147 narisee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

147 narisee

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Vaikuttais etu ylätukivarren pusla narisevan.
Saiskos tuota elvytettyä jollain juoksevalla rasvalla vai suosiolla irrotettava ja vaseliinit väliin.
Viimeksi muokannut JVTL, 30 Tammi 2017, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja jmi »

Helpointa on löysentää läpipultti ja kiristää uudelleen auton ollessa maassa. Jos pultti on kiristetty pöydällä oikein tiukaksi voi narista.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Noilla puslilla ei varmaan merkitystä missä asennossa kiristää. Veikkaisin et rasvat kadonnu ja narisee.
Narira tietysti loppuu, kun pusla kuluu tarpeeksi väljäksi.
Toisaalta olis 166 irtopuslat, jos olis vaikka samat mut voitelu vois piisata tässä vaiheessa vielä.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja toolman »

Turha koittaa ruikkia mitään purkamatta!
Varsi pöydälle, metalliholkit irti ja rasvaa väliin. Tai jos väljää, niin uudet puslat/holkit.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja jmi »

Minulla narisi uudetkin kun pöydällä kiristin.
Kokeilin toisin eli kiristin vasta kun auton paino oli päällä ja ei narissut eikä ole narissut moneen vuoteen ja edelleen ehjinä.

Eli mielestäni on merkitystä missä asennossa kiristää...

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja toolman »

jmi kirjoitti:Minulla narisi uudetkin kun pöydällä kiristin.
Kokeilin toisin eli kiristin vasta kun auton paino oli päällä ja ei narissut eikä ole narissut moneen vuoteen ja edelleen ehjinä.

Eli mielestäni on merkitystä missä asennossa kiristää...
Höpö höpö! Narisee toki kuivuuttaan myös uutena, jos rasva puuttuu! Alattukivarren pitkällä pultilla on merkitystä missä asennossa kiristää, siinä pusla on valettu varteen.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ööö, no miksei ole sen jälkeen narissut enää?

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja toolman »

jmi kirjoitti:Ööö, no miksei ole sen jälkeen narissut enää?
Hyvä kysymys, mutta jos irrottaa ne teräsholkit, niin näkee että rakenne on sellainen, ettei sillä asennolla ole merkitystä. Ja että vaatii kunnolla rasvaa ettei narise, tarvikevarret on joskus kasattu "kuivana kakkoseen" -periaatteella ja sen kyllä kuulee.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja jmi »

Alkuperäiset TRW:t olivat.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 147 narisee

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Asennolla ei ole mitään väliä. Siellä on metalli metallia vasten kireällä ja kumi pyörii omiaan.

Mulla on yksi tukivarsi ollut paketista sellainen, että holkki ei ole ollut pohjassa ja olisi siis kirratessa ottanut ensin kontaktin kumilla ja varmaan alkuun ihan hyvältä tuntunutkin, vaikka ajossa olisi kohta väljistynytkin (pirun kaksimielinen lause :lol: ). Samalla kun purki ja rasvasi, niin holkin sai kasatessa painettua pohjaan asti, joten oli vaan huonosti kasattu tehtaalla. Tuollainen voisi löysäämällä ja uudella kiristyksellä paikkansa hakeakin ja lakata narisemasta, mutta syy ei ole kiristysasennossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin