Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Valvoja: Moderators
Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Moi,
Osaisikohan kukaan kertoa kytkinpolkimen yläasennon tyhjästä alueesta? Meidän Alfassa kytkinpolkimessa on ylhäällä mielestäni aika paljon tyhjää ennen kuin tulee vastetta (noin 5 cm). Ja kytkin pitää painaa ihan lattiaan asti ennenkuin irrottaa ja alkaa ottamaan kiinni jo parin sentin nostamisen jälkeen.
Kytkin on ilmattu eikä mitään vuotoja näy. Nestesäiliön pinta on ok.
Onko kukaan törmännyt tälläiseen kytkin ongelmaan?
Osaisikohan kukaan kertoa kytkinpolkimen yläasennon tyhjästä alueesta? Meidän Alfassa kytkinpolkimessa on ylhäällä mielestäni aika paljon tyhjää ennen kuin tulee vastetta (noin 5 cm). Ja kytkin pitää painaa ihan lattiaan asti ennenkuin irrottaa ja alkaa ottamaan kiinni jo parin sentin nostamisen jälkeen.
Kytkin on ilmattu eikä mitään vuotoja näy. Nestesäiliön pinta on ok.
Onko kukaan törmännyt tälläiseen kytkin ongelmaan?
- GTA ROSSO
- Viestit: 410
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Oisko kytkinpedaalin palautusjousi katki tai rikki, jos samanlainen kun 156 niin alla video korjauksesta.
original part number 71718009
https://www.youtube.com/watch?v=o2lGWWF11Yo
original part number 71718009
https://www.youtube.com/watch?v=o2lGWWF11Yo
- Liitteet
-
- 71718009-AG A147-GT TS clutch pedal spring kit (1).jpg (90.19 KiB) Katsottu 816 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Paineasetelma ja nestepaine kyllä työntää polkimen takaisin ylös, vaikka jousi olisikin pois pelistä. Vaihtoehdot on edelleen ilmaa systeemissä tai jompikumpi sylinteri loppu.
Itsellä myös pieni epäily työsylinterin pienestä vuotamisesta ja kerää ajan kanssa ilmaa ja poljin muuttuu kerrotunlaiseksi. Ilmauksella taas hyvä x aikaa/kilometriä.
Itsellä myös pieni epäily työsylinterin pienestä vuotamisesta ja kerää ajan kanssa ilmaa ja poljin muuttuu kerrotunlaiseksi. Ilmauksella taas hyvä x aikaa/kilometriä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Pitää varmaan kokeilla ilmata vielä. Luinkin ilmauksesta toisesta viestiketjusta täältä.
Re: Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Se vielä piti mainita että poljin kyllä nousee ylös asti. Painettaessa on vaan se ns tyhjä alue ennen kuin tulee vastusta. Huomasin kun kävin äsken ajamassa että se pohjin on välillä pinnasta jäykempi. Eli siellä tosiaan saattaa olla pieni ilmakupla joka liikkuu...
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Ilmausta vaan kaverin kanssa. Paina putki takaisin paikalleen siinä vaiheessa, kun nestettä tulee reilusti. Jos päästää ns. tyhjäksi asti, jää poljin helposti vähän veltoksi.
Kannattaa laittaa ilmanipan päälle letku, niin pystyy hahmottamaan ja hallitsemaan nestevirtaa paremmin, eikä imaise ainakaan vahingossa ilmaa takaisinpäin.
Kannattaa laittaa ilmanipan päälle letku, niin pystyy hahmottamaan ja hallitsemaan nestevirtaa paremmin, eikä imaise ainakaan vahingossa ilmaa takaisinpäin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa 147 1.6 ts kytkinpoljin
Kiitos letku vinkistä.