moro
Tosta mun ladosta pelastetusta 33 1.5 tupla kaasareilla... on nyt otettu ekat savut...
kysymys kuuluukin, Mihin kuuluisi mennä alipaineletku virranjakajan kellolta?
kai tuon saa toimimaan jotenkin ilmankin, mutta kun en löydä paikkaa missä letku on ollut, niin aika hyvä alipainevuoto jää, mikäli jossain piilossa nippa tyhjänä...
nyt ekalla käytöllä tuntui, että sytytys myös turhan myöhäsellään... vähän hutera käynti ja tuntuu hetkittäin polttavan putkessa.
millasta ennakkoa ootte käyttäny alipainesäädöllä tai ilman?
kiitos vinkeistä etukäteen!
1987 33 1.5 sytytyksen ajoitus?...
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: 25 Loka 2017, 18:23
- Car(s): Alfa Romeo GT 1750 1968
Alfa Romeo Sprint 1.5 1988
Ex. Alfa 75 2.5 V6
(+muut ex. Mazda RX8, Peugeot 205 GTI 1.9)
Re: 1987 33 1.5 sytytyksen ajoitus?...
En ole alipaine-ennakolla varustetun virranjakajan kanssa pelannut, mutta ymmärtääkseni letku menee tuohon toiseen kaasariin.
Sytytys säädetään vauhtipyörässä olevan "I" merkin kohdalle, tyhjäkäyntikierrokset 900-1000 r/min.
Luultavasti vuosien seisomisen jälkeen kaasarit ovat likaiset, joten kannattaa ottaa irti, purkaa ja puhdistaa huolella. Kiihdytyspumpun kalvo ja kaikki O-renkaat tuppaavat hapertumaan.
- Liitteet
-
- Alipaine2.jpg (57.17 KiB) Katsottu 423 kertaa