2.0 ts kalkattaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Aivan kuin kk laakerin kalinat olis kyseessä. Öljyä on koneessa ja öljyvalo ei pala. Kylmillä öljyillä kävi aika nätisti, kalinat lisääntyy öljyjen lämmetessä, öljyissä ei kummiskaan ollut metalli silppua.

Voikos tollasta ääntä antaa mikään muu vai purkuun tai toinen kone tilalle, peruskunnostusta noille ei kannata lähtee tekemään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tämä nyt ei oikein natsaa tuohon lämpiämiseen, mutta on tullut vastaan yksi 8v TwinSpark jossa vauhtipyörän kiinnitys kampiakseliin oli löystynyt. On ainakin helppo kokeilla, kytkinkopasta suojapelti pois ja kokeilemaan lotaako vauhtipyörä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ku lämpenee, niin olio ohenee. Eipä tuossa muuta oikein kuin laakerivamma tai päittäisvälys.
"puhun niin totta kuin osaan"

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Korjataan ei silppua, mutta hienon hienoa hilettä..taitaa olla kone vainaa.
Tainu järsiä laakerin hienoks mujuks ja kylmillä öljyillä korjaa välykset kuumilla ei.

Öljy ei riitä kakkos ja kolmos kauloille asti, kannattaako sitä lähteä edes tutkimaan..kanava tukkeessa vai mikä toisaalta jos kaula olis ehjä vielä.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Mikäs peruslaite on kyseessä, täällä olis valmis CF2 mylly tehtynä !!
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

^ Hinta vastustaa :-D
Eiköhän tuo -04 oo cf3 vai..?
Onko perus moottori sama muuten.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

lohko on sama mutta männät eri, imusarja toki eri ja pako, mutta muuten meneekin samoilla romuilla. En ole testannut mitä tapahtuu jos cf2 männillä kasaa cf3 koneen, tuskin on mitään erikoista luvassa.
Jos 147 on hyvillä varusteilla niin sekin voisi kiinnostaa :lol:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

JVTL kirjoitti:Korjataan ei silppua, mutta hienon hienoa hilettä..taitaa olla kone vainaa. Tainu järsiä laakerin hienoks mujuks ja kylmillä öljyillä korjaa välykset kuumilla ei.
Ei se kallis eikä kovin vaikea kokeilu ole, jos laittaa kokeeksi uudet liuskat kiertokankien alapäihin. Liuskasarja maksoi Sparetolla hiukan reilut 20 € ja liuskat saa vaihdettua, kunhan irrottaa öljypohjan (joka on tietysti muutoinkin hyvä puhdistaa hileestä). Itselläni on ajossa 2.0, jossa oli hienoista kalkatusta kuumana, kylmänä ei mitään. Yhdessä liuskassa oli vikaa, mutta kampuran kaula oli vielä mitassaan, kun sen mikrometrillä mittasin. Nyt on liuskojen vaihdon jälkeen takana 15 tkm ilman ongelman uusiutumista. Tein koneelle RVS-käsittelyn liuskojen vaihdon jälkeen, ehkä silläkin on jotain merkitystä.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ihan perus varusteet, eli ei kiinosta ja ei päästä kummiskaan hinnasta yhteis ymmärrykseen :mrgreen:

Laakerien vaihto kokeilu on jo tehty..ei kestä.
Öljypumppu vajaa tehoinen tai tuketta. Olisko osuutta asiaan vanhoilla öljyillä mitkä vaihettu ties millo. Suodatinkin oli lähes puhkiruostunu.
Konehan oli sisältä päin puhdas(126tkm)

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Tupla

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Siis täh? Vaihdoit laakeriliuskat mutta jätit vanhat metallihileiset öljyt koneeseen? Tää on varmasti nyt joku tsoukki. :-D hehe

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tai sitten aikaisemmin tilanne ollut se, ennen ensimmäistä öljynvaihtoa... Niin mä sen tulkkasin :D

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re:

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Desmoquattromaschio kirjoitti:Siis täh? Vaihdoit laakeriliuskat mutta jätit vanhat metallihileiset öljyt koneeseen? Tää on varmasti nyt joku tsoukki. :-D hehe
Mitäs se jouttenon perämettien mies huutelee.. :mrgreen:
Ne öljyt ja suodatin oli menneessä muodossa, eli edellisen omistajan aikaan saanoksia.

Kolmas suodatin jo paikoillaan ja öljyjäkin jopa vaihdeltu.
Aikasemmat isommat hileet jo ilmeisesti ulkona ja nyt tuli pientä hilettä mitkä näytti päivän valossa ihan normaaleilta , mutta lähempi tarkastelu..

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Metzien miehellä on varaa huuvella :)
Ite ei äijä osaa ees yhdys sanoja :lol:
No leikki leikkinä

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Niin pitkä aika, kun koulussa käsitelty..

Millasia välyksiä std kampiakselin kaulille annettu?

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

tälläsii:
Liitteet
20jts.JPG
20jts.JPG (53.35 KiB) Katsottu 3931 kertaa
välys.JPG
välys.JPG (17.94 KiB) Katsottu 3929 kertaa

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 2.0 ts kalkattaa

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Nyt kalkatukset hävis, toinen kone antoi savut ulos. Joku 114kw versio tuli tilalle. Onko kannen hilut vaihtokelpoisia keskenään.
Nostimet hakkaa ihan kiitettävästi jos ne vaihtais vielä.

Vastaa Viestiin