2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Valvoja: Moderators
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Potilas on Giulietta 2010, 2.0 170hv jtdm2.
Kulku on alkanut olla hetkittäin nykivää. Nyppimistä tapahtuu vain pintakaasulla ajellessa, kierrokset n. 1500-2000 välillä. Vetoja ja vääntöä on normaalisti eikä mikään vikavalo syty. Ei liity myöskään DPF:n regenerointiin ja kulutus ainakin auton itsensä mukaan on aivan normaalia. Nykii vakkarilla ja ilman.
Olen ollut huomaavinani, että tätä tapahtuu pääsääntöisesti pidemmän stopin jälkeen. Esimerkiksi aamuisin kun auto on seissyt yön tai työpäivän jälkeen kotiin lähtiessä. Nykiminen myös tuntuisi vähenevän tai poistuvan hetken ajelemisen jälkeen, tai sitten sitä vaan muuttaa ajamistaan siten että pitää kierroksia korkeammalla jolloin meno on tasaista.
Aivan täydellisenä laukauksena pimeään: En tiedä voiko tällä olla mitään tekoa kylmästöinnin kanssa. Funtsin vaan, että vika alkoi nyt kun nämä säät muuttuivat kesäisiksi. Noiden pidempien stoppien jälkeen kabiini on ollut selkeästi lämmin ja ilmastointi on joutunut töihin. Ilmastointi sinällään toimii, mutta voisiko siinä oleva jokin orastava vika tai kytkeytyminen päälle -pois aiheuttaa moista nyppimistä. Onhan se kuitenkin jonkinlainen kuorma moottorille.
Ajatuksia?
Kulku on alkanut olla hetkittäin nykivää. Nyppimistä tapahtuu vain pintakaasulla ajellessa, kierrokset n. 1500-2000 välillä. Vetoja ja vääntöä on normaalisti eikä mikään vikavalo syty. Ei liity myöskään DPF:n regenerointiin ja kulutus ainakin auton itsensä mukaan on aivan normaalia. Nykii vakkarilla ja ilman.
Olen ollut huomaavinani, että tätä tapahtuu pääsääntöisesti pidemmän stopin jälkeen. Esimerkiksi aamuisin kun auto on seissyt yön tai työpäivän jälkeen kotiin lähtiessä. Nykiminen myös tuntuisi vähenevän tai poistuvan hetken ajelemisen jälkeen, tai sitten sitä vaan muuttaa ajamistaan siten että pitää kierroksia korkeammalla jolloin meno on tasaista.
Aivan täydellisenä laukauksena pimeään: En tiedä voiko tällä olla mitään tekoa kylmästöinnin kanssa. Funtsin vaan, että vika alkoi nyt kun nämä säät muuttuivat kesäisiksi. Noiden pidempien stoppien jälkeen kabiini on ollut selkeästi lämmin ja ilmastointi on joutunut töihin. Ilmastointi sinällään toimii, mutta voisiko siinä oleva jokin orastava vika tai kytkeytyminen päälle -pois aiheuttaa moista nyppimistä. Onhan se kuitenkin jonkinlainen kuorma moottorille.
Ajatuksia?
- Polforea
- Viestit: 11184
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Mitä sanoo EGR:n asennon pyynti ja toteuma? Jos auto odottaa täytöstä tuolta suunnalta, mutta saa sitä joko liikaa tai ei tarpeeksi, kun venttiili takkuaa tai linja alkaa olla tukossa, voisi aiheuttaa nykimistä jo ennen vikakoodia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Hyvä pointti. Tarttee laittaa kone kiinni autoon ja katsoa mitä se kertoo.
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Ilmastoinnin poissulkeminen on todella helppoa - napista AC pois ja jos vaikuttaa, siellä suunnassa voi sitten yllätys löytyäkin.
Mulla oli 156, johon oli laitettu 650g kylmäainetta (konepellissäkin tuo määrä), vaikka oikea määrä sille kylmästöinnille oli 400 tai 450g - en enää muista, kumpi.
Kovalla lämpötilalla kun ilmastointi tosissaan teki töitä, aiheutti pahimmillaan niin järjetöntä nykimistä ettei autolla käytännössä voinut ajaa. Onneksi tajus syyllisen niin osas selvitellä
Mulla oli 156, johon oli laitettu 650g kylmäainetta (konepellissäkin tuo määrä), vaikka oikea määrä sille kylmästöinnille oli 400 tai 450g - en enää muista, kumpi.
Kovalla lämpötilalla kun ilmastointi tosissaan teki töitä, aiheutti pahimmillaan niin järjetöntä nykimistä ettei autolla käytännössä voinut ajaa. Onneksi tajus syyllisen niin osas selvitellä
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Meidän 2011 vm, nopeus seilaa 80-90 nopeudessa cruisella ajaessa..
Dpf ja egr off..
Dpf ja egr off..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- RiQ
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Löytyikö mitään lääkettä tähän @tritonus?
Itselleni ilmaantui täsmälleen samat oireet samaan moottoriin 159:ssä...
Havaintona vielä se, että tyhjäkäynti pumppaa kun vika on päällä. Yleensä sammutus ja uudelleen käynnistys helpottaa.
Tyhjäkäynnin pumpatessa imusarjan ilmanlämpötila huitelee korkealla >80, tulisikohan egr:n läpi vähän ylimääräistä??
Itselleni ilmaantui täsmälleen samat oireet samaan moottoriin 159:ssä...
Havaintona vielä se, että tyhjäkäynti pumppaa kun vika on päällä. Yleensä sammutus ja uudelleen käynnistys helpottaa.
Tyhjäkäynnin pumpatessa imusarjan ilmanlämpötila huitelee korkealla >80, tulisikohan egr:n läpi vähän ylimääräistä??
- Keltsi
- Viestit: 1837
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Tritonuksen kanssa tuota EGR:n toimintaa kertaalleen MESsiteltiin, mutta eihän se vika silloin tullut päälle
"No smoke => no power => no hope"
- RiQ
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Puhdistin tänään egärrän. Huomen aamulla näkee oliko mitään vaikutusta. Imusarjan lämmöt näyttäisi tippuneen...
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Tätä tosiaan tullut nyt ihmeteltyä MES:n kanssa.
Mitään selkeää aiheuttajaa en mielestäni ole löytänyt.
EGR:n pyynti ja toteutuma seuraavat aika kivasti toisiaan. Ihmeellistä sahalaitaa se piirtää välillä. Ei mitään isoja huippuja, mutta kuitenkin. Näissäkin toteuma seuraa, mutta viiveen vuoksi osuu välillä just toteuman piikki pyynnön pohjan kohdalle. Voisko nämä olla sit ne nykimiset. Mutta ovatko oire vai syy nykimisille.
Siellä oli myös pari kohtaa jossa toteuma ihmeellisesti piikkaa vaikka pyynti olis tasainen.
Mitään selkeää aiheuttajaa en mielestäni ole löytänyt.
EGR:n pyynti ja toteutuma seuraavat aika kivasti toisiaan. Ihmeellistä sahalaitaa se piirtää välillä. Ei mitään isoja huippuja, mutta kuitenkin. Näissäkin toteuma seuraa, mutta viiveen vuoksi osuu välillä just toteuman piikki pyynnön pohjan kohdalle. Voisko nämä olla sit ne nykimiset. Mutta ovatko oire vai syy nykimisille.
Siellä oli myös pari kohtaa jossa toteuma ihmeellisesti piikkaa vaikka pyynti olis tasainen.
Oliko apua vaivaan?
- RiQ
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
^ ei ollut Jatkoin eilen vielä purkilla Forten diesel intake cleaneria, mutta tänä aamuna edelleen samat oireet...
Täällä kanssa EGR:n pyynti ja toteutuma kohdallaan.
Ihmetyttää erityisesti kaksi asiaa:
1. Miksi nykiminen esiintyy aika tarkkaa 1500 rpm kohdalla?
2. Miksi sammuttaminen ja uudelleen käynnistys helpottaa?
Mikä sähköinen ohjaus siis toimii 1500:ssa ja resetoituu uudelleen käynnistettäessä?
Täällä kanssa EGR:n pyynti ja toteutuma kohdallaan.
Ihmetyttää erityisesti kaksi asiaa:
1. Miksi nykiminen esiintyy aika tarkkaa 1500 rpm kohdalla?
2. Miksi sammuttaminen ja uudelleen käynnistys helpottaa?
Mikä sähköinen ohjaus siis toimii 1500:ssa ja resetoituu uudelleen käynnistettäessä?
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Pahus.
Mä olen hämmästellyt vian esiintymistä vain pidemmän seisomisen, esimerkiksi yön tai työpäivän jälkeen. Tarttiskin kokeilla vielä tuo, että vaikka aamusella nykimisen ilmaantuessa käynnistää uudestaan ja katsoo poistuuko vaiva sillä vai vaatiiko se sen hetken ajelun.
Mulla kierrosalue on hieman leveämpi, 1500-2000 noin suurinpiirtein. Eikä tuollakaan alueella nykäse kertaakaan jos on vetoa tai moottorijarrulla. Vain pintakaasulla ajellessa.
Mä olen hämmästellyt vian esiintymistä vain pidemmän seisomisen, esimerkiksi yön tai työpäivän jälkeen. Tarttiskin kokeilla vielä tuo, että vaikka aamusella nykimisen ilmaantuessa käynnistää uudestaan ja katsoo poistuuko vaiva sillä vai vaatiiko se sen hetken ajelun.
Mulla kierrosalue on hieman leveämpi, 1500-2000 noin suurinpiirtein. Eikä tuollakaan alueella nykäse kertaakaan jos on vetoa tai moottorijarrulla. Vain pintakaasulla ajellessa.
- RiQ
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Päivitystä tähän, tapahtunut tähän mennessä:
- tulpattu EGR jäähdyttimen toimilaite - ei vaikutusta (ajattelin, että ei avaudu koneen lämmetessä)
- tulpattu EGR jäähdyttimen ohjaussolenoidi - ei vaikutusta
- irrotettu EGR venttiilin plugi - nykiminen poistui täysin, vikakoodit päällä luonnollisesti
-> vaihdettu uusi EGR venttiili - ongelma palasi
- kolvattu kaasuläppäkotelon piirilevyn liittimen juotokset - ongelma pysynyt poissa toistaiseksi
video samasta härpäkkeestä opelissa ja sen kolvauksesta:
https://youtu.be/swYSuPYY_e4?t=327
Jännää sinällänsä, koska ko. osan vaihdoin vuosi sitten. Alkuperäinen alkoi antaa vikakoodia, mutta ei aiheuttanut minkäänlaisia käyntihäiriöitä.
Huomasin myös, että tämä autodocista Pierburgina ostettu osa on alunperin magnetti marelli, josta on viilailtu numeroita pois ja laitettu uusi tarra
- tulpattu EGR jäähdyttimen toimilaite - ei vaikutusta (ajattelin, että ei avaudu koneen lämmetessä)
- tulpattu EGR jäähdyttimen ohjaussolenoidi - ei vaikutusta
- irrotettu EGR venttiilin plugi - nykiminen poistui täysin, vikakoodit päällä luonnollisesti
-> vaihdettu uusi EGR venttiili - ongelma palasi
- kolvattu kaasuläppäkotelon piirilevyn liittimen juotokset - ongelma pysynyt poissa toistaiseksi
video samasta härpäkkeestä opelissa ja sen kolvauksesta:
https://youtu.be/swYSuPYY_e4?t=327
Jännää sinällänsä, koska ko. osan vaihdoin vuosi sitten. Alkuperäinen alkoi antaa vikakoodia, mutta ei aiheuttanut minkäänlaisia käyntihäiriöitä.
Huomasin myös, että tämä autodocista Pierburgina ostettu osa on alunperin magnetti marelli, josta on viilailtu numeroita pois ja laitettu uusi tarra
- Liitteet
-
- 159 kappyra.png (168.99 KiB) Katsottu 3584 kertaa
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Hyvä kuulla. Mites tuon kotelon liitin, oliko siinä nähtävissä ihan selkeä vika, vai juotitko sen uusiksi ihan vaan yhden vikamahdollisuuden poistaaksesi?RiQ kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 11:01
- kolvattu kaasuläppäkotelon piirilevyn liittimen juotokset - ongelma pysynyt poissa toistaiseksi
video samasta härpäkkeestä opelissa ja sen kolvauksesta:
https://youtu.be/swYSuPYY_e4?t=327
Jännää sinällänsä, koska ko. osan vaihdoin vuosi sitten. Alkuperäinen alkoi antaa vikakoodia, mutta ei aiheuttanut minkäänlaisia käyntihäiriöitä.
Huomasin myös, että tämä autodocista Pierburgina ostettu osa on alunperin magnetti marelli, josta on viilailtu numeroita pois ja laitettu uusi tarra
- RiQ
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Ei näkynyt mitään selkeää vikaa...
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Nyt olis pieni mahis siitä, että syy nykimiselle löytyi.
Vaihdoin eilen vaihdekepin asentotunnistimen ja fiksasin ahtoletkun.
Asentotunnistin nykimistä tuskin on aiheuttanut, mutta ahtoletkun kohdalla olen varovaisen toiveikas.
Ahtoputkesta oli pettänyt o-rengas liitoksesta ennen cooleria. Ei mikään iso vuoto, mutta vuotipa kuitenkin. Uuden putken saapumista odottamaan liitos elvytettiin miten kuten, ja nyt aamulla auto ei nykinyt oikeastaan ollenkaan, ei ainakaan sillä siivolla kuin yleensä.
Katotaan nyt tulevinakin päivinä ja uuden ahtoletkun vaihdon jälkeen miten pelaa. Toivon parasta.
Vaihdoin eilen vaihdekepin asentotunnistimen ja fiksasin ahtoletkun.
Asentotunnistin nykimistä tuskin on aiheuttanut, mutta ahtoletkun kohdalla olen varovaisen toiveikas.
Ahtoputkesta oli pettänyt o-rengas liitoksesta ennen cooleria. Ei mikään iso vuoto, mutta vuotipa kuitenkin. Uuden putken saapumista odottamaan liitos elvytettiin miten kuten, ja nyt aamulla auto ei nykinyt oikeastaan ollenkaan, ei ainakaan sillä siivolla kuin yleensä.
Katotaan nyt tulevinakin päivinä ja uuden ahtoletkun vaihdon jälkeen miten pelaa. Toivon parasta.
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Tänään aamusella leimalle täysin tasaisesti kulkevalla autolla. Ahtoletku oli pysynyt kuivana, eli väliaikaispaikka ahtoletkussa on toistaiseksi pitänyt. Näin kahden aamun perusteella sanoisin omalla kohdallani tämän ongelman selvinneen, eli nähtävästi pienikin vuoto ahtoletkussa voi aiheuttaa tällaistakin.
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Terve
Meillä tekee samaa. Joskus nykii joskus ei. Voi olla vaikka viikon nykimättä ja sitten taas nykii. Onkos vika pysynyt poissa ahtoputken vaihdon jälkeen?
Jarno
Meillä tekee samaa. Joskus nykii joskus ei. Voi olla vaikka viikon nykimättä ja sitten taas nykii. Onkos vika pysynyt poissa ahtoputken vaihdon jälkeen?
Jarno
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
On pysynyt poissa.
Tuo paikattu ahtoletku vaihtui lopulta uuteen, mutta tosiaan sen pikku vuodon korjaamisen jälkeen ei ole nykinyt.
Tuo paikattu ahtoletku vaihtui lopulta uuteen, mutta tosiaan sen pikku vuodon korjaamisen jälkeen ei ole nykinyt.
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Terve
Tuossa omaa tutkailin, niin turbolta tulevat ahtoletkut kosteita, ja kas kas välijäähdyttimen pää myös. Joten vaihtoon menee sitten koko setti.
Kysymys onkin, mistä näkisi kaikkien tarvittavien osien varaosanrot?
Tuossa omaa tutkailin, niin turbolta tulevat ahtoletkut kosteita, ja kas kas välijäähdyttimen pää myös. Joten vaihtoon menee sitten koko setti.
Kysymys onkin, mistä näkisi kaikkien tarvittavien osien varaosanrot?
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Kyllähän ne tuolla eperissä lukee, mutta sparetolta ei ainakaan niillä numeroilla löydä mitään.
Sparetolla sen sijaan tarjontaa selaamalla on pari eri ahtoletkun pätkää, toinen on varmuudella se coolerin jälkeen tuleva ja toisen luulen olevan just ennen cooleria oleva pätkä.
Mä ostin sen ahtimelta lähtevän ja läpivientiin päättyvän pätkän marmorilta. Paitsi ettei sitä meinannut löytää oikein mistään, niin se oli Deltassa myös huokein, mikä ei kuitenkaan tarkoita varsin halpaa. Se muovikotelo siinä letkussa sisältänee kultaa.
Ainakin oman paikkakunnan Deltan varaosamyyjältä on saanut osanumerot ihan kysymällä. Toimitukset Italiasta kun voivat kestää helposti yli kuukauden, niin ymmärrystä löytyy jos osaa haluaa etsiä muualtakin.
Sparetolla sen sijaan tarjontaa selaamalla on pari eri ahtoletkun pätkää, toinen on varmuudella se coolerin jälkeen tuleva ja toisen luulen olevan just ennen cooleria oleva pätkä.
Mä ostin sen ahtimelta lähtevän ja läpivientiin päättyvän pätkän marmorilta. Paitsi ettei sitä meinannut löytää oikein mistään, niin se oli Deltassa myös huokein, mikä ei kuitenkaan tarkoita varsin halpaa. Se muovikotelo siinä letkussa sisältänee kultaa.
Ainakin oman paikkakunnan Deltan varaosamyyjältä on saanut osanumerot ihan kysymällä. Toimitukset Italiasta kun voivat kestää helposti yli kuukauden, niin ymmärrystä löytyy jos osaa haluaa etsiä muualtakin.
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Terve
Joo Deltasta mäkin taidan käydä kysymässä ne varaosa nrot.
5 eri varaosaa löysin putkille ja 3 putkea kai riittää.
Mikäs toi eperi on?
Joo Deltasta mäkin taidan käydä kysymässä ne varaosa nrot.
5 eri varaosaa löysin putkille ja 3 putkea kai riittää.
Mikäs toi eperi on?
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Pääseekös sinne eperiin ihan tavallinen tallaaja ?
Ja jos pääsee, linkki olis kiva.
Ja jos pääsee, linkki olis kiva.
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Ja sellainen jossa olisi turbokin, paljon sitä eri eper sivustoja löytyi mutta ei sellaista missä olisi turbon osat
- Polforea
- Viestit: 11184
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Eperi on sitten välillä tosi loogisen tuntuinen. Tuolla kun etenee Alfa Romeo -> Spare Parts -> Giulietta -> Giulietta X7 -> 102 Fuel Injection system -> 10247 Heat Exchanger Pipeline -> 10247-030 Turbine coller piping, löytää sopivannäköistä kuvaa ja palikkaa, mutta kannattaa filtteröidä/hakea heti etusivulta VIN-koodilla niin ePer heikentää sopimattomat osat pois näkyvistä.
2.0JTDm 170hv, ahtimelta lähtee letku 50520796, joka kohtaa liitospalan 50519327, siitä jatkaa letkulla 50509799 välijäähdyttimeen. Näitä ei sitten ole filtteröity VIN:llä vaan haettu mallin perusteella, joten kannattaa tarkistaa.
Voi hyvin olla ettei matchia löydy tarvikemarkkinoilta.
2.0JTDm 170hv, ahtimelta lähtee letku 50520796, joka kohtaa liitospalan 50519327, siitä jatkaa letkulla 50509799 välijäähdyttimeen. Näitä ei sitten ole filtteröity VIN:llä vaan haettu mallin perusteella, joten kannattaa tarkistaa.
Voi hyvin olla ettei matchia löydy tarvikemarkkinoilta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Joo tota mä just etsin, ei ollut kohtaa turbo vaan jotain muuta. No löytyi. Meillä on 140hv versio. Kysäsin silti delta-autostakin varaosa nrot varmuuden vuoksi. Onpa jotain mitä verrata.
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Ja ilmeisesti cc1.4, cc1.6, cc1.8 ja cc2.0 tarkoittavat moottorin tilavuuksia ja 125kw on se 170hv malli 2.0 dieselistä
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Deltasta saadut varaosanrot ja kyseessä siis 2011, 2.0 140hv diesel
Turbolta lähtevä letku 50520795
välilaippa 50521124
Coolerille menevä letku 50509799
Cooleri 50514486
Coolerilta lähtevä letku 50509801
välilaippa 50519329
imusarjaan menevä letku 50530221
Turbolta lähtevä letku 50520795
välilaippa 50521124
Coolerille menevä letku 50509799
Cooleri 50514486
Coolerilta lähtevä letku 50509801
välilaippa 50519329
imusarjaan menevä letku 50530221
Re: 2.0 JTDM2 nykii pintakaasulla
Ja tämähän tuli kuntoon yhden venttiilin vaihdolla.
https://lepeupleelectrique.fr/en/alfa-r ... e-driving/
First thing, inspect the pressure regulator
Totahan ei voi mitenkään järkevästi tarkistaa vaan suoraan vaihtoon.
Eipä ole sen vaihdon jälkeen kertaakaan sammunut eikä noita välijäähdyttimen letkuja ja muita ole vieläkään vaihdettu.
https://lepeupleelectrique.fr/en/alfa-r ... e-driving/
First thing, inspect the pressure regulator
Totahan ei voi mitenkään järkevästi tarkistaa vaan suoraan vaihtoon.
Eipä ole sen vaihdon jälkeen kertaakaan sammunut eikä noita välijäähdyttimen letkuja ja muita ole vieläkään vaihdettu.