Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Deltalla vierailtu. Tällä kertaa pisteitä. Konalassa pyrittiin aidosti auttamaan ja toimenpidesuunnitelmakin saatiin aikaan. Harmi että kilkkeet saadaan paikalle vasta 1.3. - jolloin siis alkaa tapahtua. Saapahan tilattua orkkislasin… Mutta siihen asti ajellaan lasi halki.

Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

No, jos onkin vähän pidempi prokkis kalibrointeineen, vois sen Tonalen päiväksi ottaa koeajolle. Jotain iloa Deltasta :-D .

Cotzy

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onnistuisikohan näiltä kavereilta nopeammin?
https://youtu.be/6aasDA7zkRA
Nykyajan autoon voi murtautua etututkan kautta muutamassa minuutissa, mutta jonkun kameran kalibrointia saa odotella kuukausia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Cotzy kirjoitti:
22 Joulu 2022, 21:43
AAW kirjoitti:
22 Joulu 2022, 21:27
Sytyttääkö vikavalon jos lähdet ajamaan suoraan lämmityksestä? Ex dieselillä piti odottaa n.10-15 min lämmityksen jälkeen ettei sytyttänyt vikavaloa, siinä oli kiertovesipumppumallinen sähkölämmitin. Tästä syystä laitoin nyt säteilylämmittimen, ei ongelmaa vaikka lähtee suoraan piuhalta ajoon.
No nyt on kaksi kertaa ollut lämppäri kiinni ja aamulla keli nollan tietämissä lähtiessä. Ei keltavaloja tauluun ja moottori lämmennyt nopsaan tarjoten start&stoppia heti toisissa liikennevaloissa :wink: .
Salon Moottorihuollon kokemus oli, että noi jäähdytysletkuun laitettavat toimii tehokkaimmin ja lämmittää tasaisemmin lohkoa, kun se on tuolla alavesiputkessa, moottorin kyljessä. Saapi nähdä miten toimii, kun on kunnon pakkanen.
Nyt ollut kymmenisen kertaa Stelvio ulkona joulu-tammikuussa ja lämppärijohdon päässä. Alimmillaan tosin vain n. 10 astetta pakkasta näin leutona talvena.
Ei vikavaloja tauluun letkulämppärin käytöstä. Joskin en ole ihan suoraan roikan päästä tulille laittanut. Yleensä 5 minuuttia mennyt johdon irrotuksen jälkeen lumien poiston katolta ennen käynnistystä.
Akku pysynyt hyvin iskussa ja takalasinlämmitin toiminnassa koko talven :) . Ja nopeasti lämpenee moottori.

Olen kaksi kertaa ajanut matka-ajoa talven harvinaisissa kunnon lumituiskuissa. Matkalla keula on muurautunut umpeen lumesta ja samoin etukulmien jäähdytinkennot menneet täyteen lunta. Letkulämppärillä lumen tukkimat jäähdytinkennot ovat sulaneet täysin ennen matkan jatkumista seuraavana päivänä. Tämä nyt havaintona, että lämmin jäähdytinneste sulattaa mukavasti koko kierron.

Cotzy

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vaimon 500 Twinairissa on Webasto, ja jos sen sammuttaa vasta sitten, kun on lähdössä ajamaan, on startti pitkällä vieterillä ja vikavalo syttyy herkästi, koodi tulee lämpöanturista. Joku minuutti aikaisemmin kuin sammuttaa, niin menee paremmin. Onneksi on kauko-ohjaus. Toki Webaston lämmitystehokin lasketaan kilowateissa, jolloin todennäköisyys häröilyille kasvaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aurinkoinen päivä. Joten otin Stelviosta käsittelyyn viimeisen natisevan, nitisevän ja pärisevän ovipanelin. Pelkääjän puolen takaovi oli alalaidastaan irti. Purin auki, laitoin kiinni, mutta klipsut eivät tehneet työtään kunnolla ja paneli jäi irvistämään... Joten tiivistin penteleen sellasilla huonekalujalkojen alle laitettavilla tassuilla. Leikkasin muotoon, ettei näkyisi pahasti - mutta näkyyhän ne silti.

Tärkeintä on että nyt ei autossa tärise, pärise, nitise tai natise! Ah - mikä auvo.

Saavat Deltalla katsoa kuun vaihteessa oven asennuksen siistimmin, kunhan eivät palauta resonaatiota...

Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tutustutin viime viikonlopun lumikeleillä talon nuoremman herrasmiehen Stelvion ohjastamiseen.
Juniori oli aidon hämmästynyt, kuinka paljon kokoaan pienemmältä ja ketterämmältä Stelvio voikaan tuntua ratin takaa :-D . Möhköisyys näkyy vain isoissa sivupeileissä ja taustapeiliin katsomalla.
Ja kuinka kääntymisten nopeuttamiseen voi käyttää ohjauksen lisäksi myös kaasua ja jarrua, toisin kuin aiemmin kokeilluissa autoissa.

Ihan mukava seurata hieman kokemattomamman henkilön hämmästynyttä innostusta Stelvion ratissa.

Cotzy

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia takaluukun sulkemisnapin kanssa? Viime aikoina nappi on toiminut vaihtelevasti, välillä sulkee takaluukun ja välillä ei. Kuskin ovesta ja kaukosäätimellä sulkee sekä takaluukussa olevalla "lukko"-napilla, jolla menee myös ovet kiinni.

Nappi itsessään tuntuu normaalilta eli voisiko siellä olla jotain kosketushäikkää? En ole törmännyt viesteihin että Stelvion takaluukun johdoissa olisi jotain katkoksia ollut.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

jmi kirjoitti:
24 Maalis 2023, 22:46
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia takaluukun sulkemisnapin kanssa? Viime aikoina nappi on toiminut vaihtelevasti, välillä sulkee takaluukun ja välillä ei. Kuskin ovesta ja kaukosäätimellä sulkee sekä takaluukussa olevalla "lukko"-napilla, jolla menee myös ovet kiinni.

Nappi itsessään tuntuu normaalilta eli voisiko siellä olla jotain kosketushäikkää? En ole törmännyt viesteihin että Stelvion takaluukun johdoissa olisi jotain katkoksia ollut.
Nappi on ollut toimiva. Mutta takaluukun muovit olen purkanut infernaalisen tärinän suitsimiseksi. Konstruktio loosterissa ei ollut kaikkein robustein ikinä… Johdot pääsevät liikkumaan (ja esim luukun hätäavauksen vaijeri oli itsellä irti holkistaan, joten asioita voi muovien alla tapahtua). Luukun purku on suht simppeli juttu, mutta muovipala on iso. Yksinkin onnistuu, mutta jos on ystäviä niin ehkä mieluummin kaksin. YouTubesta löysin silloin apuvideon, jotta ei tarvinnut käsikopelolla mennä.

Edit: https://youtu.be/KxkYiz-UzTA tässä video, oli hämäävästi takavalojen vaihtona otsikoitu, mutta paneelin poisto n. 5min kohdalla.

Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Olipas upea puuterilumikeli aamulla Turussa :-D . Lumi ei ollut vielä pakkautunut jäiseksi tai pilattu suolalla, joten Stelvio meni D-asennossa mukavasti pikkusladissa ympäri kaupunkia ja kääntyi kadunkulmissa mukavan tiukasti.
Sen verran oli hanget korkeat pikkukaduilla vielä, että sähköetuveto jäi pihalle lumen alle ja kiersin kaupunkia pidemmän kaavan kautta viemään kaikki päiväpuuhiinsa.
Iltapäivällä vähän tylsempää, kun pito kovin epätasainen. Vaihteli kiillotetun sileän jään, loskapatjojen, kuivien asvalttipätkien ja vetisen pyykkilautapinnan välillä.

Stelvio on erinomainen talviauto, omasta mielestäni paras. Tai on yksi parempi, Stelvio QF 8) .

Taas tulee lisää lunta taivaan täydeltä, joten saapi nähdä, kuinka paljon puuteria aamulla tarjolla.

Taitaa jäädä 166 vielä talliin. Ei näyttänyt aamulla siltä, että vääntävä etuveto paskoilla kitkarenkailla olisi mikään toimiva vaihtoehto hangen keskellä.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
28 Maalis 2023, 20:32
joten Stelvio meni D-asennossa mukavasti
Kirjoitusvirhe?

Piti olla "joten Stelvio meni R-asennossa mukavasti"??

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos sillä DNA-kytkimellä on ärrävika, niin se opetetaan sanomaan R:n sijasta D. Niin muakin pienenä opetettiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
28 Maalis 2023, 21:10
Jos sillä DNA-kytkimellä on ärrävika, niin se opetetaan sanomaan R:n sijasta D. Niin muakin pienenä opetettiin.
Eikö ECU Helsinki nykyään korjaa noita viallisia DNA-kytkimiä?

Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Matkalla kohti QF:ää, pitää kyllä DNA-kytkimen Ärhäköityä. Jossain vaiheessa, jotenkin.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
28 Maalis 2023, 21:26
Matkalla kohti QF:ää, pitää kyllä DNA-kytkimen Ärhäköityä. Jossain vaiheessa, jotenkin.

Cotzy
Olisit iskenyt heti kiinni siihen selkästi alle markkinan hinnoiteltuun QF:n joka oli nettiautossa vielä marraskuussa.

Kuva

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Cotzy kirjoitti:
28 Maalis 2023, 21:26
Matkalla kohti QF:ää, pitää kyllä DNA-kytkimen Ärhäköityä. Jossain vaiheessa, jotenkin.

Cotzy
Tästä sen saat: https://www.vaihtokaara.fi/auto-raisio/ ... -13147473/

Juuri huollettuna ja kaksilla uusilla renkailla.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Nii, eihän tuon harmaankaan myyntihinta yli satkua ole jos tosiostaja kohdalle osuu.
Noihin R ja D nappuloihin, niin kuten Cotzy mainitsi, mukava oli pyryssä sliidailla. Tuli kylläkin todettua, että 3 talvea ajetut blizzakit alkavat olla sivupidoltaan aika pitämättömän hauskat. Ensi talveksi sitten uutta nastatonta, mutta ei enää jaappanilaista.

Edit: hinta laski just 😊
- Kari

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti:
29 Maalis 2023, 09:30
Nii, eihän tuon harmaankaan myyntihinta yli satkua ole jos tosiostaja kohdalle osuu.
Ennustajan lahjoja!

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Tuolta hakemaan, onko antaa arviota veroista ?
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... rp&type=ad
- Kari

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti:
29 Maalis 2023, 09:43
Tuolta hakemaan, onko antaa arviota veroista ?
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... rp&type=ad
Tammikuussa 2023 yksi 20tkm ajettu 01/2019 ensirekisteröity Stelvio QF verotettu 28 194,68€ edestä. Iloisia veronmaksajia löytyy.

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

FinPat kirjoitti:
29 Maalis 2023, 10:01
karila kirjoitti:
29 Maalis 2023, 09:43
Tuolta hakemaan, onko antaa arviota veroista ?
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... rp&type=ad
Tammikuussa 2023 yksi 20tkm ajettu 01/2019 ensirekisteröity Stelvio QF verotettu 28 194,68€ edestä. Iloisia veronmaksajia löytyy.
Mun auto
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

karila kirjoitti:
29 Maalis 2023, 09:43
Tuolta hakemaan, onko antaa arviota veroista ?
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... rp&type=ad
Ei kannata lähetä hakemaan kun omani on juuri huollettu ja kaksilla uusilla renkailla.
Putkistonkin saa auki silloin kun haluaa, eikä vain race-moodilla.
Autokaupan ammattilainen

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Ihan uteleliaisuuttani kysyisin.
Trafi mukaan Quatro rekisteröity 25.4.2022
Car.fi kirjauksen mukaan auton tuontivero maksettu 19.1.2023
Eikö asia pitäisi olla toisin päin,autovero ensin maksettu ennen kuin sen saa rekisteröityä ?
Ja toiseksi, miksi myyt kun olet kaunokaisella vasta ~4000 km ajanut ? 😇

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

MeSoma kirjoitti:
29 Maalis 2023, 19:34
Ihan uteleliaisuuttani kysyisin.
Trafi mukaan Quatro rekisteröity 25.4.2022
Car.fi kirjauksen mukaan auton tuontivero maksettu 19.1.2023
Eikö asia pitäisi olla toisin päin,autovero ensin maksettu ennen kuin sen saa rekisteröityä ?
Ja toiseksi, miksi myyt kun olet kaunokaisella vasta ~4000 km ajanut ? 😇
Me saadaan autoliikkeenä auto rekisteröityä heti kun se on maahantuotu. Verottajan vuonna 2022 tehdyn muutoksen vuoksi he saivat nyt vasta tammikuussa kalkuloitua veron autolle. Myyn auton koska minulla on jatkuva autokuume enkä oikeastaan juurikaan tarvitse autoa. Se on harrastusauto.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

HANU kirjoitti:
29 Maalis 2023, 16:50
karila kirjoitti:
29 Maalis 2023, 09:43
Tuolta hakemaan, onko antaa arviota veroista ?
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... rp&type=ad
Ei kannata lähetä hakemaan kun omani on juuri huollettu ja kaksilla uusilla renkailla.
Putkistonkin saa auki silloin kun haluaa, eikä vain race-moodilla.
Tuohon Stelvion hintaan saa kaupan päälle vm. 2005 Busso Gt:n. Hienon ja siistin GT:n. Eli osta 2 maksa 1.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

HANU kirjoitti:
29 Maalis 2023, 20:09
MeSoma kirjoitti:
29 Maalis 2023, 19:34
Ihan uteleliaisuuttani kysyisin.
Trafi mukaan Quatro rekisteröity 25.4.2022
Car.fi kirjauksen mukaan auton tuontivero maksettu 19.1.2023
Eikö asia pitäisi olla toisin päin,autovero ensin maksettu ennen kuin sen saa rekisteröityä ?
Ja toiseksi, miksi myyt kun olet kaunokaisella vasta ~4000 km ajanut ? 😇
Me saadaan autoliikkeenä auto rekisteröityä heti kun se on maahantuotu. Verottajan vuonna 2022 tehdyn muutoksen vuoksi he saivat nyt vasta tammikuussa kalkuloitua veron autolle. Myyn auton koska minulla on jatkuva autokuume enkä oikeastaan juurikaan tarvitse autoa. Se on harrastusauto.
Tätä verotusmahdollisuutta muuten käytetään hienosti. Ison autoveron autoja kasa Suomeen ja kilpiin, pikkuisen markkinahintaa alemalla hinnalla myyntiin ja firma konkkaan. Lopputuloksena auto on Suomessa kilvissä ja autoveroa ei ole maksettu. Verovelvollinen on kyllä tiedossa, mutta veroja ei saada valtiolle. Siinä alkaa olla katteet kohdallaan.

Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

HANU kirjoitti:
29 Maalis 2023, 20:10
HANU kirjoitti:
29 Maalis 2023, 16:50
karila kirjoitti:
29 Maalis 2023, 09:43
Tuolta hakemaan, onko antaa arviota veroista ?
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... rp&type=ad
Ei kannata lähetä hakemaan kun omani on juuri huollettu ja kaksilla uusilla renkailla.
Putkistonkin saa auki silloin kun haluaa, eikä vain race-moodilla.
Tuohon Stelvion hintaan saa kaupan päälle vm. 2005 Busso Gt:n. Hienon ja siistin GT:n. Eli osta 2 maksa 1.
Tässä on kyllä kokonaisedullinen paketti rDNA-kytkimen saamiseksi Stelvioon 8) . Ja eivät kumpikaan vaadi liukkaita olosuhteita sladissa kulkemiseksi. :mrgreen:

Sovittelenkin ostohousuja rDNA-kytkimen hankkimiseksi 2023, nyt kun arkiajojen suorittaminen vispilällä Turku Energian pörssisähkösopparilla olikin laskelmiani selvästi halvempaa talvella 22-23. Kyllä ihmisiä saa tietty ohjailla pelolla, mutta ostopuoli voi myös osata laskea…
Joten kiitos pörssisähkön, onneksi voi taas satsata myös polttomoottoriharrastamiseen.

Cotzy

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

TeroPee kirjoitti:
30 Maalis 2023, 09:21
HANU kirjoitti:
29 Maalis 2023, 20:09
MeSoma kirjoitti:
29 Maalis 2023, 19:34
Ihan uteleliaisuuttani kysyisin.
Trafi mukaan Quatro rekisteröity 25.4.2022
Car.fi kirjauksen mukaan auton tuontivero maksettu 19.1.2023
Eikö asia pitäisi olla toisin päin,autovero ensin maksettu ennen kuin sen saa rekisteröityä ?
Ja toiseksi, miksi myyt kun olet kaunokaisella vasta ~4000 km ajanut ? 😇
Me saadaan autoliikkeenä auto rekisteröityä heti kun se on maahantuotu. Verottajan vuonna 2022 tehdyn muutoksen vuoksi he saivat nyt vasta tammikuussa kalkuloitua veron autolle. Myyn auton koska minulla on jatkuva autokuume enkä oikeastaan juurikaan tarvitse autoa. Se on harrastusauto.
Tätä verotusmahdollisuutta muuten käytetään hienosti. Ison autoveron autoja kasa Suomeen ja kilpiin, pikkuisen markkinahintaa alemalla hinnalla myyntiin ja firma konkkaan. Lopputuloksena auto on Suomessa kilvissä ja autoveroa ei ole maksettu. Verovelvollinen on kyllä tiedossa, mutta veroja ei saada valtiolle. Siinä alkaa olla katteet kohdallaan.
Tuota vilppiveikot ovat tehneet.
Autokaupan ammattilainen

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
30 Maalis 2023, 09:30

Sovittelenkin ostohousuja rDNA-kytkimen hankkimiseksi 2023, nyt kun arkiajojen suorittaminen vispilällä Turku Energian pörssisähkösopparilla olikin laskelmiani selvästi halvempaa talvella 22-23. Kyllä ihmisiä saa tietty ohjailla pelolla, mutta ostopuoli voi myös osata laskea…
Joten kiitos pörssisähkön, onneksi voi taas satsata myös polttomoottoriharrastamiseen.
_________________Stelvio QF__________GT
City_____________10.8 l/100km_______18.6 l/100km
Highway_________8.3 l/100km________8.7 l/100km
Combined________9.6 l/100km_______12.4 l/100km

Ylläolevan tilaston mukaan GT tasapainottaa selvästi paremmin CO2 balanssia kuin Stelvio QF.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mitä!? Onko jäsen HANUn GT lähdössä kiertoon? Nyt kyllä ... pitää viedä Stelvio huomenna sisustaputsiin ja otsonointiin ja ulkopesuun ja kiillotukseen ja nauttia keväästä puunatulla autolla. 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Hälle varmaan kelpaa värikkäämpi stelvio vaihdossa tuohon parivaljakkoon, etenkin jos se on pesty ja puunattu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Autokaupan kuviot nykyään aika mielenkiintoisia, muutoinkin kuin päästö(kaupan) näkökulmasta.
Esim. HANU:n auton omistava rahoitusyhtiö LT Tapiola III näkyy olevan Irlannin veroparatiisiin rekisteröity vakuutusyhtiö LähiTapiolan omistama rahoitusyhtiö.
Ilmankos LähiTapiola vuodesta toiseen rankattu Suomen halvimmaksi vakuutusyhtiöksi. Tässä kuviossa vähän kuin sylilapset ovat toistensa kummeina. Kulutta kiittää mutta verottaja jää nuolemaan näppejään.
Ja siellä ne minunkin vakuutukseni on jo vuosia olleet…☺️😵‍💫🤔

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
30 Maalis 2023, 12:30
Cotzy kirjoitti:
30 Maalis 2023, 09:30

Sovittelenkin ostohousuja rDNA-kytkimen hankkimiseksi 2023, nyt kun arkiajojen suorittaminen vispilällä Turku Energian pörssisähkösopparilla olikin laskelmiani selvästi halvempaa talvella 22-23. Kyllä ihmisiä saa tietty ohjailla pelolla, mutta ostopuoli voi myös osata laskea…
Joten kiitos pörssisähkön, onneksi voi taas satsata myös polttomoottoriharrastamiseen.
_________________Stelvio QF__________GT
City_____________10.8 l/100km_______18.6 l/100km
Highway_________8.3 l/100km________8.7 l/100km
Combined________9.6 l/100km_______12.4 l/100km

Ylläolevan tilaston mukaan GT tasapainottaa selvästi paremmin CO2 balanssia kuin Stelvio QF.
Stelvio QF ei varmaan mene noin pienellä kaupungissa, 2.0 vie jo sen 12l ja GT 3.2 ei varmasti kuluta noin paljon kaupungissa. Tämä on tätä nykyajan vihertilastointia.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:
30 Maalis 2023, 13:11
FinPat kirjoitti:
30 Maalis 2023, 12:30
Cotzy kirjoitti:
30 Maalis 2023, 09:30

Sovittelenkin ostohousuja rDNA-kytkimen hankkimiseksi 2023, nyt kun arkiajojen suorittaminen vispilällä Turku Energian pörssisähkösopparilla olikin laskelmiani selvästi halvempaa talvella 22-23. Kyllä ihmisiä saa tietty ohjailla pelolla, mutta ostopuoli voi myös osata laskea…
Joten kiitos pörssisähkön, onneksi voi taas satsata myös polttomoottoriharrastamiseen.
_________________Stelvio QF__________GT
City_____________10.8 l/100km_______18.6 l/100km
Highway_________8.3 l/100km________8.7 l/100km
Combined________9.6 l/100km_______12.4 l/100km

Ylläolevan tilaston mukaan GT tasapainottaa selvästi paremmin CO2 balanssia kuin Stelvio QF.
Stelvio QF ei varmaan mene noin pienellä kaupungissa, 2.0 vie jo sen 12l ja GT 3.2 ei varmasti kuluta noin paljon kaupungissa. Tämä on tätä nykyajan vihertilastointia.
Todellisuutta ja viherpesua ei tule koskaan sotkea toisiinsa liian läheisesti mutta nuo lienevät "viralliset" vertailuluvut.

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

FinPat kirjoitti:
30 Maalis 2023, 15:41
jmi kirjoitti:
30 Maalis 2023, 13:11
FinPat kirjoitti:
30 Maalis 2023, 12:30


_________________Stelvio QF__________GT
City_____________10.8 l/100km_______18.6 l/100km
Highway_________8.3 l/100km________8.7 l/100km
Combined________9.6 l/100km_______12.4 l/100km

Ylläolevan tilaston mukaan GT tasapainottaa selvästi paremmin CO2 balanssia kuin Stelvio QF.
Stelvio QF ei varmaan mene noin pienellä kaupungissa, 2.0 vie jo sen 12l ja GT 3.2 ei varmasti kuluta noin paljon kaupungissa. Tämä on tätä nykyajan vihertilastointia.
Todellisuutta ja viherpesua ei tule koskaan sotkea toisiinsa liian läheisesti mutta nuo lienevät "viralliset" vertailuluvut.
Minulla näyttää QF Stelvio keskikulutusta 11,2 l / 100km. Matkaa olen taittanut noin 5000 km. Siitä on maantie/motariajoa ehkä 2000 km. Loput on pintakaasuköröttelyä töihin ja takaisin. Toki myös pari sataa kilsaa race trackkiä.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Stelvio sisäpesty, otsonoitu, ulkopesty ja kiillotettu. Työn tuloksesta korkeat pisteet. Bilström Koivuhaka saa suosituksen - varauksin. Sekoilua sekä viedessä että noutaessa, toimipiste on Vaihto+ alakerrassa, tämä ei käynyt mistään ilmi ennalta. Palvelu sinänsä kyllä ystävällistä ja työ avattiin tarkasti läpi hoitosuositusten kera - siitä taas pisteet. Maksupäätteen puutteesta miinus, lasku tulee sähköpostiin. Toivottavasti sovittu hinta pitää, oli hyvin kilpailukykyinen.
Edit: ymmärrän että sisustan raikkaus ei kuvasta välity, joten kuvailen sitä: se on raikas.
image1.jpeg
image1.jpeg (135.44 KiB) Katsottu 4093 kertaa
image0.jpeg
image0.jpeg (104.45 KiB) Katsottu 4093 kertaa

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

lerppu kirjoitti:
31 Maalis 2023, 17:05
Stelvio sisäpesty, otsonoitu, ulkopesty ja kiillotettu. Työn tuloksesta korkeat pisteet. Bilström Koivuhaka saa suosituksen - varauksin. Sekoilua sekä viedessä että noutaessa, toimipiste on Vaihto+ alakerrassa, tämä ei käynyt mistään ilmi ennalta. Palvelu sinänsä kyllä ystävällistä ja työ avattiin tarkasti läpi hoitosuositusten kera - siitä taas pisteet. Maksupäätteen puutteesta miinus, lasku tulee sähköpostiin. Toivottavasti sovittu hinta pitää, oli hyvin kilpailukykyinen.
Edit: ymmärrän että sisustan raikkaus ei kuvasta välity, joten kuvailen sitä: se on raikas.
image1.jpegimage0.jpeg
Paljonko maksaa tuollainen putsi?
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ihan kivalta näyttää ja väri pääsee oikeuksiinsa kiilloituksen jälkeen. Ammatillisesta kiinnostuksesta johtuen kysyn että laitettiinko kiilloituksen jälkeen jotain lakkapinnan suojaksi?
Erikoista kyllä että maksupäätettä ei löytynyt. Se on kuitenkin ns. tätä päivää.

Jos voin suositella niin kannattaa jatkossa kysyä myös tarjous Jari Pullilta / Autodetailing.fi
Jari vaikuttaa konalassa.

https://www.autodetailing.fi/palvelut/
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja HANU »

#Erikoista kyllä että maksupäätettä ei löytynyt. Se on kuitenkin ns. tätä päivää.#

Vaikka maksupääte on maksullinen, niin sen kanssa ainakin välttyy luottotappioilta kun kaikki yksityisasiakkaat eivät maksa noita laskuja. Varsinkin nyt kun kansan rahat ovat huvenneet inflaation myötä.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Paikka valikoitui puhtaasti sijaintinsa vuoksi, on tien toisella puolella duunista, helppo tipauttaa auto aamulla ja hakea työpäivän päätteeksi. Taitavat keskittyä enimmäkseen palvelemaan firmoja, Vaihto+:aa nyt ainakin. Yksityisasiakas oli hiukan outolintu… Puhelimessa sovittiin hinnaksi 400€, mutta en ole nähnyt vielä laskua! Joku yksinkertainen pinta tuli päälle autoon, en tosiaan muista mikä. Kaiffa selitti miksi on riittävä, asiantuntemus minulla ei riitä kiistämään kerrottua. Hyvältä näyttää. Eikä haise auto pahalta sisältä. Se on oleellisinta! (Oli talven jäljiltä ehkä vähän tunkkainen.)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:
31 Maalis 2023, 19:11
Taitavat keskittyä enimmäkseen palvelemaan firmoja, Vaihto+:aa nyt ainakin.
Katso nyt sitten auringossa miten pahat holot saivat aikaan. Nuo autoliikkeiden meikkarit ei aina välttämättä tee sitä huolellisinta työtä.

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tänään tykittelee fotonia suht esteettä tuosta lähitähdestä, niin kävin pintaa kuikuilemassa. Kiiltää kuin papin kulli, eikä ole ylimääräisiä heijasteluita! Jälki edelleen siis bueno. Logistiikan ontuman voi melkein antaa anteeksi.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Miten jakolaatikon (transfer case) kalibroinnin saa suoritettua? Messillä onnistui hienosti vanhojen arvojen resetointi mutta kumpikaan uudelleen kalibroinneista ei mene läpi. :roll: Vikakoodina nyt C2206-68 missing calibration. Neliveto ja esp pois käytöstä.

Syy miksi menin sössimään tämänkin homman ja poistamaan messillä vanhat arvot on että antoi satunnaisesti herjan nelivedosta. Saattoi mennä parikin viikkoa että ei mitään. Poistui aina uudelleen käynnistyksellä. Vikakoodi viittasi mekaanisen vikaan. Tuskin siinä mitään mekaanista vikaa kuitenkaan oli kun toimi ihan normaalisti. Öljyt vaihdoin jakolaatikkoon 120tkm kohdalla. Nyt kun alkoi satunnaisesti tulemaan herjaa niin taulussa 138tkm. Messillä katselin että transfer case sanoo edellisestä öljynvaihdosta olevan 138tkm. Mitään vaihtoehtoa kertoa öljynvaihdosta ei ollut joten ajattelin adaptaatio arvojen nollaamisen ajavan saman asian. Olin väärässä. Edelleen on sitä mieltä että öljyt vaihdettu 138tkm sitten muttta boonuksena nyt on actuaattorin asteet hukassa eikä nelivetoa...
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Tämä ratkesi ajamalla. :mrgreen: Vaati useammat kymmen kilometriä sekalaista ajoa ja uudelleen käynnistyksiä niin herjat hävisivät. Eli ehkä se messi osasi kuitenkin aloittaa jakolaatikon kalibroinnin mutta vaati ajoa että actuaattori haki oikeat arvot.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tiige kirjoitti:
05 Huhti 2023, 10:36
^ Tämä ratkesi ajamalla. :mrgreen: Vaati useammat kymmen kilometriä sekalaista ajoa ja uudelleen käynnistyksiä niin herjat hävisivät. Eli ehkä se messi osasi kuitenkin aloittaa jakolaatikon kalibroinnin mutta vaati ajoa että actuaattori haki oikeat arvot.
Onneksi tällä oli onnellinen loppu!

Itsellä jäi puolimatkaan se jakolaatikon softan päivitys. En siis päivittänyt. Jänistin, nyt jää sitten saamatta se RDNA, pitää pärjäillä ilman. :(

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^R:n saa kaupan pälle kun käy HANUn luona vaihtamassa Stelvion väriä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
05 Huhti 2023, 15:13
Itsellä jäi puolimatkaan se jakolaatikon softan päivitys. En siis päivittänyt. Jänistin, nyt jää sitten saamatta se RDNA, pitää pärjäillä ilman. :(
Ensi talveksi sitten RDNA. Eipä siitä kesällä juuri iloa ole. Varsinkaan alle 500HP nelivetona.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Tykkään hopeanharmaasta kyllä - mutta ei tämä Monte Carlon sininenkään paha väri ole. :wink:

^Ei tarvita ihan 500+ hp että voi olla hauskaa nelikolla kesäaikaan. Kaverin EVO VIII meni nätisti sladissa asfaltilla, toki se ei ollut ihan peruskuosissa. Tai lähelläkään... Mutta ei siinä mun mielestä paljoa yli 400 hp silloin ollut!

Katsotaan tosiaan mikä on syksyllä tilanne, jos vaikka intoutuisi uudelleen RDNA:n metsästykseen. Se on vaan niin tympee se tunne kun pää sanoo POWERRR!! - mutta auto sanoo in your dreams, vaikka oikea jalka on jo suorana. Toki nyt hiukan parempi kun pitoa on keväisesti. Toi on ihan hyvä toi Stage2 softa, ihan pirteän oloinen on sen kanssa tämä Stelvion möhkäle. 8)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
05 Huhti 2023, 15:27
Mutta ei siinä mun mielestä paljoa yli 400 hp silloin ollut!
Ainakin Tesla nimellisellä 450 HP on nelivetona tosi tylsä. Kuivallakin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
05 Huhti 2023, 15:55
lerppu kirjoitti:
05 Huhti 2023, 15:27
Mutta ei siinä mun mielestä paljoa yli 400 hp silloin ollut!
Ainakin Tesla nimellisellä 450 HP on nelivetona tosi tylsä. Kuivallakin.
Veikkaan että EVO oli aikatavalla kevyempi. Ja pitihän sitä hiukan nakata sivuttain, että sai renkaat savuamaan - eli ei se paikaltaan tosiaan alkanut polttamaan. Mutta hauska vekotin oli se kyllä muutoin! En muista mitä kaikkea sille tehtiin, mutta muistaakseni lista olisi lyhempi jos kysyisi mitä ei tehty. Eli bone stock ei tosiaan ollut ko Mitsubishi.

Vastaa Viestiin