156 2.5 V6 1998
Valvoja: Moderators
156 2.5 V6 1998
Moikka.
Mulla on iso dilemma. Ostin Alfan viikko sitten ja ajelin ilman ongelmia 500km kotiin pojhosesta. Pari päivää auto toimi normaalisti. Kylmänä käynnistettäessä röpelsi hiukan,mutta sitten toimi normisti.
Pari iltaa sitten ajoin isolla tiellä vähän kovempaa ja yhtä-äkkiä auto alkoi käymään kuin kuplavolkkari,eli vajailla pytyillä.
Seuraavana aamuna lähti hyvin käyntiin,mutta kävi huonosti edelleen. Kävin motonetissä mittauttamassa vikakoodit ja se antoi seuraavat tekstit:
Järjestelmä 022122, AR 67601 mt/at motronic M1.5.5
Järjestelmä 022122,AR 32201 mt/at motronic M1.5.5
Järjestelmä 022122,AR 32301 mt/at motronic M1.5.5
Ja kaikkiin näihin lisänä teksti Unknown fault code.
Te viisaammat kertokaa mitä nuo koodit ovat,että tiedän mistä vikaa etsiä/mitä osia vaihtaa.
Motonetin pihalla lähti todella huonosti käyntiin ja sitten 5km:n ajon jälkeen jäi kaupan pihaan,eikä edes luvannut kertaakaan lähteä käyntiin tai edes sinnepäin.
Mulla ei ole varaa viedä korjaamolle autoa,mutta osaan tehdä jotain kyllä itse.
Eli ei nyt saa joko bensaa tai kipinää,kun ei edes lupaa. Tulpissa tuskin vikaa koska kävisi kuitenkin varmasti jos joku tulppa olisi entinen. Tai puolissa,eipä kai nekään kaikki yhtä aikaa hajoaisi.
Ilmamassamittari jos on rikki,niin eikö auto silti käyntiin lähde käyttäytyy vain huonosti.
Tarkoittaako vikakoodit ruiskua ja voiko sitä korjata? Voiko joku polttoainepuolella olla sökö? Bensapumppu tms. Jos vika olisi suuttimissa,niin nekään tuskin kaikki hajoaisivat yhtä aikaa.
Onko jotain pistokkeita/johtoja joissa jotain tyyppivikoja? Entäs erilaiset anturit? Meneekö ihan mykäksi jos rikki? Vai toimiiko vaan huonosti.
Voiko ilmat viime päivinä vaikuttaa niin että ois jäätänyt jotain?
Mistä alan etsiä vikaa?
Eli ei ole varaa 1000 euron korjauksiin ja tarvisin autoa pikaisesti. Jos tähän liittyvä viestiketju on jo olemassa niin olen pahoillani,yritin hakea eri hakusanoilla mutta en tähän sopivaa löytänyt.
Te viisaammat jos auttaisitte miestä hädässä ja jos vielä mahdollisimman pian joku ehtisi laittaa vaikka jotain vinkkiä mistä etsiä vikaa.
Kiitoksia suurenmoisesta sivustosta.
Yt,Kimmo
Mulla on iso dilemma. Ostin Alfan viikko sitten ja ajelin ilman ongelmia 500km kotiin pojhosesta. Pari päivää auto toimi normaalisti. Kylmänä käynnistettäessä röpelsi hiukan,mutta sitten toimi normisti.
Pari iltaa sitten ajoin isolla tiellä vähän kovempaa ja yhtä-äkkiä auto alkoi käymään kuin kuplavolkkari,eli vajailla pytyillä.
Seuraavana aamuna lähti hyvin käyntiin,mutta kävi huonosti edelleen. Kävin motonetissä mittauttamassa vikakoodit ja se antoi seuraavat tekstit:
Järjestelmä 022122, AR 67601 mt/at motronic M1.5.5
Järjestelmä 022122,AR 32201 mt/at motronic M1.5.5
Järjestelmä 022122,AR 32301 mt/at motronic M1.5.5
Ja kaikkiin näihin lisänä teksti Unknown fault code.
Te viisaammat kertokaa mitä nuo koodit ovat,että tiedän mistä vikaa etsiä/mitä osia vaihtaa.
Motonetin pihalla lähti todella huonosti käyntiin ja sitten 5km:n ajon jälkeen jäi kaupan pihaan,eikä edes luvannut kertaakaan lähteä käyntiin tai edes sinnepäin.
Mulla ei ole varaa viedä korjaamolle autoa,mutta osaan tehdä jotain kyllä itse.
Eli ei nyt saa joko bensaa tai kipinää,kun ei edes lupaa. Tulpissa tuskin vikaa koska kävisi kuitenkin varmasti jos joku tulppa olisi entinen. Tai puolissa,eipä kai nekään kaikki yhtä aikaa hajoaisi.
Ilmamassamittari jos on rikki,niin eikö auto silti käyntiin lähde käyttäytyy vain huonosti.
Tarkoittaako vikakoodit ruiskua ja voiko sitä korjata? Voiko joku polttoainepuolella olla sökö? Bensapumppu tms. Jos vika olisi suuttimissa,niin nekään tuskin kaikki hajoaisivat yhtä aikaa.
Onko jotain pistokkeita/johtoja joissa jotain tyyppivikoja? Entäs erilaiset anturit? Meneekö ihan mykäksi jos rikki? Vai toimiiko vaan huonosti.
Voiko ilmat viime päivinä vaikuttaa niin että ois jäätänyt jotain?
Mistä alan etsiä vikaa?
Eli ei ole varaa 1000 euron korjauksiin ja tarvisin autoa pikaisesti. Jos tähän liittyvä viestiketju on jo olemassa niin olen pahoillani,yritin hakea eri hakusanoilla mutta en tähän sopivaa löytänyt.
Te viisaammat jos auttaisitte miestä hädässä ja jos vielä mahdollisimman pian joku ehtisi laittaa vaikka jotain vinkkiä mistä etsiä vikaa.
Kiitoksia suurenmoisesta sivustosta.
Yt,Kimmo
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 2.5 V6 1998
Tekiskös rikkinäinen ilmi tommosta? Ota ilmin liitin irti, jos sen jälkeen käy niin vika löyty. Sitte uus Boschin ilmi tilalle, ei mitään halpaa tarviketta.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.5 V6 1998
Ensimmäiseksi kävisin ruiskureleet läpi akun edestä, että kaikki varmasti on paikallaan.
Edit: Jos tuosta ensimmäisen koodin lopusta kääntää yleisemmän P0601, niin viittaisi ECU-ongelmaan.
Edit: Jos tuosta ensimmäisen koodin lopusta kääntää yleisemmän P0601, niin viittaisi ECU-ongelmaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 2.5 V6 1998
Kannattanee laittaa fiksumpaan testeriin kiinni mikä antaa järkevät vikakoodit pihalle... turha osia arvalla on alkaa ihmettelemään
myös auton malli / moottori / ikä kannattaa ilmoitella näissä kyselyissä niin joku saattaa osata vaikka auttaakin.
myös auton malli / moottori / ikä kannattaa ilmoitella näissä kyselyissä niin joku saattaa osata vaikka auttaakin.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 156 2.5 V6 1998
^Samaa mietin, mutta otsikossa sentään lukee että kyseessä on 156 pikkubusso vuodelta '98.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.5 V6 1998
Eikös tuo otsikosta ilmenealfa 156 v6 kirjoitti:myös auton malli / moottori / ikä kannattaa ilmoitella näissä kyselyissä niin joku saattaa osata vaikka auttaakin.
Mutta tosiaan fiksumpi testeri olis kova sana, kun nyt nuo koodit ei kerro oikeastaan mitään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 156 2.5 V6 1998
Kiitos nopeista vastauksista, upeaa apua!☺
Kävin kokeilee ja starttas ja lupas,mut ei lähteny. Sit ei taas ees luvannu. Hinattii kotipihaan ja kokeilin hinates ja lähti käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä,mut vajailla.
Tarkistan nuo teien antamat vinkit kohta ja toiv vika ois joku ns. helppo ja halpa.
Missä ecu sijaitsee ko.alfas?156 siis juu ja 2.5 V6 vm.98 JSI rekkarin alku...ties vaikka jonkun vanha auto täältä foorumilta.
Onko ecu korjattattavissa vai aina uutta ostamaan...?
Missähän ois parempi testeri ja ois silti merkkikorjaamoa halvempi? AutoPro tms?
Laittakaa vaan lisää vinkkejä jos suinkin vaan jaksatte,niin tutkiskelen niiden mukaan etiäpäin.
Opelin V6:ssa on usein vikana kaasuläppäkotelo,onko Alfoissa samoja vikoja?
Tekeekö asentotunnistin anturi tälläistä oiretta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista...☺
Kävin kokeilee ja starttas ja lupas,mut ei lähteny. Sit ei taas ees luvannu. Hinattii kotipihaan ja kokeilin hinates ja lähti käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä,mut vajailla.
Tarkistan nuo teien antamat vinkit kohta ja toiv vika ois joku ns. helppo ja halpa.
Missä ecu sijaitsee ko.alfas?156 siis juu ja 2.5 V6 vm.98 JSI rekkarin alku...ties vaikka jonkun vanha auto täältä foorumilta.
Onko ecu korjattattavissa vai aina uutta ostamaan...?
Missähän ois parempi testeri ja ois silti merkkikorjaamoa halvempi? AutoPro tms?
Laittakaa vaan lisää vinkkejä jos suinkin vaan jaksatte,niin tutkiskelen niiden mukaan etiäpäin.
Opelin V6:ssa on usein vikana kaasuläppäkotelo,onko Alfoissa samoja vikoja?
Tekeekö asentotunnistin anturi tälläistä oiretta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista...☺
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 2.5 V6 1998
Näissähän on vanhemmissa V6:ssa sellanen ongelmallinen pyöreä iso liitin mikä saattais nuo oireet aiheuttaa ja joka löytyy termostaattikotelon ja akun välistä. Tuon liittimen kautta menee suuttimien ja puolien sähköt muun muassa ja monesti ollut kontaktiongelmaa.jorkkeri kirjoitti:Kiitos nopeista vastauksista, upeaa apua!☺
Kävin kokeilee ja starttas ja lupas,mut ei lähteny. Sit ei taas ees luvannu. Hinattii kotipihaan ja kokeilin hinates ja lähti käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä,mut vajailla.
Tarkistan nuo teien antamat vinkit kohta ja toiv vika ois joku ns. helppo ja halpa.
Missä ecu sijaitsee ko.alfas?156 siis juu ja 2.5 V6 vm.98 JSI rekkarin alku...ties vaikka jonkun vanha auto täältä foorumilta.
Onko ecu korjattattavissa vai aina uutta ostamaan...?
Missähän ois parempi testeri ja ois silti merkkikorjaamoa halvempi? AutoPro tms?
Laittakaa vaan lisää vinkkejä jos suinkin vaan jaksatte,niin tutkiskelen niiden mukaan etiäpäin.
Opelin V6:ssa on usein vikana kaasuläppäkotelo,onko Alfoissa samoja vikoja?
Tekeekö asentotunnistin anturi tälläistä oiretta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista...☺
Toinen mitä kannattaa kokeilla on moottorin maadoitus esim. starttikaapelilla suoraan akkuun, voi olla rungon ja vaihteistonpäädyn välikaapeli hapan ja tuolla saa ainakin sen poissuljettua.
Ecussa tuskin on vikaa, ne on lujia kamppeita, kaasuläppäkotelo vois olla ongelma mutta kyllähän ne jotenkin yleensä kuitenkin käy... vikakoodien lukuun...
Luulisi että niillä nurkilla olis Multiecuscan tai alfadiag jollain foorumilaisella millä koodien luku onnais.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 2.5 V6 1998
Orimattilaan jos saat sen nilkutettua niin voidaan vilkaista Multiecuscannilla. Ja jonkun verran on purkuosia tarjolla jos syyllinen löytyy...
- _L_T_V_
- Viestit: 378
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: 156 2.5 V6 1998
Puuttuuko sieltä 1 vai useampi pytty pelistä? Tosin voisi luulla että useampi, jos ei meinaa käynnistyä ollenkaan... se termarikotelon läheisyydessä majaileva liitin voisi kyllä olla vahva ehdokas syylliseksi...
- -TTY-
- Viestit: 1532
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 1998
Kannattaa laittaa privaa Tiige tai Wile.E.Coyote. Olisivat jo varmasti ilmoittautuneet mutta eivät ole varmaan syystä tai toisesta tätä viestiketjua lukeneet. Minulla ei moisia hienouksia ole, vaikka olisi usein tarvinnutkin...alfa 156 v6 kirjoitti:Luulisi että niillä nurkilla olis Multiecuscan tai alfadiag jollain foorumilaisella millä koodien luku onnais.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: 156 2.5 V6 1998
Ekana kiitos mahtavasta tuesta täällä forumilla. Ehdottomasti paras foorumi johon oon kuulunut.
No niin nyt on pitkin päivää irroteltu (ja putsattu ja suihkuteltu crc:tä) kaikki liittimet ja releet ja sulakkeet mihin pääsin suht koht helposti käsiksi. Lisäks silmämääräisesti tutkin kaikki johdot.
Akku oli sillä aikaa latauksessa ja jälkeenpäin harmittaa ettei tullut joka pistokkeen jälkeen kokeiltua alfaa käyntiin... se nimittäin lähti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti. Aikani käytin ja lähdin ajaa lenkkiä autolla. Pienillä kierroksilla kaikki ok ja mieli korkealla. Vähän enemmän kaasua ja vielä kaikki hyvin...vastasi kaasun hyvin mutta tuntui että isommilla kierroksilla ei kaikki vieläkään ok.
Kaupan pihasta lähti käymään hyvin,kävi kaikilla ja tuntui vastaavan kaasuunkin aiempaa paremmin.
Tästä innostuneena kokeilin kiihdyttää kunnolla ja kuin salamaniskusta vaste kaasuun heikkeni taas ja käynti muuttui taas vajaaksi. Kotipihassa tyhjäkäyntikin oli taas heittelevä ja kuulosti käyvän vajailla. Sammutin ja lähti käymään,mutta kävi huonosti.
Sen verran kylmä koko pvä pihalla ja kova vitutus että avasin konepellin sijaan lonkeron ja ajattelin kirjotella viisaammille.
Ajattelin huomenna taas käydä liittimet läpi,mut nyt kokeilen joka pistokkeen jälkeen käyntiä.
Voisko tämä vika nyt kuitenkin liittyy ilmam.mittariin,tai kaasuläppäkoteloon tms? Vai tippuuko pyttyjä pois kun auto lämpenee?
Ajattelin huomenna avata putsarin ja tsekata ilma.mittaria ja sitten kaasul.koteloa niin ja vaihtaa putsarin.
Ihan ekaksi kuitenkin meinasin avata etummaiset tulpat ja tsekata niiden kunnon ja vaihtaa ne... jos ne on heikossa hapessa,niin takimmainen rivi se varmaan vasta heikossa hapessa on. Ilm kannattaa käyttää muita kuin boscheja...
Niin ja mielelläni ajelen Orimattilaan lukemaan koodit. Kerrot vaan mitä tuodaan tuliaisiksi...☺
Kiitos taas kaikille,ootte te hienoja tyyppejä...
KN
No niin nyt on pitkin päivää irroteltu (ja putsattu ja suihkuteltu crc:tä) kaikki liittimet ja releet ja sulakkeet mihin pääsin suht koht helposti käsiksi. Lisäks silmämääräisesti tutkin kaikki johdot.
Akku oli sillä aikaa latauksessa ja jälkeenpäin harmittaa ettei tullut joka pistokkeen jälkeen kokeiltua alfaa käyntiin... se nimittäin lähti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti. Aikani käytin ja lähdin ajaa lenkkiä autolla. Pienillä kierroksilla kaikki ok ja mieli korkealla. Vähän enemmän kaasua ja vielä kaikki hyvin...vastasi kaasun hyvin mutta tuntui että isommilla kierroksilla ei kaikki vieläkään ok.
Kaupan pihasta lähti käymään hyvin,kävi kaikilla ja tuntui vastaavan kaasuunkin aiempaa paremmin.
Tästä innostuneena kokeilin kiihdyttää kunnolla ja kuin salamaniskusta vaste kaasuun heikkeni taas ja käynti muuttui taas vajaaksi. Kotipihassa tyhjäkäyntikin oli taas heittelevä ja kuulosti käyvän vajailla. Sammutin ja lähti käymään,mutta kävi huonosti.
Sen verran kylmä koko pvä pihalla ja kova vitutus että avasin konepellin sijaan lonkeron ja ajattelin kirjotella viisaammille.
Ajattelin huomenna taas käydä liittimet läpi,mut nyt kokeilen joka pistokkeen jälkeen käyntiä.
Voisko tämä vika nyt kuitenkin liittyy ilmam.mittariin,tai kaasuläppäkoteloon tms? Vai tippuuko pyttyjä pois kun auto lämpenee?
Ajattelin huomenna avata putsarin ja tsekata ilma.mittaria ja sitten kaasul.koteloa niin ja vaihtaa putsarin.
Ihan ekaksi kuitenkin meinasin avata etummaiset tulpat ja tsekata niiden kunnon ja vaihtaa ne... jos ne on heikossa hapessa,niin takimmainen rivi se varmaan vasta heikossa hapessa on. Ilm kannattaa käyttää muita kuin boscheja...
Niin ja mielelläni ajelen Orimattilaan lukemaan koodit. Kerrot vaan mitä tuodaan tuliaisiksi...☺
Kiitos taas kaikille,ootte te hienoja tyyppejä...
KN
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 1998
Joo, Boscheista on paljon kokemuksia V6:n nokalla tällä foorumilla.
Aika monta konerikkoa katkenneen tulpan seurauksena...
Oireet kuulostaa sen verran hämäriltä, etten osaa syitä tähän suorilta sanoa - ja nuo vikakoodit geneerisenä on paha, kun voi tosiaan olla tuo AR 67601 joko P0601 (internal control unit memory checksum error) tai vaikkapa P1601 (injector correction circuit) ... merkitys 100% eri, mutta (ainakin periaatteessa) molemmat täysin käypäsiä vikakoodeja. Osa on valmistajasepsifejä merkitykseltään, mikä aiheuttaa lisää ongelmia tulkkauksessa geneerisellä testerillä - sama koodi kun voi tarkoittaa toisella valmistajalla palanutta lamppua, toisella öljypumppua - noin karrikoidusti.
P0201 (tuo 32201 VOISI olla tuo): Injector Circuit 1 error - eli ykkössuuttimen ohjaukseen viittaavaa...
P0301 (VOISI olla): Cylinder 1 One Misfire Detected - ykköspytyssä epäpätevää sytytystä.
Käytännössä varmaan P0201 sekä P0301 tulisi samaan aikaan, jos ykkösen suuttimessa häiriötä.
Mutta edelleen, pelkkää spekulaatiota ja arvailua noista vikakoodeista, ennen kuin saa varmoja koodeja pöytään.
Eli ne oikeat, merkkikohtaiset koodit pöytään ni ollaan viisaampia.
Maadoitusongelmiahan vanhemmissa autoissa tuppaa olemaan, jotka taas aiheuttaa herkästi valtavasti ongelmia - sitten syyllinen onkin se yksi vaivainen vaihteistoon kiinni menevä maajohto, mikä on ulkoisesti täysin ehjä, mutta kuitenkin sisältä vähän murtunut.
Aika monta konerikkoa katkenneen tulpan seurauksena...
Oireet kuulostaa sen verran hämäriltä, etten osaa syitä tähän suorilta sanoa - ja nuo vikakoodit geneerisenä on paha, kun voi tosiaan olla tuo AR 67601 joko P0601 (internal control unit memory checksum error) tai vaikkapa P1601 (injector correction circuit) ... merkitys 100% eri, mutta (ainakin periaatteessa) molemmat täysin käypäsiä vikakoodeja. Osa on valmistajasepsifejä merkitykseltään, mikä aiheuttaa lisää ongelmia tulkkauksessa geneerisellä testerillä - sama koodi kun voi tarkoittaa toisella valmistajalla palanutta lamppua, toisella öljypumppua - noin karrikoidusti.
P0201 (tuo 32201 VOISI olla tuo): Injector Circuit 1 error - eli ykkössuuttimen ohjaukseen viittaavaa...
P0301 (VOISI olla): Cylinder 1 One Misfire Detected - ykköspytyssä epäpätevää sytytystä.
Käytännössä varmaan P0201 sekä P0301 tulisi samaan aikaan, jos ykkösen suuttimessa häiriötä.
Mutta edelleen, pelkkää spekulaatiota ja arvailua noista vikakoodeista, ennen kuin saa varmoja koodeja pöytään.
Eli ne oikeat, merkkikohtaiset koodit pöytään ni ollaan viisaampia.
Maadoitusongelmiahan vanhemmissa autoissa tuppaa olemaan, jotka taas aiheuttaa herkästi valtavasti ongelmia - sitten syyllinen onkin se yksi vaivainen vaihteistoon kiinni menevä maajohto, mikä on ulkoisesti täysin ehjä, mutta kuitenkin sisältä vähän murtunut.
- _L_T_V_
- Viestit: 378
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: 156 2.5 V6 1998
Tuli muuten tässä yhtä äkkiä mieleen, että eihän tästä ole moottoritilaa pesty äskettäin? Tulpanreiät täynnä vettä? Oma JTS teki melkolailla näin kun oli vettä paikoissa joissa ei pitäisi...
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 2.5 V6 1998
Riippuen siitä mitä löytyy ja mitä siitä seuraa niin kiitoksen+kahvipaketin ja nallesalkun välillä menee kustannukset. Toki jos jotain osaa pitää purkuautoista ottaa niin se sitten tilanteen mukaan....jorkkeri kirjoitti: Niin ja mielelläni ajelen Orimattilaan lukemaan koodit. Kerrot vaan mitä tuodaan tuliaisiksi...☺
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Re: 156 2.5 V6 1998
Täältä löytyy myös lukuvehkeet, jos haluat koittaa ennen Orimattilaan ajelua.
Re: 156 2.5 V6 1998
Tällanen kaukaa haettu ehdotus, akunkenkä irti tunniksi.
omassa 1.8 ts:sä anturi vika vetäsi ecun niin jurriin että osan vaihtamisen jälkeen tuli kaikenlaisia herjoja, ei auttanut vikakoodien nollaus yms. Akun irroitus toi järjen takaisin.
omassa 1.8 ts:sä anturi vika vetäsi ecun niin jurriin että osan vaihtamisen jälkeen tuli kaikenlaisia herjoja, ei auttanut vikakoodien nollaus yms. Akun irroitus toi järjen takaisin.
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: 156 2.5 V6 1998
Ja sitten kun sen akun irrottaa tunniksi, niin täytyy tehdä ecun uudelleen kalibrointi.
Eli auto käymään noin viideksi minuutiksi (ei saa koskea kaasupolkimeen). Auto hakee raja-arvot kohdalleen, jolloin se yskii ja savuttaa välillä.
5 min jälkeen sammutus ja 10 sekunnin päästä uudelleen käynnistys. Tämän jälkeen voi ajella.
Jos kalibrointia ei tee auto ei kulje kunnolla useampaan kilometriin.
Eli auto käymään noin viideksi minuutiksi (ei saa koskea kaasupolkimeen). Auto hakee raja-arvot kohdalleen, jolloin se yskii ja savuttaa välillä.
5 min jälkeen sammutus ja 10 sekunnin päästä uudelleen käynnistys. Tämän jälkeen voi ajella.
Jos kalibrointia ei tee auto ei kulje kunnolla useampaan kilometriin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 2.5 V6 1998
Ääni täältäkin maapiuhalle&pisteille akun eessä ja vaihdelaatikon kyljessä. Tais myös löytyä maapiste syylärin vierestä ja oliskohan koneen kannessa myös? Antureilta kun katoaa maat menee arvot pieleen ja ecu sekoaa täysin. Tai tuo kosteus ja korroosio siinä isossa liittimessä termarikotelon päällä selittäis myös auton epäloogisen totaalikuoleman. Vesi tulpankoloissa tietty laajenee koneen lämmetessä ja kenties tappaa auton lämmetessään tms. Kannattaa tosiaan tarkistaa ne myös. Siinä vaiheessa kun sillä taas pystyy ajamaan vianmääritys helpottuu huomattavasti kun saa oikeat vikakoodit ulos.
Through difficulties to defeat
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5 V6 1998
Voi olla että käyntiin ja sen notkumiseen on moniakian eri syitä. Juuri samanikäisessä V6 156:ssa oli minulla tuskia pitkin viime kesää. Välillä se kävi . normaalisti . Usein oli startin jälkeen tyhjäkäynti ontuvaa. Joskus tyhjäkäynti yi 1500rpm ja välillä normaali. Joskus se taas heijasi. Oli päiviä jolloin kulki kuin unelma. Monien ikimuistoisten tilanteiden jälkeen paljastui syyksi viallinen laturi. Ennen lopullista diagnoosia kävi niin, että akku ladattiin verkosta täyteen ja tein sitten ecu-resetin. Kone starttasi ok ja jäi kierroksia hakien käymään. Kierrokset rauhottuivat sinne 700 lukemiin . 10 minuutin jälkeen syttyi latauksen merkkivalo! Tein resetin loppuun asti. Kun sitten lähdion ajoon, niin latauksen merkkivalo ei syttynyt edes käynnistäessä. Tein puolen tunnin ajolenkin, jonka jälkeen mittasin latausjännitteen. Näytti pelkää akkujännitettä, joka oli jo hiipunut lähelle 12 volttia. Tein päätöksen laturin vaihdosta, vaikka korjaamo oli sen boch-testillä testannut ja todennut toimivaksi. Rahaa ja aikaa paloi ja hermo kiristyi. Laturin vaihdon jälkeen kaikki epämääräiset käyntiongelmat katosivat. Oliko laturi joka oli aiemmin keväällä saanut öljyä ja jäähdytysnestettä niskaansa vaurioitunut niin että se latasi joskus ja joskus ei. Tai sitten siellä meni välillä joku oikosulkuun. Latausvalo ei kumminkaan syttynyt koskaan ajon aikana.
Toivottavasti sulla ei ole sama homma. Ulkopuolisella teetätettynä suolainen hinta!
Toivottavasti sulla ei ole sama homma. Ulkopuolisella teetätettynä suolainen hinta!
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5 V6 1998
Lisäys edelliseen.
Vika muistissa oli ainoastaan yhteys poikki kierroslukumittarille ja sekin oli siitä kun olin vaihtanut polttimoita ja ottanut mittarin pistokkeen irti.
Vika muistissa oli ainoastaan yhteys poikki kierroslukumittarille ja sekin oli siitä kun olin vaihtanut polttimoita ja ottanut mittarin pistokkeen irti.
Re: 156 2.5 V6 1998
Ja itsetehtynä hintana saattaa olla lyhentynyt pinna ja elinikäiset traumat, kun selviää että koko auto on suunniteltu sen laturin ympärille.Antieko kirjoitti: Toivottavasti sulla ei ole sama homma. Ulkopuolisella teetätettynä suolainen hinta!
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 1998
Älä nyt.evilpet kirjoitti:Ja itsetehtynä hintana saattaa olla lyhentynyt pinna ja elinikäiset traumat, kun selviää että koko auto on suunniteltu sen laturin ympärille.Antieko kirjoitti: Toivottavasti sulla ei ole sama homma. Ulkopuolisella teetätettynä suolainen hinta!
Aika moni on tarinoiden mukaan saanut sen laturin sieltä pois ihan vaan vetarin irrottamalla...
Jotkut jopa yläkautta, kun tarpeeks purkaneet.
Ja joku vie pajalle, joka lupaa sen parissa tunnissa vaihtaa ja saa vieläpä kirjallisena sen, jolloinka ne taistelee 6h.... Ja kiroaa myöhemmin, eikä enää ikinä lupaa tehdä yhtään mitään yhteenkään Alfaan. Ever.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: 156 2.5 V6 1998
^ Kesällä juuri yhdelle pajalle vein oman ja muistivat kyllä autoa hakiessa sanoa kuinka paska homma oli tehdä Yläkautta lähti.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5 V6 1998
^
Kylläpä on tuttu lausahdus. 13 vuotta alfaa pitäneenä, olen kuullut tuon "paska homma"laseen miltei jokaisessa työssä mitä vuosien varrella on jouduttu tekemään. Ja loppulasku tietysti on ollut sen mukainen. Kuin alfan 2004 hankin, niin useat pajat eivät suostuneet edes ottaan alfaa sisään. Oli kuulemma niin erikoinen. Karrikoiden jotkut miltei panivat ovet lukkoon ja sälekaihtimet kiinni kun alfalla korjaamon pihaan ajoin. Onneksi niistä ajoista on kehitystä tapahtunut parempaan suuntaan. Kertaakaan ei ole korjaamoiden hinta-arvio alittunut. Ylittynyt kyllä jopa kolmanneksen! Niillä on varmaan jo perustana joku Alfa Romeo lisä?
Kylläpä on tuttu lausahdus. 13 vuotta alfaa pitäneenä, olen kuullut tuon "paska homma"laseen miltei jokaisessa työssä mitä vuosien varrella on jouduttu tekemään. Ja loppulasku tietysti on ollut sen mukainen. Kuin alfan 2004 hankin, niin useat pajat eivät suostuneet edes ottaan alfaa sisään. Oli kuulemma niin erikoinen. Karrikoiden jotkut miltei panivat ovet lukkoon ja sälekaihtimet kiinni kun alfalla korjaamon pihaan ajoin. Onneksi niistä ajoista on kehitystä tapahtunut parempaan suuntaan. Kertaakaan ei ole korjaamoiden hinta-arvio alittunut. Ylittynyt kyllä jopa kolmanneksen! Niillä on varmaan jo perustana joku Alfa Romeo lisä?
Re: 156 2.5 V6 1998
Kiitos vastauksista. Nyt siitä taisi leikata kone kiinni. Mitään ääntä ei pitänyt,veti vaan renkaat lukkoon ja sammui. Olin jyrkän ja pitkän mäen päällä ja lähdin laskettelemaan alaspäin ja kokeilin eri vaihteilla lähtisikö mäkistartilla käyntiin. Kolmonen,vitonen ja kutonen kaikilla renkaat lukkoon...laskettelin kotipihaan ja kokeilin startata. Ei jaksanut pyörittää konetta ollenkaan.
Erikoista ettei pitänyt tosiaan mitään ääntä. Öljyä oli, tarkistin ostettaessa ja vielä 400km:n kotimatkan jälkeen.
Eka koneen kiinnileikkaaminen,mutta eipä se mitään muutakaan voi olla... lyhyt harrasteautokausi. Edellinen omistaja ei tiennyt asiasta mitään. Sopivasti myyty kun 500km myöhemmin sanoi itsensä irti.
Vaihtomoottoria on varmaan vaikea löytää,eikä varmaan mitään halpojakaan ole. En sen jälkeen ole edes vilkaissut autoa.
Erikoista ettei pitänyt tosiaan mitään ääntä. Öljyä oli, tarkistin ostettaessa ja vielä 400km:n kotimatkan jälkeen.
Eka koneen kiinnileikkaaminen,mutta eipä se mitään muutakaan voi olla... lyhyt harrasteautokausi. Edellinen omistaja ei tiennyt asiasta mitään. Sopivasti myyty kun 500km myöhemmin sanoi itsensä irti.
Vaihtomoottoria on varmaan vaikea löytää,eikä varmaan mitään halpojakaan ole. En sen jälkeen ole edes vilkaissut autoa.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 2.5 V6 1998
Mulla olis ylimääräinen kone, vaihtotyökin järjestyy.... Jos kiinnostaa niin laita pm
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5 V6 1998
Osaanottoni!
Onko kori/pohja missä kunnossa? Yleensä noissa on se pohja akilleen kantapää. Jos kori kunnossa, niin luulis moottoreita/tekniikkaa löytyvän.
Onko kori/pohja missä kunnossa? Yleensä noissa on se pohja akilleen kantapää. Jos kori kunnossa, niin luulis moottoreita/tekniikkaa löytyvän.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 1998
No jumankauta, jo on tuuria...
Ja kyllä noita vaihtokoneita löytää "sieltä täältä"; todella monta ruostepurkuautoa tälläkin voorumilla tiedossa, mistä koneita saa. Hinnasta en sit tiedäkään mitään.
Ja kyllä noita vaihtokoneita löytää "sieltä täältä"; todella monta ruostepurkuautoa tälläkin voorumilla tiedossa, mistä koneita saa. Hinnasta en sit tiedäkään mitään.
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 156 2.5 V6 1998
Jakohihna poikki?
Tääl olis ja ylimääränen moottori.
Tääl olis ja ylimääränen moottori.
Re: 156 2.5 V6 1998
^ Tosiaan, oliko tuolle yksilölle milloin viimeksi tehty jakohihnaremppa kilometrien ja vuosien osalta?
Viimeksi muokannut molsky, 12 Helmi 2017, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 156 2.5 V6 1998
Hihnan katkeaminen vetäny pyöriä lukkoon asfaltillakin, et renkaat sulaneet.
Toinen kansi/kannet tilalle ja uus hihna, tarvi konetta välttämättä vaihtaa.
Toinen kansi/kannet tilalle ja uus hihna, tarvi konetta välttämättä vaihtaa.