Termarin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jerkkujeri
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2016, 12:55
Car(s): Alfa 156

Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jerkkujeri »

Tuli tuossa haksahdettua Alfaan ja 1000 km jälkeen on sitten ilmennyt kaikenlaista pientä ruuvaamista. Mulla 156 1.8 ja lämmöt tuppaa nousee kun esim. liikennevaloissa odottelee ja tuo termari on ilmeisesti tiensä päässä (tai sen vaihtamisesta lähden liikkeelle). Flekti toimii. Mutta siis asiaan eli tarviiko uuden termarin ja tiivisteen väliin laittaa liimaa myös?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En minä ole laittanut. Termarin vaihtanut kahteen TS:ään ja yhteen JTD:hen. Putsaa pinnat vaan hyvin.

Ja sit se Facetin halpistermari voi hyvinkin olla toimimatta.

Normioireita;
Lämmöt ei pysy siellä 90 pinnassa lainkaan ajossa. Ja heti kun pysähtyy, ne nousee yli (syytä tähän en tiedä, mutta kai siinä joku järki on - molemmat TS:t tuota teki vanhalla, auki jämähtäneellä termarilla).

Kun termostaatti on kunnossa, mittari näyttää tasaisesti "70"-viivan ja 90:n välillä. Huomioitavaa, että tuo "70"-viiva on konkreettisesti melkein aina lähemmäs 82celciusta kuin 70, eli asteikko ei ole ihan 50-70-90, vaan enemmänkin 50-80-90-100-130...

Jerkkujeri
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2016, 12:55
Car(s): Alfa 156

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jerkkujeri »

Jep...kiitos vastauksesta...mä valitsin Hellan termarin...eiköhän aja asiansa 8)
Mulla rosteri putki ja peltipakosarjat, mutta tuosta takapöntöstä lensi villat pihalle ja nyt on aika ärsyttävät äänet...taitaa olla tuokin aika normi vika näissä autoissa?

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja toolman »

syylari morjens, ei termari.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kaksi keissiä täällä.
Molemmat vetäs todella kuumaksi parkissa, mutta ajossa jäi kylmäksi. Kumpaankaan ei tarvinnut syylaria vaihtaa. Kumpikin tessuja ja toinen CF2, toinen CF3.

Jos ajossa lämmöt nousee, sitten se on ihan selvästi syylari. Voisihan se nytkin toki olla, mutta tarina ei kertonut onko lämmönkarkailu ongelma vai ei?

Avatar
Raikka
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Peltisarjahan näissä 156 on ihan vakiona (bensa vehkeissä), eipä tuota villojen häviämistä voi ihan yhden merkin viaksi sanoa :lol: .
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Blur
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Kesä 2014, 12:38

Re: Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Blur »

1.6ts CF3 -04 hain motonetistä termarin ja vika poistui. Ei nostanut ajossa kuin 60-70c ja paikallaan huudattaessa sai 90. Nyt nousee ihan 90 asti hyvin, välillä tipahtaa ajossa himppasen kun termari avautuu.
Varovasti asennuksessa, itsellä jäi kiireessä tiiviste väliin, jouduin lopulta laittamaan vanhan tiivisteellä + tiivistemassalla, kun piti päästä liikkeelle..

Vastaa Viestiin