156 helmalistoista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tossavainen
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2015, 22:47
Car(s): 159 SW v. 2010, 156 2.5 V6 -03, 166 2.5 V6 -04, 147 2.0 T.S. -02
Paikkakunta: Akaa

156 helmalistoista

Viesti Kirjoittaja Tossavainen »

En laittanut "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" -osastolle, kun eihän tämä ole tyhmä kysymys lain! :-D

Yritän edelleen kiivaasti maalauttaa Boselift-sataviiskutostani - kunhan se riivatun tila jostain löytyy - ja samassa yhteydessä ajattelin laittaa myös uudet helmalistat, autosta puretut kun on halkeilleet ja toisesta puuttuu pikku palanenkin.

Mikä vähän ihmetytti oli se, että nämä alkuperäiset(?) oli vain alapuolelta kiinni ruuveilla, yläreuna oli kauttaaltaan kiinni helmassa jollain massalla. Ja kuitenkin helmalistassa on myös ylempänä ihan selvät kiinnikkeiden paikat. Itse helmassa ei näiden kiinnikkeiden kohdalla ollut mitään...

Kysymys siis asiasta paremmin tietäville: Onko nuo helmalistat tulleet vasta facelift-malleihin ja esim. tähän minun yksilööni laitettu jälkiasennuksena faceliftin helmalistat? Ts. onko vanhempikoppaiseen ylipäätään helmalistoja ollut tarjolla jonkun Sport-packin tai muun mukana?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 156 helmalistoista

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä helmamuoveja on saanut alusta asti. Kerrotun perusteella autossasi on joko alkuperäiset tai hyvät kopiot. Alkuperäiset sportpack-helmat on alaosassa kiinni ruuveilla helmapellissä olevissa muovisissa vastakappaleissa ja yläosan urista pellissä olevissa tapeissa ilman liimaa. Tapit on kiinteästi osa helmapeltiä ja niistä tunnistaa, jos auto on lähtenyt tehtaalta asti helmamuovien kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tossavainen
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2015, 22:47
Car(s): 159 SW v. 2010, 156 2.5 V6 -03, 166 2.5 V6 -04, 147 2.0 T.S. -02
Paikkakunta: Akaa

Re: 156 helmalistoista

Viesti Kirjoittaja Tossavainen »

Oliskohan sitten maahantuojalla asennettu aikanaan nuo muovihelmat, helmassa kun ei mitään tapitusta ole... Oli kyllä hyvin ja siististi liimattu. Millainen lie se tapitus, niitä ei taida saada asennettua jälkikäteen? Ts. ainoa vaihtoehto liimata helmalistat paikalleen edellisten tapaan? Ja alapuolelta tietty ruuveilla kiinni.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 156 helmalistoista

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Se alkup. tappi on pistehitsattu tms., joten ei sellaista ihan helpolla kopioi jälkipäin.

Liiman vaihtoehtona on kunnollinen teippi, jos luottaa pysyvyyteen. Itse olen laittanut parit helmat kiinni liiman ja teipin yhdistelmällä. Teippi voisi pitää jo sellaisenaan, mutta vähintään asennusvaiheessa pitää helman paikallaan liiman kuivumisen ajan.

Helmapellin alapinnassa pitäisi olla, ainakin joissain on, isojen ovaalien kumitulppin lisäksi pienempiä pyöreitä. Ne on samassa kohtaa, jossa orginaalihelmojen ruuvireiät ja pellissä tulpan tilalla ruuvin vastakappale. Näistä rei’istä olen itse laittanut kiinni 8mm painonastalla, joka riittänyt oikein hyvin, kun yläosa liimattuna, eikä ole tarvinnut ruuvilla tehdä turhaa reikää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tossavainen
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2015, 22:47
Car(s): 159 SW v. 2010, 156 2.5 V6 -03, 166 2.5 V6 -04, 147 2.0 T.S. -02
Paikkakunta: Akaa

Re: 156 helmalistoista

Viesti Kirjoittaja Tossavainen »

Jep, koitan noilla konsteilla. Kiitokset vinkeistä!

Vastaa Viestiin