turbohuoltosuosituksia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

turbohuoltosuosituksia

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Potilaan turbo paljastui väljäksi ja tarvis viedä tohtorille. Lahdesta Riikonen on lopettanut, mihis nyt sitten kannattaa 2,0V6 Turbo laittaa kunnostettavaksi?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: turbohuoltosuosituksia

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Fin-turbo on hyvä. https://fin-turbo.fi/

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: turbohuoltosuosituksia

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

KH Motors Vihdin Nummelassa osaa myös pitkällä kokemuksella.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: turbohuoltosuosituksia

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Itselle jäi hyvät kokemukset Turbo-tohtorista. Tasapainottivat siellä mun itse kasaaman keskiosan ja sain siitä vielä tasapainotusraportin mukaan. Myöhemmin antoivat puhelimella ja sähköpostilla tukeakin kun tarve yllätti. Olisivat hoitaneet toki myös koko kunnostuksenkin, mutta nuukana tilasin itse osia ebaysta ja laittelin niillä kasaan kun ei kiire ollut.

https://turbotohtori.fi/
Tein itse - säästin

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 471
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: turbohuoltosuosituksia

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Turbotohtorille täältäkin lämpimät suositukset.
Money well spent? Well, money spent...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Pakosarjaihmettelyä, (oli turbohuoltosuosituksia)

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Potilas palasi vihdoin huollosta. Piti olla valmis viikossa, ehkä kahdessa. 12.1. vietiin ja 27.2 valmistu... Eihän siinä mitään, osien saamisessa voi mennä aikaa mutta aika monesti luvattiin että ihan kohta on valmista. Menas välillä jo usko loppua

No eteenpäin. Into pinkeenä rupesin pakosarjaa sovittelemaan paikalleen, mutta eihän se mahtunut. Vähän semmonen wtf-fiilis, samoista pinnapulteista kuitenkin irrotettu ja nyt ei sitten mee takas.Poisottaessa joutui kyllä käyttämään vähän voimaa ja meisseliä. Alfissimon kanssa sitä tähtäisltiin ja ihmeteltiin, lopulta otin reunimmaisen pakoaukon pultit pois ja tadaa, sehän mennä livahti paikalleen. Mutta pois otetut pultit ei vaan suostuneet menemään kierteelle :? Pultinreiästä vakoilemalla puolikas kierteestä näkyi. Jostain tuli ajatus että jos koittaisi lämmittää pakosarjaa. Toholla läpmpöä mutkiin, ja kas ihmettä sehän mahtui paikalleen. Into pikeenä sitten varovasti muttereita kireämmälle, ja viimeistä kiristäessä :bad-words: :bad-words: :bad-words: pinnapultti meni poikki, niin että pultin pää oli muutaman millin syvyydessä. Erinäisten kokeilujen jälkeen päädyttiin purkamaan ilmastoinnin kompura tieltä pois, ja löytyi reitti jämän poraamista varten. Hämmästystä vain aiheutti kun terä ei menannut purra pultinjämään. Käytössä oli Wurthin pultinpoistosarja, johon kuuluu poraohjuri. Kaivelin laatikoista uusia teriä, ja sain 3mm reiän aikaiseksi. Sen sitten suurensin 3,2mm ja siihen sai lyötyä uloskiertotapin. Varovaista kiertoa, ja muutaman uusintayrityksen jälkeen jämä tuli kannesta pois :-D Siinä sitten tutkin katkennutta pultinpätkää, ja huomasin päässä jotain merkintöjä: A2 70 Selvisi samalla miksi terät ei meinannut purra, rosteria (vai hapokasta) olikin pinnapultti. Muita pakosarjan pinnapultteja vakoillessa totesin että kolme oli A2, kolme oli ilman merkintää. Toisen puolen pultteja ei päässyt tutkimaan, yhden pää näkyi ja siinäkin oli tuo A2 70 merkintä. Onkos nuo jo tehtaalla Luigi laittanut, vai onko Rane jossain välissä jo käynyt vaihtamssa? Oli miten oli, pitää Liukkoselta hakea uudet oikean mittaiset pultit, kun vaa tietäis ostaako mustaa vai rosteria

Ja sitten se suurin mysteeri. Kannesta kun mittasin reunimmaisten pulttien etäisyyden ja samalla lailla pakosarjasta sain tuloksen että kannessa pultit on 5-6 mm kauempana kuin mitä reiät pakosarjassa :shock: Pitääkö pakosarjaa lämmittää asennusvaiheessa, ja siten kiristää mutterit ennen kuin pakosarja jäähtyy? Jos noin, niin mikä lämpötila tähtäimessä, vai ihan vaan fiiliksellä.
Tai jos ei, niin mikä tommosen ilmiön aiheuttaa?? Pakosarjassa ei näkynyt mitään merkkejä aiemmasta pajoiteksesta tai hitsauksesta

Vastaa Viestiin