Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mastroianni
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
Paikkakunta: Raahe

Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Mastroianni »

On tullut aika tehdä jotain ujeltavalle M32-laatikolle. Kotimaasta näyttäisi löytyvän 2007-vuotisesta bensakoneisesta (1,9JTS, 2007) purettu M32 kohtuu kilsoilla. Itselläni 1,9jtdm 2008 16v, joten onko tietoa passaako bensakoneisten ja dieseleiden kesken samat lodjut, lähinnä välitysten, kiinnitysten ym. suhteen?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

välitysten suhteen ei passaa edes lähelle, JTS kierrokset satasen vauhdissa n. 3000rpm. Dieselin kierroksia en muista mutta eivät voi olla noin korkeat.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja JMC »

Juu ei passaa. Kuten yllä jo tulikin niin välitykset dieselissä eri ja kierrokset satasen vauhdissa pitäisi olla 1900-2000rpm. Saattaa vähän mennä löpöä bensan laatikolla :)

Mastroianni
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
Paikkakunta: Raahe

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Mastroianni »

=> 1,9 jtdm:n 97tkm ajettu, käytetty lodju tilattu Puolasta, niin passaapahan ainakin paikalleen :-D

eicas
Viestit: 174
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja eicas »

Vähän varauksella luottaisin korjaamattomaan käytettyyn laatikkoon. Äkkiä on sama ongelma taas vastassa.

Mastroianni
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
Paikkakunta: Raahe

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Mastroianni »

Varauksella toki ja huonolla tuurilla menee juuri näin kun kuvaat..mutta sittenpä on toinen lodju jonka voi huoltaa varalle valmiiksi ilman, että auto seisoo viikkotolkulla telakalla.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Huonon tuurin todennäköisyys on vain tässä aika suuri. Vanhan korjaus töineen taitaa olla aika samaa luokkaa kuin uuden käytetyn asennus ja hankinta.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Jos sulla on se irtolaatikko siinä, niin pulttaa päätykoppa pois ja vaihda se ongelmalaakeri siihen päätyyn.
Pikkuhomma ja halpa osa.
saattaa kuitenkin jatkaa pitkästi laatikon elämää ja siinä voi korjata liian tiukan shimityksenkin samalla.
Viimeksi muokannut kovan onnen soturi, 28 Loka 2020, 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Onko muilla tullut vastaan samaa kuin omassa, jossa kaikilla vaihteilla "kihisee" vedossa ja moottorijarrussa. Vaihteiston laakerit on vaihdettu jo tämän takia (eikä niissä juuri vikaa ollut edes..) eikä keppi heilu yhtään vaihtaessa vedolle/vedolta pois.

Mikä olis se seuraava kohde minkä joutuu korjaamaan? Ääni on ollut samanlainen jo monta vuotta mutta tuo auto olis nyt aika myydä ja tuon äänen kanssa en edes ala kauppaamaan, vaikka hiljainen ääni onkin niin pelottanee ne vähätkin kiinnostuneet pois. muistuttaa tasoltaan ilmastoinnin kompressorin "sirkkelöintiä".

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

voiko olla vetoakselin tukilaakeri?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Mastroianni
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
Paikkakunta: Raahe

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Mastroianni »

Kommenteista viisastuneena (tai ainakin valveutuneena) päätin käytättää laatikon auki kokonaan ja teettää täydellisen remontin "complete reconditioning", eli täydellinen läpikäynti uudet laakerit, putsaus, shimmaus ym ym) ennen asennusta. Mielestäni edullinen kokonaisuus ja nettikommenttien perusteella palvelu + vastaanotetut tuotteet olleet sitä mitä pitääkin...vaikkei vielä omakohtaista kokemusta olekaan. Kunhan lodju saapuu, niin laitan palstalle infoa kokemuksesta ja siitä mitä paketissa tuli, josko siitä olisi jollekulle muullekin hyötyä jatkossa.

-M

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Eikös tämä https://transmission-rebuild-kits.co.uk ... -included/ varmistaisi laatikon keston. JTDm vääntö on jo vakiona M32:n rajoilla.

Mastroianni
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
Paikkakunta: Raahe

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Mastroianni »

Juu, tsekkasin myös Juubituubi-videon tästä 1-Generation M32:n upgradauksesta 2 Gen-versioon. Juutubiin videon tehnyt WG Motorworks tekee just näitä remppoja. Itselläni tehdään vain uudelleen laakerointi ja shimmaus, ei tuota "sukupolvimuutosta" suurempine laakereineen ja uusine kansineen.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kovan onnen soturi kirjoitti:voiko olla vetoakselin tukilaakeri?
Vois olla, tuo olis ainakin helppo vaihtaa. Tai siis helpompi kuin perän laakerit :P

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

alfa 156 v6 kirjoitti:
kovan onnen soturi kirjoitti:voiko olla vetoakselin tukilaakeri?
Vois olla, tuo olis ainakin helppo vaihtaa. Tai siis helpompi kuin perän laakerit :P
se tukilaakeri löytyy laakerikaupasta, mutta se on std laakeri tarvii shimmin kaveriksi ku olkuperäinen on muistaakseni 2mm leveämpi.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Pahamaineinen M32 ja sen eri versiot.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

alfa 156 v6 kirjoitti:Onko muilla tullut vastaan samaa kuin omassa, jossa kaikilla vaihteilla "kihisee" vedossa ja moottorijarrussa. Vaihteiston laakerit on vaihdettu jo tämän takia (eikä niissä juuri vikaa ollut edes..) eikä keppi heilu yhtään vaihtaessa vedolle/vedolta pois.

Mikä olis se seuraava kohde minkä joutuu korjaamaan? Ääni on ollut samanlainen jo monta vuotta mutta tuo auto olis nyt aika myydä ja tuon äänen kanssa en edes ala kauppaamaan, vaikka hiljainen ääni onkin niin pelottanee ne vähätkin kiinnostuneet pois. muistuttaa tasoltaan ilmastoinnin kompressorin "sirkkelöintiä".
Ilmastoinnin sirkkeliääni oli kyllä pahimmalla tasolla ihan kuin sirkkeli. Korvat oli hajota. Sori OT

Vastaa Viestiin