Giulietta 2013

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Giulietta 2013

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

Hei,

Hankin juuri itselleni 2013 Giuliettan ja on ollut hyvä hankinta! Giulietta on 170hp Multiair koneella ja automaatti laatikolla. Kilometerjä takana noin 165 tkm.
Sellaista lähdin tiedustelee, että mitä tossa kannattaisi tarkistaa ja huolattaa/vaihtaa lähiaikoina? Tähän asti olen korjannut vain näkyviä pikkuvikoja ( takavalo ei syttynyt, kun johodot oli poikki ja radioantenni ei pelannut, kun se oli hapettunut.)
Tuo kaksoiskytkin laatikko mietityttää, että onkohan siinä kohta vastassa joku isompi huolto tai korjaus ja kannattaisiko se tehdä jo nyt, ennen kun se leviää tielle.

Avatar
lerppu
Viestit: 5903
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 2013

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Onnittelut hankinnasta. Giulietta-säikeestä löytyy varmaan kaikki tarvittava, mutta jos noilla kilometreillä vaaranpaikkoja on, niin kurkistelisin Multi-Airin suuntaan. Toki jos se on mennäkseen, niin sille ei oikein mitään tuossa vaiheessa mahda. Laatikko on suht toimintavarma, akku kannattaa pitää iskussa. Loota oireilee herkästi, jos akku on heikko. Voi realisoitua näin talven tullessa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2013

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hieno hankinta ja hieno auto.
Sanoisin että älä tingi öljyissä enkä tarkoita litrahintaa vaan sitä että autoon laitetaan juuri niitä öljyjä joita kirjassa mainitaan. Se on myös hyvä tapa huolehtia laatikosta ja MultiAir yksiköstä.
Kuva

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 2013

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

En löytänyt erikseen Giulietta osastoa täältä, mut pitää vilkaista uudestaan.
Ai niin, Akku tulikin jo vaihdettua, koska start-stop-ominaisuus ei toimi ja ajattelin sen korjaantuvan uudella akulla. Noh kyllä se 20km akun vaihdon jälkeen toimi, mutta ei ole toimnut sen jälkeen yhtään. Muilla foorumeilla sanottiin, että start-stop vaatii aika korkean akun varauksen, että se toimisi (80% täys?), eikä se taida missään vaiheessa tulla niin täyteen vaikka lataus jännite vaikuttaa olevan ok (14v). Lisäksi sää ei varmasti auta tähän.
Pitääkin vaihtaa öljyt moottorista ja vaihdelaatikosta.
Kiitos näistä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 2013

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Giulietta -ketju (aika pitkä sellainen) alkaa tuosta: viewtopic.php?f=1&t=17258

S&S:n toimintaan tiettävästi vaikuttaa akun lisäksi ainakin vaihdekepin asentoanturi. Kannattaa osaavalla lukijalla (vaikkapa MultiEcuScanilla) käydä auto läpi, että onko siellä jotain tälläisiä pikkuvikoja kyydissä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

harkaniemi
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.

Re: Giulietta 2013

Viesti Kirjoittaja harkaniemi »

Pitpääpä toi tarkistaa. Kiitos!

Vastaa Viestiin