156V6-pulma: kierrosten katkeaminen 5000 rpm:een.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

156V6-pulma: kierrosten katkeaminen 5000 rpm:een.

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Pari ongelmaa 156V6 -99:n kanssa:

1 - Kiihdytettäessä kierrokset "katkeavat" siinä viiden tuhannen kieppeillä - aivan niinkuin rajoitin katkoisi kierrokset - moottori rupeaa röpeltämään ja vaivoin, katkonaisesti nousee enää kuudelle- seitsemälletuhannelle. Ongelma ilmaantui sen jälkeen kun kävin vaihdattamassa tulpat. Aluksi se ei ollut niin paha, mutta on nyt parintuhannen kilsan aikana ruvennut oireilemaan isommin. Liittyykö tulppiin, ajoitukseen, paskaiseen kaasuläppään, talventuloon, lauenneeseen koneeseen...? Ottaa joka tapauksessa kupoliin.

2 - Tää on klassikko: Kässäri jumissa (onneksi ala-asennossa). Mikä olisi nopea, helppo city-kotikonsti tähän pulmaan, ilman että pitää purkaa koko vaijeristo?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

viittaa vahvasti ilmamäärämittariin, tosin outoa että se olisi mennyt heti tulppien vaihdon jälkeen
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Niitä mittareita on mennyt huoltojen jälkeen muillakin. Muistaakseni täällä oli joskus juttua asiasta.

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tulppien vaihdon yhteydessä autostasi on ollut akun napa auki yli 45 minuuttia. Tämän johdosta auton tietokoneen asetukset ovat sekaisin. En ainakaan heti alkaisi uutta ilmiä tilaamaan vaan kokeilisin ecu resettiä sekä kaasuläpän uudelleen kalibrointia.

Eli seuraavasti

Ecu resetointi: akun kenkä auki min 45 minuuttia. Kenkä kiinni ja auto käymään TYHJÄKÄYNTIÄ (älä koske kaasupolkimeen) 5 minuuttia. Huomaat kun pakoputkesta tulee jos jonkinlaista savua. Sammuta kone odota noin 5 sekunttia (tietoen tallennus muistiin) ja käynnistä kone uudelleen. Yleensä auttaa jos kone ei tunnu vetävän kunnolla ja jos päästöt on pielessä. Auto vie muutaman kymmenkilometrin aikana vähän enemmän bensaa ennen kuin se on kunnolla löytänyt optimaaliset asetukset.

Kaasuläpän kalibrointi:

Virrat päälle 2min, virrat pois 5 sek, virrat päälle ja käymään. Auttaa myös usein kyseiseen ongelmaan. Kannattaa kokeilla tätä ensin, jos auto muuten tuntuu omistavan pollensa ja juoma kulttuuri on kunnossa eli V6:sen kanssa alle 20l/100km talvi ajossa :lol:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Oli jääny sisävalo päälle kolmeks päivää ja tyhjentäny akun, samalla oli ilmi menny paskaksi. :shock: Ei auttanu resetoinnit ja muut kikkailut, Muukkoselta uus ilmi ja nyt taas kulukee ja vääntää 8)
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Johnny
Viestit: 52
Liittynyt: 07 Huhti 2004, 00:54

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Mulle kävi samalla tavalla kuin Sixgearillä. Auto oli ollut maalarissa viikon, ja akku oli tyhjä. Käynnistimme auton apuvirralla, ja ajoin lyhyen matkan kotiin ja laitoin lataus päälle. Seuraavana aamuna kun lähdin töihin kierrokset ei nousseet yli 5000. -> Muukkoselta uusi ilmi, ja kaikki maailman ongelmat olivat poissa.

Pasi Romeo
Viestit: 47
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 16:04
Paikkakunta: -Porvoo-

Re: 156V6-pulma: kierrosten katkeaminen 5000 rpm:een.

Viesti Kirjoittaja Pasi Romeo »

tzrp kirjoitti:Pari ongelmaa 156V6 -99:n kanssa:

1 - Kiihdytettäessä kierrokset "katkeavat" siinä viiden tuhannen kieppeillä - aivan niinkuin rajoitin katkoisi kierrokset - moottori rupeaa röpeltämään ja vaivoin, katkonaisesti nousee enää kuudelle- seitsemälletuhannelle. Ongelma ilmaantui sen jälkeen kun kävin vaihdattamassa tulpat. Aluksi se ei ollut niin paha, mutta on nyt parintuhannen kilsan aikana ruvennut oireilemaan isommin. Liittyykö tulppiin, ajoitukseen, paskaiseen kaasuläppään, talventuloon, lauenneeseen koneeseen...? Ottaa joka tapauksessa kupoliin.
Tän alle vuorokauden mittaisen Alfa-omistuksen kokemuksella voin sanoa, että samat viat oli omassa V6:ssa, ilmamassamittari vaihdettu, tulpat vaihdettu, läpän anturi vaihdettu ja myyjäliikkeen laskuun toki..menoa nyt löytyy aivan eri tavalla..
Mennään sit Porvoon mitalla...täysii!

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Voi paska. Vaihdoin sitten tänään uuden akun ja eikö mitä: tehot häviää 5000rpm jälkeen! :crazyeyes:

Miten se ilmi nyt voi tolleen itteensä ottaa siitä, ettei hetkeen saa virtaa? Käsittämätöntä. Eikö sitä todellakaan voi korjata muuta kuin koko ilmin vaihtamalla?

Kokeilin tuota ECU-reset-kikkaa akun vaihdon jälkeen. Auto kävi kyllä todella kummallisesti hetken, ennen kuin asettui, mutta tehoja ei senkään jälkeen löydy.

Uus akku on sentään tosi jees. :?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Pablo, onko se ilmi vanha..? Vanha ilmi on herkkä ottamaan itseensä mm. akun vaihdon yhteydessä. Tämä "vanha kunnon ilmamassamittari" on kulutustavaraa näissä Alfoissa.. :?

(Missään muissa aikaisemmissa autoissani ilmi ei ole ollut ongelma, mutta en silti todellakaan vaihtaisi enää niihin merkkeihin..).


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Ilmi särki.

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Todennäköisesti tuo ILMI on jo ollut rikki aikaisemmin. Ilmin mittaamat arvot tallennetaan ja niitä käytetään hyödyksi koko ajan. Kun ilmi lopettaa toimintansa niin sen vaikutusta ei heti huomaa. Ongelma alkaa vähitellen kun tallennetut arvot alkavat muuttua rikkinäisen ilmin takia. Tai sitten akku pääsee tyhjäksi tai irroitetaan ja arvot nollaantuvat. Tästä tulee vaikutelma että meni ihan yhtäkkiä rikki. Myös testerillä tehdyt "mukautusarvojen nollaukset" nollaavat nämä arvot. Ei ne korjaamon pojat sitä välttämättä ole rikkoneet. :lol:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Ilmi on todennäköisesti vanha, ellei alkuperäinen. Niin oli muuten akkukin. Ja sen kyllä huomasi, nyt käynnistysmoottorikin pyörähtää paljon äkäisemmin.

Jos Alfassa on tosiaan sellainen ominaisuus, että se pystyy toipumaan viallisesta ilmistä käyttämällä vanhoja talletettuja arvoja, niin sehän on nerokasta! (Alexxx: onko varmaa tietoa?) Sinällään looginen selitys tuolle ilmin yhtäkkiselle "hajoamiselle", en kyllä mitään muutakaan järkeenkäypää akun irrottamiseen liittyvää keksi. Paitsi jos sohlasin ilmin piuhat samalla irti/poikki, mutta tuskin.

Pitänee kokeilla ensin ilmin puhdistamista alfa156.netin ohjeiden mukaan ja kontaktien varmistamista. Uusi ilmi on kyllä tähän hätään hieman turhan kallis. :?

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

En voi ihan 100% varmaksi sanoa tuota ilmi asiaa. Perustuu Bosch-korjaamolta saatuun tietoon ja omiin kokemuksiin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pablo Honey kirjoitti:Jos Alfassa on tosiaan sellainen ominaisuus, että se pystyy toipumaan viallisesta ilmistä käyttämällä vanhoja talletettuja arvoja, niin sehän on nerokasta!
Ainakin Sparkissa, luultavasti myös veekuukassa, on mukautuva ECU joka opiskelee korjauskertoimia erilaisille antureille / käyttötilanteille. Nuo kun nollaa niin jopa tekee värkki hassuja temppuja jonkin aikaa, ja akun vaihto voisi kyllä ne nollata.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kyllä sen täytyy sitten niin olla, että tuo ilmi on ollut viallinen jo jonkin aikaa.

Tänään kun hain Biltemasta torx-avaimia, oli Alfa kovin tukkoinen lähes koko kierrosalueella, ei pelkästään 5000 ja yli. Siitä oli ajamisen ilo kaukana, kun ei auto kulkenut mihinkään. :(

Mulla muuten falskaa myös pakoputki siitä pakosarjan ja pakoputken välisestä tiivisteestä. Voiko sekin vaikuttaa asiaan, sekottaa jotain lambda-arvoja tms.? Korjaus siihen olis tiedossa maanantaina.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä se vuoto sotkee lambdamittauksen jos lambda on putkistossa vuotokohdan jälkeen.

Edit: Sotkee siis jos on tarpeeksi suuri.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

156 V6 ja ilmiongelmat

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Puhdistin eilen ilmin Bilteman elektroniikan puhdistusaineella. Eipä auttanut. Edelleenkään ei tunnu löytyvän täysiä tehoja yläkierroksilla. Kierrokset eivät kuitenkaan tunnu nyt selvästi katkeavan 5000rpm jälkeen, vaan tehottomuus ilmenee melkein koko kierrosalueella noin 3000 ylöspäin. Alhaalla tuntuisi vääntävän ihan normaalisti. Ilmi siis vaihtoon?

Positiivisempi sattuma oli se, että auto lähti aamulla käymään kuin unelma, ei yskinyt tippaakaan. Siinä vaiheessa erehdyinkin jo luulemaan, että kaikki toimii... Voisko tuo minun kylmäkäynnistysongelmakin siis kuitenkin liittyä ilmiin?
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä se vuoto sotkee lambdamittauksen jos lambda on putkistossa vuotokohdan jälkeen.
Edit: Sotkee siis jos on tarpeeksi suuri.
Milläs tavalla tuon pitäisi sitten käytännössä näkyä? Missä kohtaa noin suurinpiirtein lambda sijaitsee?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kyllä tuo vika silti ilmiltä vaikuttaa..mulla oli täsmällään samanlaiset oireet kuin sinulla Pablo..

Vaihdoin ilmin ja kone oli kuin "eri maailmasta".
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Ciancarlo kirjoitti:Kyllä tuo vika silti ilmiltä vaikuttaa..mulla oli täsmällään samanlaiset oireet kuin sinulla Pablo..
Vaihdoin ilmin ja kone oli kuin "eri maailmasta".
Ehkä se on minunkin vaihdettava. On vaan sen verran kallis osa, että ihan mielellään käyttäis kaikki mahdolliset kotikonstit ja selvittäis muut mahdolliset aiheuttajat. Ilmiltä se kyllä tosiaan kovin vaikuttaa.

Kai silti vielä huvikseni yritän ECU-resettiä ja mietiskelyä ja pahojen henkien karkotusta...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 V6 ja ilmiongelmat

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pablo Honey kirjoitti:Milläs tavalla tuon pitäisi sitten käytännössä näkyä? Missä kohtaa noin suurinpiirtein lambda sijaitsee?
Vuodon putkessa ennen lambdaa pitäisi saada anturi kuvittelemaan että seos on liian laihalla ja korjaamaan seosta turhan rikkaalle. Bensaa ainakin menee enemmän mutta ei taida juuri vaikuttaa kulkemiseen jos ei huikean rikkaalle mene.

Sieltä se tökkeli jostain koneen ja katalysaattorin välistä löytyy, saattaapa istua katin etuosaankin upotettuna. 156 V6:ssa on kai erilliset putket pakosarjoilta katalysaattorille, joten lambdojakin saattaa olla kaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Nyt kannattaisi varmaan kokeilla sitä ilmin liittimen irroitusta, silloin "varaohjelma" pitäisi kuulemma olla käytössä :roll:
Lambdoja on ainakin näissä vanhemmissa vain yksi ja se on hyvin näkyvillä auton alla.
- Alfaholic -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Omassa 156 V6:ssa oli samat oireet 5000rpm:än jälkeen meno hyytyi, ilmin uusimisella ongelma poistui.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Uusi ilmi on nyt sitten tilattu Hessumobiilista, kun tuntuivat myyvän sitä ylivoimaisesti edullisimpaan hintaan.

Pakoputkesta todettua: näyttääkin olevan murtuma tuossa etuputkessa. :( Taitaa olla putki joskus osunut johonkin. Tarvii sitäkin varten sitten varmaan metsästää joku pätevä hitsari - tai vaihdattaa koko putki. Ei tuo pieni röpinä tietysti kauheasti haittaa, mutta ei se siitä kuuluva soundi mikään erityisen korviahiveleväkään ole. Ja voihan se tietty aiheuttaa ongelmiakin pahetessaan.

Tuli mieleen, että eihän tommoset etuputken vuodot voi muuten olla vahingollisia esim. katille? Joskus tommostakin kuulin...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllähän se sotkee lambdamittauksen jos vuoto on ennen anturia. Ja jos vuoto on jälkeen, mahtaakohan katti päästä käymään liian kuumana jos sille tuleva seos on laihempaa?
- Epäkelpokeräilijä -

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Pablo Honey kirjoitti:Uusi ilmi on nyt sitten tilattu Hessumobiilista, kun tuntuivat myyvän sitä ylivoimaisesti edullisimpaan hintaan.
Paljoko ILMI maksoi Hessumobiilissa? Motonetissa näemmä:
156 98--00 Ilmamäärämittari jos Bosch-0280218019/199. . . . 28-3267 99.00 ???
156 01--02 Ilmamäärämittari jos Bosch-0281002309. . . . . . 28-3268 99.00 ???

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

pee kirjoitti: Paljoko ILMI maksoi Hessumobiilissa? Motonetissa näemmä:
156 98--00 Ilmamäärämittari jos Bosch-0280218019/199. . . . 28-3267 99.00 ???
156 01--02 Ilmamäärämittari jos Bosch-0281002309. . . . . . 28-3268 99.00 ???
Boschin ilmi maksoi Hessumobiilissa 200e. Valitsin sen Motonetin ilmin sijaan lähinnä JiiPeen kokemusten perusteella, vaikka tuplahintainen olikin.

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Just just, noistakin on siis nykyisin olemassa "korvaavat" varaosat. Eipä tuossa Motonetin ilmoituksessa pahemmin puututa tällaiseen pieneen yksityiskohtaan, että anturit eivät olekaan aitoja ja alkuperäisiä Bosch-merkkisiä. Toisaalta hämmästyttävää kuulla jonkun tuottavan vieläkin alkuperäistä huonompia osia...

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Pieni update aiheeseen. Murtunut "etuputki" näkyikin tarkemmin asiaa tutkittuani olevan itse asiassa se etummainen pakosarja. Muukkosella hintaa 270€. Hitsarille siis soittelemaan...

Ilmiä ja ilmansuodatinta en ole vieläkään saanut vaihdettua, sillä kaikki pultit pyörivät tyhjää siinä kirotussa putsarin kotelon kannessa. Lekalle olisi käyttöä. :evil:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Hiphei! \o/ Parin sauhuavan pultin, pohjalevyn päälle pudonneen hylsyn ja äänekkään kiroilun jälkeen ilmansuodatin on vaihdettu, kotelo entistä paremmin kiinni ja vanha ilmi heitetty vesilinnuille. Kyllä kannatti, kulkee nimittäin taas kuin viimeistä päivää! 8)

Ai että tuntui mahtavalta pitkästä aikaa painaa nasta lautaan ja kuunnella kutosen suloista laulua. En melkein enää edes muistanut, miten se aikaisemmin liikahti...

Laballe kiitos auttavasta kädestä. ;)

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

No niin...nyt on ilmennyt pientä kummallisuutta... 5000rpm jälkeen kone on vähän nuhainen...ei röpellä, mutta ei kierrokset nouse mallikkaasti niinkuin ennen.
Starttaa kyllä hyvin ja muuten kaikki ok. Olisiko kuitenkin ilmi vioittunut? Autoon meinaan jäi virrat päälle tässä yksi ilta, ja virtaa ei enää riittänyt starttiin, vaikka valot syttyivät. ´Toisesta "autosta" (mondeo) oli otettava :-D

Kotikonsteja vai uusi ilmi...? :evil:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Radierer kirjoitti:No niin...nyt on ilmennyt pientä kummallisuutta... 5000rpm jälkeen kone on vähän nuhainen...ei röpellä, mutta ei kierrokset nouse mallikkaasti niinkuin ennen.
Starttaa kyllä hyvin ja muuten kaikki ok. Olisiko kuitenkin ilmi vioittunut? Autoon meinaan jäi virrat päälle tässä yksi ilta, ja virtaa ei enää riittänyt starttiin, vaikka valot syttyivät. ´Toisesta "autosta" (mondeo) oli otettava :-D Kotikonsteja vai uusi ilmi...? :evil:
Voi rähmä, kyllä se vaan taas kuullostaa pahasti vioittuneelta ilmiltä (keneltä se ei ole vielä mennyt?) :shock: 5000 kierroksen jälkeenhän kutosen pitäisi alkaa vasta kunnolla herätä, eikä suinkaan tukehtua.

Kokeile ny vielä puhdistella, vaikka eipä se tosiaan ainakaan itselläni ihmeitä (=yhtään mitään) tehnyt.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Faijalla 166:ssa oli samat oireet, korjaantui ilmi:n vaihdolla.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

No voi h******. Eipä siinä sitten mitään... mut kun toi on vielä toi hihnanvaihtokin edessä. On siis kiristettävä nälkävyötä :evil:

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Juu, ilmihän se vialla. Ja taas kulkee :) Tosin bensankulutus tuntuu olevan kumman suuri edelleen....

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

oiskohan ecu resetin paikka, kun on ilmi vaihdettu? auttais varmaan tuohon kulutukseen.

Vastaa Viestiin