Alfa GT/ilmanvaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

GT, vm 04 1,9 diesel, jokin oikosulussa automaatti-ilmastoinnissa, kuluttaa sähköä ja tyhjää akkua, onko kellään kokemusta korjailusta.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ilmastoinnin kompuran magneettikytkin, rele jumissa!

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

seppo kirjoitti:Ilmastoinnin kompuran magneettikytkin, rele jumissa!
Onkohan tämä rele kojetaulun sulakerasiassa vai konehuoneessa?.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja seppo »

Konehuoneen rasiassa.;

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

seppo kirjoitti:Konehuoneen rasiassa.;
Kompura tuntuu lähtevän päälle ja pois, ovien lasi ja peilin ohjausnapit lähti myös pois päältä tällä samalla
sulakkeella millä puhallinlaitteisto.

Avatar
henrikx
Viestit: 29
Liittynyt: 05 Heinä 2013, 20:52
Car(s): GT 2.0 JTS -06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja henrikx »

F19 pitäis olla pelkkä kompuran sulake.

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

henrikx kirjoitti:F19 pitäis olla pelkkä kompuran sulake.
Ampeerit ei ainakaan laskenut kun sen F 19 sulakkeen irroitin.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Garmund »

-Turha hyödytön viesti pois-
Viimeksi muokannut Garmund, 01 Touko 2020, 15:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suoraan vaan suoraa

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja seppo »

Paljonko se vuotovirta on, ja mistä päättelit että ilmastointi sen aiheuttaa?

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

seppo kirjoitti:Paljonko se vuotovirta on, ja mistä päättelit että ilmastointi sen aiheuttaa?
1 ampeerin luokkaa vuoto, sisäpuhallin ja
säätökytkimet poistetun sulakkeen takana.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja seppo »

Siis poistit F31 sulakkeen (sisällä), ok, se on puhallin-nopeuden säädin! Varsinainen puhaltimen sulake on moottoritilassa F5 (40A), täytyy muistaa että puhallin on maa-ohjattu, sinne tulee siis jatkuva 12V.
Väyläautossa pitää myös odottaa ennen mittausta muutama minuutti jotta väylä ehtii mennä "unille", eli oven lukko laittaa kiinni asentoon ettei se herää aina ovea avatessa!
Näinköhän autossasi on vastukset lämppärin kotelossa, ne oli muistaakseni kaikissa dieseleissä, sulakkeet niistäkin pois varmuuden vuoksi häiritsemästä mittausta.

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

Soittimen asennuksessa asentajalla käynyt kämmi mikä tämän akun tyhjenemisen aiheutti.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rammari ollu aiemmin Volkkarissa kiinni?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Taunus
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Elo 2017, 18:31

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Taunus »

Polforea kirjoitti:Rammari ollu aiemmin Volkkarissa kiinni?
AR156:ssa ollut mankka kiinni aikaisemmin, Grundigin laite.Kaijuttimista kuulu heikko kohina mistä asia selvisi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa GT/ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ah, sitten ei osu.

Volkkarilla yhteen aikaan maailmasta oli tapana laittaa radion jatkuva virta ja herätevirta eri päin kuin muilla, joten normaalisti asennetut rammarit söi volskeista akkuja tyhjiks. Sitte ku vaihto ne piuhat ristiin ja siirsi radion volkkarista johonkin muuhun autoon niin oli hyvät mahkut tuplabingoon :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin