Taitaa olla toinen ja viimeinen Alfa...

Alfoista

Valvoja: Moderators

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Taitaa olla toinen ja viimeinen Alfa...

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Tervehdys kaikille, näin uutena jäsenenä!! Ja sitten asiaan: Voi hyvät hyssykät näiden romujen kanssa...., ja mä kun oon aina pitänny italialaisia "urheiluautoja" arvossaan.. Oiskos kellään hyviä vinkkejä mistä sais kohtuudella koneen, kannen tai edes nokat 155 2,0 16v ts:ään..? meinas itku päästä kun nostettiin kansi pois.. :cry: :cry:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikö tullut vaihdettua hihnoja ajallaan.. Se kun ei ole auton vaikka jakopää ei ole niitä parhaimpia.

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Kyllä hihnat on vaihdettu ajallaan, mutta pieni öljyvuoto teki tepposet.. Laatu ei o 155:n parhaita puolia, puolen vuoden sisään vaihdettu jo laturi, ohj.tehostimen pumppu, vesipumppu ja järjetön määrä muuta pientä.... (mersukin on ilmainen ylläpidettävä tämän rinnalla, mutta tosin Alfassa on LUONNETTA!!)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eli ihan normaaleja kulutusosia?

Mitä se öljyvuoto teki, vai tuliko ajettua ilman öljyjä?

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Oli tihkunnu stefoista...., ja lopun varmaan tiedätkin... Hihnaan tuli vähän hammasmätää :) Kulutusosina normaalisti ymmärrän esim. jarru ja ohjausosat jne, mutta laturikin oli kuin hätäisen sorvarin jäljiltä (lastua oli sisällä ihan kiitettävästi) ja tehostimen pumput kestää yleensä pidempään kuin vajaa 200tkm..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuollainen ottaa aina päähän. Mutta hyvänä puolena voidaan todeta että nyt on hyvä sauma laittaa V6:nen pellin alle :mrgreen:

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Joo, kävi mielessä... tosin taitaa olla viisaampi pysyä nelimukisessa... en viittis käyttöauton kanssa pelehtiä enää muuta ylimääräistä.. Ja taitaa olla toi kuutonen vähän epäsuhtainen ratkaisu etuvetoon.. No joo, taidan mennä tästä vetään pienen kooman ja huomenna Tuuriin festareille... (vkl aikaa miettiä mitä tekee, tosin ne järkevät ajatukset voi tulla esiin vasta alkuviikosta) :lol: :lol: :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei ei, ne parhaimmat (hulluimmat) ideat tuli nimenomaan viikonloppuna.

Ei muuta kuin ideoimaan :drinking:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei muuta ku myyntiin ja tojota alle jos pelkästään käyttöautoa tarvitsee eikä muulla ole väliä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei taida tehostimen pumppukaan olla alfan tekemä, säiliön korkissa lukee muuan ZF... ja mm. useissa opeleissa vesipumppu vaihdetaan aina jakohihnan kanssa

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Alfalla tehdä yhtään osaa. Eiköhän ne alihankkijat tee ne :mrgreen:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

HOTAKAINEN kirjoitti:Alfalla tehdä yhtään osaa. Eiköhän ne alihankkijat tee ne :mrgreen:
Näinpä :) Jutun jujuhan on juuri tässä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mutta jos auto hajoaa niin ei se paljon lämmitä että palikka oli alihankkijan toimittama. Käyttäisivät parempia osatoimittajia prkl!
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta jos auto hajoaa niin ei se paljon lämmitä että palikka oli alihankkijan toimittama. Käyttäisivät parempia osatoimittajia prkl!
Jep jep, vaan kun nuo osat mistä yleensä valitetaan on kaikkein tunnetuimpien ja yleisimpien alihankkijoiden merkkejä---> saman valmistajan osa lähes jokaisessa eurooppalaisessa autossa, ns. perseestä perämoottoriin :mrgreen:
Tuolla kyseisellä autollakin ajettu jo lähes 200tkm mittarin mukaan?

Mulla ollut 300 ja 270tkm ajetut ja eipä ole tehostajanpumput vielä paukahtaneet (kopkop) paljon muuta kyllä mutta enpä valita :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta jos auto hajoaa niin ei se paljon lämmitä että palikka oli alihankkijan toimittama. Käyttäisivät parempia osatoimittajia prkl!
sitten itketään että auto on liian kallis :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Jos sieltä on yhtä aikaa porsinut laturi ja tehostajan pumppu, niin syyttävän sormen saa suunnata apulaiteiden hihnan kiristäneseen kyläseppään tai muuhun tunaroijaan.

Noita alfan 16v kansia ei taida ainakaan täällä suomessa joka oksalla roikkua...http://www.varaosahaku.fi/ ei myöskään tuottanut tulosta. Periaatteessa siihen Pitäsi käydä myös 156 2.0 kansi.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

juu osista puheenollen eilen kyllä vitutti maksaa made in germany abs jar-
ru osista total 900ee :shock: Meni rankusta vaihtoon abs modulator unit
ja booster pump.Onneksi oli käytettyjä osia mut silti!Pelkkä booster uutena olis maksanu 450 puntaa saaristossa?
PS:Jarrut on Wabco:n tekeleet.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

155TS kirjoitti:Jos sieltä on yhtä aikaa porsinut laturi ja tehostajan pumppu, niin syyttävän sormen saa suunnata apulaiteiden hihnan kiristäneseen kyläseppään tai muuhun tunaroijaan.
Multa jäi 156 melkein tielle viime viikolla. Moniurahihnan automaattikiristäjän pultti katkesi kesken ajon ja remmi tippui pois paikoiltaan. Ilmeisesti hihnan vaihdon yhteydessä (DA Tre) vedetty liian kireälle ja naps. Tosin tossa kohden mun mielestä 8x70 (8.8 kovuus) on liian hento, täytyy etsiä "10.9" tilalle...

Onneks kotiin oli alle 10km, jotka sit mentiin akun voimalla ilman valoja etc...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onneksi 16-venaisessa vesipumppu ottaa voimansa jakohihnasta eikä apulaitteiden moniurahihnalta, ei haittaa moottorin jäähdytystä vaikka moniurahihna katkeaisi.

Toisaalta, ei tuo ehkä tunnu niin kivalta rakenteelta siinä vaiheessa kun pumppu leikkaa kiinni ja sorvaa jakohihnan poikki :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Hmm.... Asiaa tutkittuani taidan viedä nokat R-Koneistukseen täytettäväksi ja hiottavaksi, ja sitten nitraukseen.. Uusien nostinten ja parin venttiilin hankkiminen ei nyt sentään vielä konkurssia tee.. Vanhasta kokemuksesta voin sanoa että tulee paremmat kuin uudet.... Ja pikku vinkkinä; ajan mieluimmin vaikka Ladalla, kun yhdelläkään japsilla.. :lol: :lol: :lol: (ei muuten ollu hihnat liian tiukalla, laturin takapään laakeri oli lähteny pyörimään pesässään...., ja vesipumppu, yllätys yllätys on varustettu muovisiipipyörällä, joka tietysti oli irronnut...., amatöörimäistä hapuilua rakentaa tuollaisia...)

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

V6

Viesti Kirjoittaja 155156 »

mickey69 kirjoitti:Ja taitaa olla toi kuutonen vähän epäsuhtainen ratkaisu etuvetoon..
Entisenä 155 2.0 TS 16V ja nykyisenä 156 2.5 V6 omistajana en allekirjoita tuota. Ja omistamisen kannalta 2.5 V6 on ollut helpotus 2.0 TS 16V koneen jälkeen.

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Hip hei jälleen.... Taas on sit vuosihuolto meneillään Alfaan... Nyt kirahti sit alakerta; eli 3:n kiertokangen laakeri otti lopputilin, ja pari öljyrengasta on pätkinä.... :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: Tää 2,0 kone taitaa olla oikein maailmanlopun vehje.. Voitelusta ei pitäis olla kiinni, kun koneessa pyörii Valvoline Racing 10W60.... :( :( Onks kellän vinkkejä mistä noita laakereita ja renkaita sais muualta kun DA:sta...?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kysyppäs vaikka täältä:

http://www.tmuukkonen.fi/

luulisi että irtoaa ainakin pikkasen deltaa halvemmalla

toinen paikka josta kannattaa kysellä niin voisi olla vaikka tämä:

http://www.autoazzurro.fi/

tai sitten tilaat ulkomailta..

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Onko huonoa tzägää vai vaan maanantaikappale.. mulla myös 155 2.0 TS eikä ole ollut moisia ongelmia... No, ei mullakaan mennyt katsastuksesta läpi, käsijarrun teho liian alhainen. on takasylinterit niin juntturassa että täytyy uusia.

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Hmm...., may be huonoa tuuria..., ja kovaa ja karua käyttöä.. :lol: :lol: Ja kiitosta vaan tuosta Muukkosen linkistä...., osat on saatu ja kohta paikallaan, ja hinnoittelukin oli huomattavasti sopivampaa kukkaroa ajatellen.... :) :-D :lol: :lol: Prkl, meinaa vaan jurpoo kun taas on auto seissy 2kk......, pakko olla noita harrasteautoja kun tuo käyttöauto on vähän väliä levällään.... :evil: :) :-D :lol: :wink:

Noh, ei anneta takaiskujen lannistaa....., kohta on taas hieno vetää ikäänkuin kostoks pari lakupätkää "kylänraitille".... :lol: :lol:

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Taistelu jatkuu.... :lol: Viimeisin mysteerio tuli tänä aamuna... Sammutin auton tuohon työmaan pihaan ja kuinka ollakaan se ei sit käynnistynytkään kun piti lähteä "kylillä" käymään.... vaikuttais polttoaineen saanti vialta... Ei tuu letkusta pisaraakaan startaessa (tankissa on ainetta :lol: :wink: ) ja pumpulle ei näyttäis tulevan virtaskaa... Mistäköhän kannattais jatkaa vian etsintää....? Onks noi releet ja sulakkeet siinä akun vieressä...?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

mickey69 kirjoitti:Taistelu jatkuu.... :lol: Viimeisin mysteerio tuli tänä aamuna... Sammutin auton tuohon työmaan pihaan ja kuinka ollakaan se ei sit käynnistynytkään kun piti lähteä "kylillä" käymään.... vaikuttais polttoaineen saanti vialta... Ei tuu letkusta pisaraakaan startaessa (tankissa on ainetta :lol: :wink: ) ja pumpulle ei näyttäis tulevan virtaskaa... Mistäköhän kannattais jatkaa vian etsintää....? Onks noi releet ja sulakkeet siinä akun vieressä...?
Inertia Switch?
En tyytynyt tavanomaiseen.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tai ajonesto päällä? Vai onko tuossa sellaista? Jos on niin ohituskoodilla kokeilemaan.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä noissa 16v versioissa pitäisi tuo ajonesto olla kaikissa, palaako kojelaudassa ajoneston merkkivaloa? sehän ei sammu jos on jäänyt päälle..

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Niin mun exässä (-97) ainakin oli, mutta kun ei tiedä vuosimalleista. Olettaisin myös että 16V:ssä on kaikissa.

Ajonesto voi temppuilla myös niin ettei se valo syty lainkaan (ECU ei tunnista ajonestolaitetta tms.), tästä on kokemusta 156:n kanssa. Siinä toimi ohituskoodi silloinkin. Eli sitä valoa pitää tarkkailla huolella, sen pitää syttyä kun laittaa virrat päälle, ja sitten sammua kun on tunnistanut avaimen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mickey69 kirjoitti:Taistelu jatkuu.... :lol:
taisteluissa oli viiden vuoden väli?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

mickey69 kirjoitti:...., ja vesipumppu, yllätys yllätys on varustettu muovisiipipyörällä, joka tietysti oli irronnut...., amatöörimäistä hapuilua rakentaa tuollaisia...)
Samanlaisia virityksiä on tavattu muuallakin, mm. John Deeren leikkuupuimurissa. Muuta vahinkoa ei käynyt kuin se, että kone kuumeni aina viidessä minutissa niin, että piti jäähdytellä viisitoista. Kun lopulta vika löytyi, oli hämmästys suunnaton. Vesipumpun ratas täysin siivetön. Onneksi sinne oli jo kehitelty valurautainen vaihtopalikka ja onneksi se oli edullinen. Ja onneksi seppä John on valinut koneisiinsa korjattavissa olevia palikoita, kokonaan uusi pumppu olisikin ollut jo kallis. Tietysti vielä parempi olisi, kun ei tarvitsisi edes korjata.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tuossa vanhassa topicissa mainittiin 2.0 16V:en korvaamista V6:lla onko tästä jotain tietoa mitä viranomaiset vaatii ko. muutokseen?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ricambi kirjoitti:Tuossa vanhassa topicissa mainittiin 2.0 16V:en korvaamista V6:lla onko tästä jotain tietoa mitä viranomaiset vaatii ko. muutokseen?
Jos V6 todistetusti täyttää samat päästönormit kuin 16V (vaihdon kohteena olevassa autossa) niin ei pitäisi olla ongelmaa muussa kuin päästönormien todistamisessa. (Luovuttaja-auton rekisterinumero saattaisi helpoimmillaan riittää)

Lisäksi sitten tarvittaessa alusta & jarrumuutokset.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Alfa aloitti vinkumisen, hermot ei enään kestä tämän kanssa!!!

7000e ja pois saa hakea! perkele
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Jup...., ajonestohan se tuossa tekee noita temppuja..... Sais poistaa koko systeemin käytöstä, kun ehtis ja viitsis paneutua asiaan..

V6 kirjoitti:
mickey69 kirjoitti:Taistelu jatkuu.... :lol:
taisteluissa oli viiden vuoden väli?
Ei suinkaan..., kaikkea pientä hämminkiä on mahtunut noihin viiteen vuoteen, mutta ne on selvitetty ilman suurempaa polemiikkia... :lol:

Nyt tuohon 155:een on tullut ihmeellinen nykimis ilmiö, joka esiintyy tasakaasulla ajettaessa (4. tai 5. vaihteella kierroksia n. 2000-2500 ja vauhtia 80-100km/h), ei kiihdytettäessä eikä moottori jarrutuksessa... Sitten kun vauhdin nostaa yli 120km/h nykimistä ei myöskään ilmene... Olen alkanut epäillä kaasuläpän asento tunnistimen olevan finaalissa..., onkos noita muilla menny rikki... :? :roll:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

[/quote]
Ei suinkaan..., kaikkea pientä hämminkiä on mahtunut noihin viiteen vuoteen, mutta ne on selvitetty ilman suurempaa polemiikkia... :lol:

Nyt tuohon 155:een on tullut ihmeellinen nykimis ilmiö, joka esiintyy tasakaasulla ajettaessa (4. tai 5. vaihteella kierroksia n. 2000-2500 ja vauhtia 80-100km/h), ei kiihdytettäessä eikä moottori jarrutuksessa... Sitten kun vauhdin nostaa yli 120km/h nykimistä ei myöskään ilmene... Olen alkanut epäillä kaasuläpän asento tunnistimen olevan finaalissa..., onkos noita muilla menny rikki... :? :roll:[/quote]

imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

[quote="willez]imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?[/quote]

Tulpilla ajettu n.3000tkm....., imuputki oli kyllä ihan ehjä... Mutta, kääsuläppä kotelosta löytyi käyntihäiriön syy...., lapiollinen hiekka yms. muuta töhnää... Ihmeesti sitä sontaa tuonne vaan menee vaikka ilmansuodatintakin on vaihdettu määräajoin...

Joten suurkiitokset vinkistä.... :-D

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

:crazyeyes: :crazyeyes: Alfa teki taas "tekov*tun" heti aamutuimaan... Piti lähteä reissuun niin n. kilsan ajon jälkeen syttyi Code ja "ruiskun" merkkivalo ja peli alko hyytyyn ja pysähtyi... Starttaa hienosti, muttei käynnisty... Code valo palaa kun laittaa virrat päälle, mutta ruiskun valo ei enää syty.. Tuolla ns. koodaus avaimella koetin mutta se toiminto ei pelaa kun kaasun painaminen pohjaan ei sytytytä tuota "ruiskun" merkkivaloa.... Polttoaine pumppukaan ei kuulosta pyörähtävän, kun vääntää virrat päälle...

Autossa on nyt viimeaikoina ollut tuota muualta jo lukemaani akun purkaus ilmiötä ja välillä autoa ei saa käynnistymään muuten kuin hinaamalla tai mäkistartilla (startti pyörittää kyllä, muttei syty)....

Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen... :roll:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

mickey69 kirjoitti:Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen... :roll:
Code-valo syttyy ja jää palamaan, mutta "ruiskun"-valo pysyy mykkänä?

Joko ECU on mennyt rikki tai sitten sen virransaannissa on hämminkiä.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

mickey69 kirjoitti:
willez kirjoitti:imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?
Tulpilla ajettu n.3000tkm....., imuputki oli kyllä ihan ehjä... Mutta, kääsuläppä kotelosta löytyi käyntihäiriön syy...., lapiollinen hiekka yms. muuta töhnää... Ihmeesti sitä sontaa tuonne vaan menee vaikka ilmansuodatintakin on vaihdettu määräajoin...

Joten suurkiitokset vinkistä.... :-D
155:ssa on ilmanpuhdistajan kannessa takaosassa kynnet ja kansi tulee kiinni kahdella pultilla, minun autossa oli ainakin kansi asennettu vituralleen , takana olevat kynnet oli jäännyt reunan päälle joten veti suoraan pölyt pyöränkotelosta moottoriin. Asennettaessa kantta pitää olla tarkkana että kannessa (takana) olevat kynnet menee varmasti koloihinsa muuten vetää ilman suodattimen ohi. Voi olla että kansi ei ole paikoillaan jos noin paljon epäpuhtautta löytyy...??

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

mickey69 kirjoitti::crazyeyes: :crazyeyes: Alfa teki taas "tekov*tun" heti aamutuimaan... Piti lähteä reissuun niin n. kilsan ajon jälkeen syttyi Code ja "ruiskun" merkkivalo ja peli alko hyytyyn ja pysähtyi... Starttaa hienosti, muttei käynnisty... Code valo palaa kun laittaa virrat päälle, mutta ruiskun valo ei enää syty.. Tuolla ns. koodaus avaimella koetin mutta se toiminto ei pelaa kun kaasun painaminen pohjaan ei sytytytä tuota "ruiskun" merkkivaloa.... Polttoaine pumppukaan ei kuulosta pyörähtävän, kun vääntää virrat päälle...

Autossa on nyt viimeaikoina ollut tuota muualta jo lukemaani akun purkaus ilmiötä ja välillä autoa ei saa käynnistymään muuten kuin hinaamalla tai mäkistartilla (startti pyörittää kyllä, muttei syty)....

Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen... :roll:
Tai sitten polttoaineen pumpun rele reistailee??

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Olen myös Ricambin mainitseman pa-pumpun releen kannalla. Mikäli vika ajonestossa myös ruiskun valon pitäisi palaa.

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Joo, täytyypä tutkia tuleeko releelle/pumpulle virtoja... Missähän tuo rele mahtaa sijaita, konehuoneessa se näyttäis autodatan mukaan olevan, mutta en sieltä kyllä sen näköista sulake/rele boxia löydä...?

Kaikki virtalaitteet on konehuoneessa hujan hajan kuin huolimattoman sähkärin jäljiltä.... :-D :-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

8venasessa se releboksi on imuputken alla,akku kotelon takana.

Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.

Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.

Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui :D Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

willez kirjoitti:8venasessa se releboksi on imuputken alla,akku kotelon takana.

Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.

Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.

Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui :D Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän
Tuossa 16 naulasessa se ei oo imuputken alla.... Akun edessä on joku relehässäkkä..., onks näissä noi pumpun releet 4, 5 vai useampi napaisia...? Ei kai Italiaanojen sähköhärpäleet hapetu... :lol: :lol:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

mickey69 kirjoitti:
willez kirjoitti:8venasessa se releboksi on imuputken alla,akku kotelon takana.

Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.

Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.

Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui :D Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän
Ei kai Italiaanojen sähköhärpäleet hapetu... :lol: :lol:
nää releet on saksasta :-D ihan yleinen vika voi olla missä vaan autossa.

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Jaahans, toi raato on saannu lepäillä koko kevään tuossa pihassa motivaation puutteen takia, onneks on taloudessa muitakin kulkuneuvoja... :lol: Näyttää nyt vähän siltä että taitaa olla se ajonesto joka tuossa on tehny temput terävät... Eli kun kytkee virrat päälle, moottorin ohjauksen valo ei syty vaan CODE valo syttyy ja jää palamaan..., eli polttoainepumppuhan ei silloin edes pyörähdä jos ajonesto on päällä.... Onks kellään jippoja että sais tuon ajoneston ohitettua / eliminoitua.....?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Joko nuo releet on käyty läpi?

Muistaakseni ainakaan 156:ssa ajoneston valo ei sammu jos sytytys/ruiskun releet ei toimi.
VMP

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

On käyty läpi, kaikki releet (4kpl siinä akun ympärillä) on uusittu ja liitokset puhdistettu...

Vastaa Viestiin