Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ljjm
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2018, 21:35
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 Multiair
Paikkakunta: Tampere

Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Ljjm »

Tuli suoritettua moinen operaatio omaan autooni. Aikaa meni ehkä kolme tuntia kaikkineen.

Auton oireilu alkoi about vuosi sitten. Käynnistyksen jälkeen sytytti huutomerkki/kolmio varoitusvalon ja ilmoitti "Have power steering checked", sekä kaikkien ajoavustimien olevan pois käytöstä (VDC, Hill holder, steering corrector yms.) Yleensä hälyt lähti kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan. Lopulta äityi niin pahaksi ettei enää auttanut uudelleen käynnistys. Akku oli vaihdettu uuteen puoli vuotta ennen ongelman alkua.

Uusi kunnostettu osa Italiasta Ebayn kautta 240 euroa posteineen ja näillä ohjeilla:https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Mit ... oval.shtml

Ratin keskiön/airbagin irrotus onnistuu aivan tavallisella lattapäisellä ruuvimeisselillä ja nuo ohjeen katkopultit aukesi helposti taltalla ja vasaralla, ja tilalle sopii tavalliset M8 pultit. Todella yksinkertainen operaatio eikä vaadi mitään nollauksia tai ohjelmointeja. Täysin plug n play.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Hyvä kuulla, jos toi operaatio on noin helppo.

Oma syyni vaihtaa MiTo veks oli mm. toi ohjaustehostimen putoaminen pois päältä. Tosin tapahtui pari kertaa kolme-neljä vuotta ennen myyntiä eikä sen jälkeen kertaakaan.

Välillä kyllä tekis mieli vaihtaa toi Giulietta johonkin Saksan tuonti-MiToon vuodelta 2018.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ljjm kirjoitti:....katkopultit aukesi helposti taltalla ja vasaralla, ja tilalle sopii tavalliset M8 pultit...
Olen hieman kummastellut näiden katkopulttien merkitystä. Miksi niitä käytetään? Varastamisen vaikeuttamista, mitä?

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Parin tunnin hommahan tuo oli ja en mä muista kyllä virtalukon pultteja hakanneeni irti...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ En minäkään muista tällaista vaihetta :| . Mitähän muuta multa on jäänyt huomaamatta :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Mito Ohjauspylvään ja tehostimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jos ne on joskus avattu ja vaihdettu normipultteihin. Aika usein näin tehdään...

Ja joskus kuulemma tehtaalta tullut normipulteillakin :lol:

Vastaa Viestiin