156 Ylätukivarsi.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
SuomiBoi
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Maalis 2015, 20:08
Car(s): ex 147 2.0ts 2007 , ex 156 1.8ts 2005 , ex GTV6 1984

156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja SuomiBoi »

Vaihdoin ylätukivarret syyskuussa 2015 , kilometrejä kertyny n.3000 km.

Oikeanpuolen puslat väljät ja kolisee , vasen narisee.

Merkki oli muistaakseni delphi.

Onko jotain kestävempää laatu tarjolla ?

Kokemuksia.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Eipä ne rasvaamatta tunnu kestävän missään. 166 Delphin ylätukivarren puslissa ei ollut yhtään rasvaa ja puslan malli sisältä erilainen kuin esim TRWssä tai Moogissa.TRWssä on rasvaa,mutta melko niukasti eikä nekään pysy kauaa hiljaa. Vahva veikkaus ettei ole rasvaa 156n Delphin puslissakaan. Ite suosin TRW:tä,myös eri halppiksia käytetty hyvällä menestyksellä ja yli 50tkm ajan kun on huolella rasvattu kaikki ennen asennusta. Grafiittirasvaa siis kehiin ja kierretangosta ja muttereista ulosvedin millä puslat saa helposti purettua ja kasattua.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

TRW on hyvässä maineessa. Ja kannattaa rasvata ne runkopuslat ennen asennusta niin ei ala heti narisemaan.

E.caijo oli nopeampi samoilla ajatuksilla :-D
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pienellä haulla olisi löytänyt paljonkin.
Delphi = tuuria.
Mapco = täyttä kuraa aina ja joka kerta.

Laatua (yleensä) = TRW
Mahdollisesti laatua = OPAC/OPAC
Tuntematonta = RUG, ETG

Esim Motonetistä voi saada laatua, kunhan katsoo pakettiin ettei tule jotain Mapcoa...

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Meillä oli huoltokirjaan edellinen omistaja laittanut merkintöjensä mukaan jollain kilsoilla powerflexin puslat.
Laskin, että kestivät meille asti eli n. 100 thkm ennenkuin kuskin puolelta antautuivat. Vänkärin puolen tukivarrella kera powerflexein onkin jo melkein 200thkm takana ja vielä toimii.
Kuskin puolelle olen vaihtanut yhden kerran ne halvimmat motonetin puslat ja tukivarren, merkkiä en muista, mutta paskat olivat.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kyllä kait tuossa ylätukivarressa väljistyy ennemmin se pallonivel kuin puslat vai mitä mieltä olette? Se pallohan noissa on yleensä aivan susipaska. Siellä ei ole rasvaa ja se on muutenkin vähän alimittaisen oloinen.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja toolman »

Janne kirjoitti:Kyllä kait tuossa ylätukivarressa väljistyy ennemmin se pallonivel kuin puslat vai mitä mieltä olette? Se pallohan noissa on yleensä aivan susipaska. Siellä ei ole rasvaa ja se on muutenkin vähän alimittaisen oloinen.
Pallo yleensä kestää, puslat ei. esim. sparetolta saa pelkkiä pusliakin!

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Janne »

toolman kirjoitti: Pallo yleensä kestää, puslat ei. esim. sparetolta saa pelkkiä pusliakin!
Jaa, mitähän kuraa ne meikäläisen 156:sessa olleet tukivarret sitten oli..hmm. Aina ehti ensin se pallonivel alkaa lonksumaan/narisemaan jne. Puslissa ei ollut koskaan välystä ja ne olikin yleensä uudenveroiset.
Ylätukivarsia vaihettiin tosin ns. tuhkatiheään:)
Alfa Romeo 155 V6 1992

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja rasvatut puslat ne vasta narisikin. Mutta lopettivat n. 1000km jälkeen kun olivat kai hakeneet paikkansa.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Narisee= Alumiinissa kuiva paskanen pultti=Puhdista reikä ja rasvaa se pultti.
Kolisee= Et ole laittanut ylätukivarren ja alumiinisen iskarin yläpään jalan väliin prikkoja, kolisee nimittäin jo kädessä.
Itse tein nämä toimenpiteet omaani, ei kolise eikä narise.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Ei tuon puslan holkin kuulu siellä pultin ympärillä pyöriä. Jos narina sieltä kuuluu on pultti löysällä.

Mitään ylimääräisiä prikkojakaan tuolla Ei tarvitse jos puslat on ehjät.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja kurppa »

^
Niin, kyllä se rautakankikin vääntyy kun tarpeeksi pistää painetta. :lol:
Jos sinne mahtuu heittämällä prikat, niin minä silloin semmoset sinne laitan, enkä koita väkisin puristaa kasaan.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mitkäs sekunda varret laitoit, vai onko alumiinista kulunu/hapettunu tavaraa? Vai eikö holkit olleet kohdalaan? :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja kurppa »

^
No voi hemmetti, en tiedä. Katso kuvaa mikä moka mulla tuli ja ota omastasi samanlainen. Ympyröi siihen kuvaan, pistä nuoli tai jotain niin minäkin tiedän missä kämmäsin. Ylätukivarsi on Lemförder, onko se ihan paska merkki?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei ole.
VMP

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ei se lemförderi ainakaan näissä mikään häävi tunnu olevan, koiranluutkin kesti oikein reilun vuoden. :-D Kolmannet trw varret menossa (siis kahdesti uusinu) ja sovitus on ollut "jämpti". Ei olis tullu kuuloonkaan laittaa mitään prikkoja väliin. En minäkään laita mitään pultteja paskasena/kuiviltaan takaisin. Trw on kestäny sen 70-80tkm ilman narinoita/kolinoita/välyksiä ja ihan ilman mitään lisärasvauksia.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

kurppa kirjoitti:^
No voi hemmetti, en tiedä. Katso kuvaa mikä moka mulla tuli ja ota omastasi samanlainen. Ympyröi siihen kuvaan, pistä nuoli tai jotain niin minäkin tiedän missä kämmäsin. Ylätukivarsi on Lemförder, onko se ihan paska merkki?

Puhtaalta näyttää mutta ei noissa ne prikat näy. :lol: Kerro nyt vielä miten rasva voi auttaa tuon holkin ja pultin välissä narinaan kun liitos on oikein kiristettynä kiinteä.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Alumiinissa on reikä mistä pultti menee läpi, ei siellä ihmeitä tarvita välissä kun narisee. Soutuveneilijät tietävät miten alumiinitappi voi narista muoviholkissa ja sen miten narinasta pääsee eroon.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Kohta alkaa armoton alusta remppa ja molemmat ylätukivarret menee vaihtoon.. niin mihin väliin siihe pusliin kannattaa sitä rasvaa survoa ettei heti narisis
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Vaihtoehdot:
1. Jotkut tukivarret, jotka puretaan niin osiin kuin pystyy. Sitten rasvataan niin p*rkeleesti kaikki osat ja koonniin jälkeen suoritetaan sovitus erivahvuisia prikkoja hyödyntäen.

2. Trw (aidot) tukivarret pultataan paikallensa.

Vaihtoehto 2 ei ole suositeltava, koska on liian helppo ja pitkäikäinen ratkaisu

:)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: 156 Ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Janne »

Meikällä kyllä silti narisi ja lonksui kaikkein eniten tuo kerpeleen pallonivel.

Se oli helppo todeta kun varsi oli vihdoin hyppysissä ja sitä pyöritteli. Se nivelen suojakumi on halvoissa varsissa aivan kuraa. Se halkeaa, lähtee kokonaan irti ja sinne menee kaikki paska. Pian on tehtaan vaseliinit pois ja hiekka tekee nivelelle tehtävänsä. Noiden kanssa tuli sen verran jumpattua aikoinaan ja oppirahoja maksettua, että ennen kuin möin auton pois, niin vaihdoin ricambi originalit tilalle, että pääsis edes uus omistaja edes vähän vähemmällä:)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Vastaa Viestiin