Vikakoodeja 1750 Tbi (P1925,P0335,P0336)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TYL
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Tammi 2017, 10:26

Vikakoodeja 1750 Tbi (P1925,P0335,P0336)

Viesti Kirjoittaja TYL »

Auto antaa koodeja kolmea lajia: P1925, P0335 ja P0336. Kaasuläpän anturin häiriötä ja kampiakselin asentoanturin vikaa??

Check engine valo palaa, mutta auto toimii normaalisti. Kun kone lähestyy normaalia käyntilämpötilaa, tekee se pienen sekunnin kestävän nykäisyn. Tämän jälkeen kone sammuu ja sitä saa startata aika pitkää tai vauhdista kytkin pohjaan ja ylös, niin käynnistyy. Tämän jälkeen mittariin tulee ilmoitus VDC, ASR ja hill holderin poissa olosta. Lisäksi kierrosluku mittarin neula jää 0:llaan. Tänään kokeilin niin näiden valojen palaessa ei ota kierroksia yli 3000.
Koneen jäädyttyä/seistyä hetken, käynnistyy normaalisti ja ottaa kierroksia, vain check engine valo palaa.

Koodeja kun luin tänään ja starttailin yms, niin alkoi ikkunat kenkkuilemaan jäivät aina puoliväliin ja lopuksi ala asentoon :evil: . Onneksi sain ne lopulta ylös yönajaksi.

Onko kokemuksia tai tietoa, että mikä tuon aiheuttaa ja minkämoinen urakka on edessä??

Auto Brera 1750 Tbi

-tommi

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodeja 1750 Tbi (P1925,P0335,P0336)

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ainakin osa oireista kuulostaa rikkinäisen kampiakselin asentoanturin aiheuttamilta vioilta.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Maunu
Viestit: 3480
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Vikakoodeja 1750 Tbi (P1925,P0335,P0336)

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ihan veikkauksena voisi ajatella, että akku on tiensä päässä tai sitten maajohdon kontaktissa on jotain vikaa.
Luulisi, että ikkunat toimisivat normaalisti vaikka koneessa olisi kaikki anturit rikki.

Huono kontakti voi lämmetä kun autolla ajaa ja sähkölaitteet kuluttaa virtaa. Sitten kun auto on "jäähtynyt" niin taas toimii kunnes liitos kuumenee uudestaan.

Kannattaa kokeilla starttikaapelia miinusnavan ja rungon tai koneen väliin. Helppo testi todeta maavika.
Akun päällä olevan sulakerasian kiinnitys kannattaa myös katsoa. Plus navan "kengän" joutuu usein naputtelemaan talttapäämeisselillä ja vasaralla riittävän syvälle, että ottaa kunnolla akun napaan kiinni.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin