75TS perä huutaa yms kysymyksiä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jin
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:00
Paikkakunta: Jyväskylä

75TS perä huutaa yms kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jin »

Perä huutaa ja sillä on ajettu tuollaisena n. 5000km. Epäilen edellisen omistajan kasanneen sen väärin. Saako äänen pois välyksiä säätelemällä vai miten vaiko ei mitenkään?

Voiko ko perän kitkalukon siirtää GTV tai AR90 2.0:n perään ?

Raidetanko valuttaa punaista mehua oikeanpuoleisesta päästä. Löytyykö ongelmaan jotain halpaa teeseitseratkaisua kun Muukkosen mukaan korjaussarja ei välttämättä vuotoa lopeta ja maksaakin n. 50€ ?
Saako tehtyä irrottamatta koko akselia?
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä sen lukon pitäisi käydä myös 90
:n ja gtv:n perään...tuosta ulinasta on vaikea sanoa mitään, jokin kikka siihen oli vaan eipä muista enää mikä..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti: tuosta ulinasta on vaikea sanoa mitään, jokin kikka siihen oli vaan eipä muista enää mikä..
Tosimiehet käyttää kuulemma sahanpurua ja vaseliinia öljyn sijasta :P ei ulise... tosin jos ei myymässä ole autoa heti niin ehkei suositeltavaa :wink:

jin
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jin »

tuon sahanpurukikan olen kyllä kuullut mutta ei se oikein omaan autoon...
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

unohdetaan nuo sahanpurut ,banaaninkyuoret ym... :-D
eiköhän tänne joku ilmaannu joka osaa selvittää toimenpiteet joilla ulina korjaantuu..johonkin väljyyteen se liittyi..

pee
Viestit: 449
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Vika voi olla siinä, että yksi isomman akselin välyksensäätöshimmeistä(aluslevyistä) on kulunut. Ainakin nimimerkki "mikkilj" on perehtynyt asiaan: http://mikkila.wabbits.org/giulietta/al ... d=20040127 Ja tuolta toiseksi viimeinen kappale.

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Tuosta välyslevystä sain itse tietoa muistaakseni gtv6.org sivuilta.

Ja tosiaankin. Giulietan omassa lootasssa kyseinen levy oli hiukkasen kulunut ja varaosalootassa sitä levyä ei käytännössä edes ollut.

Levy on siis pääakselilla (pääakseli on siis nyt se, mikä on perän kanssa samassa linjassa). Ja levyn sijainti on heti laipan laakerin perän puolella.
Nuita levyjä on lootassa itseasiassa kaksikin. Tosin jostain syystä vain tämä nelosrattaan ja laipan laakerin välinen kuluu. Tuossahan on murheena se, jos ei tiedä mikä on ollut laipan paksuus niin se pitää selvittää jollain keinolla. Tuohon löytyy ohjeet esimerkiksi Haynesin Alfetan korjausoppaasta. Löytynee lähikirjastosta.

- J

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jahans tulihan sieltä ne neuvot..jotain tuommoista muistelin itsekkin... :)

Vastaa Viestiin