1987 33 1.5 sytytyksen ajoitus?...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Karkuusi
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Kesä 2022, 19:26
Car(s): Alfa Romeo 33 1.5ti - 1987

1987 33 1.5 sytytyksen ajoitus?...

Viesti Kirjoittaja Karkuusi »

moro
Tosta mun ladosta pelastetusta 33 1.5 tupla kaasareilla... on nyt otettu ekat savut...
kysymys kuuluukin, Mihin kuuluisi mennä alipaineletku virranjakajan kellolta?
kai tuon saa toimimaan jotenkin ilmankin, mutta kun en löydä paikkaa missä letku on ollut, niin aika hyvä alipainevuoto jää, mikäli jossain piilossa nippa tyhjänä...

nyt ekalla käytöllä tuntui, että sytytys myös turhan myöhäsellään... vähän hutera käynti ja tuntuu hetkittäin polttavan putkessa.
millasta ennakkoa ootte käyttäny alipainesäädöllä tai ilman?


kiitos vinkeistä etukäteen!

petteri nyholm
Viestit: 205
Liittynyt: 25 Loka 2017, 18:23
Car(s): Alfa Romeo GT 1750 1968
Alfa Romeo Sprint 1.5 1988
Ex. Alfa 75 2.5 V6
(+muut ex. Mazda RX8, Peugeot 205 GTI 1.9)

Re: 1987 33 1.5 sytytyksen ajoitus?...

Viesti Kirjoittaja petteri nyholm »

Karkuusi kirjoitti:
09 Syys 2022, 13:05

kysymys kuuluukin, Mihin kuuluisi mennä alipaineletku virranjakajan kellolta?
En ole alipaine-ennakolla varustetun virranjakajan kanssa pelannut, mutta ymmärtääkseni letku menee tuohon toiseen kaasariin.
Sytytys säädetään vauhtipyörässä olevan "I" merkin kohdalle, tyhjäkäyntikierrokset 900-1000 r/min.
Luultavasti vuosien seisomisen jälkeen kaasarit ovat likaiset, joten kannattaa ottaa irti, purkaa ja puhdistaa huolella. Kiihdytyspumpun kalvo ja kaikki O-renkaat tuppaavat hapertumaan.
Liitteet
Alipaine2.jpg
Alipaine2.jpg (57.17 KiB) Katsottu 423 kertaa

Vastaa Viestiin