Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

lerppu kirjoitti:
18 Syys 2022, 18:34
Takaluukun resonaatio saatu kuriin! Tiivistenauhaa muovireunan ja pellin väliin. Piukka sovitus ja kumitiiviste hiljensivät takakoslan tärinän eikä turhia pärinöitä perän suunnasta enää kuule. Follow me for more niksipirkkailua!
Voi kakka! Pärinä on bäks… Joutuu purkamaan takaloosterin luukun muovit.
- Onko täällä kukaan tehnyt moista?
Katsoin juutuupista videon hommasta, en tykännyt...
Pirun kylmä alkaa ulkona olla - ja köyhällä ei ole pääsyä sisään auton kanssa luukkua räpläämään.
- Mahtaako olla suosiolla ostettava puuha?
- Ja onko suosituksia pärinän poistajaksi?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:
30 Syys 2022, 19:26
Pirun kylmä alkaa ulkona olla - ja köyhällä ei ole pääsyä sisään auton kanssa luukkua räpläämään.
On kyllä aika kaukana eikä hintaakaan näkyvillä, mutta Kantsun Nesteellä on TI-halli: https://www.neste.fi/asema/neste-k-helsinki-kannelmaki
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
30 Syys 2022, 20:55
lerppu kirjoitti:
30 Syys 2022, 19:26
Pirun kylmä alkaa ulkona olla - ja köyhällä ei ole pääsyä sisään auton kanssa luukkua räpläämään.
On kyllä aika kaukana eikä hintaakaan näkyvillä, mutta Kantsun Nesteellä on TI-halli: https://www.neste.fi/asema/neste-k-helsinki-kannelmaki
Toihan on tossa Kaaren vieressä. Vois kyllä kokeilla! Kiits.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Taas Stelvio lähti huonosti käyntiin, varmaan vasta kuudennella käynnistyksellä kävi normaalisti. Vikakoodeja en vielä lukenut, mutta eiköhän siellä sama sytytyshäiriö 4.sylinterissä ole. Harmillinen vika muuten niin loistavassa ja viattomassa autossa.
edit: samat vikakoodit kuin aiemmin P0300 ja P0304. Vika toistuu tällä hetkellä n.2 kk välein.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

lerppu kirjoitti:
24 Loka 2016, 20:11
Daddy likes. Sitten kun noita saa bensalla nelikkoautomaatteina about neljälläkympillä haen pois kuljeksimasta - käytettyjen kaupasta siis... Toivottavasti rahamiehet ostaa näitä uutena, että tulisi kiertoon paarialuokallekin!
Holy faggendaali - tämähän kävi heti 5,5 vuotta lainatun postauksen jälkeen toteen! (Eksyin lukemaan lankaa alusta Tonale-ketjun selaamisen vuoksi.) :silly:

Paitsi toki tätä yksilöä ei ollut rahamiehet ostaneet uutena, vaan Italian suurlähetystö - varmaan toki heilläkin on rahaa irtonaisena ollut!

Paikalla
Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Kun Stelvio on todella viaton peli ja ehdoton keeper hymyn huulille arjessa saavana jokakelin perheautona, laitoin Stelviooni myös pelastuskortin brankkareille kaiken varalta. Stelviosta mut todennäköisesti löytää, jos joskus tulee ruttukeikka :-D .

Alfa Romeoille (147, GT tai uudempi malli) ne löytyvät tuolta: https://www.alfaromeo.de/rettungsdaten-blaetter

Muille merkeille löytyy linkit tuolta: http://rescuesheet.info/seite_3.html

Noissa sähkäreissä noi pelastuskortit ovat aikas mielenkiintoisia, kun kertovat halkileikkauskuvilla enemmän myös pattereiden asettelusta ja mistä järjestelmän elektronit saa turvallisesti maahan, jne.

Cotzy

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Cotzy kirjoitti:
05 Loka 2022, 19:22
Kun Stelvio on todella viaton peli ja ehdoton keeper hymyn huulille arjessa saavana jokakelin perheautona
Suhteellisena Stelvio NooBina muutama huomio.

Viattomuus on näkökulma:
Sisätilan räminät saattavat olla vain omaa yksilöä vaivaavia vikoja, mutta rasittaa purkaa muoveja ja tiivistellä yksi kerrallaan resonaatioita pois. Lisäksi auto ei satunnaisesti tunnista avainta, vaikka patterikin vaihdettu. Silloin joutuu ylikokoisen mokkulan kaivamaan taskusta ja asettamaan siihen keskikonsolin tunnistekohtaan, jotta päästään liikkeelle. Näitä voi Alfismin alttarilla romantisoida, mutta nyt on sen verran hinnakas pentele kyseessä, ettei haluaisi antaa näitä suorilta anteeksi. "Oikeita" vikoja (ala saksalaiset kilpailijat) ei toki ole ilmaantunut.

Hymystä:
Jo nyt kun on ollut märkää ja puiden lehtiä tiellä, huomaa miten sähköaivo elämän vastaisesti leikkaa voimaa ja suitsii iloa. Ei näin, Alfa! Tiedän että tämän voi jälkikäteen ostaa paremmaksi, mutta miksi pitäisi, kun sen voisi tehtaaltakin laittaa oikein?! Talvella olen joka ikinen kerta ajaessa hiukan kylki edellä - tai hiukan enemmän - eikä tämä tunnu iän myötä parantuvan. Joutunen siis oikeasti hakemaan DNA-kytkimeen päivityksen. Samalla taitaa sitten mennä moottorin ohjaus uusiksi. En oikeastaan kaipaa enempää potkua, mutta auto pitää saada kaasua annostelemalla ja rattia kääntämällä irti silloin kun siihen paikkaa tulee!

Nämä harmitukset lähinnä siksi että muodostavat oikean uhan sille, että korjaan molemmat viat vaihtamalla BMW:hen. Enkä hemmetti kyllä halua, kun Stelvio on mulle se the Alfa, joka istuu kaikilta muilta osilta elämään paremmin kuin oma nenä päähäni.

Ymmärrän että nämä vaivat kuvaavat ehkä omia puutteita enemmän kuin Stelvion puutteita. :oops:

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Meille on arvonnassa sattunut rämisemätön ja avaimen tunnistava yksilö. Kaiketi sitä Luigin laadun vaihtelua.

Käytät sen siinä ecu helsingillä niin pääsee ajamaan kylkimyyryssä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tiige kirjoitti:
06 Loka 2022, 11:02
^ Meille on arvonnassa sattunut rämisemätön ja avaimen tunnistava yksilö. Kaiketi sitä Luigin laadun vaihtelua.

Käytät sen siinä ecu helsingillä niin pääsee ajamaan kylkimyyryssä.
Omakin oli rämisemätön ja sirinätön. Tuuria?

Avainta tarvitsi kerran tai ehkä kaksi kolmessa vuodessa käyttää keskikonsolissa.
Oletko koettanut kummallakin avaimella? Olisiko vika siellä päässä? Tekeekö tätä joka paikassa vai jossain tietyssä kohteessa? (ref. RF häiriöt)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Stelvion avain tilttaa kotipihassa, jos on tiltatakseen. En ole koittanut toisella avaimella. Ei tapahdu läheskään joka kerta, yleensä pidemmän seisonnan tuloksena.

Takakoslan räminä oli pahimmillaan infernaalinen. Ja pettymys tiivistekorjauksen puutteellisuuteen oli suuri. Kun olin jo siinä uskossa, että vihdoinkin on pärinät loppu. Mutta jotain on irti koslan sähkönappien yläpuolelta, pakkohan tuo on avata. Ei vaan jaksaisi. Suurlähetystö on aikoinaan tiivistellyt kojelautaa (ihan siististi jollain pehmusteteipillä, ei näy kuin yytsimällä). Minä purin pelkääjän oven ja kiristelin ja fyllasin - se lakkasi rämisemästä. Nyt takakoslaa saatu enimmäkseen hiljennettyä, mutta vielä välillä pärisee. Aiheuttaa aivan liiallista tuohtumista - ja paranoiaa.

Laittelin Ecu Helsingille viestiä, pyysin tarjousta Stage1 ja rDNA. Kun nuo saa kuntoon ja jos kabiinikin olisi resonoimatta, niin ei jää enää kuin penkkien uppaus parempiin ja voi lopettaa 4-sarjalaisten kutoskoneisten nelikkojen yytsimisen internettiautosta... :silly:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tekeekö tätä joka paikassa vai jossain tietyssä kohteessa? (ref. RF häiriöt)
Kaverilla rupesi Toyotan avain temppuilemaan ja aina kotipihassa, syyksi epäiltiin naapuritontin rakennustyömaalla käytettävää kauko ohjattavaa nosturia :shock:
Näin ainakin huollossa selittivät kun mitään vikaa ei löytynyt ja temppuilu kuulemma kyllä loppui kun nosturi hävisi työmaalta.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

fahlsjy kirjoitti:
06 Loka 2022, 13:36
Tekeekö tätä joka paikassa vai jossain tietyssä kohteessa? (ref. RF häiriöt)
Kaverilla rupesi Toyotan avain temppuilemaan ja aina kotipihassa, syyksi epäiltiin naapuritontin rakennustyömaalla käytettävää kauko ohjattavaa nosturia :shock:
Näin ainakin huollossa selittivät kun mitään vikaa ei löytynyt ja temppuilu kuulemma kyllä loppui kun nosturi hävisi työmaalta.
Samassa pihassa itsellä toinen auto, jossa ei vastaavaa ongelmaa ole. Toki, jos on joku tietty taajuus, joka on ruuhkaisa, ja autojen avaimet eri taajuuksilla, niin siinähän sitä syytä voisi olla... Lähellä olevia häiriölähteitä voisi olla vaikka DNA pääkonttori erilaisine radiomastoineen, tai FIngridin pytinki ja melkein päältä menevät voimalinjat - ja onhan toi pääratakin tuossa aika lähellä. Mutta pihassa on kyllä aika monia autoja käynyt ja vain Stevio on herkkä... :?

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Hiukka vastaava juttu oli taannoin uutisissa, Jollain asuinalueella monenkin auton lukitusten kanssa ongelmia. Syypääksi paljastui lopulta langattoman sääaseman ulkoanturi, joka oli kilahtanut ja lähetti jatkuvalla syötöllä, tukkien radiokaistan.

Vaihtoehto B on tarkasti kohdennettu hyökkäys naapurimaamme taholta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Paikalla
Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

FinPat kirjoitti:
06 Loka 2022, 12:11

Omakin oli rämisemätön ja sirinätön. Tuuria?

Avainta tarvitsi kerran tai ehkä kaksi kolmessa vuodessa käyttää keskikonsolissa.
Ei räminöitä Stelviossa. Kuljettajan turvavyön yläkiinnike nitisi alussa, eli ekan vuoden kohdalla. Nyt viiden vuoden kohdalla vähän kuljettajan jakkaran selkänojan nivel ääntelee. Pitäis vähän aukoa ja voidella hiljaiseksi.
Samoin avaimet on toimineet ihan taskussa pitäen, jos patteri hengissä.
Ei mitään kummallista tai korjattavaa kahtena viime vuonna takuun loppumisen jälkeen :-D .

Seuraavaan vuosihuoltoon tilasin jarrulevyt ja -palat uusiksi taakse ja jarrupalat eteen. Ja kun ensi talvena Stelvio joutuu viettämään enemmän öitä ulkosalla, laitetaan Calixin moottorinlämmitin, akkulaturi ja sisätilanlämmitin kiinni samalla kertaa.

Kai tämä ihan kohtuullisella arkihuolenpidolla kasassa pysyy myös toiset viisi vuotta :wink: .
Sitten voikin jo harrastaa vähän enemmän.

Cotzy

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JanV »

Eihän sulla oo avaimessa mitään kiinalaista suojajuttua. Ainoa ongelma mulla tuli avaimen kaa ku kiinalaisten mielestä alumiininen suojakuori on kiva juttu avaimessa. Mut nehän ei testaa mitään joten eihän se läpäissy signaalia.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
06 Loka 2022, 14:01
Toki, jos on joku tietty taajuus, joka on ruuhkaisa, ja autojen avaimet eri taajuuksilla, niin siinähän sitä syytä voisi olla... Lähellä olevia häiriölähteitä voisi olla vaikka DNA pääkonttori erilaisine radiomastoineen, tai FIngridin pytinki ja melkein päältä menevät voimalinjat - ja onhan toi pääratakin tuossa aika lähellä. Mutta pihassa on kyllä aika monia autoja käynyt ja vain Stevio on herkkä... :?
En koskaan kurkannut Stelvion avaimen taajuutta RF analysaattorilla mutta EU autoissa 434 MHz varmasti kaikkein yleisin. Myös 868 MHz voi joku ehkä käyttää mutta lienee harvinaisempi.

EU434 on lisenssivapaa ISM band ja siellä on ilmassa monenlaista tauhkaa monenlaisesta lähettimestä jotka voivat olla täyttä kuraa jo tehtaalta ja sitten ajan myötä hapettuessaan vielä pahentua.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Oletan että avain on alkuperäinen. Päällisin puolin samanlainen kuin kaverin Giuliassa.

^Otan nämä taajuustiedot ilman faktantarkitusta totena! Eikä tuo nyt niin suuri pulma ole että siitä jonkinlainen dealbraker tulisi.

Otan tässä vakavan haasteen ja pyrin palstatoveri Cotzyn pitkäjänteisyyteen Stelvion omistajana!

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

insinörtti kirjoitti:
06 Loka 2022, 16:38
Vaihtoehto B on tarkasti kohdennettu hyökkäys naapurimaamme taholta.
Ei olisi kannattanut kannattanut moittia Kalevin suklaata julkisella paikalla?

Jos edellisellä omistajalla on ollut tapana aina heitellä avaimet pöydälle, voi vian alkulähde löytyä sieltä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
06 Loka 2022, 21:01
^^Oletan että avain on alkuperäinen. Päällisin puolin samanlainen kuin kaverin Giuliassa.

^Otan nämä taajuustiedot ilman faktantarkitusta totena! Eikä tuo nyt niin suuri pulma ole että siitä jonkinlainen dealbraker tulisi.

Otan tässä vakavan haasteen ja pyrin palstatoveri Cotzyn pitkäjänteisyyteen Stelvion omistajana!
Jos sinulla on kaksi avainta niin testaa molemmilla. Ja tosiaan niitä löytyy mielenkiintoisia paikkoja joissa auton ovien kauko-ohjaimet eivät toimi. Muun muassa yksi siipi kauppakeskus Skanssin parkkihallissa. Siellä on joku tallin ovenavaaja tms. roiskimassa 434 MHz bandin tukkoon.

Suosittelen toveri Cotzyn mallia ruostesuojauksessa Stelvioonkin. Ainakin ne apurungot. Näyttävät rautaosiltaan ihan samanlaisilta kilikalimaalatuilta virityksiltä kuin esim. 159 alla on.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

lerppu kirjoitti:
06 Loka 2022, 12:43
Takakoslan räminä oli pahimmillaan infernaalinen. Ja pettymys tiivistekorjauksen puutteellisuuteen oli suuri. Kun olin jo siinä uskossa, että vihdoinkin on pärinät loppu. Mutta jotain on irti koslan sähkönappien yläpuolelta, pakkohan tuo on avata. Ei vaan jaksaisi. Suurlähetystö on aikoinaan tiivistellyt kojelautaa (ihan siististi jollain pehmusteteipillä, ei näy kuin yytsimällä). Minä purin pelkääjän oven ja kiristelin ja fyllasin - se lakkasi rämisemästä. Nyt takakoslaa saatu enimmäkseen hiljennettyä, mutta vielä välillä pärisee. Aiheuttaa aivan liiallista tuohtumista - ja paranoiaa.
Johonkinhan se kokaiini pitää piilottaa maahantuonnin ajaksi. :silly:

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

matti_vuorio kirjoitti:
07 Loka 2022, 19:39
lerppu kirjoitti:
06 Loka 2022, 12:43
Takakoslan räminä oli pahimmillaan infernaalinen. Ja pettymys tiivistekorjauksen puutteellisuuteen oli suuri. Kun olin jo siinä uskossa, että vihdoinkin on pärinät loppu. Mutta jotain on irti koslan sähkönappien yläpuolelta, pakkohan tuo on avata. Ei vaan jaksaisi. Suurlähetystö on aikoinaan tiivistellyt kojelautaa (ihan siististi jollain pehmusteteipillä, ei näy kuin yytsimällä). Minä purin pelkääjän oven ja kiristelin ja fyllasin - se lakkasi rämisemästä. Nyt takakoslaa saatu enimmäkseen hiljennettyä, mutta vielä välillä pärisee. Aiheuttaa aivan liiallista tuohtumista - ja paranoiaa.
Johonkinhan se kokaiini pitää piilottaa maahantuonnin ajaksi. :silly:
Meinasin sanoa ihan samaa. :mrgreen: Kun kerran muilla ei tunnu rämisevän vaikka ei ole pehmusteteippiä lisäilty.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tiige kirjoitti:
07 Loka 2022, 20:06
matti_vuorio kirjoitti:
07 Loka 2022, 19:39
lerppu kirjoitti:
06 Loka 2022, 12:43
Takakoslan räminä oli pahimmillaan infernaalinen. Ja pettymys tiivistekorjauksen puutteellisuuteen oli suuri. Kun olin jo siinä uskossa, että vihdoinkin on pärinät loppu. Mutta jotain on irti koslan sähkönappien yläpuolelta, pakkohan tuo on avata. Ei vaan jaksaisi. Suurlähetystö on aikoinaan tiivistellyt kojelautaa (ihan siististi jollain pehmusteteipillä, ei näy kuin yytsimällä). Minä purin pelkääjän oven ja kiristelin ja fyllasin - se lakkasi rämisemästä. Nyt takakoslaa saatu enimmäkseen hiljennettyä, mutta vielä välillä pärisee. Aiheuttaa aivan liiallista tuohtumista - ja paranoiaa.
Johonkinhan se kokaiini pitää piilottaa maahantuonnin ajaksi. :silly:
Meinasin sanoa ihan samaa. :mrgreen: Kun kerran muilla ei tunnu rämisevän vaikka ei ole pehmusteteippiä lisäilty.
Lucky me. Maailman ainoa huonosti niputettu Stelvion sisusta. Mulla. Tai sitten sillä on tosiaan kuskailtu jauhojengin bileisiin twerkkauspulveria! Pitääpä käydä Kesärannan liepeillä kierros, jos vaikka Sanna viittilöi pysähtymään…

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kuskin penkin alta lensi kaksi "laakerikuulaa" :crazyeyes: Mistäköhän irtosivat, penkin alla en nähnyt kuin moottorin, joka tankoja liikuttaa?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

jmi kirjoitti:
14 Loka 2022, 08:08
Kuskin penkin alta lensi kaksi "laakerikuulaa" :crazyeyes: Mistäköhän irtosivat, penkin alla en nähnyt kuin moottorin, joka tankoja liikuttaa?
Voisiko olla kiskoista? Yleensä kiskot liukuu pienten laakerikuulien päällä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tiige kirjoitti:
14 Loka 2022, 08:48
jmi kirjoitti:
14 Loka 2022, 08:08
Kuskin penkin alta lensi kaksi "laakerikuulaa" :crazyeyes: Mistäköhän irtosivat, penkin alla en nähnyt kuin moottorin, joka tankoja liikuttaa?
Voisiko olla kiskoista? Yleensä kiskot liukuu pienten laakerikuulien päällä.
Voisi ollakin, täytyy tutkia, kiitos!

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Joutuu snadisti hämmästelemään tätä Alfa Romeon alkuperäistä moottorinohjaussoftaa. Runsas tunti ECU Helsingillä ja takaisin tuli eri auto! Nyt siellä missä ennen hyytyi niin nyt siellä tapahtuu paljon. Omituista omaan jalkaan ampumista tuo ”Super” version orkkis softa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

lerppu kirjoitti:
26 Loka 2022, 14:44
Joutuu snadisti hämmästelemään tätä Alfa Romeon alkuperäistä moottorinohjaussoftaa. Runsas tunti ECU Helsingillä ja takaisin tuli eri auto! Nyt siellä missä ennen hyytyi niin nyt siellä tapahtuu paljon. Omituista omaan jalkaan ampumista tuo ”Super” version orkkis softa.
Kai otit race-napin samalla?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tiige kirjoitti:
26 Loka 2022, 15:39
lerppu kirjoitti:
26 Loka 2022, 14:44
Joutuu snadisti hämmästelemään tätä Alfa Romeon alkuperäistä moottorinohjaussoftaa. Runsas tunti ECU Helsingillä ja takaisin tuli eri auto! Nyt siellä missä ennen hyytyi niin nyt siellä tapahtuu paljon. Omituista omaan jalkaan ampumista tuo ”Super” version orkkis softa.
Kai otit race-napin samalla?
Nope. Nelivedon ohjauksen softa pitää upata. Onneksi rauta on riittävän modernia, mutta nykyisellään rDNA saisi odo:n vilkkumaan. Joten seuraavaksi pitää löytää DTCM päivityksen tekijä. Sitten voi palata ECU Helsinkiin poistamaan ajonestoja.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Osasiko muuten tekijä kertoa asian jo versioiden perusteella kokemuksesta vai kokeilitteko?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
26 Loka 2022, 16:40
^Osasiko muuten tekijä kertoa asian jo versioiden perusteella kokemuksesta vai kokeilitteko?
Tekijällä tieto ennalta jo lähettämäni VINin pohjalta ja minulle viestittynä. Tarkistettiin vielä pajalla, ja iloinen yllätys oli että kilkkeet ovat softaa tuoreemmat. Mutta epäilys on että kotimaiset marmoritoimijat eivät ainakaan suostu nelivedon ohjausta päivittämään.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuulostaa kyllä siltä, että on tosiaan vähän kokemusta näistä. Ei paha asia laisinkaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
26 Loka 2022, 16:44
Polforea kirjoitti:
26 Loka 2022, 16:40
^Osasiko muuten tekijä kertoa asian jo versioiden perusteella kokemuksesta vai kokeilitteko?
Tekijällä tieto ennalta jo lähettämäni VINin pohjalta ja minulle viestittynä. Tarkistettiin vielä pajalla, ja iloinen yllätys oli että kilkkeet ovat softaa tuoreemmat. Mutta epäilys on että kotimaiset marmoritoimijat eivät ainakaan suostu nelivedon ohjausta päivittämään.
Minulla meni aikanaan uudet softat sisään virallisessa huollossa muutaman kerran takuuaikana. Nythän on kuulunut viime aikoina n+1 maahantuojan vaihtumisen jälkeen että se ei ole niin suoraviivaista.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eihän noita ihan nauramalla saa, mutta ei nyt tartte munuaisiakaan luovutella: https://aeromotors.fi/kataloog/alfa-rom ... 013;s10132
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

VMTD kirjoitti:
29 Loka 2022, 11:05
Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?
Jos pakko kulkea paholaisenmehulla, niin tämä: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/13172828

Infotainment upattu, tärkeä pointti näissä.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
29 Loka 2022, 13:57
VMTD kirjoitti:
29 Loka 2022, 11:05
Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?
Jos pakko kulkea paholaisenmehulla, niin tämä: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/13172828

Infotainment upattu, tärkeä pointti näissä.
Infotainment, pinfotainment mutta oikeat tuolit!

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja AAW »

VMTD kirjoitti:
29 Loka 2022, 11:05
Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?
Tulee konkurssi viimeistään siinä vaiheessa kun ainoa varaosa lähde jollekin osalle on marmoritiski ja joudut ostamaan toisen auton jotta pärjäät sen 8-10vko mitä kestää että uusi osa saapuu ja se toinen 8-10vko että löytyy korjausaikaa. Jos nyt ylipäätään osaavat edes kertoa mitä osaa tarvitset, nm. jo kolme viikkoa odottanut vastausta mitä ei todennäköisesti edes tule.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

AAW kirjoitti:
29 Loka 2022, 14:16
VMTD kirjoitti:
29 Loka 2022, 11:05
Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?
Tulee konkurssi viimeistään siinä vaiheessa kun ainoa varaosa lähde jollekin osalle on marmoritiski ja joudut ostamaan toisen auton jotta pärjäät sen 8-10vko mitä kestää että uusi osa saapuu ja se toinen 8-10vko että löytyy korjausaikaa. Jos nyt ylipäätään osaavat edes kertoa mitä osaa tarvitset, nm. jo kolme viikkoa odottanut vastausta mitä ei todennäköisesti edes tule.
Tässähän ei nyt ole kuvattuna mitään mihin ei keskivaikea alkoholisoituminen auttaisi! :drinking:

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja AAW »

^Poistaa ainakin tarpeen ajaa. :drinking:

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
29 Loka 2022, 14:02
lerppu kirjoitti:
29 Loka 2022, 13:57
VMTD kirjoitti:
29 Loka 2022, 11:05
Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?
Jos pakko kulkea paholaisenmehulla, niin tämä: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/13172828

Infotainment upattu, tärkeä pointti näissä.
Infotainment, pinfotainment mutta oikeat tuolit!
Tuolit, schmuolit. Tällainen tuuheatukkainen, 115kiloinen aerobic ohjaaja ainakin viihtyy Stelvion telttajakkaroilla mainiosti! Mutta alkuperäinen keskikonsolin kilke on onneton…

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja VMTD »

AAW kirjoitti:
29 Loka 2022, 14:16
VMTD kirjoitti:
29 Loka 2022, 11:05
Mites kun kattelin Stelvioita Nettiautosta niin alta kolmenkympin sais halviman, toki bensamalli tuskin tulee kyseeseen, kulutus liian korkea. Pisti silmään hieman kulahtaneet jarrulevyt ja kurkkasin niin Autodocilta ei ainakaan löydy levyjä. Jollei konkurssia tule Stelviota ostaessa niin tuleko se viimeistään vara-osia ostaessa?
Tulee konkurssi viimeistään siinä vaiheessa kun ainoa varaosa lähde jollekin osalle on marmoritiski ja joudut ostamaan toisen auton jotta pärjäät sen 8-10vko mitä kestää että uusi osa saapuu ja se toinen 8-10vko että löytyy korjausaikaa. Jos nyt ylipäätään osaavat edes kertoa mitä osaa tarvitset, nm. jo kolme viikkoa odottanut vastausta mitä ei todennäköisesti edes tule.
Jo vuonna -96 kun olin ostamassa ensimmäistä Alfaa ja menin Lahteen erästä 164:sta katsomaan, myyjä sanoi ett Alfa ei sovi sellaiselle henkilölle joka tarvitsee autoa joka päivä. Ostin kuitenkin kyseisen auton ja vasta reilun kolmen vuoden kuluttua tuli toinen rinnalle, joten eihän tuollaista uudenkarheaa Alfaa voi ainoaksi autoksi kait ajatellakkaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Infernaalisen tärinän suitsimista taas. Tällä kertaa jaksoin ihan ottaa takaluukun muovit irti. Ja irti olikin se manuaalinen luukun avaus vaijeri, se pääsi heilumaan valtoimenaan. Lukitsin hahloonsa, sovitus oli tiivis. Ja joku mötikkä, jonka tarkoitukseen en tutustunut (piuhaa siihen meni ja tuli ulos) oli löysässä, kiilasin piukkaan huonekalujalkojen tyynyillä. Sitten nippuun ja Hämeeseen möksälle & bäks. Ja tärinät poissa! Olen niin iloinen. Tämä pärinä oli aito riski rakkauden jatkumiselle - mutta nyt väliimme (minun ja Stelvion) ei pääse kukaan. Liikuttavan hyvä auto.
9EFFBEAF-6368-406E-A1FD-DAE0084EB660.jpeg
9EFFBEAF-6368-406E-A1FD-DAE0084EB660.jpeg (99.08 KiB) Katsottu 3164 kertaa
6C652FA5-8109-46D5-A166-808BBC60B5F7.jpeg
6C652FA5-8109-46D5-A166-808BBC60B5F7.jpeg (110.38 KiB) Katsottu 3164 kertaa
4254FF86-5BD0-4190-9CD2-44A75865E40C.jpeg
4254FF86-5BD0-4190-9CD2-44A75865E40C.jpeg (104.93 KiB) Katsottu 3164 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ei perkele.

Nelivetoista autoa ohjataan talviaikaan kaasulla.
Voimansiirron osalta tehdasasetuksissa olevaa perus Stelviota ei, jarruttaa kun pitäisi antaa runtua.

Koska auto on nykyisellään omaan ajotyyliin yhdistettynä suorastaan vaarallinen, on race-nappulan asentamisen aikataulua hieman kiihdytettävä! :evil:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
21 Marras 2022, 08:55
Voimansiirron osalta tehdasasetuksissa olevaa perus Stelviota ei, jarruttaa kun pitäisi antaa runtua.
Sähköisen lapsenvahdin yliherkkyys pilaa kyllä Stelvion talviajo-ominaisuuksia tehokkaasti. "RACE" -tila pitäisi olla kaikissa versioissa vakiona.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

FinPat kirjoitti:
21 Marras 2022, 09:21
lerppu kirjoitti:
21 Marras 2022, 08:55
Voimansiirron osalta tehdasasetuksissa olevaa perus Stelviota ei, jarruttaa kun pitäisi antaa runtua.
Sähköisen lapsenvahdin yliherkkyys pilaa kyllä Stelvion talviajo-ominaisuuksia tehokkaasti. "RACE" -tila pitäisi olla kaikissa versioissa vakiona.
Rosso Velocen holhooja on pysynyt kiitettävästi pois , kohtuulliseen sivusladiin pääsee ja runtuakin voi antaa että suoristuu. Olisiko niin, että dynamic asennossa vähentää ajovakautusta ?
- Kari

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

karila kirjoitti:
21 Marras 2022, 10:05
FinPat kirjoitti:
21 Marras 2022, 09:21
lerppu kirjoitti:
21 Marras 2022, 08:55
Voimansiirron osalta tehdasasetuksissa olevaa perus Stelviota ei, jarruttaa kun pitäisi antaa runtua.
Sähköisen lapsenvahdin yliherkkyys pilaa kyllä Stelvion talviajo-ominaisuuksia tehokkaasti. "RACE" -tila pitäisi olla kaikissa versioissa vakiona.
Rosso Velocen holhooja on pysynyt kiitettävästi pois , kohtuulliseen sivusladiin pääsee ja runtuakin voi antaa että suoristuu. Olisiko niin, että dynamic asennossa vähentää ajovakautusta ?
Dynamic ottaa pahimmat jarrurutinat pois ja päästää auton hiukan kylki edelle. Mutta estää etenemisen. Käytännössä auton saa irti ja leveäksi, mutta ei enää kaasulla hallittavaksi. Joka on se "vaarallinen" jonka jo mainitsin. Haluaa kääntyä ns suoraan ja heittää auton sekä leveäksi että hitaaksi. Joka ei ole ainoastaan turhauttavaa ja naurettavaa vaan myös vaarallista. POWER! - sillä se ajolinja laitetaan kohdalleen. :bad-words:

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Juu, niin se tekee, kerran kokeiltu riittävällä vauhdilla. No, tällaselle rauhalliselle riittää pikku perän luisto päivän piristykseen.
- Kari

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

karila kirjoitti:
21 Marras 2022, 11:06
Juu, niin se tekee, kerran kokeiltu riittävällä vauhdilla. No, tällaselle rauhalliselle riittää pikku perän luisto päivän piristykseen.
Se on varmasti järkevintä. Ongelma ei olekaan Alfa Romeossa vaan minussa. Mutta itseäni en suostu korjaamaan! Laitetaan siis Stelviota. :wink:

Paikalla
Avatar
Cotzy
Viestit: 805
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^Itsellä on Stelvio nyt vähän kuin etuvetomoodissa, kun syyskuussa alle laitetut vanhat kitkat on nyt oikeasti lopussa (n. 4,5 mm) ja aivan kamalat kaikissa olosuhteissa :( . Ja lopussa olevat takajarrut antavat "Check brake pads" -varoitusvaloa aamuisin :? . Takapää on nyt villin liukas parin sentin pakkaantuneella lumella, kunnes jarrut nappaa kiinni ja veto siirtyy eturenkaille. Joten A-moodi hyvin maltillisilla nopeuksilla on ihan hyvä nyt talven tultua.

No, onneksi noita kamalia vanhoja kitkoja ei tartte montaa päivää kärsiä, kunhan rengasliikkeessä nosturi vapaana uusien kitkojen pyöräyttämiseen vanteille ja alle. Ja takajarrut ja etujarrupalat menee vaihtoon ensi viikon vuosihuollossa.

Noi vakiotakajarrut tuntuvat kuluvan vähän nopsaan. Nyt mittarissa 54 tkm ja lopussa ovat sekä palat että levyt.
Stelvion hauskuus kesällä ja talvella tosin vaatii veronsa :wink: .
Jos Alfa Romeo laittais Stelvioon Race-moodin ja QF:n takajarrut vakiona, uskaltaisin väittää, että erinomaisen talviauton, Stelvion, myynti kasvaisi +100 % vuodessa Suomessa, koska kyyti olisi talvella erinomaisuuden parhautta. :-D
Ilmainen vinkki Imperatolle ja kumppaneille, miten myydä jokusen kymmenen Stelviota lisää Suomeen :mrgreen: . Saa käyttää.

Cotzy

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jo nyt on. Ei suostu Länsi-Auto koskemaan nelivetoyksikön softaan. Ei myöskään Auto-Milano. Ymmärrän, eipä sitä halua riskejä ottaa, jos ei ole varmuutta...
Se suositeltu Vähämaa Hyvinkäältä ei vastannut yhteydenottoon. Lienee syytä yrittää puhelimella. Sen verran turhauttaa tuo hemmetin tehojen leikkaantuminen juuri silloin kun hauskuuden pitäisi alkaa, että pakkohan tää on hoitaa kuntoon. Muutoin taas uhkaa nettiauton BMW haut kiihtyä... :oops:

EDIT: Great succes! Sain Vähämaan kiinni, uutta softaa koitetaan ajaa DTCM:lle itsenäisyyspäivän jälkeen.

Vastaa Viestiin