Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ paljon pitää olla paremmin odotetussa PHEV- mallissa ja tiukkaan 50 kEur - pintaan, jotta
edes joku näitä uutena ostaa varsinkin omalla rahalla käyttöautoksi.
EEPEE: ssäkin kaikki koeajaneet ovat odottamassa kuulemma ladattavaa versiota.

Jospa 200- pluskiloa enemmän massaa Phevissä parantaa jousituksen toimintaa, mutta tuo
ohjauksen ohuus pahimpaan 2000- luvun alun Corolla- tyyliin on kyllä oikea alfaongelma
vielä nopeaksi tehostettuna.

Ps. Jos Alfan DNA- tulevissakin Stellantis- Alfoissa jää muotoiluun ja
em. kytkimeen niin huonompi juttu.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
24 Helmi 2023, 12:30
Vainio kirjoitti:
24 Helmi 2023, 12:21
Lähiaikoina tullut ajettua vuokralaitteita mm. Kian XCeediä ja uutta 3-penaria. Edellä mainituista ainakin löytyy tuo vastaava videopelifiilis vaan vähän erilaisena kuin Tonalessa.
Giulia on piristävä poikkeus tästä joukosta.

Ja kammotuksen kammotus, väitän että jopa aidosti videopelivekottimessa eli Tesla 3:ssa on vähintään yhtä tunnokas/tunnoton ohjaus ja alustan kommunikaatio kuin BMW G20 sarjassa. Siis normaali moodissa. Teslaan saa 30€ force feedback ratin tuntuman kun laittaa ohjauksen "Sport" asentoon.

Anyway. Onneksi talliin saapuu kohta auto ilman ohjaustehostinta. Valitettavasti se ei ole Alfa 4C cabrio. (Johon muuten saa aftermarket ohjaustehostimia!!!)
G20 jouduin ajamaan kahdesti ennen kuin hyväksyin Tonaleen verrattavan pettymyksen. Viisi 3-sarjalaista minulla on ollut. Ei tule enää uutta… Synkkiä ovat näkymät. Mutta asiakastutkimuksen mukaan kannattaa autoja tehdä! Tällä forumilla taitaa majailla outliereita.

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja phnts »

Tonale reaalimaailmassa:

"HYVÄN TALVIAUTON pitäisi olla mukava ja tunnokas sekä synnyttää kuljettajalle luottoa. Autojen väliset erot ovat selviä ja ääripäiden välissä myös huomattavan suuria. Valitettavasti tällä kertaa viimeiseksi jäi auto, jonka kuskin paikalle nousemista pitäisi kuvata sanalla ”päästä”, mutta sana ”joutua” on lähempänä. Maantiekokeen viimeiselle sijalle tippui Alfa Romeo Tonale.

Alfa Romeossa ohjaus on tehostettu luonnottoman kevyeksi ja samalla täysin tunnottomaksi. Tilannetta ei helpota ohjauksen nopea välitys ja herkkyys suunnanmuutoksille. Yhdistelmä on talvikelillä suorastaan vaarallinen. Autoa joutuu jatkuvasti kaitsemaan, mutta suoraan sillä ei tahdo päästä. Pidemmän päälle matkan taittaminen muuttuu todella raskaaksi, ja taukojen pitäminen on suotavaa."


Karua tekstiä.

https://tekniikanmaailma.fi/talvikeliss ... rtailussa/

Autoteollisuus on nyt niin ison murroksen kynnyksellä, että on hyvin helppo havaita miksi Tonale ei oikeastaan kiinnosta ketään. Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään erityistä, jota brändiltä odottaisi. Tavallaan tämä autojen tulevaisuus on hyvin sanotaanko tasapäinen. Ennen oli voimalinjoissa merkittäviä eroja. Nyt menet ja valitset siis sen mieleisen brändin sähköisen välineen - jos sellainen valmistajalla sattuu olemaan tässä hetkessä. Hieman OT, mutta toisaalta tämän ketjun aiheen kohdalla ajankohtaisempaa kuin mikään.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Miten muuten Tonalen ohjaus on toteutettu? Hytikka, sähkö, sähköhytikka?

Kahta viimeistä voisi varmaan korjata softalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Macela »

Polforea kirjoitti:
10 Maalis 2023, 19:47
Miten muuten Tonalen ohjaus on toteutettu? Hytikka, sähkö, sähköhytikka?

Kahta viimeistä voisi varmaan korjata softalla.
Tonalen käsikirja sanoo:

"The standard electric power steering of
the car ensures quick steering response
and easy manoeuvring in tight spaces.
The system modifies the assistance
modes to facilitate parking manoeuvres
and ensure a good driving feeling. In the
event of a failure of the electric power
steering that reduces its functionality
or compromises the assist functions of
the car, it is still possible to steer the car
manually."

TM:

"Sähkömekaanisesti tehostettu hammastanko" (Tonale, Giulia, Giulietta)

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Millähän dna-moodilla ovat tuon ohjauksen todenneet kelvottomaksi? D ja A kun ovat kovin erilaisia ainakin Giuliassa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Eri moodit on kyllä testattu vähintään lumiratakokeessa, jossa vauhtia löytyi lisää asetuksella "nopein ajotila tai luistonrajoitus osittain tai kokonaan poiskytkettynä"

Alustasuunnittelu tässä on pielessä, ei asia selittelemällä muutu. Korkeampi koppa vaatii pinkeämmän jousituksen kallistelun pitämiseksi kurissa. Mukavuus kärsii. Sama testattu hlökohtaisesti Giulietta vs. 500X. Alusta taitaa muutenkin olla aika tönkkö ja autosta on sitten väkipakolla tuunattu urheilullista liimaamalla päälle nopea ohjaus ja, ehkä, tekemällä autosta tarkoituksella yliohjaava - kuten muinaiset japsit (30+ vuotta sitten) olivat, kun niistä haluttiin tehdä kadunkulmissa ketterästi kääntyviä. Talvella ajettavuus oli sitten todella levotonta mallia "varsi edellä heitetty vasara" etuvetoisessakin.... varpaankynsi ei tietenkään pyörähdä, kun asia korjataan ajonvakautuksella.

Näin ne ajat muuttuu. Nyt Corollaa kehuttiin ajettavuudesta ja se rökitti Alfan lumiradalla.

Lataushybridin suurempi massa saattaa parantaa jousitusmukavuutta ja takatyöntö paikkaa kehnoksi havaittua etupään vetopitoa, mutta näissä väistökokeissa yms. saatetaan mennä entistä enemmän metsään, kun tulee lisää massaa peräpäähän. Muistelen joidenkin lataushybridien jo kärsineen tästä.

Tässä kohtaa ketään ei enää kiinnosta, että ajettavuutta lukuun ottamatta Tonale on ihan kelpo auto. Takakontti, tietoviihdesysteemit, ajovalot kaikki ihan OK.

Sanottava on, että suunnittelun kukkasia löytyy muiltakin. Etenkin täyssähköautojen ryhmässä, missä hinnat 53 tonnista ylöspäin.
  • VW Buzzissa takaveto ja rumpujarrut, kovemmin yritettäessä luistonesto kyykkää ylikuumenemiseen
  • VW käyttöliittymä kerää aina vaan "kehuja" eikä lämmityslaitteen teho riitä yhtään mihinkään
  • idän ihmeistä (Toyota, Kia, Hyundai) pikalataustehot voivat olla onnettomia (esilämmitys puttuu tai on rajoitettua), 200 km tankkaus vie lähes tunnin tai ei onnistu lainkaan (Tojo), vrt. Mersu ja BMW tankkaa 200 km puoleen tuntiin
  • netissä sähköautouskovaiset huutavat pää punaisena, miten patteriauto on ylivertainen kiihtyvyydessä, koska sähkömoottoria voi ohjata niin tarkasti... mutta käytännössä useimmissa sähköautoissa yli-innokas luistonesto sallii etenemisen vain ohjauspyörän ollessa suorassa eikä aina silloinkaan, koko talvitestiryhmän kehnoin etenijä oli etuvetoinen täyssähköauto Nissan Ariya
Koko testin voiton vei i4, joka sai suitsutusta erityisesti ajettavuudesta ja ohjauksestaan. Testiauton hinta karvan yli 70 k€. Kun vielä lätkäistään töpseli-tonalen hinta lähelle näitä lukemia, on myyntimenestys taattu...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Voisi mielenkiinnosta sen plugari tonalen käydä koeajamassa, pitäisi ehkä myös tommomen mhv vähän pidemmin. Kesäkelillä en siinä huomannut ajettavuuden suhteen ongelmia lyhyellä koeajolla.


Offtopic

Jotan mätää kanssa volkkarilla abs systeemin tms kanssa ainakin osassa noita sähköautoja

Kuva
https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama- ... rtailussa/

Ei kyllä Mersukaan erityisen hyvin pysähtynyt. Ei nyt sinänsä ihan hinnaltaan vertailukelpoisia noi autot tuossa testissä.


^Kia ja Huyndai lataa joo hitaasti, jos valittee 400 V laturin, taitaa vain vähän yli 100 kW teholla kyetä ne niissä ja ekaksi joo puuttu niistäkin kokonaan akun esilämmitys. En nyt tiiä onko muissa kuin ev6 ja ioniq5 vieläkään. I4 sinänsä kiinnostaisi ja varmaan pitäisi käydä koeajamassa, mutta sitten kun tilaisi Bemarina sen (varusteet) niin hinta karkaa ihan liian isoksi itselle.
Suoraan vaan suoraa

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ hei tässähän on selvää sukulaisuutta Alfaan. MB oli koko testiryhmän paras kitkaerojarrutuksessa. Alfa oli kitkaerojarrutuksessa toiseksi paras, mutta pärjäsi lumella mersua paremmin (33 m). Jääpinnalla Alfakin löi rukkaset naulaan ja luisteli täydet 100 m.

Hinnaltaan autot olivat yllättävän vertailukelpoisia. Polttomoottori/hybridiosastolla 42,5-60 tonnia ja täyssähköautoissa 53,5-71,5 tonnia. VW oli koko testiryhmän kallein auto. Tosin hinta on perusteltu - retroilu ei rajoitu pelkästään auton ulkonäköön :lol:

Wanhaan hyvään aikaan testiryhmässä saattoi olla autoja ihan asteikon laidasta laitaan, halvasta pikkuautosta premiumiin. Oi niitä aikoja, kun VAG väännettiin aina voittoon. Esim. testiryhmän kerrottin edustavan perusmalleja, mutta voi kun sattuikin ikävästi ja VW tuli testiin lisävarusteisella ESCillä yms. varustettuna koska maahantuojalla nyt ei vaan sattunut olemaan hyllyssä karvalakkeja ja pakkohan sitten oli antaa ämpärikaupalla lisäpisteitä näistä lisävarusteista. Toki hintavertailut ja kustannuslaskelmat sen karvalakkimallin mukaan :roll:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eihän joo sinänsä edes jarrutusmatkoihin ja lämppärin toimintaan jne pitäisi tosiaan sen auton hinnan vaikuttaa. Taitaa polttomoottoriautoissa esim. Honda civic olla yksi lyhimmän jarrutusmatkan omaavista ja ei se nyt erityisen kallis auto.
Suoraan vaan suoraa

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Oulussa Tonalea koeajoon havitteleville tiedoksi että tällä viikolla R-joupin pihalla oleva vihreä saattaisi jo lähteä ajoonkin. Lauantaina saatiin käyntiin, mutta ei pysynyt käynnissä (?). Kuulemma uuteen autoon vaihdetaan uusi akku (?), itse olisin laittanut laturiin.
Myyjä kävi minulta aluksi kysymässä miten Tonaleen pääsee sisälle jos akku on tyhjä, näytin hänelle Giulian keyfobista metalli avaimen. Myyjän avaimessa metalliavainta ei ollut, oli vain tyhjä kolo(?). Vara-avaimella sitten oli päässyt sisälle.
Sisällä lämpimässä olevaan Ti malliin pääsi tutustumaan, mutta sen koeajon ilmeisesti esti sen ja nosto-oven välissä ollut yksi toinen auto...

Sinänsä omat kylmät tyypit Tonalesta olivat suht OK, vaikka olenkin vastaavien tötterö korimallien vastustaja, mutta pitäisi tuokin päästä ajamaan. Kevväämmällä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Paikalla
Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Autocar ei ole erityisen innoissaan Tonale PHEV-versiosta tuoreessa koeajossa: https://www.autocar.co.uk/car-review/al ... irst-drive

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tonale on hyvä auto hankalassa ja hölmössä luokassa.
Itse pidän tietä halaavista autoista ja pidän niistä kiinni siihen asti kun pystyn. Jos pitää katumaasturi leirille lähteä en hyväksy näitä korotettuja kauppakasseja vaan mielelläni kokeilisin oikeaa maasturia, Jeeppiä kuten Compass 4xe.
Kuva

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Pujazuba kirjoitti:
04 Touko 2023, 13:24
Tonale on hyvä auto hankalassa ja hölmössä luokassa.
Itse pidän tietä halaavista autoista ja pidän niistä kiinni siihen asti kun pystyn. Jos pitää katumaasturi leirille lähteä en hyväksy näitä korotettuja kauppakasseja vaan mielelläni kokeilisin oikeaa maasturia, Jeeppiä kuten Compass 4xe.
Millä tavalla Compass 4xe on oikeampi kuin Tonale? Platform niissä on sama.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/SCCS_pl ... C3%974_LWB

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pujazuba kirjoitti:
04 Touko 2023, 13:24
Tonale on hyvä auto hankalassa ja hölmössä luokassa.
Itse pidän tietä halaavista autoista ja pidän niistä kiinni siihen asti kun pystyn. Jos pitää katumaasturi leirille lähteä en hyväksy näitä korotettuja kauppakasseja vaan mielelläni kokeilisin oikeaa maasturia, Jeeppiä kuten Compass 4xe.
Tämä on hämmentävä kommentti. Tonale ei ole hyvä auto missään luokassa. :( Alfa Romeon tuunaama Compass, jossa muotoiluosasto onnistui hienosti tehtävässään - mutta ohjaus ja alusta eivät sovi millään lailla yhteen kanta-auton kanssa. Moottorikin on aneeminen. Luokka on oikea, jos ja kun tarkoitus on käyttää autoa vaikkapa pääkaupungin kaltaisessa taajamassa, jossa teiden kunnossapito on ympäri vuoden hieman autoilijaa haastavaa ja nurkat ahtaat. Jeepiltä saa kyllä ihan oikeitakin maastoautoja edelleen. Eikä Tonalen puutteet taida koskea Compassia, joka suunniteltu aivan eri lähtökohdista - ja ostetaan myös erilaisella tulokulmalla.

Matalista autoista; Giulietta ei ole myöskään kovin tietä halaava, ainakaan ne kaksi yksilöä jotka itselläni olivat. Mieluummin toisin päin... - Toki jos on alustasarjaa jälkeenpäin asennellut, niin sitten asia on toinen! Tai sitten on muita autoja ajossa, jotka eivät tuosta kalustolistasta löydy.

Summaten vastineeni - luokka ei ole ongelma, vaan Tonalen toteutus. Ja Alfa Romeon epätasaisuus muutenkin. Ensin mestariteos Giorgio-alustalla, sitten taannutaan koripajaksi. Vaikeita aikoja.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Josko toteutus nyt toimisi !
Tämä ja useita muita heti toimitukseen Ruottisa..
Tonale 280 hp for Sale
Klicka här: https://www.bytbil.com:443/stockholms-l ... 8-16885799

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja MeSoma »


Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

TeroPee kirjoitti:
04 Touko 2023, 13:37
Pujazuba kirjoitti:
04 Touko 2023, 13:24
Tonale on hyvä auto hankalassa ja hölmössä luokassa.
Itse pidän tietä halaavista autoista ja pidän niistä kiinni siihen asti kun pystyn. Jos pitää katumaasturi leirille lähteä en hyväksy näitä korotettuja kauppakasseja vaan mielelläni kokeilisin oikeaa maasturia, Jeeppiä kuten Compass 4xe.
Millä tavalla Compass 4xe on oikeampi kuin Tonale? Platform niissä on sama.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/SCCS_pl ... C3%974_LWB
Sama platform tuskin meinaa samaa autoa.
Jeep on maastoauto jolla maastoon räätälöity kyky. Pitää päästä kokeilemaan uutta Compassia niin kahta voi verrata.
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pujazuba kirjoitti:
12 Touko 2023, 10:36
TeroPee kirjoitti:
04 Touko 2023, 13:37
Pujazuba kirjoitti:
04 Touko 2023, 13:24
Tonale on hyvä auto hankalassa ja hölmössä luokassa.
Itse pidän tietä halaavista autoista ja pidän niistä kiinni siihen asti kun pystyn. Jos pitää katumaasturi leirille lähteä en hyväksy näitä korotettuja kauppakasseja vaan mielelläni kokeilisin oikeaa maasturia, Jeeppiä kuten Compass 4xe.
Millä tavalla Compass 4xe on oikeampi kuin Tonale? Platform niissä on sama.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/SCCS_pl ... C3%974_LWB
Sama platform tuskin meinaa samaa autoa.
Jeep on maastoauto jolla maastoon räätälöity kyky. Pitää päästä kokeilemaan uutta Compassia niin kahta voi verrata.
Vastaan tähän puskista huutamalla:
- Jeep on merkkinä profiloitunut maastokykyiseksi. Mallistossa edelleen sellaisiakin kummajaisia majailee, joilla voi ihan käymättömille korpimaillekin lähteä seikkailemaan.

Compass ei ole maastoauto. Se on osin maastokykyinen.

Itsellä on ollut Jeep. Patriotia en olisi pois tieltä vienyt. Heikoin neliveto mitä itsellä olleissa kulkineissa on ollut (10 kpl jollain asteella nelivetoisia autoja ollut).
Tosin faijalla ollut sitten 4 Jeeppiä, joista 1 maastoauto, 2 maastokelpoista ja yksi mökkitiekelpoinen.

Lähtökohtaisesti Jeep ei ole ollut vuosikausiin pelkästään maastoauto.

Siitä olen varma että Compass on Tonalea onnistuneempi tekemään sitä mitä ostaja autoltaan odottaa. Mutta se on saman auton erinäköinen iteraatio. Itsellä tästä BMW puolelta peräkkäisiä kokemuksia useampia, juuri nyt ensin X1, sitten 2-sarja samalla alustalla ja tekniikalla. 2-sarja on huomattavasti parempi. Siksi koska se siihen alunperin suunniteltiin ja vain muokattiin X1:seen. Sama koskee Giulia/Stelvio yhdistelmää. Stelvio on sokaiseva valo taivaasta, mutta Giulia on sen valon lähde. Juurikin samasta syystä. Stelvio on super onnistunut adaptaatio. Tonale ei ole onnistunut, lähtökohta oli liian erilainen kuin mitä haettiin.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja mutt »

Compass ei ole maastoauto, mutta kyllä se kohtalaisesti maastossakin menee, ja on kirjoissa ihan eri luvussa, kuin katumaasturit.
https://www.youtube.com/watch?v=d4CBeNr0zCA
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mutt kirjoitti:
12 Touko 2023, 12:37
Compass ei ole maastoauto, mutta kyllä se kohtalaisesti maastossakin menee, ja on kirjoissa ihan eri luvussa, kuin katumaasturit.
https://www.youtube.com/watch?v=d4CBeNr0zCA
En klikannut linkkiä. Mutta kyllä - olen ehtinyt moisia arvioita maastokyvykkeedestä jo aiemmin katsomaan. Jeep on sitten onnistunut kaivamaan bensaa eteen, sähköä taakse - yhdistelmästä jotain uutta esiin! Itsellä nyt toinen auto tuolla kombolla kolmatta vuotta. Toimii parkkipaikalla paremman puutteessa. Muutoin tyystin skitsofreninen. Hesarin autotoimitus ylisti vastaavaa Volvon toteutusta, joten pitihän sitä lankomiehen V90:ssä testata. Se oli heikompi kuin BMW:n vastaava, mutta hyvin läheistä sukua… Ehkä Jeep on löytänyt valoa tämän konstruktion synkkyyteen? Stelvion nelivedon toteutus on esimerkiksi tyystin ylivertainen (ja jos siitä ottaisi elektronisen aivon pois, se olisi varmasti vertailun yläpuolella, kokemukset vastaavasta BMW:n toteutuksesta.) Tonaleketjussa tämä on tosin ennalta liipastelua, kun sen sähkön ja dinomehun vetoyhdistelmää ei ole päässyt tyypittelemään. Lienee kuitenkin aika 1/1 Compassin kanssa. Eli tämän perusteella kuviteltavissa muita vastaavia kyvykkäämmäksi! Toivotaan.

Edit: katselin linkin videon. Sanotaan nyt näin että tuohon alustaan kun koitetaan hakea katupminaisuuksia, ei ole ihme että Tonale ei ole ihan tikissä. Ja myönnetään että Compassiin kehtaa videolla nähdyt maastorenkaat alle sujauttaa. Nelivedon aivot lienevät tässä tosiaan aika kivasti viritetty.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
12 Touko 2023, 11:40
Mallistossa edelleen sellaisiakin kummajaisia majailee, joilla voi ihan käymättömille korpimaillekin lähteä seikkailemaan.
Harvinaisiksi nuo käyvät kaikilla. Esimerkiksi Gen.1 Cayennen kohdalla Possun insinöörit ja tuotepäälliköt tekivät pahan arviointivirheen kun kuvittelivat että muka-maastureiden = Mommy Mobiles maasto-ominaisuuksilla olisi merkitystä. Gen.1 oli korkeussäädettävä alusta ja paljon muutakin turhaa rahan tuhlausta epäolennaiseen. Sittemmin ovat sielläkin tajunneet että rumia ja epäkäytännöllisen korkeita katuautojahan nämä ovat joiden ainoa tarkoitus on selvitä urbaanin viidakon asvalttivaurioista. Ely-keskuksen suosikkeja siis Suomessa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tänään joutessani kun odottelin Juuliaa huollosta Sjoella niin kokeilin uusien Pösojen kylmiä
tyyppejä peräjälkeen. Sitten sattumalta Pösörivissä astuin Tonale MHEV: n sisuksiin ja havahduin, vain
perushallintalaitteissa ja mittaristossa Alfan DNA:TA havaittavissa, toki tyylikkäästi toteutettuna.
Mutta ovien ääni ja muovit ja pinnat yms. ovat samaa kamaa… kauhukuvissa myös alustassa lienee säästetty aika paljon
vrt. Giulia/Stelvio- pyörätuentaan. Compass viritettyinä ? Jeeppi on Phevinä 190 hp, sentään Tonale tulee
munakkaampana versiona.

Ja tuttu myyjä - Juha vannotti, että soittaa heti kun PHEV- koeajettavissa. Target- ryhmää ( ja harvinaista
täällä ns. punaniskaalueella :wink: ) lienen ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

EEPEE- autotalolla Sjoella pyöräytimme pojan kokeillessa samalla Spideriä.

Tonale PHEV tulossa jälleenmyyjille vasta syksyllä.
Ainahan nämä Alfa- lanseeraukset myöhästyvät, mutta
hyvä kun on kuitenkin (ehkä) tänä vuonna jo tulossa … :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja karila »

Ei ehkä paras sijoitus latausluukulle. No, ei kai tota takaovea tartte availla kun johto kytketty. Tai voisko luukku aueta toiseen suuntaan.
Screenshot_20230730_230431_Facebook.jpg
Screenshot_20230730_230431_Facebook.jpg (59.28 KiB) Katsottu 5574 kertaa
- Kari

Avatar
Cotzy
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Samalla lailla vähän tyhmän lähellä takaovea latausluukku myös muissa StellantisPHEVeissä. DS3:ssa luukku pysynyt suorassa, joten takaoven on saanut ladatessa avattua talvellakin.
No, Alfan muoviosilla on myös sielu ja ne elävät. :roll: Joten toivottavasti Tonalen latausluukku ei käyristy talvella ja naarmuunnu takaovea avattaessa.

Cotzy

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja mutt »

Peliliikehän tuossa olisi, että takaovi olisi lukossa milloin luukku on auki. Eiköhän koritietokone saisi sitä ohjattua aika pienellä vaivalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ei se tässä kuvassa näytä että estäisi kulkua.
Liitteet
96-alfaromeotonale-charging.jpg
96-alfaromeotonale-charging.jpg (66.42 KiB) Katsottu 5469 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Ei tuo varmaan oven avaamista estä, mutta kyllähän siinä varmaan ahdasta tulee. Ja riski on, että joku katkaisee koko luukun rymytessään.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Eero »

Riskit on etenkin silloin pienet, jos näitä ladattavia ei saada myyntiin asti.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Eero kirjoitti:
31 Heinä 2023, 19:07
Riskit on etenkin silloin pienet, jos näitä ladattavia ei saada myyntiin asti.
Ja eihän työsuhdeautoilijat näitä edes lataa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009308996.html

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Se ei onneksi ole suuri ongelma, kun Alfa taitaa harvemmin löytyä hyväksyttyjen autoetuautojen listalta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Yli 20 vuotta on ajettu Alfalla. Eka oli 145, toinen 147, kolmas Giulietta ja nyt Tonale.
Liitteet
20230801_200349.jpg
20230801_200349.jpg (129.92 KiB) Katsottu 5282 kertaa

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Hienoa, tosi alfisti pysyy merkissä. Itsellä kävi 320d bemari värisuoraa rumentamassa 11kk ajan, kunnes lääkitys lakkasi jälleen toimimasta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja FinPat »

ari.aa kirjoitti:
01 Elo 2023, 20:17
Yli 20 vuotta on ajettu Alfalla. Eka oli 145, toinen 147, kolmas Giulietta ja nyt Tonale.
Onnittelut pitkästä putkesta! Ja olisiko palstan ensimmäinen Tonale?

Hieno väritys. Onko Misano Blue?

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
02 Elo 2023, 10:22
ari.aa kirjoitti:
01 Elo 2023, 20:17
Yli 20 vuotta on ajettu Alfalla. Eka oli 145, toinen 147, kolmas Giulietta ja nyt Tonale.
Onnittelut pitkästä putkesta! Ja olisiko palstan ensimmäinen Tonale?

Hieno väritys. Onko Misano Blue?
On hieno väri ja nätti livenä. Koeajoin juuri samanlaisen vanteita ja jarrusatuloita myöten. Asiallinen myös sisältä.

Kyseessä on hyvä auto. Ei minulle, mutta olenkin kummallinen. :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:
02 Elo 2023, 16:23
Kyseessä on hyvä auto. Ei minulle, mutta olenkin kummallinen.
Taitaa se Tonelen ostaja olla tässä se aika paljon kummallisempi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^ei taida ostajasta tehdä kummallista jos on varaa laittaa laite jonka hinta-ominaisuudet suhde ei monen mielestä ole parasta päätä. Sehän ei autosta vielä huonoa tee.
Toiset ajaa sillä millä pystyy, toiset sillä millä haluaa.

edit: sanoisin että isossa kuvassa jokainen tällä palstalla kirjoittava yleensä alfalla ajava luetaan suomessa kummalliseksi
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
03 Elo 2023, 10:50
Toiset ajaa sillä millä pystyy, toiset sillä millä haluaa.
Kauniisti sanottu! Liikutuin. - Ja tässäkin valossa Tonalen hankinta komentaa kunnioitusta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Track recordilla, jossa käyttöauto pysyy käytössä ja roolissaan keskimäärin luokkaa 7 vuotta, ei ole tehty vääriä valintoja. Jos olisi, olisi yli 20 vuoden aikajanalla enemmän autonvaihtoja.

Ylläoleva Tonale -hankinta on jatkumoa tälläiselle suoritteelle, jonka myötä uskon hankinnan olevan harkittu, perusteltu ja käyttötarpeeseen/-kaipuuseen juuri oikea. Ei tälläinen ostaja ole kummallinen vaan järkevä. Minä olen tuollaisesta järkevyydestä avoimesti hieman kateellinen, oma impulsiivinempi hankintametodini tuottaa enemmän kustannuksia ja tiheämpää vaihtoväliä.

Iso plussa siitä, että värikkyys Suomen maanteillä lisääntyy tälläisten ostosten myötä. Sininen Tonale erottuu vahvasti liikennevirrasta, iso peukku.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja palkus »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
03 Elo 2023, 10:50
sanoisin että isossa kuvassa jokainen tällä palstalla kirjoittava yleensä alfalla ajava luetaan suomessa kummalliseksi
Nysväsin töitten jälkeen isojötsiä ja isopomo tuli toteamaan: "Alfa Romeo porukka on ihan oma heimonsa". Automiehiä onpi, eikä lausunut hyvällä tai pahalla. Kuhan totesi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
03 Elo 2023, 10:50
^ei taida ostajasta tehdä kummallista jos on varaa laittaa laite jonka hinta-ominaisuudet suhde ei monen mielestä ole parasta päätä. Sehän ei autosta vielä huonoa tee.


Pointtini yritti olla se , että tilastojen valossa lienee niin, ettei @lerppu ole kovin kummallinen autonostaja, kun valitsee Tonalen sijasta jonkun muun.

Pahoittelut kökösti muotoillusta, hauskaksi tarkoitetusta viestiä ja onnea ostajalle uudesta Tonalesta. Ei ollut tarkoitus kritisoida hankintaa. Joku sarkasmihymiö olisi joskus poikaa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
04 Elo 2023, 15:37
...ettei @lerppu ole kovin kummallinen autonostaja...
Otan tämän tästä talteen ja kehystän seinälle. :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:
07 Elo 2023, 15:15
Vittorio Jano kirjoitti:
04 Elo 2023, 15:37
...ettei @lerppu ole kovin kummallinen autonostaja...
Otan tämän tästä talteen ja kehystän seinälle. :mrgreen:
:yläpeukku:

"@lerppu ole kovin kummallinen autonostaja..."

Tuonkin pystyy taas ymmärtämään monella tavalla...Ootellaan.

---

Saas muuten nähdä, tuleeko diilereille ensin Tonalen plugaria vai 159 GTA:ta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Pitäisiköhän tällainen käydä testaamassa, vaikka ihan perustekniikalla, kun liisarifirmojen lemppari plugaria ei ole vielä näkynyt. Näiden esittelyautojen väritys on kyllä erittäin piristävä ja näitä toivoisi näkyvän muuallakin kuin liikkeiden esittelyriveissä…

Pistää kyllä sinänsä miettimään, että mistä syystä Suomeen pusketaan vain vahvasti varusteltuja pelejä +10k€ hintalapulla, kun Suomi on tunnetusti pölykapselien ja masokistipenkkien luvattu maa. :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Sarah Greenwood (Sarah -n- Tuned juutuubikanavalta) sen verran maukkaasti kehui Tonalen plugariversion (ja hienosti testasi penkin pehmusteet), että jäin epäilemään autosta antamaani tuomiota. Jopa niin paljon että Plugarille voisi antaa uuden mahdollisuuden. Perusversioon on unohdettu asentaa moottori, mutta jos sillä ei ole väliä, niin kelpo peli. Paitsi että ohjaus on kamala. Ja alusta hermostunut. Mutta sisusta on kiva ja auto on kaunis! Tonalen haluttavuutta lisää vielä se, että sitä ei halua oikein kukaan. Mitä vähemmän autoa myydään, sen enemmän itselle tulee tarve antaa Tonalelle uusi mahdollisuus.

Harmi että viimeksi meinasi tulla itku, kun ajoin sitä. Sellanen huono itku.

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja TCT »

Se olisi sitten Tonale PHEV hinta julkistettu. :|

https://news.cision.com/fi/alfa-romeo-f ... um=twitter

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Kovalta tuntuu hinta :(

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja molsky »

Gusse kirjoitti:
10 Elo 2023, 17:46
Kovalta tuntuu hinta :(
Linjassa kilpailijaansa nähden Suomessakin.

https://www.autoexpress.co.uk/car-group ... est-review

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Delta Driveen voisi keksiä jotain, jos noita haluttaisiin siirtää liikenteeseen.

Tonale 1,5 130hv MHEV 7DCT Edizione Speciale 990€/kk (36kk/60tkm).

Esim. uusi iX1 700€.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin