Kalliimpihan tuo on kuin moni sähkövispilä, ellei vertaa "premiumiin" (premiuksi tosin kai Tonalekin on ajateltu) Esim Hyundai Kona alkaen 46 ke, sitten mielestäni jo eri luokan autoja subarun solterra ja ioniq 5 alkaen n. 50 ke. Tai esim renault megane etech, mikä oli yllättävän hyvä auto. (Solterra tosin hiton ruma. Kona kyllä halvan oloinen vs Tonale) Taitaa esim pösön 3008 saada myös samaan hintaan kuin tonalea. Se on kuitenkin myös hyvän näköinen auto ja sitä saa tehokkaana (300 hp) plugarina miusta tuohon n. 55ke hintaan. (tai 225 hp 308 plugari, mikä halvempi)Eero kirjoitti: ↑11 Marras 2022, 17:53https://www.delta.fi/fi/alfaromeo-tonal ... e-speciale
Hinta on kyllä mielestäni edelleen aika raju, vaikka kauppaan kuuluu harvinaiset "Alfa Romeo-talvirenkaat". Tosin edullinenhan tuo on moneen sähkövispilään verrattuna, joten sen puoleen luulisi merkkitietoisia ostajia löytyvän.
Ajoin pikaisen koeajon Tonalella ennen carfin syyskokousta. Ei se mitenkään huono auto ole ja hyvän näköinen, varsinkin sisältä. Tilavan niin edestä kuin takaa, hyvän ja laadukkaan näköinen sisusta. Ainoastaan häiritsi turhan isot vaihdeläpät/liian lyhyet vilkku ja pyyhinviikset. Ne jäi pahasti vaihdeläppien taakke ja niitä sai vähän hapuilla sieltä. Positiivista että ainakaan tässä kevythybridissä ei ole kierroslukumittaria korvattu "tehomittarilla." Omassa pösössä (508 rhx hybrid4) niin tehty ja se ärsyttää, sekä vie täysin pointin siinäkin ratin takana olevilta vaihdeläpiltä.
Nyt kai kaikki koeajoautot suomessa on 130 hp versioita. Kerkesi silläkin, vaikka tosiaan vähän lisää voimaa olisi kiva. Se 160 hp versio on jo varmaan ihan hyvä, vaikkei joo sekään varmaan vielä varsinaisesti sporttinen.