164 ts päästöt ei läpi
Valvoja: Moderators
164 ts päästöt ei läpi
Eli 1990 katillinen 164 ei millään pääse päästöistä läpi.
Tiedossa on nyt ainakin
-kuluneet pakonokat
-vvt solenoidi ei toimi
-äänenvaimentimessa vuoto joten tulokset voi olla hieman vääristyneet.
Voisko mikään näistä aiheuttaa huonot päästöt.
Kattia, ilmansuodatinta, tulppia, lambdaa, lämpömittaria ja ilmavirtamittaria vaihettu ja suuttimet putsattu
tallennettuna oli 1223 eli seos jotenkin huono mutta luultavasti mennyt päälle vaan kun kaikkia poppaskonteja kokeillu. Onko jollakin tietoa ettei vaan ois pistäny ecua johkin vikatilaan ja pilannu sen takia päästöjä. Vasta mittausten jälkeen tuon poistin muistista kun löysin vilkkumisliittimen.
Ihtellä tulee enää mielee kahtoa tulpanjohdot, bensanpaine ja mahollisesti tutkia vielä imuvuotoja joita en vielä ole löytänyt.
Ehotelkaa mikä vois aiheuttaa ja mitä testata ja miten. Kysymyksiinkin vastaan.
Tiedossa on nyt ainakin
-kuluneet pakonokat
-vvt solenoidi ei toimi
-äänenvaimentimessa vuoto joten tulokset voi olla hieman vääristyneet.
Voisko mikään näistä aiheuttaa huonot päästöt.
Kattia, ilmansuodatinta, tulppia, lambdaa, lämpömittaria ja ilmavirtamittaria vaihettu ja suuttimet putsattu
tallennettuna oli 1223 eli seos jotenkin huono mutta luultavasti mennyt päälle vaan kun kaikkia poppaskonteja kokeillu. Onko jollakin tietoa ettei vaan ois pistäny ecua johkin vikatilaan ja pilannu sen takia päästöjä. Vasta mittausten jälkeen tuon poistin muistista kun löysin vilkkumisliittimen.
Ihtellä tulee enää mielee kahtoa tulpanjohdot, bensanpaine ja mahollisesti tutkia vielä imuvuotoja joita en vielä ole löytänyt.
Ehotelkaa mikä vois aiheuttaa ja mitä testata ja miten. Kysymyksiinkin vastaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5054
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Mites se muuten käy?
Mutta jos pelkän lapun arvoilla itse veikkaan. Siis veikkaan.
Lambda korkea tyhjäkäynnillä ja myös O2. Kumpikin paranee kierroksilla. Voiko pakosarja tai joku liitos vuotaa ennen lambdaa? Pakosarja halki? Eli lambdalle menisi ilmaa pakokaasujen mukana. Toinen olisi täysin tai lähes pimeä pytty tyhjäkäynnillä. Koska HC ei ole taivaissa syynä olisi se että pytty ei saa polttoainetta. Tuolloin sylinteri pumppailee vain ilmaa pakosarjaan. Toki nelipyttyisen luulisi oireilevan tuolloin jo aika voimakkaasti.
Mutta jos pelkän lapun arvoilla itse veikkaan. Siis veikkaan.
Lambda korkea tyhjäkäynnillä ja myös O2. Kumpikin paranee kierroksilla. Voiko pakosarja tai joku liitos vuotaa ennen lambdaa? Pakosarja halki? Eli lambdalle menisi ilmaa pakokaasujen mukana. Toinen olisi täysin tai lähes pimeä pytty tyhjäkäynnillä. Koska HC ei ole taivaissa syynä olisi se että pytty ei saa polttoainetta. Tuolloin sylinteri pumppailee vain ilmaa pakosarjaan. Toki nelipyttyisen luulisi oireilevan tuolloin jo aika voimakkaasti.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: 164 ts päästöt ei läpi
On ollu tyhjäkäynnillä kyllä ihmeellistä epätasaisuutta ennen. Sitte kahtottiin että pakoventtiilit on hieman kieroja. Vaihettiin ne ja putsattiin samalla tyhjäkäyntiventtiili, kävi sitten hetken huonosti ja lämmetessä yhtäkkiä alkoki käymää hyvin ja sen jälkee tasasesti käyny koko ajan mutta harmi kun ei tämäkään päästöihin auttanut.
En sitte tiiä kumpi operaatio autto. Kylmällä koneella kyllä on kierrokset jotakin 1100 luokaa ja lämpimänä mittari just alle tonnissa, että ehkä hitusen korkeemmat mitä kuuluis? Testi kyllä otettu hyvin käyvänä.
Empä hirveemmin oo kahtellut alkuputkistoa että sen voisin läpikäydä jos jotain löytyy.
En sitte tiiä kumpi operaatio autto. Kylmällä koneella kyllä on kierrokset jotakin 1100 luokaa ja lämpimänä mittari just alle tonnissa, että ehkä hitusen korkeemmat mitä kuuluis? Testi kyllä otettu hyvin käyvänä.
Empä hirveemmin oo kahtellut alkuputkistoa että sen voisin läpikäydä jos jotain löytyy.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5054
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Nyt saatoin mennä lapussa sekaisin. Onko lambda 2.1 vai 0.46? Huomasin että kierroksilla lapussa on ensin rpm. Mutta ei se nyt toki tyhjäkäynnillä vois olla 2100rpm. Eka pohdinto oli että lambda on 2.1.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Juu siis lambda arvo tyhjäkäynnillä 2.1. En tosiaa tiiä kuinka luotettava ko se putkihan hieman vuotaa. Näisä ei sitten tainnu lambda anturi olla mukana säädöksissä tyhjäkäynnillä muistaakseni.
CO tyhjäkäynnillä tuo 0,46 eli just ja just läpi.
CO tyhjäkäynnillä tuo 0,46 eli just ja just läpi.
- mutt
- Viestit: 5819
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Onko lambda-anturi Bosch, vai joku tarvikevalmistaja? Onko alkuperäisellä liittimellä, vai kytketty johdot itse?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11864
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Vuotava pakoputki selittää hyvinkin jäännöshappea ja lambdaa tyhjäkäynnillä. Jos vuotaa ennen lambdaa, voi hyvinkin selittää myös osansa tyhjäkäynnin hc:sta.
Eli putki kuntoon ihan ekana, sen jälkeen voi mitata uusiksi ja tarvittaessa miettiä muita vikoja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Ihan Boschin lambda oikeilla liittimillä. Tulipahan mietteeksi että molemmissa ilmamittareissa mitä tässä on ollut niin läpässä on ollut pieni porattu reikä. Onkohan muilla tälläistä ollut ko tarkoittaisi kai että tyhjäkäynnillä olisi laihempi seos kuin kierroksilla.
Kahtelin niin mittareita myydään ebayssa 164:een 0280202201 koodilla ja ei reikää näy. Ihtellä oli kiinni auton saadessa 0280202202 niin kahtoin siittä vaan ja ostin samanlaisen aikoinaan. Pitäis tuo varmaan kahtoa jossain vaiheessa. Mitähän koodeja muilla ollu ja reikiä onko?
Silti mukamaste viimevuonna ongelmitta mennyt läpi. Tosin oli myös ihmeellinen viritelmä tuolloin jossa:
huohotus meni öljykeräimen kautta normaalisti haitarikumille MUTTA väliin oli laitettu venttiili joka meni imusarjaan kaasuläpän taakse. Ikinä en kunnolla systeemin ideaa tajunnut mutta nykyään venttiili välistä poistettu ja palautettu normaaliksi.
- VMTD
- Viestit: 3391
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 164 ts päästöt ei läpi
Tuo viritelmä saattoi olla muutos huohotukseen, jolloin kondensivesi ei mennyt haitariin, josta se talvella valui ilmamäärämittariin ja aiheutti jäätyessään käyntihäiriöitä mm. nykimistä. Taisi ihan olla maahantuojan tekemä muutos joihinkin yksilöihin. Monesti tuo huohotus laitettiin talvella puhaltamaan kannesta suoraan ulkoilmaan.