multiair yksikkö
Valvoja: Moderators
multiair yksikkö
kellään kokemusta mitä delta-autolla maksais multiairin vaihto uuteen? Auto siis 2011 mito qv 1.4turbo 170hv
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1820
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: multiair yksikkö
ess teki giuliettaan 2100€ vuosi sitten.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: multiair yksikkö
Muistaakseni AutoMilanon tyyppi sanoi suullisesti muutama vuosi sitten, että noin 1300 € olis ollut MultiAir-remppa mun Giuliettaan. Ei onneksi tullut omalle kohdalle tuo remppa.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: multiair yksikkö
Lähinnä se että korjaamon tyypit sano että se olis rikki mut siis oireina on nakutus, savutus, moottorivalo vilkkuu, dynamic/all weather unavailable- ilmoitus, epätasainen käynti, vikakoodit P0300 ja P0301. Eikä puolan ja tulppien vaihto auttanu.Ammiratore kirjoitti: ↑07 Syys 2021, 18:53Ei kokemusta ja toivottavasti ei tulekaan.
Kun nyt sattuu olemaan sama auto itsellä on pakko kysyä mitkä oireet autossa saavat harkitsemaan sen vaihtoa?
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: multiair yksikkö
^ ok.
Aika heikossa hapessa tuo tosiaan on.
Varmaan ennen kun yksikön vaihtaa voisi tarkistaa onko multiairin suodatin tukossa. Ja mitä nopeasti englanninkielisiä palstoja luin noihin koodeihin voi olla myös muita vikoja.
Aika heikossa hapessa tuo tosiaan on.
Varmaan ennen kun yksikön vaihtaa voisi tarkistaa onko multiairin suodatin tukossa. Ja mitä nopeasti englanninkielisiä palstoja luin noihin koodeihin voi olla myös muita vikoja.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: multiair yksikkö
Ja tosiaan puhun autoa näkemättä, mutta siellä on kuulemma ns phonic wheel joka ehkä pitää uudelleen opettaa. Vika voi edelleen olla multiair yksikössä, mutta…
” The flashing EML means that the engine ECU is requesting a phonic wheel learn. This procedure can be carried out with no equipment. Run the engine to above 70*c, then carry out 3 x accelerations of 6000rpm. the engine must rest at idle between each accelerations. The EML will clear when carried out successfully. By revving 3 times, the ecu takes an average air gap reading from the crank sensor to the crank pulley, this is to allow for oscillations in crank pulley manufacture and also end float on the crankshaft. This allows for precise misfire detection”
” The flashing EML means that the engine ECU is requesting a phonic wheel learn. This procedure can be carried out with no equipment. Run the engine to above 70*c, then carry out 3 x accelerations of 6000rpm. the engine must rest at idle between each accelerations. The EML will clear when carried out successfully. By revving 3 times, the ecu takes an average air gap reading from the crank sensor to the crank pulley, this is to allow for oscillations in crank pulley manufacture and also end float on the crankshaft. This allows for precise misfire detection”
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: multiair yksikkö
Mito QV:hen uusittiin tuolla multiair n. 1300e hintaan, ööö...olikohan viime vuonna.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Syys 2021, 18:46Muistaakseni AutoMilanon tyyppi sanoi suullisesti muutama vuosi sitten, että noin 1300 € olis ollut MultiAir-remppa mun Giuliettaan. Ei onneksi tullut omalle kohdalle tuo remppa.
Kannattaa kysyä myös THA Car Service:n hinta operaatioon.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Romeo y Julieta
- Viestit: 540
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: multiair yksikkö
Mulla on alkupään Giuliettassa (valmistunut 1/2011) vielä alkuperäinen yksikkö, kilometrejä 153 tuhatta. Odotellaanko tässä kuolemantuomiota vai voiko yksikkö kestää hyvin huollettuna koko auton käyttöiän (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan)? Huoltohistoria on aukoton, öljyt vaihdettu vähintään kerran vuodessa koko auton käyttöhistorian ajan. Multiair-yksikön mikrofiltterinkin puhdistelin tässä kesällä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: multiair yksikkö
^ Käyttäjä matti_vuorio ajeli muistaakseni yli 300 tkm ilman MultiAir remppaa Giuliettalla. Asianosainen voi korjata faktat kuntoon.
- _rico
- Viestit: 1342
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: multiair yksikkö
Mulla meni noin 140tkm kohdalla seitsemän vuoden iässä. Milano otti noin 1300-1400€ rempasta.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: multiair yksikkö
Mitä olen lukenut multiair-yksikköön liittyen on, että vuoden 2011 aikana yksikkö olisi vaihdettu uudempaan joka ei hajoa. Ja aikaisemmat mallit on joko vaihdettu tai tullaan vaihtamaan jossakin kohtaa. Eli 2011 mallisissa kai teoriassa loppuvuoden autot ovat todennäköisemmin parannetulla yksiköllä.
Toisaalta jokainen yksikkö kaipaa tuoretta öljyä ja multiair-suodattimen puhdistuksen/vaihdon säännöllisesti tai jokainen yksikkö voi lopulta lopettaa toimintansa.
Toisaalta jokainen yksikkö kaipaa tuoretta öljyä ja multiair-suodattimen puhdistuksen/vaihdon säännöllisesti tai jokainen yksikkö voi lopulta lopettaa toimintansa.
Re: multiair yksikkö
saiskohan automilano tota tehtyä ku auto on hämeenlinnas
- Mokomakin
- Viestit: 718
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: multiair yksikkö
Olettekos tilailleet itse multiaireja? Mistä ja mihin hintaan? Autodoc tarjoais noin 1k€ mutta varastossa ei ole.