Joo, samanlaisia havaintoja itsellä giulian kulkupuolesta. Tuo vaihteisto laittaa hitaissa vauhdeissa kiihdyttäessä suorastaan hymyilemään, niin hienosti se latoo etenkin D-moodissa isompaa sisään.
Muutenkin tuntuu, että vaihteiston kaikissa olosuhteissa hieno toiminta tekee tästä teholukemiaan ripeämmän oloisen, kun turha arpominen puuttuu. Kovemmassa vauhdissa kiihdyttäessä sitten huomaa että totta tosiaan, kyse on nelisylinterisestä nakuttajasta.
Itse olen myöskin taipuvainen rämppäämään ajomoodeja econ ja dynamicin välillä. Eco on loistava tavanomaiseen lipumiseen alle 80km/h alueiden sisällä kun taas dynamic tuntuu mutkatiellä täysiä runtatessa lukevan kuljettajan ajatukset sopivan vaihdon ajankohdasta. Näin ollen läpysköjä tuli myös mutkatiellä käytettyä odotettua paljon vähemmän.
Olen ajanut ZF 8-lovisella varustettuja bemareita, audeja, jaguaria sekä kahta alfaa ja ilman merkkilaseja voin kehua kerrankin Alfan insinöörejä laatikon ohjauksen loistavasta optimoinnista eri ajomoodeihin, nimittäin kaikkien muiden pajojen tuotteilla arpominen on tullut aina jossain määrin tutuksi.
Mitä penkkeihin tulee niin havaitsin kolmen eri penkin koeajon jäljiltä, että omalle kropalleni toimi parhaiten puolinahkainen vakiopenkki. Jostain syystä velocen penkissä selkä oli vähemmän optimaalisessa asennossa. Nahka tuntuu olevan sen verran paksua, että se haittasi loistavan ergonomian hakemista.