Squadra Chip??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Bulgarian_Stallion
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Squadra Chip??

Viesti Kirjoittaja Bulgarian_Stallion »

Missä ja voiko edes ostaa Squadra Chip suomesta?jos ei voi mikä on lähin ja halvin paikka mist voi ostaa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Osta suoraan Stephanilta Hollannista, ei taida Suomessa olla edustusta. Asennus on lastenleikkiä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Squadran Chippiä en ole Suomessa nähnyt myytävän, mutta esim. Muukkonen myy "Rpm" -chippejä.

P.s. Jos viritellä meinaat, niin osta multa Colombon nokat Chipin kaveriksi. :wink: Tulee hyvät väännöt ja tasaisempi ylärekisteri.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, eiköhän noilla nokilla saa tuntuvampia tuloksia. Asennus ei sitten kyllä ole enää vartin juttu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Itse nokat vaihtaa parissakymmenessä minuutissa, mutta nokkapyörien säädössä vierähtää sitten vähän enemmän.

Avatar
Bulgarian_Stallion
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulgarian_Stallion »

ook...no se tuntuu helpolta, mut kuin paljon se toi siru maksa hollaniss ja on toi Stefanil joku sivu?? periaates miten se siru laitetaan?

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tässäpä linkki squadran sivuille:

http://www.squadra-tuning.com/English/index-EN.htm

tuolta pitäisi löytyä myös hintoja.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Squadra tuning

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Hei!

Squadra tuning on yhden miehen yritys. Stephan hoitelee kaikki itse. Miehellä on pitkä kokemus sirujen ohjelmoinnista. Itse tilasin viime keväänä mieheltä 2 kpl siruja. Toimivat hyvin ja ovat hintansa väärttejä. Muistakaa tingata, sirujen hinnoissa on pelivaraa vaikka ovatkin markkinoiden halvimmasta päästä, jos ei huomioida kopiosirukauppiaitsa. Stephanin puhelinnumero on
+31346560957.
terv. Coupe

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Onko tuota Squadran chippiä ollut kenelläkään
vaparissa kiinni..kokemuksia?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Minulla on. Ei se ainakaan huonommin kulje kuin ennen. Ja konehuoneessa on nyt kiva Tuning-tarra.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Mites asennus onnistuu 155:seen ?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Eiköhän se aika simppeliä ole.. Ohjausboksi auki ja vanha korppu pois ja uus chippi tilalle.. :wink: Eilen katselin 75ts motronic purkin sisälle ja todella helposti olis saanut vaihdettua chipin. Homma olis kestäny ehkä 10min..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

kävin vähän lukemassa tuolta squadran kotisivuilta juttua tän 8-tappisen lastusta , ja tuolla luvataan sillaisia lukemia että kuulostaa jo liian hyvältä ollakseen totta !

Tollasen voisi kyllä tilata heti kun saan auton takaisin !

btw,onko tuon jälkeen pakko käyttää 98 / v-power:ia ?

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

suositeltavaa olisi käyttää 98E ainakin squdran sivujen mukaan..

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Lastuista kun nyt puhutaan, niin onko kukaan tutustunut Upsoluten lastuihin? Tossa olis penkitettynä 500 €, http://www.streetturbo.fi/index1.htm

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Helppohan se on vaihtaa. Mutta kannattaa olla tosi varovainen, langat menee poikki pelottavan helposti.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Mahtaiskohan kellään olla penkkituloksia vakiona / squadra chip:in kanssa ?

Kun tähän luvataan 154hp ja 201nm kun vakiot ovat 143hp ja 187nm !

Ja perusteluina on että Motronic M1.7 :ssa on joku "kenguru" ominaisuus minkä korjaamalla saadaan helposti lisää tehoa .

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Minuakin kiinnostaisi... Missäköhän olisi halvin penkitys? Omassa -92 on kiinni chippi ja peltipakosarja :-D , vakio pakoputki katalysaattorilla. :roll:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Satakuusnelonen kirjoitti:Missäköhän olisi halvin penkitys?
http://www.specialmotors.fi
Ei ole halvin, mutta on hyvä ja ilmeisesti kohtuu etäisyydelläkin.
Giulia Super -69

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Kiitos vinkistä, palataan asiaan..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vanhemmasta TS:stä kun ottaa sen oktaaniluvun valinta"releen" pois, niin siinä sitä on virilastua kerrakseen :) Silloin olisi kyllä hyvä myös käyttää 98:a, jos ei halua ottaa riskiä. En tiedä onko uudemmassa vastaavaa.

Jos virilastu nostaa rajoitinta, niin siitä saattaa olla todellistakin hyötyä tietyissä tapauksissa.
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:
Jos virilastu nostaa rajoitinta, niin siitä saattaa olla todellistakin hyötyä tietyissä tapauksissa.
Sivujen mukaan 6500rpm -> 6800rpm . Mun mielestä toi ei kierrä kuin 6250rpm ...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Vanhemmasta TS:stä kun ottaa sen oktaaniluvun valinta"releen" pois, niin siinä sitä on virilastua kerrakseen Smile Silloin olisi kyllä hyvä myös käyttää 98:a, jos ei halua ottaa riskiä. En tiedä onko uudemmassa vastaavaa.
Ei ainakaan hajoa 95:llä 8V TS...

Onkohan kattimalli 75:ssa tuota, omastani haeskelen ja totesin että joko sitä ei ole tai sitten se oli jo otettu pois kun oli tyhjä relekanta hanskalokeron seutuvilla.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Omassa 2.0 tb gtv:ssä moinen ja kyllä tuntuu 8)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

jiiässä kirjoitti: Onkohan kattimalli 75:ssa tuota, omastani haeskelen ja totesin että joko sitä ei ole tai sitten se oli jo otettu pois kun oli tyhjä relekanta hanskalokeron seutuvilla.
Vanhemmassa se "rele" oli muistaakseni siellä samassa kolossa, missa moottorin ohjausboxikin. Siellä peltilevyn takana piuhan päässä semmoinen releen kanta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Hepa kirjoitti:
jiiässä kirjoitti: Onkohan kattimalli 75:ssa tuota, omastani haeskelen ja totesin että joko sitä ei ole tai sitten se oli jo otettu pois kun oli tyhjä relekanta hanskalokeron seutuvilla.
Vanhemmassa se "rele" oli muistaakseni siellä samassa kolossa, missa moottorin ohjausboxikin. Siellä peltilevyn takana piuhan päässä semmoinen releen kanta.
Ni mitäs toi releen poistaminen sitten oikeen tekee / esiintyy ?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Itse en ainakaan huomannut mitään parannusta kun kokeilin näiden ohjeiden mukaan:
http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

willez kirjoitti:Ni mitäs toi releen poistaminen sitten oikeen tekee / esiintyy ?
Eikö se käännä sytkää hivenen aikaisemmalle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

No toi ohje ei koske tätä mun motroniccia...

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Siksi sanoinkin että vanhemmassa TS:ssä, siellä tuosta 155:n koneesta en tarkalleen tiedä. Ehkäpä siinäkin on kuitenkin jokin konsti oktaaniluvun valitsemiselle.

^^ Eipä se oikein muuta tee kuin lisää ennakkoa, mutta toisaalta eivätpä ne virilastutkaan voi paljon muuta vapareissa tehdä.. Seoksia muuttamalla TS:stä ei oikein saa enempää tehoa.. Rikastamalla tehot vaan tippuu ja laihentamalla otetaan riskiä, ilman merkittävää etua..

Tekisi mieli perstuntumalla sanoa että omassa 164:ssä vääntöä tuli jonkin verran lisää kun otin releen pois (98-asento), verraten 95-releeseen. Viimeinen tankillinen meni 98-asennossa myös 0.2 l/100km alle muutaman aiemman 95-asennossa ajetun tankillisen. Mutta tässä on mukana sen verran mutua, että en ihan täysin itsekään vielä usko eroa..
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kävin juttelemassa yhdessä paikallisessa "tehonmittaus / lastu" pajalla . Sanoivat että yhdestä 318i bemarista oli ohjelmalla saatu +18hp , että on ihan autokohtaista että tuleeko tehoa vaiko eikö . Auttaa myös jos on ilman ottoa "parannettu" ja samoin putkistoa väljennetty .

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Varmaankin vielä muistissa taannoisesta V6-viritysketjusta
mutta muistin virkistykseksi sanottakoon että isommilla
imuputkilla, racekatilla+catback-putkistolla sekä
Unichip:illä tuotettiin V6 2.5 vapari-Alfaan +15 hevosta...
Putkistosta saatiin suurin osa polleista ja nekin pelkästään
ylärekisteriin, säädettävää Unichip:iä käytettiin lähinnä
"keskialueen" parantamiseen.
Viimeksi muokannut silverine, 20 Tammi 2009, 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Varmaan tuossa +18hp oli jo tehoputkistot ja ilmanoton parantelut mukana, tai sitten mittauksissa oli eroa.. Tai sitten sulle haluttiin vain myydä se lastu ;)
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Joo-o,puljun omistaja sanoi että heillä on muutama V6:nen alfa käynyt penkissä (Vapari,putkisto,ohjelma) ja ei yhtään hevosta lisää . Penkitys maksaisi n.80€ , pitää katsoa jos vie "viritysten" jälkeen sinne .

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Eikun viet ennen virityksiä penkkiin ja viritysten jälkeen
samaan penkkiin...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

^Näinhän se on, jos oikeasti haluaa vertailla, niin tehot mitataan ennen ja jälkeen virityksen. Eihän se oikea dyno tietenkään ole niin tarkka kuin oma persdyno, mutta pitäähän saada yhteismitallista vertailumateriaalia ;).
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Joo,ainut vaan että se maksaa sitten 2x80€ , ja ei viitsisi laittaa 160€ penkityksiin . Että luultavasti toi penkkihomma jää , et perstuntumalla vaan 8)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Joo, ja saadaanpahan taas yksi perstuntumaan perustuva selkeä tehonlisäystapaus lisää. Vain mielikuvitus on rajoitteena tehonlisäyksen määrälle :mrgreen:

Jos hommaisit varaboksin jostain lainaan, niin lastullisen poksin voisi kokeilla samassa dynosessiossa vakion rinnalla, eikä varmaan hinta olisi kaksinkertainen.
Kimmo

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

kterkkila kirjoitti:Varmaan tuossa +18hp oli jo tehoputkistot ja ilmanoton parantelut mukana, tai sitten mittauksissa oli eroa.. Tai sitten sulle haluttiin vain myydä se lastu ;)
Tietyissa bemarin koneissa kyllä tulee tuon verran lisää pelkällä lastulla, vaikka se erikoiselta tuntuukin.
Giulia Super -69

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Gasolina kirjoitti:
kterkkila kirjoitti:Varmaan tuossa +18hp oli jo tehoputkistot ja ilmanoton parantelut mukana, tai sitten mittauksissa oli eroa.. Tai sitten sulle haluttiin vain myydä se lastu ;)
Tietyissa bemarin koneissa kyllä tulee tuon verran lisää pelkällä lastulla, vaikka se erikoiselta tuntuukin.
Uskonpa hyvinkin. Olen jonkunverran ajanut E90 318i:tä ja sehän on yleistäen kuristettu 320i ja myös tuntuu siltä. Kone on jotenkin hengetön läpi rekisterin. Paperilla 129hp vs. 150hp.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

heh,tilasin äsken tuon lastun . Saas nähdä minkä taffelin se sieltä lähettää 8)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Lastu paikallaan , vääntöä tais tulla ja rajotin 6500rpm . Hienot tarrat tuli mukana 8)

No ei , käy se nätimmin eikä rynkytä isoilla vaihteilla . Tyhjäkäyntikin on tasaisempi .

Hienoa :-D

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä myös allekirjoittaneen 164 superissa vaikutus oli jo pelkällä lastulla tuntuva, vielä saisi joku päivä muukkoselta ne imukumit että saisi joskus nuo 45mm imuputketkin paikalleen... :roll:

voisihan sitä käyttää auton vaikka ylivieskassa penkissä sen jälkeen..

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

willez, voitko mitata meneekö bensaa kuinka tolla lastulla verrattuna orkkikseen. itseäkin kiinnostaa toi lastu, ja entistä enemmän jos tolla sais kulutusta vaikka hieman viä alemmas. nii ja mulla on rajotin kyllä 6500rpm ainakin mittarin mukaan ihan orkkispalikoilla.ja auto siis 155 2.0 8v ts-94

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Caijo-Romeo kirjoitti:willez, voitko mitata meneekö bensaa kuinka tolla lastulla verrattuna orkkikseen. itseäkin kiinnostaa toi lastu, ja entistä enemmän jos tolla sais kulutusta vaikka hieman viä alemmas. nii ja mulla on rajotin kyllä 6500rpm ainakin mittarin mukaan ihan orkkispalikoilla.ja auto siis 155 2.0 8v ts-94
Joo,pidän kirjaa tankkauksista ja voin laskea kulutuksen,toivottavasti menee pienemmällä :D

Ennen toi kiersi 6250rpm ja nyt 6500rpm . Sivuilla lukee että pitäisi 6800rpm kiertää mutta ei noi mittaritkaan ihan pilkun tarkkoja kait sitten ole .

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Noniin,nyt on ollut lastu kiinni n.1500km ajon ajan.

Vääntää selvästi enemmän alakierroksilla, jostain 2000rpm kun kiihdyttää niin selvästi vastaa kaasuun ja n.4500rpm jälkeen alkaa vetää todella enemmän (imunokan asentohan muuttuu n.4700rpm),ja kiertää iloisesti sinne 6500-6800rpm ja siitä kun vaihtaa vaihdetta niin tiputtaa juuri täydellisesti tuohon 4700-4800rpm ja meno jatkuu.

Kulutus on 8,3-8,6l/100km !!! , menovetenä V-power/98 joskus.

Tuota en meenannut uskoa kun ennen vei n. 9,5-9,8l/100km .

Ja ennenhän ongelmana oli tuo alakierroksilla "tökkiminen" ja väännön puute,ja sitten kun se alkaa vetämään n.4500rpm jälkeen niin huomaa että vähän kiihtyy mutta leikki loppuu lyhyeen kun kiertää vaan sen n.6200rpm .

Huomasin myös että paikallaan vastaa kaasuun paremmin ja tyhjäkäynti on tasaisempi ja alhaisempi (n.680-700rpm) .

Myös "ärsyttävä" nakutus on vähentynyt selvästi aikaisemmasta.

Kierrättelyä


Suosittelen, tällä lastulla saa selvästi enemmän "ominaisuuksia" irti Alfan hienosta ja AIDOSTA 8-venasesta myllystä !

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No tuohan kuulostaa ihan hyvältä. Eihän sitä välttämättä tarvita järkyttävää tehonlisäystä, jos ominaisuudet muuten selkeästi paranevat.. Mitenköhän pelittäisi vanhala 12v V6:lla.. :roll:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

heh, mikäköhän tämmöinen on kun on niin halpakin.

teholastu motronic

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^ Olisko alkuperäistä kevyempi? :mrgreen:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

willez kirjoitti:heh, mikäköhän tämmöinen on kun on niin halpakin.

teholastu motronic
Heh, en ihan noiden myyntipuheiden kanssa tuota alkaisi kiinni laittamaan autooni. :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin