alfa 75 -89 päästömittaus ei onnistu?
Valvoja: Moderators
alfa 75 -89 päästömittaus ei onnistu?
palaa käämit....auto muuten rempattu kauttaaltaan katsastuskuntoon, paitti että päästömittaus ei anna järkeviä tuloksia ja kolmeen otteeseen korjaamolla kaasuttimia säädetty ja mahdollisia vuotoja tutkittu: ei tulosta. Olen uusinut sytytystulpat, sytytysjohdot,virranjakajankannen, pyörijän, sytytys kohdallaan...kaasuttimet synkassa, auto käy välillä ihan normaalisti ja tasaisesti, sitten kun epätasainen käynti alkaa niin konekin heilahtelee selvästi enemmän ja ihme röpötys ja tussahtelu kuuluu selkeästi käyntiäänen läpi. tulpat ovat normaalinväriset ja ajossa ei ole mitään ongelmaa, kiihtyy ihan normaalisti. onko jollakulla (varmastikin on) ollut samanlaista ongelmaa, eli missä vika voisi piileksiä?? ihan piruuttaan kysyisin et onko jollakulla myynnissä ehjiä/hyväkuntoisia 75 dellortoja?, omillani ajettu n 350tkm, eikä kai koskaan huollettu, jos vaikka vähemmän ajetut löytyisi.... 040-5959639 tai alfaromeo75@suomi24.fi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
alfan outo tyhjäkäynti
uudet kaasuttajan kumilaipat on asennettu eikä vuotoa ole ilmennyt ja bensatankissa ei voi olla vettä kun oli irki alustan korjauksen aikana ja se tuli tyhjennettyä ylimääräisestä töhnästä...paitti ettei siel ollu mitään töhnää, oli harvinaisen puhdas tankki, voi olla että ent. omistaja vaihtanut sen uuteen. tosiaan auto kiihtyy hyvin, mutta kun esim. liikennevaloihin pysähtelin tänään, niin koko auto hieman tärisi/heilui ärsyttävästi, kun sitten aavistuksen painaa kaasua, käynti muuttuu tasaiseksi heti (kierroksia n 1200-1500) auton joutokäynti on säädetty n.1000 kierrokseen. mistäs muuten löytäisi ohjeet venttiilien säätöön,jos joku laittaisi ohjeita??? pakoääniä kun kuuntelee niin edelleen toisinaan kuuluu pientä potpotusta joutokäynnin seassa, mikä jossain lämpötilassa häviää ja sitten taas palaa takaisin...voisiko olla venttiilivika mun nimimerkki taitaa vaihdella kun eri koneilta käyn netissä ja välillä hävitin tunnukset ja jostain koneelta säädin automaattisen kirjautumisen...eli nimi on hemmo tällä kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
alfan tyhjäkäynti
no kun kaasuttimet on synkronoitu ja auto oli kiinni päästömittauslaitteessa ja siinä 2 eri asentajaa on koettanu säätää ja kummatkin on todennu ettei säädöillä saa aikaiseks hyväksyttyä päästömittausta, en ole asiantuntija mutta aina joku arvo nousi liian korkeaksi kun jonkun muun arvon sai matalaksi....oliko se nyt hiilimonoksidi vai mikä lie kun oli just alle 600 , niin happi arvot oli jotain 10 paikkeilla, vaik piti olla alle 5 tai jotain..älkää nyt naurako mut en oo perillä niistä päästömittauksista....enkä saanu mitään paperia sieltä mitä voisi laittaa näytille..varmaan on joku naurettavan pieni vika jota vaan ei tajua...en siis ole katsastuksessa vielä käyttänyt kun käytin eka päästömittauksessa korjaamolla ja siel huomattiin ettei tule hyväksyttyjä tuloksia. huh, nyt väsyttää, pienes pöhnäs kirjottelen tässä yöllä, no kaipa se joskus selvii mikä mun alfaa vaivaa...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Meil kävi ex 75:n kanssa, kuului selvää tussahtelua sillon tällöin(säännöllisesti kuitenkin) ja jonkin aikaa sen jälkeen pakovena alko kantaa ja yläkerta sököks! ykköspytty 0 bar muut jotain 12 bar biltemanmittaril tsekattuna. Mut meni kuitenkin läpi katastuksesta eli ei välttämättä oo siitä kiinni! Kannattaa vena tarkistaa välykset!
Jos ostat kaasarit niin suosittelisin webereitä pitää paremmin kutinsa!
Jos haluaa jippoilla niin laittaa tankkiin reilusti polttoaineen jäänestoa 1/4 niin saa väljemmänkin koneen päästötestist läpi!
Jos ostat kaasarit niin suosittelisin webereitä pitää paremmin kutinsa!
Jos haluaa jippoilla niin laittaa tankkiin reilusti polttoaineen jäänestoa 1/4 niin saa väljemmänkin koneen päästötestist läpi!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Missäpäin asut?
Se HC:n raja on 600.Eli palamattomia hiilivetyjä(bensaa) sen aiheuttaa epätäydellinen palaminen.Joka taas voi johtua pa-syötöstä tai sytytyksestä.Olisiko tuo toinen jäännöshappi joka taas yleensä aiheutuu vuotavasta pakoputkesta/sarjasta.Toki todella paha imuvuoto aiheuttaa myös sitä.Noissa Delloissa on vielä sitä ongelmaa että osa bensasta,pitempään ajamattoma,hartsiintuu seosputkeen,eli niiden puhdistus voisi myös auttaa.Tai joku imukanavista jäisi auki.Laskeeko kierrokset suoraan 1000rpm vai jääkö ensiksi n.1500rpm josta laskee hitaasti?
Se HC:n raja on 600.Eli palamattomia hiilivetyjä(bensaa) sen aiheuttaa epätäydellinen palaminen.Joka taas voi johtua pa-syötöstä tai sytytyksestä.Olisiko tuo toinen jäännöshappi joka taas yleensä aiheutuu vuotavasta pakoputkesta/sarjasta.Toki todella paha imuvuoto aiheuttaa myös sitä.Noissa Delloissa on vielä sitä ongelmaa että osa bensasta,pitempään ajamattoma,hartsiintuu seosputkeen,eli niiden puhdistus voisi myös auttaa.Tai joku imukanavista jäisi auki.Laskeeko kierrokset suoraan 1000rpm vai jääkö ensiksi n.1500rpm josta laskee hitaasti?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
alfan päästöt
auto on forssassa. täytyypi tutkia uudelleen mahdolliset vuodot. auto kävi tussahdellen kun sen ostin ja kaasuttimien kumilaippojen vaihdon jälkeen käynti ei muuttunut siitä mihinkään, vanhat laipat olivat murteilla ja sen takia ne vaihdoinkin.pakosarjassa on uudet tiivisteet ja pistin varmuuden vuoksi vielä tiivistysmassan väliin.tää auto oli muuten vuoden turussa parkkipaikalla käyttämättömänä ja oli työtä saada se käyntiin...taidanpa ostaa huoltosarjan kaasuttimiin ja tehdä totaalisen puhdistusoperaation, mutta mistä kannattaisi ostaa huoltosatsi?? tänään kun käytin alfaa niin taas oli samat murheet, eli vaikka säädettiin kaasuttimia niin tyhjäkäynti uupui ilman ryyppyä, vasta täysin lämpimänä rupes käymään ryypyttä.. no ei auta itku markkinoilla, täytyy koettaa tarkastaa ne venttiilitkin jossain välissä, ne kyllä vähän epäilyttäs, mites muuten, laittaisko joku venttiilien säätöohjeet palstalle...
sysytyspuolella ei pitäis vikaa olla kun jo kahteen kertaan tarkistettu korjaamolla....tiedä sitten...mitähän semmonen ohivuotomittauskin maksaa, mitä ne ehdotteli?? olen opiskelija ollu tähän asti ja nyt pääsin taas töihin ja rahaa jää hiukan enemmän alfan laittoon.
sysytyspuolella ei pitäis vikaa olla kun jo kahteen kertaan tarkistettu korjaamolla....tiedä sitten...mitähän semmonen ohivuotomittauskin maksaa, mitä ne ehdotteli?? olen opiskelija ollu tähän asti ja nyt pääsin taas töihin ja rahaa jää hiukan enemmän alfan laittoon.