156 v6 laturin vaihto.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Otinpa tämän nyt ihan oman otsakkeen alle.
Auton lataus toimii (14v) kylmänä. 8-10 min tyhjäkäynnin jälkeen syttyy latauksen varoitusvalo. Ei lataa. Kaasupolkimen painallus, kierokset nousee ja valo sammuu. Kumminkaan latausjännitettä ei tule. Kun moottorin sammuttaa ja sen jälkeen kääntää avaimesta virrat päälle, niin latauksen valo ei syty. Reilun odottelun (n. 0.5-1 tunti) jälkeen kun kääntää virrat avaimesta niin latausvalo syttyy.
Käynnistämisen jälkeen laturi myös lataa ja merkkivalo sammuu kun taas tuon vajaan kymmen minuutin kuluttua lataus valo syttyy .... jne.
Onko ainut mahdollinen korjaus koko laturin vaihto? Laturihan kostui pakkasnesteestä vesiletkun haljettua. Onko kukaan vaihtanut laturia itse 156 v6 koneeseen? En mistään kunnon ohjetta ole löytänyt. :oops:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Menisikö likimain samaan tapaan kuin Gtv:ssä?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Finest kirjoitti:Menisikö likimain samaan tapaan kuin Gtv:ssä?
on hyvinkin samanlainen talkoo. Melko veemäinen homma molemmissa.

lyhyesti:

- pohjamuovi pois
- pakoputki pois pakosarjasta
- öljynsuodin pois että saa tilaa lisää
- muoviset sisälokarit pois
- vetari sisäpäästään irti, muuten kone ei mahdu liikkumaan eteenpäin
- koneen molemmat apparin puolen tuet irti, vaihteiston keskituki irti (toki kone tuettava ensin...)
- flektit pois että saa konetta kammettua eteenpäin riittävästi

Toinen konsti on ottaa apurunko pois tieltä, silloin ei tarvi konetta siirtää mutta näin on paljon nopeampi varsinkin jos ei nostinta ole käytössä.. lisäksi pyöränkulmat ei muutu tällä konstilla ja säästää suuntauksen hinnan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla syttyi joskus tuo laturinvalo sen takia, koska laturin johto oli hiertynyt puhki ja otti välillä koneeseen kiinni.
Mitään sulakkeita ei palanut ja valo sammui aina kun heilutti akulta lähtevää johtoa.
Korjasin ongelman vaihtamalla banner merkkiseen akkuun jossa oli molemmilla puolilla navat. Näin sain johdon siirrettyä pois koneen kyljestä.
Tämä oli siis -98 mallisessa v6:ssa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Siis akulta lähtevä + kaapeli? Ja otti moottorin runkoon? Eikös se ole täys oikosulku? Jäikö sulla koskaan niin, ettei latausvalo syttynyt kun käänsi virrat päälle. Mulla tuntuis jotenkin vika olevan aika sidonnainen, eli lämpeäisköhän laturin säätimessä jokin?
Kiitos kumminkin vinkistä. Täytyy tuokin tarkistaa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Luultavasti laturin johto on kiinni plus johdossa, joka menee startille. Tästä syystä plus johdon siirto auttoi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Onhan tätä aihetta käsitelty aiemminkin eikä se laturin vaihto lopulta niin paha homma ole. Vaihdoin yläkautta. Kaikki koneen korvat irti paitsi laatikon puoleinen. Oikea maskin puolikas irti ja kuormaliinalla moottori niin lähelle flektejä kun mahtuu tulemaan niin laturi tulee lievää voimaa käyttämällä koneen ja tulipellin välistä pois. Alakautta purat sen verran että saat laturin irti ja johdot myös,ylhäältä kalastat sen ulos. Akku ilman muuta irti ettei käy vahinko.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Caijo-Romeo kirjoitti:Onhan tätä aihetta käsitelty aiemminkin eikä se laturin vaihto lopulta niin paha homma ole. Vaihdoin yläkautta. Kaikki koneen korvat irti paitsi laatikon puoleinen. Oikea maskin puolikas irti ja kuormaliinalla moottori niin lähelle flektejä kun mahtuu tulemaan niin laturi tulee lievää voimaa käyttämällä koneen ja tulipellin välistä pois. Alakautta purat sen verran että saat laturin irti ja johdot myös,ylhäältä kalastat sen ulos. Akku ilman muuta irti ettei käy vahinko.
Itsellä ei moottori liikkunut tarpeeksi vetaria/flektejä irrottamatta, toki voi olla että käytin liian lievää voimaa laturin nostossa :lol:

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Aika jämpti on pois tuleen ja jokainen milli täytyy tilaa saada mitä saatavilla on. Ko yksilössä oli muovinen letku/johtokannatin tiellä minkä nyppäsin pois kun ei siinä mitään ollut. Ottaa se silti äänieristeeseen kiinni mutta sopivassa asennossa,sopivalla voimalla tulee pois rikkomatta mitään. Aikaa operaatioon ei kauaa mennyt toisella kerralla kun eka harjoitteli kerran väärän laturin kera..Cf2 ja Cf3 eri laturit..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Riippuu vähän yksilöstä miten mahtuu tulemaan. Jos ilmastoinnin putket menee tulipeltiä pitkin laturin yläpuolelta kuskin puolella, pitää vaan sanoo sille laturille että sähän tulet siitä välistä ja käyttää vähän ronskimpia otteita :mrgreen: millipeliä...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Finest »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Finest kirjoitti:Menisikö likimain samaan tapaan kuin Gtv:ssä?
on hyvinkin samanlainen talkoo. Melko veemäinen homma molemmissa.

lyhyesti:

- pohjamuovi pois
- pakoputki pois pakosarjasta
- öljynsuodin pois että saa tilaa lisää
- muoviset sisälokarit pois
- vetari sisäpäästään irti, muuten kone ei mahdu liikkumaan eteenpäin
- koneen molemmat apparin puolen tuet irti, vaihteiston keskituki irti (toki kone tuettava ensin...)
- flektit pois että saa konetta kammettua eteenpäin riittävästi

Toinen konsti on ottaa apurunko pois tieltä, silloin ei tarvi konetta siirtää mutta näin on paljon nopeampi varsinkin jos ei nostinta ole käytössä.. lisäksi pyöränkulmat ei muutu tällä konstilla ja säästää suuntauksen hinnan.
Gtv ei vaatinut voimansiirtoon, öljynsuodattimeen tai sisälokareihin koskemista. Lisäksi laatikon päätykannakkeen irroitus riitti. Gtv-kejussa tarkemmin.
Tosin ei liity tähän asiaan.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Laturi tilattu Mister-Autosta. Reipas viikko siis aikaa ihmetellä vanhan pois ottoa. Kuinkahan moni 156 v6 omistaja on joutunut laturin vaihtaan / vaihdattaan. ?
Oli tietysti nyt huono tuuri kun vesiletku halkesi niin että se kasteli laturin, joka oli vaihdettu 2013 kesäkuussa.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Viimeksi tuli mister-autosta Cf3 mallin laturi vaikka oli tilattu Cf2. Eivät pystyneet tarjoamaan oikeaa laturia tilalle tuolloin (olisko ollut 2014). Toivottavasti nyt tilanne on toisin. Pienellä tinkaamisella hankin kotimaasta samaan rahaan oikeanlaisen,ihme kyllä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^
Hyvä kun kerroit! Näyttää vm.1997-2002 ja vm. 2002-2005 aivan saman numeroisia latureita! Täytyy soittaa sinne maanantaina. Mitä eroa noissa muuten on?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

MisterAuton taulokko näyttää että olis samat laturit vm. 09/1997 - 09/2005. Turhaa odottamista jos sieltä tulee väärä. Nyt autossa on Boch 0986041280090 ja Mister autossa 0986041280, eli loppu puuttuu. Ratkaiseeko ne kummasta on kysymys?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Sähköliitännät oli ainakin erilaisia/eri paikoissa eikä muistaakseni ilman modausta olis saanut johtoja ylettään. Ja-Tools myi tosiaan Suomessa karvan yli 200eurolla kunnostettua laturia mikä löytyi heti hyllystä. Työpaikan alennuksella oli postikulujen verran halvempi kuin mister-autosta. Joskus näinkin. Eiköhän noita muualtakin saa siihen 200e pintaan.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^
Kiitos hyvästä neuvosta! Olisikin mennyt viikko odottelua ihan turhaan. Kunhan nyt saisin mister-auton tilauksen peruttua ja rahani takaisin. Latureita todellakin löytyy kotomaastakin ja vaihto sellaisen hinta parin sadan korvilla.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Vaihdatin laturin sittenkin korjaamolla joka hommasi vaihtolaturin. Kustannukset 600 euroa. Vielä on tulematta se mister-auton laturi, joka pitää palauttaa. Eivät saaneet enää tilausprosessia pysähtyyn, vaikka seurantatietojen mukaan se lähti liikkeelle soittoani seuraavana päivänä. Nyt on siis maksamani laturin hinta ainakin n. kaksi viikkoa misterautolla lainassa.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Antieko kirjoitti:Laturi tilattu Mister-Autosta. Reipas viikko siis aikaa ihmetellä vanhan pois ottoa. Kuinkahan moni 156 v6 omistaja on joutunut laturin vaihtaan / vaihdattaan. ?
Oli tietysti nyt huono tuuri kun vesiletku halkesi niin että se kasteli laturin, joka oli vaihdettu 2013 kesäkuussa.
Maaliskuussa oli omaan tuo homma. Annoin AD:lle 480 rahaa ja sisälsi laturin vaihtoineen. Toivottavasti kestää.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^
Onkohan ad ripeämpi vaihtotyössä vai miksi halvempi? Laturin osuus minun laskussa oli 224€ + öljyn suodatin ja pientarvikelisä 21,23€ + 5 tuntia työtä 375€ yht: 620.00 €.
Auton luovutuksen jälkeen huomasin että öljy oli alle alarajan! Valunut ulos kun suodatin oli ollut pois remontissa. Kotona sitten huomasin, että se sininen kovamuoviletku joka menee sinne vaseman etupyöräkotelon taakse (joku venttiili) oli rempassa tunkenut itsensä jakopään suojakannen alle! Suojasta oli puuttunut se rintapellin puoleinen kiinnitys ruuvi, joten jäykkä letku oli päässyt tunkeutumaan sen alle. Oli vain ajan kysymys että se olisi hangannut jakohihnaan! Seuraukset olisivat saattaneet olla kohtalokkaat!
Onko noilla korjaamoilla liikaa töitä, vai miksi tälläisiä huolimattomuuksia sattuu jatkuvasti. Käyttämäni korjaamo on vanha ja ihan arvostettu paikka. Olen kyllä kuullut tuttava piirissä että tälläisiä juttuja tapahtuu kaikissa korjaamoissa. Olenkin jo vuosia syynännyt ajokin tarkoin kun sen korjaamolta noudan. Korjaamoilla on kyllä taito selittää mokansa parhain päin. Yhdellä korjaamolla ilmestyi
alfan kuskin oveen lommo jossa oli sinistä maalia. Huomasin lommon vasta viikonlopun jälkeen auton noudosta. Kävin valittamassa lommosta korjaamossa. Eivät tunnustaneet sen heillä syntyneeksi.
Kumminkin autonostimen sivuohjaimet olivat juuri saman siniset kuin lomossa oleva maali viiru! En jaksanut asiassa tapella, vaikka niin olis kyllä pitänyt.
Ihmettelen kuinka niille autoilijoille käy, jotka eivät osaa itse korjaus / työn jälkeä tarkastaa?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Katsoin edestä päin! Piti olla oikean etupyöräkotelon. :-D

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Me aloitettiin tänään vaihtamaan v6:een laturia, aika talkoot edessä. Flektin saaminenkin ulos jo tuottaa vaikeuksia, lähteekö se alakautta vai pitääkö purkaa rintapeltiä yms. pois? Tarkoituksena siis yläkautta nostaa laturi pois.

Viime talvena tehtiin isosti remonttia kun vaihdettiin jakohihnaa ja muuta, olisi silloin ollut vähän helpompi vaihtaa myös laturi. :silent:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Eivät olleet korjaamolla flektejä irroittaneet, olivat saaneet konetta siirettyä just että laturi mahtui pois. En tiedä mtä kaikkea ne oli tehneet, mutta vähältä piti ettei käynyt kalpaten! Jos se sininen kovamuoviputki olis ehtinyt ottaa sinne jakoremmiin, niin luultavasti se olisi ratkaissut koko pelin.
Ole siis tarkkana koneen liikuttelun kanssa!

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Joo ei se helppoa ole. Eilen aloitettiin ja tänään jäi vieläkin kesken.

Iroittettiin vetari, moottorin kannakkeet jakopuolen kumi ja sieltä keskeltä pakoputken vierestä, pakoputket molemmat pakosarjasta, ilmaputsari pois että sai flektit pois ja kaikkea sälää siitä koneen takaa. Liinalla vedettiin kone niin eteen kuin tuli mutta silti laturi ei mahtunut yläkautta. Koneesa oleva korvake ja ilmastoinnin putket kanittaa pahasti. Seuraavaksi kokeillaan apurunkopoissysteemiä :(

Ilmeisesti ollaan liian väkivallatonta porukkaa kun ei onnistu :roll:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Onkohan ne tehneet ton auton laturin ympärille? :shock:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^^kuulostaa liian hellävaraiselta ja pari laturin asentoa kokeilematta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kyllä se sieltä tulee, voiman puute on ilmeinen vika 8) mä sidoin narun laturin kiinnitypultin reikiin että sai kunnolla vetovoimaa, kaveri vielä autto alhaata vähän. muistaakseni tuee ylös perä edellä suunnilleen omalta kohdaltaa. Ilmastoinnnin putket oli ne mitkä mulla aiheutti eniten pelkoa, mutta kun tajus että ne painuu pikkasen siihen eristeeseen mitä tuliseinässä on niin löyty se viimeinen 2-3 mm ja laturi tulla pullahti ulos.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Alfissimo kirjoitti:^^kuulostaa liian hellävaraiselta ja pari laturin asentoa kokeilematta.
Hei tervetuloa kokeilemaan, onnistujalle ämpärillinen omenoita mukaan :-D

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^
Joko se laturi vaihtui? Tänään sain Mister-Autosta ilmoituksen että hyvittävät sen väärän laturin hinnan tililleni. Tosin tilillä sitä ei vielä näkynyt. Aika kauan pitävät maksua itsellään. Ilmoitin palautuksen syyksi virheen heidän varaosalistassa. Kiittivät ilmoituksesta ja lupasivat korjata joskus asian varaosalistan tietoihin. Kumminkin olivat vähentäneet maksamastani summasta palautuskulut 8.50 euroa. En viitsi alkaa valittaan asiasta vaan kärsin tuon nahoissani. Se kanssa ihmetyttää että puhelin josta voi tilausta koskevia asioita tiedustella, maksaa puhelun lisäksi 1€ /min.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Joo, Isä oli viettänyt kaikki illat tallissa ja sai kuin saikin osan irti. Mutta ei ylä kautta eikä alakautta, vaan sivusta eli pyöräkotelon kautta. :-D.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Noniin, pienen väännön jälkeen saatiin uusi paikalleen siitä mistä vanhakin tuli :-D . Apurunkoa pudottamalla ja konetta kääntämällä eteen niin paljon kuin pystyi. Laitettiin auton pikku tunkki tulipellin ja koneen väliin niin sai hyvän voiman. Edelleen ihmettelen miten sen on jotkut yläkautta saanut vahingoittamatta ilmastoinnin putkia, ainakin meillä ne siirtyi koneen mukana eteenpäin juuri siihen keskelle.

Kovasti laittaa miettimään olisiko kannattanut maksaa ja käyttää aika johonkin muuhun, mutta tulipa tehtyä. Ja samalla kun on taas purettuna osia niin vaihdetaan muitakin. :wink:

TaneA
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:13
Car(s): 156

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja TaneA »

Caijo-Romeo kirjoitti:
09 Syys 2016, 10:06
Onhan tätä aihetta käsitelty aiemminkin eikä se laturin vaihto lopulta niin paha homma ole. Vaihdoin yläkautta. Kaikki koneen korvat irti paitsi laatikon puoleinen. Oikea maskin puolikas irti ja kuormaliinalla moottori niin lähelle flektejä kun mahtuu tulemaan niin laturi tulee lievää voimaa käyttämällä koneen ja tulipellin välistä pois. Alakautta purat sen verran että saat laturin irti ja johdot myös,ylhäältä kalastat sen ulos. Akku ilman muuta irti ettei käy vahinko.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 v6 laturin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Mainitaan tässä nyt vielä, että tuossa mallissa jonka laturin vaihdosta kirjoitin aikoinaan meni ilmastoinnin putket kuskin puolelta. Näissähän tuntuisi olleen samaan aikaan kahta erilaista versiota ilmastoinnin putkituksista missä toisessa putket menikin sitten sieltä repsikan puolelta ja voisi hyvinkin hankaloittaa sitä laturin vaihtoa. Pahoittelut jos jollakin on tullut tuosta harmia. Ei ollut tuolloin vielä tiedossa tämä asia mutta myöhemmin jakopäätä tehdessä saman ikäiseen toiseen 156 v6seen havahduin ilmastoinnin putkista jotka menivät erilailla kuin isän silloisessa -98 mallin 2.5ssa. Eli ohjeeni siis pätee versioon jossa ilmastoinnin putket menee kuskin puolelta.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Vastaa Viestiin