giulietta aikeissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Terve.Tässä keväämmällä auton vaihto käsillä ja alkanut tuollainen 1.4 170hv olemaan vahva vaihtoehto.
Kilometrejä noissa alkaa olemaan jo siinä 200tkm pintaan muttei paljon enempääkään ajettuja näy myynnissä.Miten kestäväksi kone on osottautunut?Ja mitä kyseisestä mallista pitäisi tietää ennen ostoa?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 534
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Itse ostin Giuliettan syksyllä ja katselin mm. tällaisen videon: https://www.youtube.com/watch?v=vey--vPvdYA Siinä tuodaan hyvin esille isompia ongelmakohtia ja myös pienempiä, lähinnä kosmeettisia haittoja joita mallissa tyypillisesti usein esiintyy käytön myötä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Se 200k ajettu Giulietta on sopivasti sen ikäinen, että kaikki kulutusosat (nivelet, laakerit) alkaa olemaan vaihtokunnossa ja ne maksaa jotain. Moottoriongelmat alkaa siellä 300k nurkilla tai ainakin omassa meni kannentiiviste sylintereiden välistä poikki tuossa kohtaa. Nyt ennen 400k ylitystä näyttäisi turbo luovuttavan tai no, jonnekin katoaa öljyä ja auto haisee palaneelle. Eli ei sillä puolta miljoonaa aja ilman koneen avaamista. Multiaireja hajoaa vaihtelevasti, mutta ei kaikista. Oma meni sen 320k ilman ongelmia.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Juu. Kiitoksia. Tuo moottori puoli juuri lähinnä kiinnosti.onko giuliettaan jotain parannuksia/muutoksia tullut vuosien saatossa?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 534
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Pienempi facelift mallivuodelle 2014 ja isompi 2016. Lähinnä ulkonäöllisiä uudistuksia ovat olleet, no ainakin parkkitutkat eteen tuli ekan faceliftin myötä. Suomessa uudempien mallivuosien autot on harvinaisia.

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Phase 1 fl merkityksellisempi. Sisustassa meni infotainment uusiksi ja astui askeleen modernimpaan suuntaan. Blue&Me kuopattiin historian sivuille ja tilalle tuli uConnect. Joka parempi, vaan ei välttämättä kuitenkaan ihan tätä päivää. Tietty näillä väliä ainoastaan, mikäli aikoo tyytyä auton mukana tuleviin kilkkeisiin. Jälkimarkkinoilta saa aika mukavasti tarvikkeita päivittämiseen.
Phase 2 oli enemmän emblemien päivitystä ja scudetton muokkaamista yhteneväiseksi Giulian kanssa.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

alfa164 kirjoitti:Juu. Kiitoksia. Tuo moottori puoli juuri lähinnä kiinnosti.onko giuliettaan jotain parannuksia/muutoksia tullut vuosien saatossa?
Löytyy wanha ja luotettava T-Jet ja sitten Multi-Air varmaankin Euro 5 ja 6 versioina.

MA:lla taipumusta huohottimen jäätymiseen + tämä MultiAir -yksikkö saattaa eräänä kauniina päivänä sanoa poks. Kaikkia riivaa lyhyt jakopäänhihnan käyttöikä (3 vai onko nykyään 4 vuotta ja 60 tkm suositus, ohjekirjassa saattaa olla myös 120 tkm speksi, mutta se ei suositeltava). MA öljyt aika kalliita, T-Jet pärjää halvalla perusöljyllä, mutta siihenkin saa kynttilöitä vaihdella tiuhaan. MA ehkä vähän taloudellisempi, muttei sekään mikään säästöpossu nykymittapuulla. Toisaalta ei 7+ todellinen kulutus vararikkoon vie ja rahalle saa myös vastinetta.

Mitään varsinaisia itsetuhomekanismeja näissä ei tunnu olevan (tyyliin jakohihna naps).

Omat kokemukset 150 hv T-Jet Bravo, 170 hv Euro 5 MA Giulietta ja 140 hv MA Euro 6 viagra.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Toi MA:n jakohihnan vaihtoväli on kyllä tällä foorumilla aiheuttanut aika paljon polemiikkia. Edelleen, tänäkin päivänä, riippuu keneltä kysyy :D

Muistaakseni AK tarjoili '11 MA:lle 4v/120tkm väliä, ohjekirja 5v/120tkm ja käytännössä melkein kaikki muut ihan max 4v-mitätahansa ja suositukseksi 3v/60tkm.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^myös huoltovälit suht hupaisat. Giulietalla 30 tkm/2 vuotta. Piste. 500x tolkullisempi 30 tkm ja vähintään kerran vuodessa.

Bravon huoltoväli (sis sytytystulpat!) 20 tkm/1 vuosi. Öljynvaihtoväli suositus muistaakseni 15 tkm ja raskaassa käytössä suositeltiin puolittamista. Eli öljynvaihto 7,5 tkm välein ja joka kolmannen öljynvaihdon kohdalla sitten huolto?

En suuresti hämmästyisi, vaikka näissä olisi kirjoitusvihreitä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla huoltoväli on 30tkm/2v kyllä - mutta ÖLJYT pitää vaihtaa vähintään kerran vuodessa :roll:

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ minulla ei vm 2012 ohjekirjassa muistaakseni edes suositusta vuosittaisesta öljynvaidosta eli kylmän viileesti vaan samoilla liemillä. Onhan MA öljytilavuus sentään 3,jotain litraa. T-Jet pärjää pari desiä vähemmällä, muistaakseni suodatin täyteen ja huikeat 2,9 l koneeseen.

Rikoin röyhkeästi suosituksia ja vaihdatin G:n öljyt kerran vuoteen.500x ohjekirjaan moka paikattu.

Mutta tuo Bravo. Ei mitään tolkkua. 30 tkm huoltoväli + 15 tkm öljynvaihtoväli (suositus) olisi käynyt järkeen, samoin 20 tkm/10 tkm. Ei 20/15 tkm. Vai oliko ideana, ettei huollossa vaihdeta öljyjä, vaan ne menee ihan eri aikataulun mukaan?

Edit: Bravolla kuminauhan vaihtoväli ohjekirjan mukaan 60 tkm/3 vuotta, mutta AK tosiaan julisti 120 tkm/4 vuotta. Giulietalla kanssa 120 tkm, mutta suositus puolittamisesta "pölyisessä ilmastossa", mikä takoittaa nastapölyä. 500x taisi taas olla 60 tkm, vuosien määrästä (3 vai 4) en mene takuuseen. Muistaakseni 5 vuotta on joidenkin dieselien hihnan käyttöikä.

Mitään parannuksia tuohon remmiin ei tehty, AK ilmoitti (vain suullisesti, tottakai), että 60->120 koskee myös alkup. hihnoja eikä vain tietyn päivämäärän jälkeen asennettuja.

Selvittikö?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Heh kulttuurierot aika isoja näissä "säilytä kasvot"-jutuissa kuten tässä Giulietta-case - jakohihnan kestävyys;

japsi/korealinjalla suunnitteluosasto/inssi suurin piirtein tehnyt jo ainakin henkisen harakirin, mutta
Italiassa poijaat käy juttelemassa synnit anteeksi ja tekevät n-kappaletta erilaista ohjetta, joista
sovelletaan aina sitä, ettei takaisinkutsua tartte tehdä :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

insinörtti kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Juu. Kiitoksia. Tuo moottori puoli juuri lähinnä kiinnosti.onko giuliettaan jotain parannuksia/muutoksia tullut vuosien saatossa?
Löytyy wanha ja luotettava T-Jet ja sitten Multi-Air varmaankin Euro 5 ja 6 versioina.

MA:lla taipumusta huohottimen jäätymiseen + tämä MultiAir -yksikkö saattaa eräänä kauniina päivänä sanoa poks. Kaikkia riivaa lyhyt jakopäänhihnan käyttöikä (3 vai onko nykyään 4 vuotta ja 60 tkm suositus, ohjekirjassa saattaa olla myös 120 tkm speksi, mutta se ei suositeltava). MA öljyt aika kalliita, T-Jet pärjää halvalla perusöljyllä, mutta siihenkin saa kynttilöitä vaihdella tiuhaan. MA ehkä vähän taloudellisempi, muttei sekään mikään säästöpossu nykymittapuulla. Toisaalta ei 7+ todellinen kulutus vararikkoon vie ja rahalle saa myös vastinetta.

Mitään varsinaisia itsetuhomekanismeja näissä ei tunnu olevan (tyyliin jakohihna naps).

Omat kokemukset 150 hv T-Jet Bravo, 170 hv Euro 5 MA Giulietta ja 140 hv MA Euro 6 viagra.
Joo.Tuosta huohotin hommasta luinkin jo täältä foorumilta.Onneksi täällä länsirannikolla harvoin noita kunnon pakkasia

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^50 kiloa Helsingissä ajettu MA oli huohotin aivan möhnässä. Luvia on tuttu paikka, sen ilmasto ei oleellisesti poikkea asuinpaikastani. T-Jetissä ei ollut missään vaiheessa ongelman ongelmaa. Lisäksi sen käytännön suorituskyky on numeroita paljon lähempänä MA:ta. Aikoinaan näiden hinnat olivat kovin kaukana toisistaan ja T-Jet oli siksi aivan ylivoimainen MA:han verrattuna. Nyt kun hintaeroa ei ole ja autoilla on jo ikää, yksilö ratkaisee. Jos ei ole aikeissa hankkia TBi:tä, suosittelen kokemuksesta silti T-Jetiä.
...Mutta jos on oiva yksilö vastassa MA:lla, ei kannata pidätellä!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

On kyllä paskamainen ominaisuus tuo jäätyminen.Luulisi että 50hv eron huoamaisi heti.Ei tuo toinenkaan vaihtoehto pois suljettu ole,jos kerta tatjoaa lähes samat fiilikset ja on luotettavampi

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ T-Jetit, etenkin pienitehoisemmat versiot, taisivat olla alakanttiin speksattuja eli sekä heposia että newtoneita 10-20 enemmän kuin paperilla.

MA huohottimen jäätymisriskiä voinee pienentää laittamalla rätin keulaan. Minulla MA Giuliettan kanssa huohotin jäätyi 5 vuodessa pari kertaa, mutta toipui myös itsekseen eikä ampunut öljyjä pihjalle tms. 500x jostain syystä paljon vaikeampi, 1. talvena kahdesti hinausautokyydillä valohoitoon eikä tähän tarvittu kuin -7 keli. Seuraavana talvena käytin rättiä, eikä ongelmia ollut. Ei toisaalta paljoa pakkasiakaan. Maantieajo tuntuu olevan jäätymisen kannalta pahempi riski kuin nurkkapyöritys, vaikka toisin voisi kuvitella.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Maantiellä ajoviima jäähdyttää pitkään ja hartaasti, nurkissa moottorin hukkalämpö ehkä pitää alueen lämpösempänä.

En ole huohotinta edes avannut nykyisestä, vaikka kohta 3tkm ajettu jo ja kovillakin pakkasilla. Ihan hieman tulee limaa öljykorkkiin, mutta ei kyllä edes niin paljon kuin Ciltillä tuli.
Pitää kevväämmällä avata huohotin ja kattoa, missä kuosissa se on :silly:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Yhden jäätymis taipuvaisen pösön kanssa eläneenä jokainen talvinen aamu jännitys näytelmää.Maahantuojan toimesta oli kaikki poppakonstit laitettu.Uudesta korkista lämmitys vastuksiin asti mutta niin vain yhtenä aamuna ruikkasi öljyt mäkeen ja auton tarina oli siinä :)
Onko autot muuten samoja konetta lukuunottamatta?penki+muut perusvarusteet

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Penkeissä on eroja varustetason mukaan + listalta on voinut raksia kaikenlaista, nahkajakkaraa yms. Penkit ei kovin hyvät kai missään alkupään mallissa.

Varustetasoja alkuun (ennen faceliftejä) 3: Turismo (vain 120 hv T-Jet), Giulietta (kyllä, se on varustetaso), johon paljon eri moottorivaihtoehtoja (T-Jet, MA ja diesel), ja QV (vain 1,8 bensaturbo). Turismossa muistaakseni yksinkertaisempi ajotietokone, josta puuttuu tuiki tarpeellinen ahtopainemittari :-D, tuulilasin alareunan lämmitys, sadetunnistin ja ajovalojen hämäräkytkinautomatiikka.

Erittäin hyödylliset peruutustutkat ja xenonvalot on kaikkiin pitänyt raksia lisävarustelistalta. Xenon ja halogeeni päällepäin saman näköiset, mutta xenonit tunnistaa "jumppaliikkeistä" käynnistettäessä sekä siitä, ettei ajotietokoneen näytöllä näy korkeussäätöä.

Sporttipaketti oli aika suosittu. Siinä on jäykempi jousitus, erilaiset penkit yms. Mutta vakiomallikin on varsin jämäkkä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Varusteista; lapsellisille oleellista on että karvalakkiversiossa ei ole tuuletussuutinta takapenkkiläisille etuistuinten välissä. Automaagi-kylmästöintikin puuttuu. Sport-paketti on kyllä etsimisen arvoinen, helman kylkilistat tulee sen mukana ja tekee autosta hämmentävän paljon kivemman näköisen. Tosin parhaan vastineen rahalle kera, ie. T-Jet, tuo optio lienee synkän harvinainen. Hämeenlinnassa oli muutoin asiallinen viimeisen nassukohotuksen T-Jet, mutta siihen oli tarroitettu valkoisen päälle aika räyhäkäs F1-teippaus - ja yksilö ollut autokoulun opetusautona. En nyt vilkaissut onko vielä jaossa, mutta se olisi tarrat irroitettuna ja historia hyväksyttynä haluttavin nyt tarjolla oleva Giulietta. Noh, taisi olla yksi QV tct:kin listoilla roikkumassa, sellainen sitten jos budjetti ei rajoita!

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Meinasin poimia sen nettiautossa olevan QV:n talteen, mutta homma kaatui keskikyynärnojan puutteeseen. Manuaalisessa sporttipenkissä on ristiselän säätörulla penkkien välissä, mihin noja kiinnitettäisiin. Sähköisessä sporttipenkissä on sitten mukana myös se noja joko vakiona tai lisävarusteena. Pieni asia, mutta en osaa istua missään penkissä oikein, vaan aina pitää röhnöttää nojan päällä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Häh
O_o

Miten sporttijakkaroilla sähkösellä ristiseläntuella sitten ei-QV:ssa on keskinoja :shock:
Aina ei ymmärrä Luigin ajatuksenjuoksua.

Itsehän meinasin hankkia QV:n tosiaan, mutta tämä sportpakattu MA170 on jo ihan tarpeeksi matala... 15mm lisämadallus olis tehnyt sen, että olisin ainakin kolmena päivänä jo ollut kotipihassa jumissa :lol:

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 534
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Sport-paketin tummapohjaiset ajovalot on myös hyvännäköiset varsinkin vaalean värisissä autoissa. Omassa harmaassani ei tumma pohja erotu niin hyvin kuin vaikka valkoisesta. Itse asiassa meni jonkin aikaa ennen kuin tajusin edes että valoumpioita on kahden värisiä :)
Mitä tulee penkkeihin niin täysnahkaiset taitaa olla Suomessa aika harvinaisia. Ja lähes poikkeuksetta ovat sitten aina mustia.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Myös punaisia ja ruskeita lehmiä on penkkien valmistuksessa hyödynnetty. Sportti ei ole vakiota matalampi, QV on huikean sentin matalampi (12 vs. 13 cm). Mutta onhan näihin madalluksiakin tehty.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^Ristiselän säätö sähköllä on ainoa järkevä selitys asiaan, eli tällöin kuljettajan istuimen selkänojan sivu on vapaana ja siihen voi asentaa nojan. En ole ihan varma saako sitä QV:n penkkiä sähköllä, mutta näissä kahdessa on samankaltainen penkki poislukien tuo niskatuki. Näissä on sähkösäädöt joka suuntaan ja myös se noja. Näitä ulkomaan autoja katsellessa harmittaa, että tänne pohjolaan ei ole koskaan tuotu noita hyvempiä varustetasoja. Mielestäni ihan siistin näköinen sisusta noissa.

https://www.ctmotorkraft.co.uk/cars/alf ... dr/330616/
https://www.veloces.co.uk/used-alfa-rom ... re-2480806

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

insinörtti kirjoitti:^ Myös punaisia ja ruskeita lehmiä on penkkien valmistuksessa hyödynnetty. Sportti ei ole vakiota matalampi, QV on huikean sentin matalampi (12 vs. 13 cm). Mutta onhan näihin madalluksiakin tehty.
Mitäs mä kattelin tehtaan esitettä, niin "15 mm lower than standard"? Mutta tuo sentti olis tosiaan ollut liikaa jo monta kertaa.
Romeo y Julieta kirjoitti:Sport-paketin tummapohjaiset ajovalot on myös hyvännäköiset varsinkin vaalean värisissä autoissa. Omassa harmaassani ei tumma pohja erotu niin hyvin kuin vaikka valkoisesta.
Hetkinen.

Mullahan pitäis siis olla tummat pohjat. Pitääkin kohta käydä tarkastamassa, kun mun mielestä mulla ei ole - ja auto on kuitenkin sportpakattu :D

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Jep, alkupään malleissa tummat taustat sportissa + QV. Sama myös satiinisten peilinkuorien kanssa, mutta ainakin pelinkuoria on saanut erikseenkin. Nassunkohotusten jälkeen ehkä erilailla.

Huom, kirjoitin jo väärin tuon speksin, pariteettitaktuksen jälkeen korjaus.

"Punaiset jarrusatulat" vakiona QV ja optio muihin. Ei ole pelkkä maali vaan ns Brembon jarrut, joiden kanssa ei 16" vanteet enää sovi. (jokohan nyt meni oikein...)
Viimeksi muokannut insinörtti, 23 Tammi 2021, 12:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: giulietta aikeissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Noniin :lol:

No, pitää se silti käydä tarkistamassa, kun en ole lainkaan kiinnittänyt huomiota tuohon. Mullahan on maalatut jarrusatulatkin, eli takana eri kokoiset levyt kuin ei-maalatuilla :lol:

Vastaa Viestiin