159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Tulee aina nollauksen jälkeen n. 100km ajon jälkeen uudestaan.
Lambda oon katsonut testerillä ja niiden toiminta vaikuttaa loogiselta.
Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja seppo »

Seoksen korjauskerroin joutokäynnillä, ylittää suurimman sallitun korjauskertoinen tai laskee alle alimman sallitun laihenemisrajan.
Mahdollisia syitä, kannattaa keskittyä niihin ongelmiin jotka vaikuttaa molempiin puoliin (Bank1 ja Bank2).
- Ilmamäärämittari!
- Kaikkea ilmamäärää ei ole mitattu ilmamäärämittarilla, ilmaa pääsee imusarjan liitoksista tai letkuista ym. Jarrutehostin ja sen letkut mm.
- Pakoputkiston tiivistevuoto.
- Liian alhainen tai korkea polttoaineen paine.
Noista voi alkaa tutkimisen :(

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Kiitos Seppo.
Muistatko onko imusarjan alapuolella jotain alipaineletkuja?
Joltain tsekkifoorumilta luin kääntäjän avulla että jollain oli sieltä joku letku menny.
Vastaavat koodit oli ollut vaivana..
Pakopuolella ei pitäis olla vuotoja ja ilmamäärämittarin ympäristössä on ehjät letkut samoin huohottimen venttiili on kunnossa.
Täytyy ne jarrutehostimenletkut ainakin vielä tarkistaa.
Paljonko polttoaineenpaine pitää olla?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja seppo »

Imusarjan alta kulkee huohotusventtiilin ja hiilikanisterin alipaineletkut ja jarrutehostimen letku lähtee imusarjan päästä.
Siirtopumpun paine on luokkaa 6 bar jolla moottori käynnistyy, mutta ei muistaakseni ota kierroksia! varsinainen säätöpaine on 50-120 bar, 100 bar on normaali.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Tässä ei kyllä ajossa huomaa mitään erityistä.
Mennään näillä neuvoilla eteenpäin. :-D
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Bensanpaine oli tyhjäkäynnillä 30bar, mutta myös pyydetty paine oli 30bar.
Kaasuttaessa paikallaan pyynti nousi 100baariin ja myös toteutunut paine samaan lukemaan.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Paikalla
Lasso
Viestit: 35
Liittynyt: 01 Kesä 2022, 21:03

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja Lasso »

Itse olen samojen koodien kanssa painiskellut GT:n 2.0
JTS koneen kanssa. Yleensä tulee p1176 ja satunnaisesti P1173. Autoon vaihdettu ilmamäärämittari ja imuputki. Vikakoodi palaa takaisin muutaman päivän ajon jälkeen, mutta kulkupuoli tuntuu olevan kunnossa. Auto on nyt talvisäilytyksessä, mutta mielenkiinnolla seuraan jos saat ongelman ratkaistua! 8)

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja seppo »

Juuri noin pitää paineet ollakin 30bar...100bar, muistin alapaineen 156/GT mallista joka on 50bar.
Mitä tulee nm. Lasson mainitsemiin GT JTS vikakoodeihin, niin samat syyt aiheuttavat siinäkin moottorissa ko vikakoodien esiintymiset, tosin jos koodit tulevat eriaikaan bank1 ja bank2 puolelle, voisi syy olla sylintereissä ja siitä eteenpäin. Lisäksi kannattaa keskittyä yhteen sen moottorin ongelmakohtaan, palotilan ja imukanavien voimakkaaseen karstoittumiseen, varsinkin jos kyseessä on alkupään 156 JTS, mutta myös GT JTS. Joskus 2004-05 muutettiin männänrenkaita ja mäntiä öljynkulutuksen pienentämiseksi, joka auttoi huomattavasti alkuperäistä vikaa.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: 159 1.9jts vikaakodit p1176 ja p1173 painaa mieltä.

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Nyt vähän kerkesin asiaa tutkia, niin ainakin imusarjan alla olevat letkut oli ehjät, mutta entäs tuo hiilikanisterin evap-venttiilin toiminta?
Ainakin auto sammuksissa siitä menee ilma läpi, mutta tietääkö kukaan onko sen toiminnalle joku logiikka?

Edit:
Näköjään sen pitäisi sulkeutua ainakin silloin, kun auto on sammutettuna.
Tämä vuotaa kokoajan läpi.
Pienellä googlailulla selvisi, että opel corsassa lienee sama osa numerolla: 55566514
Tilaan sen ja katotaan...

Edit:
Tuli kuntoon tuolla corsan evap venttiilillä.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Vastaa Viestiin