Ihmettelin kun mito oli pikkuisen laiskan oloinen, ja kovemmissa vedoissa tuntui pientä nypytystä. Ajattelin että moottorinohjaus on vielä sopeutumassa kun kun välijäähy meni juuri vaihtoon hajottuaan, ja mitään vikakoodejakaan ei kuitenkaan ollut.
No kurkkasinpa kuitenkin pellin alle ja kas: hukkaportin aktuaattorista oli letku porsinut irti. Oli hieman hapertunut, ja sen verran lohjennut pituussuunnassa ettei pysynyt paikoillaan.
Snip snip pari senttiä pois, paikoilleen, ja taas toimii. Jännää on se, että alakierrosvääntö palasi, vaikka ei tuo hukkaportti pikkukierroksilla mitään tee. Joku viesti ei kuitenkaan mennut ECUlle oikein tuon takia, ja moottori oli nuupunut.
Tarkkana turbojen kanssa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Tarkkana turbojen kanssa
932 937 955 955
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tarkkana turbojen kanssa
Juu, tän tarinan opetus on että autossa kannattaa olla mattopuukko mukana.
.. Mulla oli joskus BMW E30, mikä päätti oksentaa jäähdytysnesteen kadulle keskellä Ruoholahtea hesassa. Nilkuttelin parkkiin kadun varteen, ja näin kanssa että syylärin letku oli haljennut juurestaan. No, rautakaupasta mattopuukko ja kanisterillinen vettä huoltsikalta niin sain korjattua. Tuossakin oli letkussa varaa että sai takaisin kiinni leikkauksen jälkeen.
.. Mulla oli joskus BMW E30, mikä päätti oksentaa jäähdytysnesteen kadulle keskellä Ruoholahtea hesassa. Nilkuttelin parkkiin kadun varteen, ja näin kanssa että syylärin letku oli haljennut juurestaan. No, rautakaupasta mattopuukko ja kanisterillinen vettä huoltsikalta niin sain korjattua. Tuossakin oli letkussa varaa että sai takaisin kiinni leikkauksen jälkeen.