Alkanut nyt viime päivinä näkymään uutisia uudesta "MiTosta" joka tulisi tarjolle sähköisenä. Ensi vuonna 2024 julkaisu. Lisäksi myös virallista teaseria jossa kysellään seuraavan mallin nimeä.
Alfa Romeo is planning on adding a new model to its line up, sitting underneath the Tonale as an entry-level SUV. A new teaser is the first official public confirmation of the car - the name of which is yet to be revealed.
Nyt sentään tulossa suht vauhdikkaasti myyntiin kun virallinen julkistus huhtikuussa ja myyntiin syyskuussa.
Alfa Romeo has confirmed that its new small SUV will be called the Milano – and that it will be revealed in April 2024, before arriving at dealerships in September.
The sister car to the Jeep Avenger, the Alfa Romeo Milano will be a 4.2-metre-long baby crossover based on parent group Stellantis’s e-CMP architecture. We’ve already had a sneak peek at the car’s styling, courtesy of some leaked pictures. The new model will be built at the same factory in Poland as the Jeep, and will share that car’s batteries and motors. But it will have a sharper focus on handling agility, according to Alfa boss Jean-Philippe Imparato.
Confirming the name, last used by Alfa Romeo on US-market versions of the 75 saloon back in the late eighties, Imparato said he was glad to end speculation suggesting the car would be called Brennero or even Junior. He believes the Milano will give Alfa renewed appeal with buyers of its recent lower-end models, such as the Mito and Giulietta.
Alkanut nyt viime päivinä näkymään uutisia uudesta "MiTosta" joka tulisi tarjolle sähköisenä. Ensi vuonna 2024 julkaisu. Lisäksi myös virallista teaseria jossa kysellään seuraavan mallin nimeä.
Alfa Romeo is planning on adding a new model to its line up, sitting underneath the Tonale as an entry-level SUV. A new teaser is the first official public confirmation of the car - the name of which is yet to be revealed.
Ei kyllä näytä Alfalta. Tietty välillä varmaan ennenkin eri malleista sanottu samaa tässä vaiheessa mutta en tie uskonko silmän totuttuakaan että alkais näyttämään Alfalta.
The electric Milano uses a 54kWh battery pack (50.8 useable), not entirely coincidentally the same one you’ll find in the Abarth 600e and Jeep Avenger. Here, it’s available in two variants, with either a 154bhp or 238bhp power output, and a single motor driving the front wheels. Alfa claims a range of 250 miles. If TG’s Avenger experience is anything to go by, that’s likely to be closer to 200 in the real world.
Aika paljon on samaa kuin uudessa 2008 pösössä. Eikös tuosta pitäisi tulla myös q4 versio. Täytyy käydä kysymässä vaihto tarjous pösöön, jos vaihtaisi keulan merkin mieleiseen.
On se noin varusteltuna vuodettuja kuvia paremman näkönen, ihan näyttävä segmenttiinsä joskin ei oikein Alfalta näytä. Peugeotin hallintalaitteet ja tekninen yhtäläisyys ei nosta fiiliksiä vaikka Peugeotista tykkäänkin. Neljä pulttiset navat.
Pösön perusmuoto näkyy ja vuodetuissa kuvissa näytti huolestuttavan paljon pösöltä. Mutta hyvin on saatu kyljen pokkauksilla ja lokasuojan muodoilla persoonallisuutta ja erottuvuutta luokassaan. Paljon tyylikkäitä yksityiskohtia.
Milano on 417 cm pitkä ja 150 cm korkea eli ei mitenkään korkea, mutta lyhyt kori antaa korkean vaikutelman. Giulietta oli vain muutaman sentin matalampi. Stelvio on 15 cm korkeampi. Hieno luokassaan. Ehdottomasti
Sitten kun näitä saa niin kakkossarjalaisen vaihdan tähän. Patterit sopii kaupunkiautoon eikä ajettavuudella ole nurkkapyörityksessä niin väliä. Koripaja on tehnyt oikein kivan ilmestyksen parkkipaikalle laittamiseen. Ja koska näitä ei tule Suomessa kukaan ostamaan, niin Milanon erottaa muiden joukosta varmasti. Toisin kuin 2-sarjan Biimerin. Toivottavasti ei ole yhtä synkkä ajaa kuin Tonale, se voisi kyllä jarruttaa ostamista vakavasti…
Ei ollenkaan paha tuo punamusta omassa segmentissään. Mittasuhteet ja detaljit tosiaan aikalailla kohdillaan. 3200:n Maseratin bumerangivalotkin takana.
Mutta ei tämä nyt taas mikään automuotoilun vallankumous ole.
Tekniikka ankeaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Ei ollenkaan paha tuo punamusta omassa segmentissään. Mittasuhteet ja detaljit tosiaan aikalailla kohdillaan. 3200:n Maseratin bumerangivalotkin takana.
Mutta ei tämä nyt taas mikään automuotoilun vallankumous ole.
Tekniikka ankeaa.
Vittorio on päivittänyt kuvansa! Vaihtuuko nimikin kohta Wilhelm Hofmeisteriksi?
Mutta iloitaan nyt tästä Milanosta - jos se on ihan huono niin edelliseen firman ulostuloon peilaten voi myydä aika hyvin! Ja ihan oikeesti odotan että sitä pääsee koittamaan ja toivon ettei ole mitään aitoa sopimuksenmurtajaa vastassa... Kun autot myy, niin mitä sitten että tahraa kunniakasta merkkiä? Onpahan elossa ja voi joskus vielä putkesta tipahtaa joku aidosti kiva laite? Ehkä? Jos enää ikinä yhdeltäkään autonvalmistajalta sellaista tulee palkansaajan ulottuviin... Pidän optimismia yllä ja laitan uskoni Alfa Romeoon! Ja perkele hankin vielä tollasen Milanonkin! Ehkä ihan pakasta nykäisen, katsotaan.
Hieno luomus ja todella hyvä esittely. Edustajat olivat sen verran intohimolla mukana että olin melkein myyty.
Kuvissa tämä paketti näyttää tasapainoisemmalta kuin Tonale. Ajotuntumasta olen melko kiinnostunut oppimaan lisää. Luokkansa parasta ainakin lupasivat.
Ei paha ilmestys B-SUViksi, ei ollenkaan .
Toivottavasti kulkupuoli on myös keskinkertaista paremmassa kunnossa, kun kerran ihan velvoittavalla Milano-nimellä on siunattu.
Jos pätkii ajettavuudeltaan selkeästi Stellantiksen nykyiset CMP-alustaiset sähkökipot, on lähellä, että sähkö-DS3:n täyttäessä 6-vuotta rohkenen pyytää vaihtotarjousta Milanoon.
Siihen on onneksi vielä aikaa, joten pienet alfamaiset viivästykset ei haittaa .
Ei paha ilmestys B-SUViksi, ei ollenkaan .
Toivottavasti kulkupuoli on myös keskinkertaista paremmassa kunnossa, kun kerran ihan velvoittavalla Milano-nimellä on siunattu.
Jos pätkii ajettavuudeltaan selkeästi Stellantiksen nykyiset CMP-alustaiset sähkökipot, on lähellä, että sähkö-DS3:n täyttäessä 6-vuotta rohkenen pyytää vaihtotarjousta Milanoon.
Siihen on onneksi vielä aikaa, joten pienet alfamaiset viivästykset ei haittaa .
Cotzy
Eikö tekniikasta tai kulkupuolesta ole vielä mitään tietoa? Oma veikkaus on, että tekniikka on ihan 1:1 muiden Stallintiksen vastaavien tötteröiden kanssa.
Ei paha ilmestys B-SUViksi, ei ollenkaan .
Toivottavasti kulkupuoli on myös keskinkertaista paremmassa kunnossa, kun kerran ihan velvoittavalla Milano-nimellä on siunattu.
Jos pätkii ajettavuudeltaan selkeästi Stellantiksen nykyiset CMP-alustaiset sähkökipot, on lähellä, että sähkö-DS3:n täyttäessä 6-vuotta rohkenen pyytää vaihtotarjousta Milanoon.
Siihen on onneksi vielä aikaa, joten pienet alfamaiset viivästykset ei haittaa .
Cotzy
Eikö tekniikasta tai kulkupuolesta ole vielä mitään tietoa? Oma veikkaus on, että tekniikka on ihan 1:1 muiden Stallintiksen vastaavien tötteröiden kanssa.
Oli ne speksit jo jossain, mutta itselleni niillä ei ole minkäänlaista merkitystä. Kunhan siirtää paikasta toiseen ja on edes erilaisen näköinen kuin muut liikkuvat akkutelineet. Mutta siis ilmeisesti normi ja ”kovis” versiot siitä kaikissa Stellantiksen pikkuautoissa olevasta setistä. Ja nopeampi ohjaus. Ja jäykemmät jouset. Ja vähän kevyempi. Tonaletyyliin, mutta samapa tuo. Etupyörät ohjaa ja vetää. Takapää tulee mukana. Tällasia nää nyt on.
jossain jutussa mainittiin että Milano Velocessa olisi tasauspyörästön lukko. Sähköautoksi se on harvinaista. Perinteiset (halvat) sähköautot vetävät yhdellä pyörällä ja sekin tapetaan luistonestolla kun sutasee. Ne jossa on jokaisella pyörällä oma moottori, ovat toki täysin eri asia.
Näkyy sähkömallin hinta alkavan Italiassa 41500 eurosta ja hybridin 31900.
Anteeksi? Siis tuosta tuskin halvemmaksi muuttuu Suomen hinta. 40+(+) kiloa tästä konsernilaari-nostosta? Kehityskulut muotoilu poislukien käytännössä mitättömät. Joku jarrusopimus Brembon kanssa ja monta pitkää illallista ei selitä tuollaista… Nyt vaatimustaso pomppaa vähäsen, kun autosta pitäisi maksaa ihan oikeaa rahaa! Joten nyt kiinnostaakin mihin tämä pystyy. Ihmettelinkin jo miksi täällä spekseistä puhutaan kun ei niillä tällaisen kamaluuden äärellä ole mitään merkitystä. Mutta tästähän pyydetään rahaa!
Näkyy sähkömallin hinta alkavan Italiassa 41500 eurosta ja hybridin 31900.
Anteeksi? Siis tuosta tuskin halvemmaksi muuttuu Suomen hinta. 40+(+) kiloa tästä konsernilaari-nostosta? Kehityskulut muotoilu poislukien käytännössä mitättömät. Joku jarrusopimus Brembon kanssa ja monta pitkää illallista ei selitä tuollaista… Nyt vaatimustaso pomppaa vähäsen, kun autosta pitäisi maksaa ihan oikeaa rahaa! Joten nyt kiinnostaakin mihin tämä pystyy. Ihmettelinkin jo miksi täällä spekseistä puhutaan kun ei niillä tällaisen kamaluuden äärellä ole mitään merkitystä. Mutta tästähän pyydetään rahaa!
Jep. Jos Fiat 600e hinta on täällä sähkönä alkaen 41390 niin epäilemättä Alfa ei tuota halvempi ole.
Jouduin mainospuheen uhriksi! We are the only brand (and we love brands) that can sell a 2 MEUR car and a 30K car!! Paitsi että se taitaa olla kuluineen 45 ulos liikkeestä - hinnat alkaen EV. Se on tollasesta aivan penteleesti rahaa! Ei noita rikkaat osta - ja palkansaajista ei ole hirveen montaa tässä maassa joka tienaa oleellisesti paremmin kuin minä tai varsinkaan vaimo. - Eikä mulla ole tollasta rahaa tai ainakaan halua laittaa selkeeseen kakkosauto kauppakassiin noin paljon kiinni! Ei vaikka se ois ihan tosi hyvän näköinen (eikä vaan meh - ehkä ok). Ja joo - varmasti täällä on paljon minua paremmin toimeentulevia… - Mutta aiotteko ostaa Milanon!? Minä olisin ostanut. Jos se ei olisi noin julkean kallis. Kenelle näitä autoja tehdään?? Ei kai tollasta kukaan ainoaksi autokseen hanki? Toihan vaatii kotilatausmahdollisuuden. Se jo tiputtaa moisen ajattelijat joukkiolla ostajalistasta pois. Vai oonko vaan niin helvetin köyhä että tällasesta joudun avautumaan? Mutta kun kyseessä on volyymimalli? Ehkä Eurooppa vaan tienaa paremmin? Tai todennäköisesti niiden elämän kokonaiskustannusrakenne kestää paremmin isomman hankinnan…
Milanon toivo alfisteille lepää sitten ohjauksessa,jousituksessa ja jarruissa. Eli se dynaaminen
ajettavuus. On se kuitenkin koeajettava aikanaan vai mitä Lerppu ?
Milanon toivo alfisteille lepää sitten ohjauksessa,jousituksessa ja jarruissa. Eli se dynaaminen
ajettavuus. On se kuitenkin koeajettava aikanaan vai mitä Lerppu ?
Tottakai! Autoja pitää muutenkin koeajella säännöllisesti vaikka eivät olisi edes Alfa Romeoita. Pitää tietää missä mennään! Apropos: sivistin itseäni uusien sähköautojen hintoja selaamalla. Pyhä jumalan äiti - miten jengi ostaa noita?! Onko kaikki perineet ylenmäärin rahaa vai jaetaanko sitä jossain kuin ilmaisia ämpäreitä? Ihan toosi kamalia vehkeitä yli 50kilolla! Jonkinlainen kiero sadismi täytyy olla jäytämässä mieltä ja ruumista että tuollaisen ansiotuloilla hankkisi! Ehkä siis uudet autot ovat vain edelleen liian kalliita minulle… Noh 3/39 yksilöä olen pakasta nykäissyt, joten aina on tullut lasipalatsia välteltyä kulkineen valinnassa. Mutta se minusta, Milanon hinta siis linjassa kilpailuun nähden!
Kyllä milanon hinta linjassa on. Ku kattoo esim uuden kiinalaisen ex30 hintaa niin siinä pöyristyy kyllä. Silläkään rahalla et saa kuin pikkuauton jossa geelyä on 90% ja volvoa 10%
EV on nyt vaan nostanut hinnat pilviin ja se näkyy juuri pikkuautoissa. Niissä kun tarvitaan lähes sama tekniikka kuin "tehomalleissa" ja isoissa autoissa, eli valmistajalle kustannuksissa ei ole suurta eroa. Ennen se isompi maksoi perustellusti enemmän ja tehomallit myös, mutta niissä sitten saikin kyllä muutakin kuin yhden lisämoottorin akselille.
Eli juuri pikkuautoluokassa eli ns kakkosauto luokassa kuluttajalle ei ole tehty asiaa helpoksi.
Jep, kyllä erityisesti hybridin (siis jos lataus) hinta osunee myös suomalaisittain myyvään kohtaan asteikkoa, hybridinä ~35k€?. Pitkästä aikaa alfa, joka saattaa mahtua toimihenkilöiden autoetubudjettiin.
Noin varusteltuna pidän kyllä muotoilua lähtökohdat huomioon ottaen hyvinkin onnistuneena. Ehdottomasti testiin, kun vaan saapuu Suomeen.
Harmittavasti siinä hinnat alkaen hybriidi mallissa ei taida sitä latausta olla . Eikös se ole teknisesti ihan sama kuin pösön, eli 1.2 puretch ja sähkömoottori avustamassa? Ladattavaa plugaria ei tainnut olla vielä ainakaan italian hinnastossa, jos sitä tulkitsin oikein.
Milanon toivo alfisteille lepää sitten ohjauksessa,jousituksessa ja jarruissa. Eli se dynaaminen
ajettavuus. On se kuitenkin koeajettava aikanaan vai mitä Lerppu ?
Tottakai! Autoja pitää muutenkin koeajella säännöllisesti vaikka eivät olisi edes Alfa Romeoita. Pitää tietää missä mennään! Apropos: sivistin itseäni uusien sähköautojen hintoja selaamalla. Pyhä jumalan äiti - miten jengi ostaa noita?! Onko kaikki perineet ylenmäärin rahaa vai jaetaanko sitä jossain kuin ilmaisia ämpäreitä? Ihan toosi kamalia vehkeitä yli 50kilolla! Jonkinlainen kiero sadismi täytyy olla jäytämässä mieltä ja ruumista että tuollaisen ansiotuloilla hankkisi! Ehkä siis uudet autot ovat vain edelleen liian kalliita minulle… Noh 3/39 yksilöä olen pakasta nykäissyt, joten aina on tullut lasipalatsia välteltyä kulkineen valinnassa. Mutta se minusta, Milanon hinta siis linjassa kilpailuun nähden!