Alfa 156 jts -03

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

Näitä asioita on varmaan käsitelty täällä jossakin. Mutta laiskuus ei jaksa ettiä. Eli onko jts:n lämpömittari yms. Paketti irrotettavissa samoin kuin vanha ts? Entä tuli vikakoodi tässä pari päivää sitten P0430.. mitä tuo on oikeasti syönyt?

Palailin näin muutaman vuoden jälkeen taas Alfan omistajaksi ja heti hommia piisaa..

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Tervetuloa takaisin hullujen huoneelle :silly: P0430 Kakkoslambdaa herjaa. Lambda, katti, imuvuoto, pakovuoto tms. Joku fiksumpi voi avata lisää ja mää meen ryyppään uuden vuoden kunniaks :drinking:
Through difficulties to defeat

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

myös sytytysvika tai suutin aiheuttaa samaa.
Jos jts:ssä on paluukanavat suuttimille, niin niiden avulla voi tsekkaa suuttimien kunnon mittaamalla palaavan polttoaineen määrän.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja mittariston purkamisessa ei lie mitään muutoksia 156:n eri versioissa?
JTS on toki se kaikkein hankalin kone näistä, eli onnea siitä :silly: mutta se varmaan olikin jo tiedossa etukäteen... Muista ne 10W-60-öljyt.

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa. Castrolit eli siis kehiin ja olen tietoinen 10w-60. :eggface:
Että hienosti alkanut Alfan omistajuus :crazyeyes: Pitäisikö siirtyä takas Citroen leiriin :-D

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja A Bart »

sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
EIkös JTS:ssässä ole termarikotelossa se harmaa lämpötilatunnistin?

Siinä on sisällä kaksi tunnistinta, toinen motronikille ja toinen mittarille.
Kannattanee vaihtaa se ensin, näin ainakin mulla rauhoittui sekoileva lämpömittari.

Näin ainakin muitselisin :oops:

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
Täytyy käydä luettamassa jossakin..itellä ei ole tuollaisia laitteita. Nesteet ok..vaihdettu jakopää rempan yhteydessä 8tkm sitten.

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

A Bart kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
EIkös JTS:ssässä ole termarikotelossa se harmaa lämpötilatunnistin?

Siinä on sisällä kaksi tunnistinta, toinen motronikille ja toinen mittarille.
Kannattanee vaihtaa se ensin, näin ainakin mulla rauhoittui sekoileva lämpömittari.

Näin ainakin muitselisin :oops:


Eli kumman sitten vaihdoit..

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Tuo lämpömittarin sekoilu on hyvin tuttua ainakin 156 tessuissa. Olen nähnyt useita ja omistanut yhden tessun jossa lämmöt huiteli 130C ja sytytteli ylikuumenemisen valoa eikä flekti edes lähtenyt pyörimään. Mes:illä katottuna lämmöt 90C ja anturin vaihto ei korjannut vikaa. Eipä se punanen tuikku siellä mittaristossa ajoa haitannut. Oliskohan siinä ollut mittaristossa vika :silly:
Through difficulties to defeat

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja sämpy »

tuija kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
EIkös JTS:ssässä ole termarikotelossa se harmaa lämpötilatunnistin?

Siinä on sisällä kaksi tunnistinta, toinen motronikille ja toinen mittarille.
Kannattanee vaihtaa se ensin, näin ainakin mulla rauhoittui sekoileva lämpömittari.

Näin ainakin muitselisin :oops:


Eli kumman sitten vaihdoit..
Ilmeisesti samassa paketissa vaihtuu molemmat anturit. Uutta tietoa mulle hyvä kun itsekin viisastuu. Alfa taas ei kovin viisaasti kasattu sitten olekaan jos edelleen CF3:ssakin on tyhmä lämpömittari.
Viimeksi muokannut sämpy, 01 Tammi 2017, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mutta edelleen oman mielenrauhan takia pyytäisin jonkun lähellä olevan foorumilaisen tms (vikakoodinlukua tarjotaan omassa topikissa) katsomaan MESsillä tms mitä moottorinohjauksessa on lämpötilat.

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

sämpy kirjoitti:Mutta edelleen oman mielenrauhan takia pyytäisin jonkun lähellä olevan foorumilaisen tms (vikakoodinlukua tarjotaan omassa topikissa) katsomaan MESsillä tms mitä moottorinohjauksessa on lämpötilat.

Täytyy suunnata katse vikakoodiluku topikkiin, jospa täällä suunnalla löytyisi joku sellaisen omaava.. :-D
Kiitos vielä.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Luetaan niitä vastauksia oikein.
Eli hommahan on niinkuin sämpy sanoi eli tunnistimen vaihdolla (johon siis on leivottu molemmat anturit) pitäisi korjautua jos kyseessä on anturivika.
Jos nesteet on vaihdettu, onko syyläri varmasti ilmattu oikein ja toimiiko flekti?
Saikos näissä vielä flektin testattua niin että otti tuon piuhan irti termaarianturista niin flekti käynnistyy (varmuuden vuoksi kun ei tiedä lämpötilaa=>oletus on jos kone käy paree jäähdyttää)

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

A Bart kirjoitti:Luetaan niitä vastauksia oikein.
Eli hommahan on niinkuin sämpy sanoi eli tunnistimen vaihdolla (johon siis on leivottu molemmat anturit) pitäisi korjautua jos kyseessä on anturivika.
Jos nesteet on vaihdettu, onko syyläri varmasti ilmattu oikein ja toimiiko flekti?
Saikos näissä vielä flektin testattua niin että otti tuon piuhan irti termaarianturista niin flekti käynnistyy (varmuuden vuoksi kun ei tiedä lämpötilaa=>oletus on jos kone käy paree jäähdyttää)
Sorry...kai vanhoja peruja ts aikaa..olikohan se siinä pari anturii.. Yritän seuraavan kerran lukea paremmin. Ja flektistä en sata varma ole.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Jos flekti ei lähde kovassakaan lämmössä päälle, niin kannattaa tarkistaa etuvastus. Helpoin selvittää lämpöjen tila, on lukea mes:llä tai fes:llä oikea lämpötila ja samalla koittaa auto sammuksissa käynnistää flektiä softan kautta. Lämpöjenkään kanssa ei kannata leikkiä, sillä yksikin kerta ylilämpöö voi tehdä autosta aika janoisen jäähdytysnesteen ja öljyn suhteen. Kokemusta valitettavasti on :(

Jos etuvastus on rikki, niin ohita se kunnes oot saanut uuden. Eli laitat vaan sille menevät liittimet toisiinsan yhteen.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

wileythecoyote kirjoitti:Jos flekti ei lähde kovassakaan lämmössä päälle, niin kannattaa tarkistaa etuvastus. Helpoin selvittää lämpöjen tila, on lukea mes:llä tai fes:llä oikea lämpötila ja samalla koittaa auto sammuksissa käynnistää flektiä softan kautta. Lämpöjenkään kanssa ei kannata leikkiä, sillä yksikin kerta ylilämpöö voi tehdä autosta aika janoisen jäähdytysnesteen ja öljyn suhteen. Kokemusta valitettavasti on :(

Jos etuvastus on rikki, niin ohita se kunnes oot saanut uuden. Eli laitat vaan sille menevät liittimet toisiinsan yhteen.

Kokeilin obd bt mokkulalla ja obd doctor sovelluksella. Lämmöt oli 88-90. Oma mittari hurji 110. Kierroksia antamalla sain 93 lämmöt, jokloin flekti lähti pyörii. Eihän tämä nyt mes ohjelmaa tietty vastaa. Mutta flekti ainakin pyöri. Herää kysymys onko se anturi syyllinen mittari virheeseen?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

En osaa sanoa ilman tarkkaa kytkentäkaavioo. Viisaampi voisi neuvoa. mikäli anturi on sellaine, että se johtaa sitä enemmän, mitä enemmän on lämpöä, NIIN voi olla kyse kapistuksen liian korkeasta referenssijännitteestä. Anturin vaihto olis kait suht kohta halpaa lystiä, eikä pitäis hommanakaan olla ihan mahdoton.
Omaan jts:ään en joutunut termaria jumppaamaan, mutta lohkon ollessa sama kuin ts niin sen pitäis sieltä imuputken alta löytyä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jos en väärin muista niin anturin liittimessä on sellainen pitkä kirkkaankeltainen viritys joka pitää ensin saada pois että saa painettua liittimen lukituksen auki.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Olisko nuolen osoittama anturi ja edessä heiluva liitin keltaisine viireineen siihen kuuluva?

Kuva

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

sämpy kirjoitti:Jos en väärin muista niin anturin liittimessä on sellainen pitkä kirkkaankeltainen viritys joka pitää ensin saada pois että saa painettua liittimen lukituksen auki.

Keltainen muovihässäkkä on. Herää kysymys onko miten sillä lukittu..apu varmaa löytyy siihenkin täältä ennenkuin anturi saapuu autokeskukseen. Tilausaika oli 1-1.5 vk.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja palkus »

mää vaihtaisin termarin ja uusi mielellään behr. Tulee mukana uusi anturi. Ei ne termarit muutenkaa ikuisia ole ja tulis samalla uusittua sitä nestettäkin.
"puhun niin totta kuin osaan"

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

palkus kirjoitti:mää vaihtaisin termarin ja uusi mielellään behr. Tulee mukana uusi anturi. Ei ne termarit muutenkaa ikuisia ole ja tulis samalla uusittua sitä nestettäkin.

Niinhä se olisi. Mutta kun äskettäin uudet glykolit laitettu. Ja näillä pakkasilla ei tuo iske/ilmaus vielä. Kerran toimii..vanhalla menköön. Täytyy kysästä huomenna AK:STA jospa sieltä valaisua löytyis keltaiselle muovijutulle..samalla kun osan hakee.

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja Turre »

tuija kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa.
Kuulostaa sen verran tutulta että pakko mainita:

Mulla vaihtoivat Malminkartanolla flektin temppuilun takia lämpötila-anturin joka sitten teki sen että lämpömittari oli koko ajan punaisen rajalla. Tästä epäilivät mittaristovikaa ja nostivat kädet pystyyn.

AK:lla sitten totesivat että vaihdettu anturi on vääränlainen ja siksi näyttää huuhaata, siellä mittaristossa mitään vikaa ole. Niin ja ne flektin ongelmat johtui siitä että flektin sähköissä oli vikaa :roll:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

Turre kirjoitti:
tuija kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa.
Kuulostaa sen verran tutulta että pakko mainita:

Mulla vaihtoivat Malminkartanolla flektin temppuilun takia lämpötila-anturin joka sitten teki sen että lämpömittari oli koko ajan punaisen rajalla. Tästä epäilivät mittaristovikaa ja nostivat kädet pystyyn.

AK:lla sitten totesivat että vaihdettu anturi on vääränlainen ja siksi näyttää huuhaata, siellä mittaristossa mitään vikaa ole. Niin ja ne flektin ongelmat johtui siitä että flektin sähköissä oli vikaa :roll:
Kyllä kallistun anturin puolelle itsekin. Ei kuulema tarviketta kannata hommata.. sanottiin paikallisessa fixus liikkeessä. Eivät ole alkuperäistä vastaavia.

tuija
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: Alfa 156 jts -03

Viesti Kirjoittaja tuija »

tuija kirjoitti:
Turre kirjoitti:
tuija kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa.
Kuulostaa sen verran tutulta että pakko mainita:

Mulla vaihtoivat Malminkartanolla flektin temppuilun takia lämpötila-anturin joka sitten teki sen että lämpömittari oli koko ajan punaisen rajalla. Tästä epäilivät mittaristovikaa ja nostivat kädet pystyyn.

AK:lla sitten totesivat että vaihdettu anturi on vääränlainen ja siksi näyttää huuhaata, siellä mittaristossa mitään vikaa ole. Niin ja ne flektin ongelmat johtui siitä että flektin sähköissä oli vikaa :roll:
Kyllä kallistun anturin puolelle itsekin. Ei kuulema tarviketta kannata hommata.. sanottiin paikallisessa fixus liikkeessä. Eivät ole alkuperäistä vastaavia.

Uusi anturi tuli laitettua.. eli lämpömittari näyttää nyt normi lukemia.

Vastaa Viestiin