Alfa 147 takapyörän pystykallistuksen säätö

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jagge
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 21:52
Paikkakunta: Forssa

Alfa 147 takapyörän pystykallistuksen säätö

Viesti Kirjoittaja Jagge »

Hei
Onko 147:ssa takapyörän pystykallistuksen säätöä ja miten se hoidetaan?
Jagge

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa 147 takapyörän pystykallistuksen säätö

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Camberin säätöä ei ole tehtaan jäljiltä. Olkavarresta, tukivarsista ja iskarin yläpäästä väljät pois, niin korjaa, mitä korjatakseen. Jos madallettu, niin negatiivinen camber tulee madalluksen mukana.

Yhden yksilön olen nähnyt, jossa olkavarren/navan iskariin tulevan yläpultin reikää oli sorvattu väljemmäksi ja saatu TI-säätö, mutta tämä tuunaus ei tietääkseni kestä katsurin silmää kiinni jäädessään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Jagge
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 21:52
Paikkakunta: Forssa

Re: Alfa 147 takapyörän pystykallistuksen säätö

Viesti Kirjoittaja Jagge »

Hei
Kiitos tiedoista!
Kyseessä on kisa auto ja camberia pitää saada muutettua,joten tuo TI vaihtoehto saattaa olla ainoa vaihtoehto!
Iskarin alapaan yläreiän paikkaa täytyy siis siirtää!Eli hitsaus umpeen ja uusi reikä haluttuun paikkaan!
Jagge
Ps kaikki puslat ovat uretaania,joten väljyyttä ei pitäisi olla!

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa 147 takapyörän pystykallistuksen säätö

Viesti Kirjoittaja Tiige »

On niitä soikeita ylempiä reikiä ihan tehdastekoisissa iskareissa myös. Ainakin kw:n coilovereissa ylempi reikä on soikea josta saa vähän säädettyä camberia. Pultti vaan kunnolla kiinni niin säädötkin pysynyt radalla. Toki jos vetää sladissa kanttariin niin saattaa muuttua mutta siinä on äkkiä myös poikittaisen tukivarret mutkalla.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88

Re: Alfa 147 takapyörän pystykallistuksen säätö

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Muutostarve on niin pieni, että reiän suurentaminen/ovaaliksi tekeminen riittää. Aluslevyn kanssa säätö pitää varsin hyvin ja toki aluslevyn voi lukita iskariin. Kun kyseessä on kisa-auto, niin kannattaa tarkistaa säännönmukaisuus.
Toinen vaihtoehto on yläpään kiinnityksen muuttaminen, mutta tämä on 147:ssa ehkä hiukan monimutkaisempi prosessi.

Vastaa Viestiin