Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Kävin heinäkuun lopulla Tampereella delta autolla. Löysin lopulta alfat siirrettynä takana olevaan pienempään liikkeeseen opelien tieltä.
Liikkeessä sisällä oli peräti yksi ajamaton Stelvio veloce. Kysyin pääseekö Tonalea kokeilemaan. Ei ole koko Tonalea heillä. Yksi 280 heppainen giulia oli pihassa. Kuulemma ehkä Turussa saattaisi olla yksi. Mitä hemmettiä? Tällä yrittämisellä sanoisin, että uudehkoja Alfoja näkyy Tampereen seudulla jopa yllättävän paljon. Saapa nähdä pitivätkö lupaukset, että saisivat loppuvuodesta plug in Tonalen kokeiltavaksi.
Sivujuttuna ajoin sitten lohdutuspalkintona sen pihassa olleen Giulian. En ole ennen ajanut. 280 automaatti. Joko autossa oli jotakin hämärää, mutta se ei kulkupuoleltaan eronnut mitenkään 170 heppaisesta MiTostani. Varsin mukavat mörinät siitä kyllä lähti.
Liikkeessä sisällä oli peräti yksi ajamaton Stelvio veloce. Kysyin pääseekö Tonalea kokeilemaan. Ei ole koko Tonalea heillä. Yksi 280 heppainen giulia oli pihassa. Kuulemma ehkä Turussa saattaisi olla yksi. Mitä hemmettiä? Tällä yrittämisellä sanoisin, että uudehkoja Alfoja näkyy Tampereen seudulla jopa yllättävän paljon. Saapa nähdä pitivätkö lupaukset, että saisivat loppuvuodesta plug in Tonalen kokeiltavaksi.
Sivujuttuna ajoin sitten lohdutuspalkintona sen pihassa olleen Giulian. En ole ennen ajanut. 280 automaatti. Joko autossa oli jotakin hämärää, mutta se ei kulkupuoleltaan eronnut mitenkään 170 heppaisesta MiTostani. Varsin mukavat mörinät siitä kyllä lähti.
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Ei alennustila, vaan normaali tila. Maahantuoja vaihtuu muutaman vuoden välein (mutta henkilöstö ei). Kattava mallivalikoima ja hyvä tuki tehtaalta mm. takuuasioiden hoidossa varmistavat, että myyntiliikkeet aika pian alkuinnostuksen jälkeen siirtävät Alfat takariviin.
170 pollea on aika paljon Miton kokoiseen ja painoiseen autoon. Pikaisesti googleteltuna 0-100 lukemat aika samat näissä. Voisin veikata, ettei nyt myynnissä oleva Tonale ole sinua varten, vaan pitää odottaa lataushybridiä.
170 pollea on aika paljon Miton kokoiseen ja painoiseen autoon. Pikaisesti googleteltuna 0-100 lukemat aika samat näissä. Voisin veikata, ettei nyt myynnissä oleva Tonale ole sinua varten, vaan pitää odottaa lataushybridiä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
7.5s ja 5.2 aika samat? no tavallaan, ei tossa ajassa keitä edes kahveja.
teho painosuhde 7,17 kg/hv vs 5,7 kg/hv
Vaikka Mito on kevyt auto ja QV 1.4 tuntuu kyllä tosi tehokkaalta koska se tietyn kierrosalueen buusti on aika ylikorostettu, niin jotain eroa olisi pitänyt huomata.
Eli jotain vikaa tai sitten ajoit luistoesto päällä sateella tai jäällä. Tosin velocessa se vaatii loppuun ajetut renkaatkin.
Normaalitila täysin totta. Eturiviin otetaan ne autot jotka menevät kaupaksi.
teho painosuhde 7,17 kg/hv vs 5,7 kg/hv
Vaikka Mito on kevyt auto ja QV 1.4 tuntuu kyllä tosi tehokkaalta koska se tietyn kierrosalueen buusti on aika ylikorostettu, niin jotain eroa olisi pitänyt huomata.
Eli jotain vikaa tai sitten ajoit luistoesto päällä sateella tai jäällä. Tosin velocessa se vaatii loppuun ajetut renkaatkin.
Normaalitila täysin totta. Eturiviin otetaan ne autot jotka menevät kaupaksi.
- Cotzy
- Viestit: 829
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Olen ollut Deltan suhteen aikas pessimistinen lähinnä huonojen huoltokokemusten takia. Mutta viimeisen puolen vuoden kokemusten mukaan Turun Delta on mennyt parempaan suuntaan, mitä tulee ainakin mielenkiintoisemman kaluston myyntitoimintaan.
Nuoremmat myyntiherrasmiehet ovat nopeasti kaivaneet avaimet esiin sekä Fiat 500e:n, Jeep Wrangler 4xe PHEVin että Alfa Romeo Tonalen koeajoa varten ja kertoneet autoista kaiken oleellisen koeajoperehdytyksen yhteydessä.
Ja nytkin mielenkiintoisemmasta uusien autojen nurkkauksesta löytyi uusia Jeeppejä, Subaruita, Giulia Veloce ja Stelvio Veloce.
Pihalla oli Tonalen koeajolla käydessäni oman Stelvioni lisäksi Stelvio Veloce menossa tuulilasin vaihtoon. Käytetyissä oli eturivissä kaksi 159 SW:tä, 2.2 JTS ja 3.2 JTS Q4. Ja huoltotiskiltä saanut Seleniaa ja muita Alfa Romeo-tarvikkeita hyllystä mukaan ihan järkevällä rahalla.
Eli vaikka myynnin päämassa on sitä Kian, Mitsubishin ja Mazdan harmaata peruskulkineosastoa, myös Stellantis-merkkejä on uusina tarjolla ja koeajo-autot aika rohkeilla värityksillä.
Toivottavasti kärsivällisyys riittää ja Tonalea saadaan myös liikenteeseen Varsinais-Suomessa.
Cotzy
Nuoremmat myyntiherrasmiehet ovat nopeasti kaivaneet avaimet esiin sekä Fiat 500e:n, Jeep Wrangler 4xe PHEVin että Alfa Romeo Tonalen koeajoa varten ja kertoneet autoista kaiken oleellisen koeajoperehdytyksen yhteydessä.
Ja nytkin mielenkiintoisemmasta uusien autojen nurkkauksesta löytyi uusia Jeeppejä, Subaruita, Giulia Veloce ja Stelvio Veloce.
Pihalla oli Tonalen koeajolla käydessäni oman Stelvioni lisäksi Stelvio Veloce menossa tuulilasin vaihtoon. Käytetyissä oli eturivissä kaksi 159 SW:tä, 2.2 JTS ja 3.2 JTS Q4. Ja huoltotiskiltä saanut Seleniaa ja muita Alfa Romeo-tarvikkeita hyllystä mukaan ihan järkevällä rahalla.
Eli vaikka myynnin päämassa on sitä Kian, Mitsubishin ja Mazdan harmaata peruskulkineosastoa, myös Stellantis-merkkejä on uusina tarjolla ja koeajo-autot aika rohkeilla värityksillä.
Toivottavasti kärsivällisyys riittää ja Tonalea saadaan myös liikenteeseen Varsinais-Suomessa.
Cotzy
-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Kun autot ovat kunnossa niin kyllä Mito QV on aika kesy 280hv Giulian/Stelvion rinnalla.JanV kirjoitti: ↑08 Elo 2022, 21:107.5s ja 5.2 aika samat? no tavallaan, ei tossa ajassa keitä edes kahveja.
teho painosuhde 7,17 kg/hv vs 5,7 kg/hv
Vaikka Mito on kevyt auto ja QV 1.4 tuntuu kyllä tosi tehokkaalta koska se tietyn kierrosalueen buusti on aika ylikorostettu, niin jotain eroa olisi pitänyt huomata.
Eli jotain vikaa tai sitten ajoit luistoesto päällä sateella tai jäällä. Tosin velocessa se vaatii loppuun ajetut renkaatkin.
Normaalitila täysin totta. Eturiviin otetaan ne autot jotka menevät kaupaksi.
Mielestäni Alfan myynnissä on ollut viimeksi yritystä 147/156/166/GT-aikana. Myyjät eivät tiedä kuin oman nimensä, itse autosta ei mitään. Sama tilanne Fiatin kanssa, jo vuosia sitten vanhempi nainen kyseli myyjältä 500:sta. Myyjä lähti hakemaan papereita, kun ei mitään autosta tiennyt. Sillä välin kerroin kaiken oleellisen ja kun myyjä tuli takaisin, nainen kertoi saaneensa jo kaiken tarpeellisen tiedon Myyjä oli todella nolona.
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Pahoittelut, oli silmät ristissä ja katsoinkin Giulialle näköjään 0-120 ajan
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Minulla on muistikuvia, että 156 mahtiaikoina sama Tampereen Delta oikeasti jopa yritti kaupata autoja asiakkaille ja jopa kiinteistönvälittäjälläni oli sellainen.insinörtti kirjoitti: ↑08 Elo 2022, 18:09Ei alennustila, vaan normaali tila. Maahantuoja vaihtuu muutaman vuoden välein (mutta henkilöstö ei). Kattava mallivalikoima ja hyvä tuki tehtaalta mm. takuuasioiden hoidossa varmistavat, että myyntiliikkeet aika pian alkuinnostuksen jälkeen siirtävät Alfat takariviin.
170 pollea on aika paljon Miton kokoiseen ja painoiseen autoon. Pikaisesti googleteltuna 0-100 lukemat aika samat näissä. Voisin veikata, ettei nyt myynnissä oleva Tonale ole sinua varten, vaan pitää odottaa lataushybridiä.
En tosiasiassa olisi ei plugin tonalesta olisi ollut kiinnostunut vaan olisin vaan ollut kiinnostunut näkemään itse auton. MiTon kaverina on nyt laadukas ranskalainen plug in. Olisi kiva katsoa millainen tämä Alfan vaihtoehto olisi. Mahdollisesti edelleen liian kallis, mutta kukapa sitä tietää.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Tuohon 280 giulian menopuoleen. Myyjä väitti, että ko autosta on luovutushuolto tekemättä ja se jollakin mystisellä tavalla vaikuttaa kulkupuoleen. Tiedä häntä. Odotin vaan liikkuvani paljon vaarallisemman oloisesti kaasua polkiessa.
Tämä oli toisaalta itselle hyvä asia, koska pidän itseasiassa kovasti tuosta ”kesäautostani”.
Ainut ajatus mikä Giuliaa ajaessa heräsi oli, että ehkä (todella) pitkän tähtäimen suunnitelma olisi etsiä tuon neliapila MiTon tilalle/kaveriksi neliapila Giulia.
Tämä oli toisaalta itselle hyvä asia, koska pidän itseasiassa kovasti tuosta ”kesäautostani”.
Ainut ajatus mikä Giuliaa ajaessa heräsi oli, että ehkä (todella) pitkän tähtäimen suunnitelma olisi etsiä tuon neliapila MiTon tilalle/kaveriksi neliapila Giulia.
- lerppu
- Viestit: 5911
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Outo Giulia Veloce vs MiTo QV kulkupuolen kuvio.
Itse tykkään MiTosta kovasti. Ja olen ilokseni saanut ajaa QV:takin ko autosta hyvin kattavasti. Kieltämättä kaupunkivauhdista kakkosvaihteella on ihan elähdyttävää vetoa. Mutta.
Jopa oma perusbensa Stelvio on perstuntumalta nopeampi. Ja ”parempi” ajaa. Tätä vikkelämpi taas on Giulietta QV (ainakin tuplakytkin automaagilla), jollaista myös ihan miellyttävän usein ohjastanut. Siitä taas nopeampi vielä on Stelvio Veloce, jollaista muutaman kerran ajellut. Giuliaa olen koeponnistellut vain perusbensaa ja paholaisenmehulla käyvää versiota. Laimea bensa tuntui samalta kuin oma Stelvio - ehkä vähän nopeampi ja tarkempi ajaa, mutta ei yhtä mukava.
Joten onnittelut ehjästä MiTosta - se on tosi kiva auto ja suurta vastinetta rahalle. Mutta Giuliassa on ollut jotain feelua…
Itse tykkään MiTosta kovasti. Ja olen ilokseni saanut ajaa QV:takin ko autosta hyvin kattavasti. Kieltämättä kaupunkivauhdista kakkosvaihteella on ihan elähdyttävää vetoa. Mutta.
Jopa oma perusbensa Stelvio on perstuntumalta nopeampi. Ja ”parempi” ajaa. Tätä vikkelämpi taas on Giulietta QV (ainakin tuplakytkin automaagilla), jollaista myös ihan miellyttävän usein ohjastanut. Siitä taas nopeampi vielä on Stelvio Veloce, jollaista muutaman kerran ajellut. Giuliaa olen koeponnistellut vain perusbensaa ja paholaisenmehulla käyvää versiota. Laimea bensa tuntui samalta kuin oma Stelvio - ehkä vähän nopeampi ja tarkempi ajaa, mutta ei yhtä mukava.
Joten onnittelut ehjästä MiTosta - se on tosi kiva auto ja suurta vastinetta rahalle. Mutta Giuliassa on ollut jotain feelua…
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Yksi asia mikä tässä voi olla on, että en tosiaan verrannut 0-100 km/h kiihtyvyyttä vaan käytin sitä kuten käyttäisin MiToa. Omassani 0-100 menee hukkaan ensimmäisissä vaihteissa. Kun saat sen kolmoselle se on melko pitelemättömän tuntuinen. Ja en Giuliaakaan paikaltaan lähettänyt menemään. Luulisi automaatin hanskaavan sen paremmin.
Sama se on plugarissa, mutta toisinpäin. Käyttäen kahden sähkömoottorin naurettavaa 68 hevosvoiman tehoa ja vääntöä se kulkee nollasta 60 km/h ihan hämmentävän hyvin kun varot ettet paina liikaa kaasupoljinta ja herätä polttomoottoria. Sen jälkeen se sitten vähän hiipuu.Siinä MiTo vasta alkaa innostua.
Pitäisi varmaan joskus mennä ratapäivälle kokeilemaan tuolla Alfallani.
Sama se on plugarissa, mutta toisinpäin. Käyttäen kahden sähkömoottorin naurettavaa 68 hevosvoiman tehoa ja vääntöä se kulkee nollasta 60 km/h ihan hämmentävän hyvin kun varot ettet paina liikaa kaasupoljinta ja herätä polttomoottoria. Sen jälkeen se sitten vähän hiipuu.Siinä MiTo vasta alkaa innostua.
Pitäisi varmaan joskus mennä ratapäivälle kokeilemaan tuolla Alfallani.
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Tuo mainittu alennustila on ihan normaalia Alfan markkinointia Suomessa, jossa
autoilijan verotus on kaikkineen erittäin korkeaa, ja lisäksi pohjoinen sijaintimme
vaatii käyttöautoilta ensin luotettavuutta ja kustannustehokkuutta. Siis
yhden auton tapauksessa hankalahkoa.
Alfa on enemmän käyttöharraste eli ehkä perheen 2. -4. auto.
Toinen juttu on mallien profilointi markkinaan.
147/156/GT/ 166- huippuvuosina oli kovemmat myyntitavoitteet, mutta
myytävä arsenaalikin oli hyvässä kunnossa ja ajanmukaista. Nyt 1- 2 uutta ja markkinatilanteeseen noin
3-5 vuotta myöhässä tulevaa mallia ei kannusta kovin paljon panostamaan markkinointiin.
Vielä suurempi huoli on jälkimarkkinointiosaamisen ohuus.
Persdyno on aika hankala kun eri mallien teho- ja vääntömomenttikäyrät
ovat erilaiset, vaikeaa objektiivisesti mitata.
autoilijan verotus on kaikkineen erittäin korkeaa, ja lisäksi pohjoinen sijaintimme
vaatii käyttöautoilta ensin luotettavuutta ja kustannustehokkuutta. Siis
yhden auton tapauksessa hankalahkoa.
Alfa on enemmän käyttöharraste eli ehkä perheen 2. -4. auto.
Toinen juttu on mallien profilointi markkinaan.
147/156/GT/ 166- huippuvuosina oli kovemmat myyntitavoitteet, mutta
myytävä arsenaalikin oli hyvässä kunnossa ja ajanmukaista. Nyt 1- 2 uutta ja markkinatilanteeseen noin
3-5 vuotta myöhässä tulevaa mallia ei kannusta kovin paljon panostamaan markkinointiin.
Vielä suurempi huoli on jälkimarkkinointiosaamisen ohuus.
Persdyno on aika hankala kun eri mallien teho- ja vääntömomenttikäyrät
ovat erilaiset, vaikeaa objektiivisesti mitata.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 5911
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Mulla onkin hyvä perse!
...furrealsiez tho: persdyno on se kaikkein luotettavin suorituskyvyn mittari. Saa itselleen juuri sitä mitä mieli halajaa!
Ja mun persdynon mukaan kalibroidaan 0-100 km/h ajat kaikkiin ajamiini automalleihin.
(Patteriautojen aikakaudella auton suoraan kulkemisen vauhdikkuudella ei ole mitään oleellista vaikutusta ostopäätökseen tai siihen miltä autoa tuntuu ajaa.)
Niijoo - aiheeseen. Tilanne merkin myymisen tai huollon suhteen ei muutu. Tämä on se tulikoe jonka Alfa Romeon ostajalla on edessään. Tätä pitää oikeasti haluta.
- h_lauri
- Viestit: 6675
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
No no, mulla oli viisysi käyttiksenä 2011-2019, jolloin se vaihtui kiuluun.Jiitee kirjoitti: ↑15 Elo 2022, 14:07Tuo mainittu alennustila on ihan normaalia Alfan markkinointia Suomessa, jossa
autoilijan verotus on kaikkineen erittäin korkeaa, ja lisäksi pohjoinen sijaintimme
vaatii käyttöautoilta ensin luotettavuutta ja kustannustehokkuutta. Siis
yhden auton tapauksessa hankalahkoa.
Alfa on enemmän käyttöharraste eli ehkä perheen 2. -4. auto.
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Alfat käyttiksenä:
156 Selespeed 1999 - 2001 90tkm
Stelvio 2018 - 2021 140 tkm
Ketjun otsikkoon liittyen, toistan näkemykseni että Alfan kannattaisi tällä mallistolla myydä uutena Suomessa vain QV malleja ja keskittää huolto yhteen Fefe/Maserati -liikkeeseen. Tai ehkä keskittää pohjoismaat ja Baltia pelkkään Tukholman autokauppaan.
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
MES:llä on näkynyt jokaisessa konsernin samassa tuotteessa ECU:ssa "Performance limitation" tms. niminen ominaisuus mikä tulee tehtaalta aktivoituna ja luovutushuollossa deaktivoidaan. Sitä ei saa sen jälkeen laitettua päälle. En muista oliko 40, 50 vai 60% mihin rajoittaa moottorin tehoa ja on siis tehty kuljetuksen ajaksi juurikin ettei ainakaan ennen liikkeeseentuloa kukaan pääse rääkkämääm bränikkää konetta.Ammiratore kirjoitti: ↑14 Elo 2022, 19:57Tuohon 280 giulian menopuoleen. Myyjä väitti, että ko autosta on luovutushuolto tekemättä ja se jollakin mystisellä tavalla vaikuttaa kulkupuoleen. Tiedä häntä.
Mutta saa kyllä olla aika tyrä liike jos mukamas on annettu tuo aktiivisena sulle ajettavaksi...
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
OT: En tiiä minkälainen perse mul on mut kyl oli melkoinen "buusti" ajofiiliksessä koeajolla 280hv Giulia Q4 vs meidän 150hv Diesel
Vääntöä toki on "saman" verran " "
Mut joo kyl sen eron 170hv vs 280hv MiTon ja Giulian välillä pitäisi olla melko selkeä vaikka MiTo kuinka kevyempi olisikin.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
OT: En tiiä minkälainen perse mul on mut kyl oli melkoinen "buusti" ajofiiliksessä koeajolla 280hv Giulia Q4 vs meidän 150hv Diesel
Vääntöä toki on "saman" verran " "
Mut joo kyl sen eron 170hv vs 280hv MiTon ja Giulian välillä pitäisi olla melko selkeä vaikka MiTo kuinka kevyempi olisikin. Neliveto hämää sitä ajofiilistä kun todellisuudessa se kori liikahtaakin aika nopeesti.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Plus koko, plus äänimaailma jne. Pikkukipoissa on enemmän sitä menemisen meininkiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Tämä on kyllä totta. Muistelen lämmöllä omistamaani 398hv Pulsar GTi-R:ää Siinä oli tekemisen ja menemisen meininkiä ku tähtäili sitä aurauskeppien väliin.Vittorio Jano kirjoitti: ↑17 Elo 2022, 14:45Plus koko, plus äänimaailma jne. Pikkukipoissa on enemmän sitä menemisen meininkiä.
Täytyisi joskus mielenkiinnosta testata tuollaista QV MiToa.
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Tämä lienee hiukka off topic, mutta kun muutkin tätä harrastaa, niin sitten minäkin.
Aikoinaan neljä Mito Qv:tä peräjälkeen omistaneena, uskoisin voivani kokemuksen ”röhevällä rintaäänellä” Miton ja kuskin kiihtyvyyttä arvioida.
Mitolla ei tosiaankaan tarvinnut koskaan ohituksiin (pitempiinkiin) henki kurkussa lähteä - tietenkin terveen järjen puitteissa.
Sama pätee myös omistamani Giuliettaan (samalla 170 hp koneella)
Nykyinen Giuliani on sekunnin nopeampi 0-100 spurtin suhteen ja tekee perstuntumalta selkeästi sähäkämmin ja eleettömämmin.
Lisäksi Giulia ensimmäinen Alfani, josta ei kuulu jumalaton marina perästä hidastetöyssyjä ylitettäessä. Voi ajaa jopa hiukka vauhdilla, eikä kuulu mitään. Siis laatu puhuu…
Aikoinaan neljä Mito Qv:tä peräjälkeen omistaneena, uskoisin voivani kokemuksen ”röhevällä rintaäänellä” Miton ja kuskin kiihtyvyyttä arvioida.
Mitolla ei tosiaankaan tarvinnut koskaan ohituksiin (pitempiinkiin) henki kurkussa lähteä - tietenkin terveen järjen puitteissa.
Sama pätee myös omistamani Giuliettaan (samalla 170 hp koneella)
Nykyinen Giuliani on sekunnin nopeampi 0-100 spurtin suhteen ja tekee perstuntumalta selkeästi sähäkämmin ja eleettömämmin.
Lisäksi Giulia ensimmäinen Alfani, josta ei kuulu jumalaton marina perästä hidastetöyssyjä ylitettäessä. Voi ajaa jopa hiukka vauhdilla, eikä kuulu mitään. Siis laatu puhuu…
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Katselin tuollaista 2017-mallin Giuliaa K autosta. Hinta oli 27k€, väri viininpunainen aj.95tkm.
Väirahaa pyydettiin omaan Giuliettaan 15,7k€. Vähän kun vaihdettiin s-posteja myyjän kanssa niin selvisi että keulan alaosassa oli aika ikäviä kivenhakkaamia, samoin konepellissä(myös ruostetta) ja katon etuosassa tuulilasin reunassa. Ralliauto?
Maalauskorjaukset maksaisivat 1500€, kun kysyin tutusta maalaamosta, tuulilasi ja etuhelma pitäisi irrottaa maalausta varten, tuulilasi (542€)menisi varmaankin uusiksi kivenhakkaamien vuoksi. Tarjosin vaihdossa 11k€. Ei tule kuulemma kauppoja!
Miten joku kuvittelee tuollaisen hiekkapuhallusta kärsineen leasing-auton kelpaavan tuollaiseen hintaan asiakkaalle?
Halvalla saa tietysti korjattua, jos on talli jossa tekee esityöt ja saa maalauksen tehtyä maalaamossa pienellä korvauksella, muuten ei.
Älytöntä hinnoittelua, sanon minä!
e: mieluummin pidän oman Giuliettani. Kiinnostaisi kyllä joku 2017 mallinen Giulia, jos löytyisi kohtuullisella välirahalla.
Väirahaa pyydettiin omaan Giuliettaan 15,7k€. Vähän kun vaihdettiin s-posteja myyjän kanssa niin selvisi että keulan alaosassa oli aika ikäviä kivenhakkaamia, samoin konepellissä(myös ruostetta) ja katon etuosassa tuulilasin reunassa. Ralliauto?
Maalauskorjaukset maksaisivat 1500€, kun kysyin tutusta maalaamosta, tuulilasi ja etuhelma pitäisi irrottaa maalausta varten, tuulilasi (542€)menisi varmaankin uusiksi kivenhakkaamien vuoksi. Tarjosin vaihdossa 11k€. Ei tule kuulemma kauppoja!
Miten joku kuvittelee tuollaisen hiekkapuhallusta kärsineen leasing-auton kelpaavan tuollaiseen hintaan asiakkaalle?
Halvalla saa tietysti korjattua, jos on talli jossa tekee esityöt ja saa maalauksen tehtyä maalaamossa pienellä korvauksella, muuten ei.
Älytöntä hinnoittelua, sanon minä!
e: mieluummin pidän oman Giuliettani. Kiinnostaisi kyllä joku 2017 mallinen Giulia, jos löytyisi kohtuullisella välirahalla.
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Riisseleitä lähtee jo lähelle tuota välirahaa ... bensat on kyllä tiukassaaaiitee kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 16:38Katselin tuollaista 2017-mallin Giuliaa K autosta. Hinta oli 27k€, väri viininpunainen aj.95tkm.
Väirahaa pyydettiin omaan Giuliettaan 15,7k€. Vähän kun vaihdettiin s-posteja myyjän kanssa niin selvisi että keulan alaosassa oli aika ikäviä kivenhakkaamia, samoin konepellissä(myös ruostetta) ja katon etuosassa tuulilasin reunassa. Ralliauto?
Maalauskorjaukset maksaisivat 1500€, kun kysyin tutusta maalaamosta, tuulilasi ja etuhelma pitäisi irrottaa maalausta varten, tuulilasi (542€)menisi varmaankin uusiksi kivenhakkaamien vuoksi. Tarjosin vaihdossa 11k€. Ei tule kuulemma kauppoja!
Miten joku kuvittelee tuollaisen hiekkapuhallusta kärsineen leasing-auton kelpaavan tuollaiseen hintaan asiakkaalle?
Halvalla saa tietysti korjattua, jos on talli jossa tekee esityöt ja saa maalauksen tehtyä maalaamossa pienellä korvauksella, muuten ei.
Älytöntä hinnoittelua, sanon minä!
e: mieluummin pidän oman Giuliettani. Kiinnostaisi kyllä joku 2017 mallinen Giulia, jos löytyisi kohtuullisella välirahalla.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Macela
- Viestit: 2635
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Giulian maalipinta ei tunnu olevan erityisen kestävä kiveniskuille. Ainakin yksilöt mitä itse vierestä pällistelly on omannu noita samanlaisia jälkiä sekä etenkin sivuhelmat on arkoja kivisuihkulle. Toisinsanoen ei välttämättä silti ole huonosti pidetty yksilö.
- Jiitee
- Viestit: 4332
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Roger tämä.Macela kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 17:14Giulian maalipinta ei tunnu olevan erityisen kestävä kiveniskuille. Ainakin yksilöt mitä itse vierestä pällistelly on omannu noita samanlaisia jälkiä sekä etenkin sivuhelmat on arkoja kivisuihkulle. Toisinsanoen ei välttämättä silti ole huonosti pidetty yksilö.
Nykymaalien ongelma, vaimon 25 tkm ajetussa Kian Niron plugarissakin oli jo kaksi kiveniskemää, ja omassa Juuliassa 1,5 vuoden ammattikäytössä oli jo etu- ja takapuskuri maalautettu ESS:ssa takuuseen. Ostaessani G:n 150 tkm odometrissä v. -19 maalautin helmat sekä teetin kermaamisen pinnoitteen uusinnan samalla... reilu touhutonnihan siinä helposti hukkui, mutta nyt ei kesäkäytössä montaa uutta piskoa löydy suurennuslasillakaan.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Kun ostin tämän kävin kattoo yhtä 19tkm ajettua. Se oli musta ja just takakyljet oli jo ihan kauheessa kunnossa. Siinä oli qv "style" vanteet ja nekin näytti kun ne ois pesty hiekkapaperilla. Ja se maksoi kuitenkin 53t€ eikä 27.
Täten päädyin uuteen, mutta noi helmat/takakulmat ovat herkkiä kun niitä vanhan liiton roiskeläpysköjä ei autossa ole. Valkoinen väri antaa onneksi vähän anteeksi.
Keulan saa autossa ku autossa pahaan kuntoon kun ajelee paljon maanteillä liian lähellä edessä ajavaa. Puskuri, konepelti ja tuulilasi paljastaa tämän ajotyylin aika nopeasti.
Täten päädyin uuteen, mutta noi helmat/takakulmat ovat herkkiä kun niitä vanhan liiton roiskeläpysköjä ei autossa ole. Valkoinen väri antaa onneksi vähän anteeksi.
Keulan saa autossa ku autossa pahaan kuntoon kun ajelee paljon maanteillä liian lähellä edessä ajavaa. Puskuri, konepelti ja tuulilasi paljastaa tämän ajotyylin aika nopeasti.
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Ja jos ajelee moottoritiellä paljon niin kunnon turvavälitkään eivät auta siihen että keula tulee hiekkapuhalletuksi ja tuulilasi ottaa osumaa.
Jos vertaamme Stelvio vs Giulia mitä tulee hiekkapuhallukseen niin anekdoottisesti vaikuttaisi siltä että Stelvio ei puhalla kylkiä ja takakulmia yhtä paljon mutta keula menee rumaksi nopeasti. Kun vertaa Stelvion ja Teslan keulamaalin kestävyyttä tässä suhteessa niin näppituntumalla väittäisin että Teslan maali ja puskurimuovit ovat kovempia. Stelvio ei kovi kummoista kiveä tarvinnut kun jo puskurissa oli ihan rehellinen kuoppa.
Ja tuulilasit kulutustavaraa, luonnollisesti.
- lerppu
- Viestit: 5911
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Tuulilasin saa nopeasti rikki jos väli edelläajavaan on liian suuri!FinPat kirjoitti: ↑08 Loka 2022, 09:22Ja jos ajelee moottoritiellä paljon niin kunnon turvavälitkään eivät auta siihen että keula tulee hiekkapuhalletuksi ja tuulilasi ottaa osumaa.
Jos vertaamme Stelvio vs Giulia mitä tulee hiekkapuhallukseen niin anekdoottisesti vaikuttaisi siltä että Stelvio ei puhalla kylkiä ja takakulmia yhtä paljon mutta keula menee rumaksi nopeasti. Kun vertaa Stelvion ja Teslan keulamaalin kestävyyttä tässä suhteessa niin näppituntumalla väittäisin että Teslan maali ja puskurimuovit ovat kovempia. Stelvio ei kovi kummoista kiveä tarvinnut kun jo puskurissa oli ihan rehellinen kuoppa.
Ja tuulilasit kulutustavaraa, luonnollisesti.
Sitä tässä otsikon alla hieman ajattelin että Alfa Romeota ei tosiaan haluta myydä. Kaveriporukassa on minulla Stelvio, parilla kaverilla Giuliat ja yhdellä QV Giulietta. Kukaan ei ole saanut henkilökohtaista yhteydenottoa tai edes jonkinlaista maksettua profilointia jotta tulisi mainoksia streemiin Tonalen tiimoilta. Kaksi näistä ystävistä on kysellyt mua että mentäiskös koeajolle, mutta ei oikein realisoidu… Jos ois ees jotain kamppiksen tynkää tms. Mutta ei.
Tonale ei taida Alfa Romeota pelastaa - mutta kotimaassa sitä ei kyllä myyjäkään edes yritä.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Joo, olen huomannut tämän!Jiitee kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 17:12Riisseleitä lähtee jo lähelle tuota välirahaa ... bensat on kyllä tiukassaaaiitee kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 16:38Katselin tuollaista 2017-mallin Giuliaa K autosta. Hinta oli 27k€, väri viininpunainen aj.95tkm.
Väirahaa pyydettiin omaan Giuliettaan 15,7k€. Vähän kun vaihdettiin s-posteja myyjän kanssa niin selvisi että keulan alaosassa oli aika ikäviä kivenhakkaamia, samoin konepellissä(myös ruostetta) ja katon etuosassa tuulilasin reunassa. Ralliauto?
Maalauskorjaukset maksaisivat 1500€, kun kysyin tutusta maalaamosta, tuulilasi ja etuhelma pitäisi irrottaa maalausta varten, tuulilasi (542€)menisi varmaankin uusiksi kivenhakkaamien vuoksi. Tarjosin vaihdossa 11k€. Ei tule kuulemma kauppoja!
Miten joku kuvittelee tuollaisen hiekkapuhallusta kärsineen leasing-auton kelpaavan tuollaiseen hintaan asiakkaalle?
Halvalla saa tietysti korjattua, jos on talli jossa tekee esityöt ja saa maalauksen tehtyä maalaamossa pienellä korvauksella, muuten ei.
Älytöntä hinnoittelua, sanon minä!
e: mieluummin pidän oman Giuliettani. Kiinnostaisi kyllä joku 2017 mallinen Giulia, jos löytyisi kohtuullisella välirahalla.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Tämä yksilö oli ollut yhden henkilön leasing-autona. Ilmeisesti tässä oli juuri noita kuvailemiasi asioita kyseessä. Kun auto ei ole oma, niin sitä ei kovin rakasteta. Meinasin kirjoittaa automyyjälle adjektiivin "peltoauto", mutta en viitsinyt. Hänkin oli ilmeisesti huomannut leasing-autoissa tuon huolettoman käytännön auton käytössä.JanV kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 20:08Kun ostin tämän kävin kattoo yhtä 19tkm ajettua. Se oli musta ja just takakyljet oli jo ihan kauheessa kunnossa. Siinä oli qv "style" vanteet ja nekin näytti kun ne ois pesty hiekkapaperilla. Ja se maksoi kuitenkin 53t€ eikä 27.
Täten päädyin uuteen, mutta noi helmat/takakulmat ovat herkkiä kun niitä vanhan liiton roiskeläpysköjä ei autossa ole. Valkoinen väri antaa onneksi vähän anteeksi.
Keulan saa autossa ku autossa pahaan kuntoon kun ajelee paljon maanteillä liian lähellä edessä ajavaa. Puskuri, konepelti ja tuulilasi paljastaa tämän ajotyylin aika nopeasti.
Minun yksi vuosi sitten ostamassani Giuliettassa oli hiekkasuihkut hioneet kynnyskoteloiden etuosasta maalipintaa. AutoMilanon kaveri ehdotti maalaus-ja massakorjausta. Se tehtiin ja kunnolla; 1. hionta 2. pohjamaalaus. 3.massaus. 4.pintamaali.
Maalipinta muualla OK.
Onkohan Giuliassa sitten huono maalaus ja lisänä erilainen aerodynamiikka, kun joka puolelta maali kukkii? Lisänä sitten vielä ajelu liian lähellä edellä ajavaa.
Minä en ole päässyt katsomaan noita Giulioita läheltä ollenkaan. Täytyykin pistää mieleen, jos aikoo ostaa tuollaisen.
Kahdessa Giuliettassani ei ole ollut mitään erikoista maalipinnan suhteen. Ensimmäinen oli sentään 10v. ajettu ja aivan hyvä maalipinta.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Totta tosiaan ennen kuin luovuin saksalaisesta ”laadusta” sain joka vuosi kotiin ensin opelin lehden ja sitten volkkarin lehden. Jälkimmäiseen taisi tulla iästään huolimatta jopa kutsuja tilaisuuksiin. Nyt kun olen ajanut timanttikeulalla arkiajot jo pitemmän aikaa paikallinen relludiileri kyllä muistaa ilmoittaa joka jutusta ja tilaisuudesta säännönmukaisesti.lerppu kirjoitti: ↑08 Loka 2022, 12:36Sitä tässä otsikon alla hieman ajattelin että Alfa Romeota ei tosiaan haluta myydä. Kaveriporukassa on minulla Stelvio, parilla kaverilla Giuliat ja yhdellä QV Giulietta. Kukaan ei ole saanut henkilökohtaista yhteydenottoa tai edes jonkinlaista maksettua profilointia jotta tulisi mainoksia streemiin Tonalen tiimoilta. Kaksi näistä ystävistä on kysellyt mua että mentäiskös koeajolle, mutta ei oikein realisoidu… Jos ois ees jotain kamppiksen tynkää tms. Mutta ei.
Tonale ei taida Alfa Romeota pelastaa - mutta kotimaassa sitä ei kyllä myyjäkään edes yritä.
Reilun vuoden nyt Alfa Romeon omistajana olleena odotan edelleen (en henkeä pidätellen) deltan yhteydenottoa.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
- Car(s): MiTo QV -11
Re: Alfa Romeon alennustila liikkeissä
Mitä maalipintoihin tulee MiToni kieltämättä komea nero etna maali oli kyllä melkein ylimaalattavassa kunnossa ostaessa. Olen erittäin pitkämielisellä ja sinnikkäällä paneli kerrallaan vahauksella saanut autosta sellaisen että kelpaa metrin parin päästä ihailla jos ei taskulampulla peilaile.
Käytin itselleni uutta tuttavuutta Meguiarsin mirror bright sarjan polishing vaxia.
Käytin itselleni uutta tuttavuutta Meguiarsin mirror bright sarjan polishing vaxia.