147 radion irroitus ja avauskoodi
Valvoja: Moderators
147 radion irroitus ja avauskoodi
Voiko ko 147 Alfan radioon saada avauskoodin jostain?
Miten radion saa irroitettua?
Jagge
Miten radion saa irroitettua?
Jagge
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Hei!
Miltä forumilta voisi tuota radion koodia kysellä!
Onko kukaan irroittanut 147 radioa!
Jagge
Miltä forumilta voisi tuota radion koodia kysellä!
Onko kukaan irroittanut 147 radioa!
Jagge
-
- Viestit: 633
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Radioo en oo irrottanu, mut koodin kysyin edelliseltä omistajalta, kun koodi kortteja ei ollut mukana.
- RaceAlfa
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89, 75 2.0 -86
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Radio irtoaa kun nurkissa oleviin pieniin reikiin työntää sopivan työkalun ja vetää. Tuohon on ihan oma työkalunsakin, mutta periaatteessa mitkä tahansa reikään sopivat tangot ajavat asian. Reikiä on 4 kpl.
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Minä sain 156:sta radion pois työntämällä niihin reikiin naulat. Olikohan siellä radiossa numerosarja josta pystyi jotenkin sen koodin selvittämään.
147 radion irroitus ja avauskoodi
Näinköhän koodin saisi alfaowner foorumilta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Radion avauskoodin syöttö 159:iin
Kysymys kuuluu miten syötetään koodi ?
Akku meni vaihtoon, koodi on mutta
radio ei edes pyydä sitä eli näyttö pysyy pimeänä.
Akku meni vaihtoon, koodi on mutta
radio ei edes pyydä sitä eli näyttö pysyy pimeänä.
Re: Radion avauskoodin syöttö 159:iin
Eikös se mennyt alkuperäisessä niin että ekalla nappulalla naputeltiin eka numero toisella toinen jne.
Näyttö siis mykkä ennekuin koskee näppäimiin
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Jos autosi on 147/GT?, niin akun irroitus/tyhjeneminen ei aiheuta radion (alkuperäisen) koodin katoamista. Se on väyläautoissa tallennettu keskusohjainlaitteeseen. Jos radio vaihdetaan, niin silloin pitää syöttää uuden radion koodi, jonka jälkeen se taas pysyy muistissa.
Jos radio on mykkä, katso nousujännite, sulake radion takaa jne, eli vika on jossain siellä, tai radio on sökö?
Jos radio on mykkä, katso nousujännite, sulake radion takaa jne, eli vika on jossain siellä, tai radio on sökö?
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Radion kyllä toimi ennen akun kirjoitusta, mutta nyt siis ei pyydä koodia vaikka se on olemassa..hmm mykkäillään siis toistaiseksi.
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Auto on siis 159.
- dnapekko
- Viestit: 635
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Ei kyllä Brerankaan radio kysellyt koodia akunvaihdon jälkeen, väylälaite käsittääkseni sekin.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Nyt ei kuulosta normitoiminnalta. Sen verran on viisysejä tullut käytettyä sähköttömänä kertaakaan moiseen törmäämättä, että ei sen mykäksi kuulu jäädä.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta varmistetaan silti: olethan koettanut pistää radion päälle painamalla volumenappia (ehkä lyhyestä, ehkä pitkään)?
Jos ei herää niin joko rammari irti ja ihmettelemään, saako se sähköä tai käymään sulakkeet reitin varrelta läpi.
Tämän voisi mode ehkä irroittaa omakseen? Olisi helpompaa mallien kanssa jos ei olisi samassa ketjussa eri mallien juttuja, vaikka samannäköisesti oireesta olisikin kyse.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
No niin,
sataviisysin radion siis otin pois kolostaan ja vaihdoin varuksi siihen uuden
sulakkeen. Virta tulee edelleen laitteeseen (ainakin volumen valo palaa) eikä reagoi
käynnistykseen mitenkään eli ei pysty syöttämään koodia.
Mitähän muita sulakkeita tähän systeemiin kuuluu, meinaan vaan että hyvin toimi ennen akunirroitusta ?
sataviisysin radion siis otin pois kolostaan ja vaihdoin varuksi siihen uuden
sulakkeen. Virta tulee edelleen laitteeseen (ainakin volumen valo palaa) eikä reagoi
käynnistykseen mitenkään eli ei pysty syöttämään koodia.
Mitähän muita sulakkeita tähän systeemiin kuuluu, meinaan vaan että hyvin toimi ennen akunirroitusta ?
- Maunu
- Viestit: 3622
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
https://aftersales.fiat.com/elearnsecti ... 0JTD%2020V
Fiatin sivuilta saat kytkentä kaaviot, josta selviää sulakkeet. Linkki bosella varustettuun autoon.
Fiatin sivuilta saat kytkentä kaaviot, josta selviää sulakkeet. Linkki bosella varustettuun autoon.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Ihan hieno, mutta kun tarttis vain saada radio kuulumaan
, ehkä hommaan jonkun kinkkipelin tilalle...

- mutt
- Viestit: 5785
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Ei taida paljon auttaa radion kuulumiseen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 15154
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Tää on edelleen väärän auton ketjussa, mutta:
159:n orggisradio on mulla tehnyt niin, että se jäi puolivirtatilaan (eli oli valmiustilassa, mutta ilmeisesti kuvitteli olevansa virroissa). Kuului hyvin hiljainen surina/hurina radiosta. Ei reagoinut virtanappiin (tiesithän, että siinä sellainenkin on?) tai mihinkään.
Otin radion kokonaan irti, ihmettelin et mitähän sille on tullut -> tökkäsin takas kiinni ja toimi.
Teki tuon muutaman kerran.
159:n orggisradio on mulla tehnyt niin, että se jäi puolivirtatilaan (eli oli valmiustilassa, mutta ilmeisesti kuvitteli olevansa virroissa). Kuului hyvin hiljainen surina/hurina radiosta. Ei reagoinut virtanappiin (tiesithän, että siinä sellainenkin on?) tai mihinkään.
Otin radion kokonaan irti, ihmettelin et mitähän sille on tullut -> tökkäsin takas kiinni ja toimi.
Teki tuon muutaman kerran.
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Auto on nyt ehostuspajalla mutta en tosiaan tiennyt että orkkisradiossa on jossain virtakytkin, vaikka laitetta käsissäni pyörittelin...-ja että usein vielä jumittelee, hmm, joo ehkä siis kannattanee suosiolla joku korvaava laite vaihtaa. Täytyy alkuviikosta katsella .
- Aquatica
- Viestit: 15154
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Volumenappi. Siinä on on/off-toiminto painamalla, saattoi vaatia joissain oloissa pitkää painallusta.
Re: 147 radion irroitus ja avauskoodi
Niin, selvisi, että tähän 939siin on joskus tämä jenkkakone vaihdettu eli
koodilapun sarjanumero ei täsmännytkään radion numeroon ja alkuperäinen
koodi oli vedetty yli ja viereen on käsin kirjoitettu toinen nelinumeroinen koodi, jota ei siis voi näpytellä radioon koska se ei ilmeisesti keskustele auton kanssa edes koodin pyynnön vertaa. Erikoista tässä on se että ennen akun kirjoitusta kaikki oli fine.
koodilapun sarjanumero ei täsmännytkään radion numeroon ja alkuperäinen
koodi oli vedetty yli ja viereen on käsin kirjoitettu toinen nelinumeroinen koodi, jota ei siis voi näpytellä radioon koska se ei ilmeisesti keskustele auton kanssa edes koodin pyynnön vertaa. Erikoista tässä on se että ennen akun kirjoitusta kaikki oli fine.