1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TimoKala
Viestit: 45
Liittynyt: 12 Elo 2019, 12:05
Car(s): 159 Sedan 2.2 JTS, tumma harmaa metalli
156 SW FL 1.8TS Nero Metallico
ex-159 2.2 farkku, Romeon beige/hopea :)
ex-166 2.0TS Romeon punainen

1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja TimoKala »

Moro, tänä talvena on ollut hieman viluisampaa kyytiä 156:lla, viime talvena oli ihan normi lämmintä, ja vielä syksylläkin.
Ongelma näyttäisi olevan että, ainakin mittarin mukaan, lämmöt jää koneessa noin 70 asteeseen. Itse veikkaisin moottorin lämpötila-anturia, viisaammaat valistakoot jos joku muu voi olla syynä? Keula on peitelty vastaavasti kuin viime talvena ja silloinkin 25 asteen pakkasissa lämpeni ihan normaalista, nyt ei. Jos anturi sökö, onko pahassa paikassa, jos itse vaihtaa, tai onko jotain muuta erityistä mitä kannattaisi huomioida? Jäähärin nesteet on normirajoissa.

t:timo

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja centro style »

Nouseeko lämmöt paikallaan käyttäessä, ja tippuvat sitten, kun ajetaan?....jos näin ,niin laittaisin uuden termostaatin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Niin rikkinäinen moottorin lämpöanturihan ei hyttiin tulevan lämmön määrää pudota, itse myös lähtisin termarin vaihtamisella liikenteeseen

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja jmi »

Uusi termostaatti ja keulasuojat pois, ei 156 mitään keulasuojia tarvitse. Kokemusta 14 talven ajalta.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Omien kokemusten mukaan TwinSpark-156 ei tiiviillä termostaatilla maskisuojia tarvitse, mutta kyllä ainakin 20V dieselissä keulan reikien peittely on ihan hyödyllistä, vaikka termari olisikin kunnossa.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja jmi »

TeroV. kirjoitti:
22 Joulu 2021, 20:13
Omien kokemusten mukaan TwinSpark-156 ei tiiviillä termostaatilla maskisuojia tarvitse, mutta kyllä ainakin 20V dieselissä keulan reikien peittely on ihan hyödyllistä, vaikka termari olisikin kunnossa.
Oma kokemus siis vaan Twin Spark:sta ja Bussosta.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja centro style »

Minullakaan tuossa Bussossa ei ole ollut koskaan pahvia keulalla, ja lämmöt mittarin mukaan n.90-astetta....vaikka olis reilumpikin pakkanen.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: 1.8 TS:n Lämmöt jää n 70 asteeseen

Viesti Kirjoittaja mutt »

Bussossa on sama ratkaisu talveen, kuin vanhoissa Volvoissakin, moottoritila lämmitetään polttamalla tarvittava määrä dinomehua.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin