välillä on mielestäni paljon suurempi kuin saatoin äkkiältään päätellä.
156:n jälkeen on tosi ylellinen tunne istahtaa 166:n kyytiin. On tilaa ja laaduntunnetta aivan "eri luokassa". Toisaalta on myös aina hauska palata oman ratin taakse kokemaan "urheilullinen" ajoelämys.

Mielestäni käyttötarkoitus ratkaisee näiden välillä. Jos ajelee lähinnä yksikseen työmatkaa kaupunkialueella, niin valintani olisi selkeästi 156. Toisaalta jos on perhettä sillon tällöin kyydissä ja vaikkapa mökkireissuja yms olisi valintani 166. Tosin 2.0 TS on vähän alakanttiin oleva kone tuohon laivaan :-D
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Huh, on kyllä jo edullinen jos 14900e tarjous. Itsekin olen tuota samaista 166:sta vaaninut autotallin kautta ja Tampereen reissulla pari viikkoa sitten kävin liikkeen ovellakin, mutta se olikin yllättäen kesälauantaina kiinni. Eli eipä tullut nähtyä livenä sitä. Eipä silti, en olisi ollut sitä silloin ostamassakaan, kun ei tuo parempi puoliskoni suostu joustamaan sovitusta syyskuun ostoajasta =)

Jos tuo on tosiaan pintapuolisesti hyvässä kunnossa kuten sanoit niin käytähän vaikka autotohtorilla tutkittavana ja osta pois :) Tuskin tuosta mallista enää edullisempaa löytyy samoilla kilometreillä. Uutenahan noiden hinta on vaatimattomat 43900e. No tietenkin kyseessä on uusi malli, mutta kuitenkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kestävyyteen ja luotettavuuteen sen kummemmin kantaa ottamatta, tuo 166 on kyllä aika mukavan hintainen.

Moottorinohjauksen vikoja pelkäävän vaihtoehdot taitavat jäädä vähiin. Alfoissahan on vuosia käytetty Boschin Motrinic-järjestelmän eri versioita, samoin kuin suuressa osassa muitakin eurooppalaisia autoja. Ei taida olla syytä uskoa, että sama systeemi pelaisi muissa autoissa eri lailla. Nousevan auringon autoissahan on kylläkin omanlaisensa vermeet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

vanhanmallin lainaus 4italian tekstistä:

>Luulin, että 147 olisi hyvinkin luotettava, kun siitä on kirjoitettu todella
>vähän. TM:n kestotestin havaintoja pidin lähinnä yksittäistapauksena.
>Kuitenkin hiljattain joku omistaja kertoi, että myös häneltä oli mennyt
>147:n jakohihna ennen aikojaan ja kattoverhoilu homehtunut tiivisteiden
>pettäessä jostakin. Sähkövikoja kuulemma myös ollut.

Ottamatta kantaa tuohon varmaankin tositapaukseen,
oikeiden 147-kokemusten vähäisyys johtunee autojen vähäisestä määrästä, viime vuoden loppuun mennessä rekisteröity vähän yli 300, kuulopuheita ja huhuja on sitäkin enemmän, aika harvalla omakohtaista kokemusta edes koeajona, joten juttuihin voi suhtautua sillä mielellä.
Tuo jakohihnajuttuhan ei riipu korimallista mitenkään, vaan on tosiasia
joka on otettava TS:ssä ajoissa huomioon. Itselläkin juuri kriittiset kilometrit menossa 2001 mallissa (53tkm), joten vaihtoaika pitäisi tilata.
Saas nähdä kuinka käy.

Ainoat ongelmat minulla ovat olleet: yksi polttimo palanut ja
toisen takaoven aukioloanturi ei indikoi. Se niistä sähkövioista.
Lisäksi takatukivarret vaihdettu ja kässärin vaijeri takuuna (tyyppivika).
Ei ollut
edellisessäkään 156:ssa sähköpuolella muita kuin polttimojuttuja, muuten toki ko. mallissa
oli kaikki aikaisempia malleja vaivanneet tyyppiviat:
Airbagin anturi, ajoituksen muunnin, pohjalevyn rispaantuminen, oven tuulihaka,
startin käsähdys ja kojelaudan nitinät ja alustan puslien nitinä.

147 on hiljaisempi nitinöiden suhteen, mutta ikkunatiivisteet "rapisevat"
huonolla tiellä johtuen ilmeisesti tosi leveästä kosketuspinnasta. Kun ikkunaa vähän pudottaa alas niin rapina loppuu.
147:n huonoja puolia ovat huono näkyvyys taakse vinoon ja eteen sivulle johtuen leveistä ja vinoista a-pilareista. Tämä haittaa etenkin
kaupunkiajossa, kuski muistuttaa kirahvia, kun yrittää kurkkia mihin
se kuormuri katosi :crazyeyes: .
Tosin näkyvyyttä helpottaa se,että muut kyllä huomaavat Alfan...
147:ssa kytkimen liike on myös pidempi ja löysempi kuin 156:ssa ja
istuin tuntuu olevan korkeammalla. Muutenkin ajoltaan
ehkä hieman pehmeämpi ja kääntyy parkissa vähän notkeammin kuin 156. Tavaratila pienempi, mutta plussana erikseen kääntyvät
takapenkit.
Sisustus verrattuna -98 mallin 156:een on kyllä laadukkaammin tehty.
Uusissa 156:ssa samaa tasoa.

Jos näin ongelmattomasti matkaa jatkuu 147:llä, niin paikka
on pihassa varattuna sille vielä jonkun aikaa. 166:sta en osaa sanoa muuta kuin, että tuohon hintaan siinä on kyllä paljon autoa rahalle, kunhan
vain tarkistuttaa sen ensin, niinkuin käytetylle kuuluu muutenkin tehdä.

Tässäpä minun viisisenttiseni.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Terve
Minulla on ensimmäisenä Alfanani 166 2.0 TS vm. 2000, jonka ostin viime vuoden keväällä, ja olen sillä pääsääntöisesti suuresti nauttien ajellut nyt noin 40000km.
Vikahistoriassa ei mielestäni ole mitään omituista ikä ja ajokilometrit huomioiden: takakallistuksen vakaaja, takaoven sähkölukko ja lievää alustan ja ovien narinaa on ollut normaalien huoltokohteiden lisäksi (tarkempaa vikahistoriaa löytyy minun ja muiden 166 kavereiden profiileita selaamalla).
Tuohon hintaan ehdottomasti kannatettava ostos jos auto on suurinpiirtein kunnossa.

Avatar
ttt
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 22:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ttt »

Hei,
Omalla "vanhalla" -99 mallisella 166 2.0 TS on ajttu 90 tuhatta ilman mitään mainittavaa ongelmaa. Olen ajanut pääsääntöisesti muulloin kuin talvella, joten olen säästynyt hapettumista johtuvista elektroniikan häiriöiltä. Autolla käydään 2-3 kertaa vuodessa Välimeren maisemissa. Ja voin vakuuttaa, että kestopäällysteellä ajettavuus on huippuluokkaa. 2.0 litran kone on autoon kohtuullisen riittävä, konehan on sellainen, että se "herää" tuossa 3.500-4.000 kierroksen kohdalla viemään tätä melko painavaa autoa ihan rivasti. Jos löydät sellaisen joka tuntuu ja näyttää hyvältä, niin osta pois. Suosittelen.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

'99 -mallinen 156 V6 oli kulkupelinä viitisen vuotta.
Lambda-anturi, ilmamäärämittari (kaksi kertaa), etupyöränlaakeri, termostaatti, vesipumppu, sekä useita polttimoita vaihdettiin... Ai niin, kytkin meinasi unohtua joukosta.
Auton mennessä vaihtoon 106tkm ajettuna oli molemmat etupyöränlaakerit sökönä (edessä ei tainnut olla mitään ehjää) ja kaasuläppä olisi vaatinut puhdistusta.

Nyt 01.06 '04 rekisteröity 147TS alla, ja 6500km takana. Olen ollut kaikin puolin todella tyytyväinen, eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia. :-D 147 on tosiaan paljon laadukkaamman tuntuinen kuin 156 (vertailukumppanina 156TS '03), varsinkin sisältä.
Sisämateriaalit on 147:ssa myös todella paljon paremmat kuin 156:ssa, helppo siivottava.

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Minäkin taisin käydä Laakkosella istahtamassa kyseisessä 166:ssa parisen kuukautta sitten. Auto vaikutti jotenkin kuluneelta. Konepellissä oli kohtalaisen runsaasti kiveniskemiä. Sisustus tuoksui ummehtuneelle niin kuin sinne olisi päässyt vettä mattojen alle, mutta en kuitenkaan koettanut olivatko ne todella märät. Kehottaisin tutkimaan kapineen tarkkaan ennen ostamista. Varmaankin edellinen omistaja pystyy kertomaan auton vaiheista.

4italian
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 16:39

Samoja havaintoja

Viesti Kirjoittaja 4italian »

Joo, niitä kiveniskemiä oli tosiaan aika paljon. Hajusta muistan vain sen, että tuntui kuin siellä olisi joskus tupakoitu, muuta en osaa sanoa.

Kuten jollakin vähän ylempänä, myös minä olen järjestellyt asiat niin, että vaihtaisin autoa parin kuukauden päästä. Siispä en lähde itseäni kiusaamaan tuon tarjouksen perään. Jos se jotain muuta kiinnostaa, niin kannattaa varmasti kuitenkin mennä katsomaan, eiköhän siitä tinkaamalla vielä tämänkin päivän jälkeen saa alennusta, jos kerran nyt olivat niin halvalla valmiit myymään.

Paljon kiitoksia kaikille asiallisista kommenteista.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vieläkö täällä suositellaan? :-D
Vikaraportit kiinnostaa....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Vieläkö täällä suositellaan? :-D
Vikaraportit kiinnostaa....
Tok tok! Ihan oikeesti vaikutelmani on se että 166 on "laadultaan" hiukkasen eri tasolla esim 156 kanssa. Niitä "turhia" pikkuharmeja ei ole esiintynyt samalla tavalla. Ei silti että 166 mikään "toi ota" tässä suhteessä olisi mutta elo sen kanssa on ollut suht rauhallista.
Hauskaa vappua! :P
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

166 kirjoitti:Ihan oikeesti vaikutelmani on se että 166 on "laadultaan" hiukkasen eri tasolla esim 156 kanssa.
Saman on sanonut moni muu kenen kanssa olen jutellut.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Kyllähän tuo alkupään 156 vaatii hellyyttä ja huolenpitoa jos hyvänä tahtoo pitää. Eli osia saa vaihtaa kuin kyläkauppias Keskinen naista.
Tallissa Alfan mentävä aukko

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tuli ajettua 166 2.5 ja ihmetystä aiheutti 5-pykäläinen laatikko, eikö näissä olekaan sama laatikko kuin 156 2.5:ssa?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Eipä ole sama koppa 166 2,5V6:ssa ja 156 2,5V6:ssa, kuten huomasit itsekin :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jmi »

Oli puhetta vaihdelaatikosta :!:
Olen ollut luulossa että kaikki 2.5-koneella olevat 156 ja 166 ovat 6-vaihteisella laatikolla. :shock:
Mikäköhän idea tuossa on ollut, että edustusautossa on vaan 5-vaihteinen laatikko ja pienemmässä mallissa 6-vaihteinen?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Alkupään 156:ssa ainakin oli v6:ssa 5 vaihteista laatikkoa,en tiennyt että myös 166ssa. 166ssa kaksoismassa vauhtipyörä kun taas 156:ssa kiinteä..Pieniä eroja siis löytyy.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Kyllä kaikissa manuaaliaskisissa 156 V6:ssa on ollut 6-vaihdetta. Aina.

Olen kuvitellut, että 166:ssa olisi sama homma. :shock: Viimisimmissä 166 2.0 TS:kin on 6-vaihteinen laatikko.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jmi »

Niin minäkin olen luullut että 2.5 V6:ssa on aina 6-vaihdetta, mutta tässä 166 2.5 vm.99 oli vain 5-vaihteinen. Eikä tarvinnut pakissa nostaa vaihdekepin lukkoa.
Taas oppii uutta!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Äkkiä luulisi ettei olisi ollut järkeä rakentaa samaan aikaan eri malleihin erilaisia vaihteistoja...

Ei kai sinne ole kukaan istuttanut 164 V6:n, GTV V6 tb:n tai Serie 1 GTV 24v:n loodaa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Jep. Guugletuskin kertoo, että kaikissa 166 2.5:ssa olisi 6 vaihdetta.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 90 »

166 2.5V6:sta on tehty molemmilla sekä viisi että kuusipykäläisillä mauaaleilla, aivan alkupään autoissa (1998-1999) ollut tuota viisivaihteista joka korvattu pikaisesti kuusipykäläisellä..

lähteenä tälle saksakielinen esite vuodelta 1999 joten ei ollut ilmeisesti koeajettu yksilö mikään viritys kuitenkaan.. :wink:

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kyseinen malli oli mielestäni aika huonosti pidetty.
http://suomenvaihtoautot.net/cgi-bin/se ... vusto=null" onclick="window.open(this.href);return false;

Vikoja:
Ilmastoinnin suuntausnäppäin roikkui, häikäisysuoja teipattu kiinni kattoon, kuskin puolen ikkunan yläpuolella paljon paskaisia jälkiä, keskikyynärnojaa en saanut ala-asentoon, kaikki ovien kahvat alaosastaan ruosteessa :shock: , pieniä ruosteenalkuja muutamissa paikoissa, helmat hieman irvisti, toinen avain teipattu.

Oli sentään ruostesuojattu uutena ja pohja näytti nopeasti katsottuna melko hyvältä. Auto tärisi hieman ajossa, olisiko vetonivel rikki, koska ei ollut mennyt katsastuksesta läpi => vetonivelen suojakumi rikki, hammastangon suojakumi rikki, ohjaustehostin vuotaa öljyä.
Hihna vaihdettu viimeksi v.2008.

Edustusautomaista menoa Alfamaisella ohjauksella. Mielestäni hiljaisempi kuin omani v.2005 156.
Hyväkuntoinen yksilö olisi varmasti ostamisen arvoinen!

Luumi
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 03:58
Car(s): 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luumi »

Terve kaikille!

Tuo JMI:n mainitsema vehje vaihtoi eilen omistajaa. Hintaisekseen (tingattuna 2400e) mielestäni ihan kohtuullinen peli ensialfaksi. Pahimpana ongelmana pidän tota hihnarempan väistämättömyyttä. Suojakumit myyjä oli kuulemma jo vaihdattanut, ohjaustehostimeen ei ollu puuttunut. Kesänakit kohtuukuntoisilla aluilla ja jopa varsin hyvillä kumeilla. Häikäisysuojan kuumaliimatarravirityksineen revin ensimmäisenä irti ja koitan kattella et löytyiskö jostain varaosaa. Taitaa olla iha yleinen vika ainaki 156:issa, kun tuntuu melkein joka toisessa olevan häikäisysuoja "väsynyt". Keskikyynärnojan sain ala-asentoon ensimmäisellä yrityksellä ja nousee myös tarvittaessa takaisin ylös. En tiiä sit, et onko tekniikasta kiinni. :)

Kaikenkaikkiaan hyvältä hintaisekseen tuntui ekojen 650 kilsan aikana. Airbägin vikavalo syttyi, mutta liittynee liitäntöihin apparin penkin alla (mikäli on internettiin uskomista). Jokin tuntuu käryävän lievästi tyhjäkäynnillä, havaitsiko jmi moista ja mistä mahtais johtua?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Tarviit piuhan tuon valon sammutukseen (tai rahan kanssa liikkeelle) ei sammu ilman kuittausta.
Todennäköisesti vika on vänkärin penkin "ihmistunnistimessa" ei piuhoissa - tunnistimen voi ohittaa vastuksella.

Hihna kannattaa vaihtaa HETI.

Ohjaustehostin jos huutaa niin voi selvitä ihan kunnon öljyillä - vai vuotiko se?
Luumi kirjoitti:Terve kaikille!

Tuo JMI:n mainitsema vehje vaihtoi eilen omistajaa. Hintaisekseen (tingattuna 2400e) mielestäni ihan kohtuullinen peli ensialfaksi. Pahimpana ongelmana pidän tota hihnarempan väistämättömyyttä. Suojakumit myyjä oli kuulemma jo vaihdattanut, ohjaustehostimeen ei ollu puuttunut. Kesänakit kohtuukuntoisilla aluilla ja jopa varsin hyvillä kumeilla. Häikäisysuojan kuumaliimatarravirityksineen revin ensimmäisenä irti ja koitan kattella et löytyiskö jostain varaosaa. Taitaa olla iha yleinen vika ainaki 156:issa, kun tuntuu melkein joka toisessa olevan häikäisysuoja "väsynyt". Keskikyynärnojan sain ala-asentoon ensimmäisellä yrityksellä ja nousee myös tarvittaessa takaisin ylös. En tiiä sit, et onko tekniikasta kiinni. :)

Kaikenkaikkiaan hyvältä hintaisekseen tuntui ekojen 650 kilsan aikana. Airbägin vikavalo syttyi, mutta liittynee liitäntöihin apparin penkin alla (mikäli on internettiin uskomista). Jokin tuntuu käryävän lievästi tyhjäkäynnillä, havaitsiko jmi moista ja mistä mahtais johtua?

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onnea hienon auton hankinnasta!
Kyllä tuosta pienellä vaivannäöllä vielä siistin saa.
Mihin päin Suomea auto meni?
Yritin painaa keskikyynärnojaa eteen ja alaspäin, mutta ei liikkunut, olin varmaan turhan varovainen.

Jakopää tosiaan kannattaa huoltaa hetimiten, muista myös vesipumppu.
Muistaakseni hinta oli silloin maaliskuun alussa 3700€ eli hyvin hinta tippui.

En muista mitään käryä, voisiko vuotaa esim. öljyä tai sitä ohjaustehostinnestettä koneen tai pakoputken päälle?
Tarkista se ohjaustehostinneste, muistaakseni säiliön ympäristö oli öljyinen.

Luumi
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 03:58
Car(s): 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luumi »

Kiitos kiitos. Joensuuhun lähti se peli. Hankinnan hienouden näkee kesän aikana, mutta kiva piristys tuo on (harmaasta väristään huolimatta) meikäläisen autohistoriaan, joka tätä ennen koostui kolmesta eri passatista (järjestyksessään 1.9tdi, 2.0 ja 1.8t) ja yhdestä vanhasta taksi-transitista :D

Kaverit kerkes jo vittuilemaan pidemmän päälle saabismin olevan sairautta, kun ilmoitin saavani "ennakkoperintönä" ensi syksynä Saab 96:n talviautoksi. Pistin sitten vielä paremmaksi ja hommasin tämän (toivottavasti useammankin kesän kestävän) kesäauton :D

Mutta noihin jo todettuihin vikoihin:

Keskikyynärnojan vapauttaminen vaati napin painamista nojan päästä.

Tiippanakin epäili, että nesteet käryää pakoputkeen. Varasin tänään remppa-ajan häneltä.

Lisäksi nuo molempien etuovien lasien nostimien napit ovat rikki. Alas lasit menevät kyllä, mutta ylös saanti vaatii vähän enemmän napin nykimistä. Täytynee käydä kattelemassa purkaamoita, jos jostain löytyis toimivat.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kaukaa hait. En osannut tuota nappia sitten painaa, 156:ssa sellaista ei ole.
Nuo erilaisten nappien rikkimenemiset kyllä kertoo jotain käyttäjästä, ei auton huonosta laadusta.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^^ Onnittelut Joensuun suuntaan Luumille hienosta hankinnasta. Ei sillä, hieno auto sämpyläkin olisi ollut. Hauska oli aikanaan painaa sorarännissä tai lumella, kun vapaakytkin toimi. :mrgreen:

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Onnea Luumi hankinnasta. Tulehan sitten joskus Joensuu miittiin näyttämään autoo. Itsellä ollut 166 hankinta todella lähellä mutta itse mallista ei mitään kokemusta.

Luumi
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 03:58
Car(s): 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 166 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luumi »

Kiitos. Täytyyhän toki miitteihin osallistua. Pitää vaan saada ensiks laitteesta vähä edustuskelpoisempi :)

Vastaa Viestiin