Niin tuossa viikonloppuna kävin taas pörisemässä 33:lla kun ei se ole enää ajossa oli taas kivaa heti kun laitoin sen käyntiin. Se jo kuulostaa niin hyvältä.
Niin asiaan. Siinä kun käytin sitä lammitys laitteen ollessa kiinni, ihmettelin kun siihen ikkunan puhaltimen suuttimien kohtaan alko kerääntyä "huurua". Laitoin sit sen puhaltimen päälle ja sieltö oikein pöllähti höyryä. Sitten vilkaisin kone hjuoneeseen niin jäähdytysnesteen pinta oli laskenu aika reilusti. Eikös tuo vaikuttaisi siltä että kennosto vuotaist? Jos se on kennosto niin miten vaikeassa paikassa se on. Se ilmeisesti puretaan sisäkautta?
meniköhän kennosto 33:stä?
Valvoja: Moderators
meniköhän kennosto 33:stä?
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
Kenno
Moikka
Kenno on siinä mustassa pömpelissä koneen takana olevassa kaukalossa. Se irtoaa ainakin vanhemmissa vain eteenpäin.
Huomaa, ohje vanhemman mallin mukaan joten ole tarkkana.
Katso, tuleeko nestettä jalkatilaan tai haiseeko glykolille (makealle), ennekuin ryhdyt hommaan.
Eli: Irroita säätövivusto kojelaudasta, sitten pultit jalkatilaan tulevan puhallusosan ympäriltä pellistä. Muistaakseni 5 kpl. Sitten irroita kennolle tulevat vesiletkut konehuoneen puolelta, ne 2 siinä tuliseinässä. Irroita lämppärin virtapiuha, mahdollisesti akun vieressä. Irroita konepellin lukkolaite tulipellistä. Nyt pitäisi koko paketin mahtua tulemaan kaukalosta ylös, sitten vain pömpeli osiksi ja kenno ulos. Muukkoselta voit löytää uuden, ainakin näin niitä siellä aiemmin. Ja sama takaperin takaisinpäin, nyt vain on paljon ahtaampaa
TimoJ
Kenno on siinä mustassa pömpelissä koneen takana olevassa kaukalossa. Se irtoaa ainakin vanhemmissa vain eteenpäin.
Huomaa, ohje vanhemman mallin mukaan joten ole tarkkana.
Katso, tuleeko nestettä jalkatilaan tai haiseeko glykolille (makealle), ennekuin ryhdyt hommaan.
Eli: Irroita säätövivusto kojelaudasta, sitten pultit jalkatilaan tulevan puhallusosan ympäriltä pellistä. Muistaakseni 5 kpl. Sitten irroita kennolle tulevat vesiletkut konehuoneen puolelta, ne 2 siinä tuliseinässä. Irroita lämppärin virtapiuha, mahdollisesti akun vieressä. Irroita konepellin lukkolaite tulipellistä. Nyt pitäisi koko paketin mahtua tulemaan kaukalosta ylös, sitten vain pömpeli osiksi ja kenno ulos. Muukkoselta voit löytää uuden, ainakin näin niitä siellä aiemmin. Ja sama takaperin takaisinpäin, nyt vain on paljon ahtaampaa
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
nyt sitten viimein parin vuoden seisoisomisen jälkeen tein taas vähän alfa projetia eteenpäin. Purin kennon pois. Ei taida paikkaamisesta tulla mitään.
Motonetissä näyttäis olevan kenno -90 vuosimalliin saakka. Tietäiskö sattumalta kukaan mitä eroa siinä kennossa on uudempaan?
tai sattuisiko kukaan tietämään paikkoja ulkomailla josta saisi tilattua alfan osia huokeampaan hintaan kun delta-autosta.
tässä hieman listaa osista delta-auto hintoineen joita joudun uusimaan jatkossa:
Lämppärin kenno n. 280€
kardaanin kannake n.270€ (kuminen osa)
vaihdelaatikon perän kannake 156€ (kuminen osa josta on tappi paistettu läpi)
edelleenkin hieman kalliita opiskelijan budjetille...ja lienee kalliita työssäkäyvienkin budjetille kun katsoo mitä osia nuo ovat.
EDIT: ainiin tuo kenno lähti irti siten että keskikonsoli oli purettu sitten piti irrottaa 4 mutteria jotka piti lämmitys laittetta kiinni. tämän jälkeen kojelauta sen verran irti että lämppäri lähtee liikkumaan. Sen jälkeen enää konepellin lukitus mekanismi irti että koko paketti mahtui ulos.
Motonetissä näyttäis olevan kenno -90 vuosimalliin saakka. Tietäiskö sattumalta kukaan mitä eroa siinä kennossa on uudempaan?
tai sattuisiko kukaan tietämään paikkoja ulkomailla josta saisi tilattua alfan osia huokeampaan hintaan kun delta-autosta.
tässä hieman listaa osista delta-auto hintoineen joita joudun uusimaan jatkossa:
Lämppärin kenno n. 280€
kardaanin kannake n.270€ (kuminen osa)
vaihdelaatikon perän kannake 156€ (kuminen osa josta on tappi paistettu läpi)
edelleenkin hieman kalliita opiskelijan budjetille...ja lienee kalliita työssäkäyvienkin budjetille kun katsoo mitä osia nuo ovat.
EDIT: ainiin tuo kenno lähti irti siten että keskikonsoli oli purettu sitten piti irrottaa 4 mutteria jotka piti lämmitys laittetta kiinni. tämän jälkeen kojelauta sen verran irti että lämppäri lähtee liikkumaan. Sen jälkeen enää konepellin lukitus mekanismi irti että koko paketti mahtui ulos.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4