Vikaa 147:sten ja 156:sten konepeltien lukoissa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vikaa 147:sten ja 156:sten konepeltien lukoissa?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Recall in Italian press

Onko kukaan kuullut tuollaisia tarkistettavan Suomessa? Lähteen luotettavuudesta en tiedä, mutta kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi vilkaista toimivatko ne lukot kunnolla. Vauhdissa aukeava nokkapelti ei hymyilytä, vai mitä BSTR?

Kiitokset Jasselle linkistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Pari päivää sitten purin ja öljysin omastani. En kyllä osannut etsiä vikaa, miten se sitten ilmeneekään, mutta vaikutti ok:lta. Auto otettu käyttöön 9/2000 eli siinä mielessä tekee mieli huomenna vielä vilkaista. Viimeksi tänään ajanut suu korvissa vanhoja asfaltoituja mutka pätkiä "reipasta matkanopeutta ylläpitäen 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Tuo recall näyttää koskevan vain Alpha Romeo merkin alla valmistettuja autoja, joten me Alfoilla ajavat voimme olla hualettomia :twisted:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuosta on ollut juttua 156.netissä kannattaa varmaa rasvailla sitä mekanismiä muutamalla hemmolla on konepelti pamahtanut pystyyn en sitte tiedä onko se edes ollut kunnolla kiinni.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos välissä on tarpeeksi paskaa, voihan se olla että ei lukitu kunnolla, mutta onko se mekanismin suunittelu virhe vai oma syy? No, saisihan se mielellään olla idiootti varma. (Idiootit on vaan niin pirun kekseliäitä).
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

156 nettiin oli ilmestynyt ohjeet putsaukseen ja rasvaukseen ja englannissa oli tullut tuosta ilmeisesti "recall" :mrgreen:

ohje
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Hyvin tehty ohje ja varmasti paikallaan mutta itse olen huomannut että pakkasilla itse aukaisuvaijeri on umpijäässä eikä konepeltiä saa auki.

Jossain välivaiheessa pikkupakkasilla voisi vaijerin kuvitella jäävän hieman kanittamaan eikä päästävän mekanismia lukkiutumaan kunnolla (jos siis silloin on ollut avattuna). Tämä tietty koskee pääasiassa vain meitä poloisia täällä pohjolassa.

Vaijerin kuivaus/ rasvaus on jo hankalampi homma.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

[ei ehkä alfalla]
Helpoimmalla pääsee kun laitattaa moottoriöljyä määräaikaishuollossa reilusti yli ylärajan eikä käytä pissapoikaa lainkaan. Ei tarvitse konepeltiä avata kertaakaan huoltojen välillä.
[/ei ehkä alfalla]

156:n tapauksessa ikävintä on se että konepelti on niin pitkä. Tulee keulakolmion kuva keskelle kattoa - kokemusta on ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin