Ollut aina tuossa Spiderissa hieman sitä että saattaa paukahtaa/paukkua pakoputkessa kun on moottorijarrutus menossa. En ole siitä ollut huolissaan ja ajatellut sen kuuluvan asiaan. Nyt tänä keväänä se on lisääntynyt ja säännöllistynyt. Kone käy tasaisesti ja saa käymään erittäin alhaista tyhjäkäyntiä. Eikä tussahtele tyhjäkäynnillä yms. Talvella vaihtanut isommat suuttimet ja keskivaimentimen.
Eli tupla weberit (uudemmat saastemallit, ei kuitenkaan polttoaineen katkaisua) mutta ei pääse esim. porauksien kautta tarkistamaan synkronisointia.
Kärjetön sytytys.
Oikeastaan Gran Turismo Finlandese - Klassikko-Alfalla Suomesta Italiaan video saattoi myös saada korvan herkemmäksi paukkeelle. Videossahan sitä pidettiin isonakin ongelmana. Toki perus ajossa ei pauke kestä kuin 1-3s. Eikä ihan joka kerta. Ja moottorin pitää olla ihan kunnolla kuuma.
Nord kaasareilla paukkuu.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4856
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nord kaasareilla paukkuu.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Nord kaasareilla paukkuu.
Ei mulla kaasarispiideri kyllä varsinaisesti pauku, mutta papattaa kyllä mukavasti moottorijarrutuksessa.
Paukkuminen putkessa johtuu nähdäkseni siitä, että kone saa bensaa ja ilmaa pakosarjaan/-putkeen moottorijarrutuksessa.
Tsekkaa onko kaasarit oikeesti synkassa (virtausmittarilla), ryyppijärjestelmän lisäilmaventtiilit ei ole aukijumissa.
Joskus oli pientä paksahtelua kun talven jäljiltä virranjakajan (123 ignition) sisäpinnassa oli kosteutta. Kipinä oli juoksennellut navasta toiseen ja se näkyi mustina juovina kannen sisäpinnalla.
Mulla ongelma on lähinnä aivastelu kaasareihin, ja tähän auttaa joutokäyntiseoksen rikastaminen.
Paukkuminen putkessa johtuu nähdäkseni siitä, että kone saa bensaa ja ilmaa pakosarjaan/-putkeen moottorijarrutuksessa.
Tsekkaa onko kaasarit oikeesti synkassa (virtausmittarilla), ryyppijärjestelmän lisäilmaventtiilit ei ole aukijumissa.
Joskus oli pientä paksahtelua kun talven jäljiltä virranjakajan (123 ignition) sisäpinnassa oli kosteutta. Kipinä oli juoksennellut navasta toiseen ja se näkyi mustina juovina kannen sisäpinnalla.
Mulla ongelma on lähinnä aivastelu kaasareihin, ja tähän auttaa joutokäyntiseoksen rikastaminen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4856
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Nord kaasareilla paukkuu.
No ehkä tuo sinun papattelu vois olla kuvaavampi sana. Ehkä ihan silloin tällöin kuulee paukahduksen. Tuo papattelun kuuleminen vaatii jonkun ääntä heijastavan vierelle.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Nord kaasareilla paukkuu.
Ruiskut ei paljoo papattele
Kaasaripelit kyllä poksuu moottorijarrutuksella
Kaasaripelit kyllä poksuu moottorijarrutuksella
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Nord kaasareilla paukkuu.
Kokeiles moottorijarrutuksen aikana kääntää hetkeksi virrat pois niin saa Pamauksen
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan