Giulietta vikavalo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Greg
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Marras 2007, 13:21
Car(s): Giulietta QV
Ex : 159 2.4 jtdm qtronic, GT 3.2
Paikkakunta: Tuusula

Giulietta vikavalo

Viesti Kirjoittaja Greg »

Helou,

Hieman apua vailla. Giulietta QV:n vikavalo alkoi palamaan, käytiin lukemassa vikakoodit. Herjaa imuilman lämpötila-anturista ja samoin
ulkolämpötilan mittari näyttää mitä sattuu. Nollattiin koodit ja ajoin hetken aikaa, sama alkoi uudelleen. Kysymys oli lähinnä se,
mistä ihmeestä ko osan voisi löytää, olen kahlannut kasan kauppoja netissä, ei mistään löydy. Auto toimii muuten ok, ei vaan
mene dynamic-modeen, ei tuolla hirveästi viitsisi ajaa ennenkun kunnossa.
Voiko tuo ulkolämpötilan mittari sekoilu vaikuttaa myös tuohon imuilman lämpötila-anturiin...kun ei näistä mitään ymmärrä.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1019
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Re: Giulietta vikavalo

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Jos auto vertailee näiden kahden anturin ilmoittamia lukemia ja kun ero on liian suuri, niin antaa vikakoodin ja menee turvaohjelman puolelle.
Hatusta heitän tällaisen päätelmän, jolloin vikakohde voisikin olla pelkästään peilin anturissa. Kai ne molemmatkin voi olla viallisia, kun italialaisesta on kyse... :roll:
Itse aloittaisin helpoimmasta anturissa.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta vikavalo

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ulkolämpötilan näytöllä ja imuilman lämpötilalla ei ole mitään tekemistä toisiinsa. Jos imuilman lämpötilatiedossa on vikaa, moottori alkaa seuraamaan moottorin lämpötilaa, ja samalla menee hätäkäyttöön ja tiputtaa joitain toimintoja pois käytöstä. Jos vika oli juuri imuilman lämpötilassa, pitää katse kääntää ilmamassamittariin, ja hakea vikaa sieltä suunnalta, johdotus, uusi massamittari? Peilissä oleva ulkoilman lämpötieto on toinen asia, liitin löysällä ovessa, tai itse anturi.

Vastaa Viestiin