tuulilasin pesusäiliön koko

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

tuulilasin pesusäiliön koko

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

...olin jostain auto testistä lukenut aikaisemmin että 147 tuulilasille nostama pesunesteen paine on onneton eikä riitä moottoritie nopeuksilla... ja tuulilasia ei saa pestyä kunnolla... ainakin minun uudessa pelissä tämä toimii paremmin kuin monessa edellisessä kulkuneuvossa (lue = ei Alfoja).

... enemmänkin haittaa tuo pesuneste säiliön koko.... senhän ruikkii tyhjäksi alle viikossa (tulipa rumasti sanottua)... edellisessä kulkuneuvossa se kesti noin 2 kk (Toyota Avensis)... tänään kun täytin sen niin ostin sellaisen 3 L pänikän Nesteeltä (ja sellaisen suppilon että sinne säiliöön yleensä osuu edes jotakin)... ja sitten laittamaan vettä perään niin eihän sinne menny paljon mitään... tuli sellainen 2/3 osaa pesunestettä ja 1/3 vettä... ja taju lähtee päästä aina kun pesee tuulilasia... eli onkohan näissä uudemmissa malleissa nostettu pumpun moottorin tehoa... ja samalla kun saa lasin pestyä paremmin niin neste ei riittä kuin viikon normaali ajoon...?

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Itselläni tuo teho ei ole kovin kehuttava, 80 nopeuteen saakka toimii ok, mutta yli 100 ajettaessa kostuu vain itse pyyhkijät.. Säiliön pitäisi muistaakseni olla n.8 litraa, mutta olen itsekkin joskus ihmetellyt tämän todenperäisyyttä. Tuntuu että välillä se vetää sen 8 litraa ja välillä vain puolet siitä :crazyeyes: . Pitäis varmaan joku kerta mitata se. Suurin syy nesteen nopeaan kulumiseen on lampunpesijät. Olenkin harkinnut erillisen kytkimen rakentamista näille..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla on tuossa kakkakopassa 9,2 litran säiliö ja vähän väliä saa olla täyttelemässä. Jos tukkisi lampunsuuttimet niin tehoa riittäisi tuulilasille ihan eri malliin ja pesuneste riittäisi vähintään kaksi kertaa pidempään..?

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Mä sammutan aina valot kun suihkutan sitä tuulilasinpesunestettä. Käsittääkseni ei silloin ruiskuta lampuille (156). En kyllä ole vaivautunut tätä varmistamaan, mutta ainakaan sielä suunnalta ei auton sisältä katsoen tällöin lennä vettä samalla lailla kun silloin jos valot on päällä.

Pimeällä tiellä toi on tietenkin aika mielenkiintoista, mutta eipä sitä valoitta ajelua kerrallaan kauaa kestä. Eli jos näette liikenteessä Alfan, jonka valot yllättäen sammuu muutamaksi sekunniksi niin se on vaan meikäläinen

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Ja voihan lampunpesijöiden sulakkeen ottaa irti jos haluaa vettä säästää.
Löytyy sieltä hanskakotelossa olevan "luukun" alta 156:ssa

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Moikka,

Kysymykseni ei tavallaan liity säiliön kokoon, mutta sivuaa sitä kyllä.
Alfani pesunestesäiliön täyttötorvi (vai mikä se onkaan nimeltään), on halkaisijaltaan ehkä 20-30 mm. Siis todella pieni. Vaikeaa sihdata pesunestettä säiliöön ilman apuvälineitä esim rattia. Puuttuuko siis jotain tuosta vai onko se todella tuollainen sormen mentävän kokoinen aukko originaalisti ?

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Ei säätä mitään puutu, Italiassa ei vaan tarvita sitä niinkuin täällä. Sulta puuttuu suppilo.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Pakko olla suppilo aina tavaratilassa, älytön juttu.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

rim kirjoitti:Pakko olla suppilo aina tavaratilassa, älytön juttu.
Ratkaisin suppilo-ongelman ostamalla Motonetistä 5 litran bensakanikan. Siitä on helppo jatkonokan avulla kaataa valmiiksi blandatut seokset säiliöön. On ainakin 147:n täyttöaukkoon juuri passeli!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

JiiPee kirjoitti:vai onko se todella tuollainen sormen mentävän kokoinen aukko originaalisti ?
Kyllä se tuntuu olevan merkin tyypiominaisuuksia. Vanhassa 33:ssa oli semmonen pikkureikä mihin tarvi suppilon ja näköjään nykysessä 164:ssa on ihan sama juttu. Ja eiku suppilokauppaan, taas.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

nykysessä 164:ssa on ihan sama juttu. Ja eiku suppilokauppaan, taas.
Myös puolen litran siideri tai limpparipullo puolittamalla tulee suht hyvä suppilo 164:en säiliölle... :wink:

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Eihän se pieni täyttöreikä vaadi kuin vakaata kättä :wink:

Mutta siitä lampunpesijöiden sulakkeesta. Saako sen tosiaan irrotettua ilman että ottaa irti koko hansikaslokeron? Muistan kesällä tiirailleeni sulakeluukkuun mutta mielestäni pesijän sulake (joka on ilmeisesti oikealla puolella) jää piiloon eikä sitä saa irti. Vai katsoinko vain väärin?

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Cotson kirjoitti:Eihän se pieni täyttöreikä vaadi kuin vakaata kättä :wink:

Mutta siitä lampunpesijöiden sulakkeesta. Saako sen tosiaan irrotettua ilman että ottaa irti koko hansikaslokeron? Muistan kesällä tiirailleeni sulakeluukkuun mutta mielestäni pesijän sulake (joka on ilmeisesti oikealla puolella) jää piiloon eikä sitä saa irti. Vai katsoinko vain väärin?
Ainakin minun autossa on haskakotelon yläreunassa avattava luukku,joka alla tuokin sulake sijaitsee

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Juu anteeksi muotoilin tekstini vähän harhaanjohtavasti. Kurkin siis juuri tuohon hansikaslokerossa sijaitsevaan luukkuun mutta näytti että osa sulakkeista jäisi reiän ulkopuolelle piiloon. Oletko Zenery itse poistanut sulakkeen käytöstä? Lähti helposti?

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Cotson kirjoitti:Juu anteeksi muotoilin tekstini vähän harhaanjohtavasti. Kurkin siis juuri tuohon hansikaslokerossa sijaitsevaan luukkuun mutta näytti että osa sulakkeista jäisi reiän ulkopuolelle piiloon. Oletko Zenery itse poistanut sulakkeen käytöstä? Lähti helposti?
Itse olen myös ajatellut lampunpesijöiden käytöstä poistoa koska vain kuskin puoleinen toimii ja se tuhlaa nestettä. Lisäksi lampuun kohdistuva paine on mielettömän suuri verrattaessa tuulilasin pesuun. Jos parkkipaikalla pesen lasin niin viereinenkin auto saa sitruunan raikkaan kylvyn kuten myös oma konepellini ja kattoni.

Toinen kysymys onkin tuulilasin pesijöiden suuntaamisesta. Apukuskin suutin kun ampuu parkissa takakontin päälle! Samoin kuskin suutin harottaa joka suuntaan välillä ampuu sivulta yli. Miten hitossa noi umpeenvaletut suuttimet saa suunnattua?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eipä ole tullut tutkittua mutta eikö sitä suutinta saa muka neulalla tms käänneltyä?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cotson kirjoitti:Eihän se pieni täyttöreikä vaadi kuin vakaata kättä :wink:
Näin on... Tähän asti osunut reikään melkein joka kerta. Toimii myös samalla alkometrinä :-D. Jos ei osu parempi olla ajelematta... Ei iso munaisille 8)

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

V6 kirjoitti:eipä ole tullut tutkittua mutta eikö sitä suutinta saa muka neulalla tms käänneltyä?
Suuttimen kyljessä on ruuvi, siitä vääntämällä suihkun saa säädettyä.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Cotson kirjoitti:Juu anteeksi muotoilin tekstini vähän harhaanjohtavasti. Kurkin siis juuri tuohon hansikaslokerossa sijaitsevaan luukkuun mutta näytti että osa sulakkeista jäisi reiän ulkopuolelle piiloon. Oletko Zenery itse poistanut sulakkeen käytöstä? Lähti helposti?
Mulla oli se sulake palanut,ja kun tutkin miksi vettä ei tullut lampuille,vaihdois
sen,ja aivan hyvin sen mahtui poistamaan/laittamaan..

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Siideripullosta (tai mistä tahansa limsapullosta) tehty suppilo on liian is ainakin 156:n täyttöaukkoon (se on todella pieni)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Jos tukkisi lampunsuuttimet niin tehoa riittäisi tuulilasille ihan eri malliin ja pesuneste riittäisi vähintään kaksi kertaa pidempään..?
Yleensä lampunpesureille ja lasinpesurille on omat pumput, eli tuikkujen peseminen tai pesemättä jättäminen ei vaikuta lasille tulevan litkun paineeseen. Neste kyllä alkaa riittämään paremmin jos otat ajovalonpesimien pumpusta liittimen irti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Just, jos ottaisi pään pois takapuolesta ja korjaamokäsikirjan hyllystä ja katsoisi mitä se sanoo :oops:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Jos tukkisi lampunsuuttimet niin tehoa riittäisi tuulilasille ihan eri malliin ja pesuneste riittäisi vähintään kaksi kertaa pidempään..?
Yleensä lampunpesureille ja lasinpesurille on omat pumput, eli tuikkujen peseminen tai pesemättä jättäminen ei vaikuta lasille tulevan litkun paineeseen.
Tuosta sitten jalostaa ajatusta. Eli t-haaralla yhdistää ne lampunpesimen letkut tuulilasipesurille. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei muuten pöllömpi ajatus. Ei vaan pääse itse testaamaan, GTV:ssä on ihan hyvä kusijussi ja toisaalta ajovalonpesurit puuttuu :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Zenery kirjoitti:Ja voihan lampunpesijöiden sulakkeen ottaa irti jos haluaa vettä säästää.
Löytyy sieltä hanskakotelossa olevan "luukun" alta 156:ssa
Siis miten tuon pitäisi tehdä :evil: Luukku on sen verran onneton ja itse rele reilusti luukun reijästä sivulla ettei sinne tällainen meikäläisen lapanen mahdu millään...ketuttaa. llmeisesti pitänee purkaa koko hanskalokero että pääsee tuohon pirun releeseen käsiksi :evil:. Autohan on 156 2.5 V6.

No, valitetaan sitten lisää :wink:. Tosiaan tuo pesunesteen täyttöaukko on todella syvältä, 164:ssa oli n.3x isompi ja sekin on pienimmästä päästä, sitten tuli 156 ja hyvä jos täyttöaukkoa laisinkaan näkee, mitähän Alfan inssit oikein ajatteli kun tuon aukon suunnitteli :wink:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ricambi kirjoitti:Tosiaan tuo pesunesteen täyttöaukko on todella syvältä, 164:ssa oli n.3x isompi ja sekin on pienimmästä päästä, sitten tuli 156 ja hyvä jos täyttöaukkoa laisinkaan näkee, mitähän Alfan inssit oikein ajatteli kun tuon aukon suunnitteli :wink:
On hienoa, että en ole yksin ongelmani kanssa. Luulin jo, ettei autoni olekaan täydellinen. Yhteisöllisyys (lue: samat ongelmat) luo yhteenkuuluvuuden tuntua ;-) Jos muistan hetkenkään oikein niin parivuotta sitten perheessämme viihtyneessä yhdessä onnettomassa puntossa (aina hajalla) oli varmasti tuo samainen -pieni ja ärsyttävä - täyttöaukko. Hankitaan se suppilo ja tehdään Delta-Motorsille aloite sisällyttää se takakontissa oleviin varusteisiin. Olisi siinä ihmettelemistä .... Aloitepalkkioksi ehdotan yhtä GT:tä.

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Ricambi kirjoitti:
Zenery kirjoitti:Ja voihan lampunpesijöiden sulakkeen ottaa irti jos haluaa vettä säästää.
Löytyy sieltä hanskakotelossa olevan "luukun" alta 156:ssa
Siis miten tuon pitäisi tehdä :evil: Luukku on sen verran onneton ja itse rele reilusti luukun reijästä sivulla ettei sinne tällainen meikäläisen lapanen mahdu millään...ketuttaa. llmeisesti pitänee purkaa koko hanskalokero että pääsee tuohon pirun releeseen käsiksi :evil:. Autohan on 156 2.5 V6.
Poista se 30A sulake kuskista katottuna vasemmalla. Johan sammuu lampunpesijät. Tuulilasin paineeseen ei vaikuta mitään mut nestettä riittää nyt varmasti pidempään! Olen tyytyväinen :silly:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ei siinä mitään olkaa vain tyytyväisiä, minulla on GTV:n takakontissa muovipussi jonne mahtuu 2 litraa nestettä :D Lisäillä saa sitten kokoajan. Ja täytöstä ei sitten puhutakaan. Pussi pitää ottaa irti ja sitä ennen ottaa pala verhoilua pois :P Helppoa hommaa :)
Kuuluu italiaanon luonteeseen tollanen :)

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

On tuo 164:n täyttöaukko pieni, mutta vakaalla kädellä menee. Ja jos ei vaikka kaikki meniskään, niin tuleepahan huolehdittua moottoritilan puhtaudestakin. 8)

Pieni on kyllä se itse tankkikin. Sinne ei kyllä montaa litraa tavaraa mene. Olenkin miettinyt, että pitäis purkaa ne muovit siitä edestä pois ja kaivaa ihan kunnollla esille se tankki ja mahdollisesti etsiä romarilta joku isompi, jos vaikka sattuis löytymään sopivan mallinen. Näitähän on tehty ennenkin, ei iso homma jos vaan sattuu sopiva tankki löytymään.

Omien kokemuksien mukaan 164:n pesurien paine on onneton näin niinkuin paikallaan seistessä, hyvä että edes tuulilasiin asti lentää litkut, eikä ole edes lampunpesijöitä. Sitten taas moottoritienopeuksissä jo pelkästään ilmavirta lennettää litkut lasiin, joten ei huolta. Miten voi olla mahdollista ettei teillä alfoissa moottoritienopeuksissa ne pesurit toimi? Vai onko tässä nyt sittenkin kyse siitä, ettei mulla hiljaisemmissa nopeuksissa saa pesurit tarpeeksi virtaa laturilta?

Onko 2 osaa lasolia ja 1 osa vettä paha? Höpöhöpö, vanha rovaniemeläinen ajelee aina kirkkaat tankissa. :mrgreen:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

sallimato kirjoitti:Pieni on kyllä se itse tankkikin. Sinne ei kyllä montaa litraa tavaraa mene. Olenkin miettinyt, että pitäis purkaa ne muovit siitä edestä pois ja kaivaa ihan kunnollla esille se tankki
Ai että pieni, no enpä tiiä, puoleen toista vuoteen en oo sinne mitään lisänny, ja hyvin ruikkii 8)
sallimato kirjoitti:Omien kokemuksien mukaan 164:n pesurien paine on onneton näin niinkuin paikallaan seistessä, hyvä että edes tuulilasiin asti lentää litkut, eikä ole edes lampunpesijöitä.
Kyllä mulla ainakin toimii ihan paikallaankin ollessa, vähän ikkunan keskikohtaa yllemmäs tulee, juuri oikeeseen kohtaan, ja painetta kyllä riittää, niin että halutessaan voi vaikka vastustajia (vastaantulijoita) pestä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

sallimato kirjoitti:Pieni on kyllä se itse tankkikin. Sinne ei kyllä montaa litraa tavaraa mene.
Kyllä sinne aika lailla saa kaataa tavaraa, ennenkuin tulee yli, mutta itsestä tuntuu, että "hukkaisi" nestettä jonnekin :roll: , liekö tekemistä lamppupesureiden kanssa, joista ei toisin ole ikinä vettä tullut, ehkä on eliminoitu jotenkin ja nesteet menee sitten ohi jostain :roll: .
En ole tutkinut asiaa, kun ei sitä niin paljon kuitenkaan mene ja yhdellä säiliöllä ajelee useamman kuukauden, paitsi näillä kurakeleillä.
Enkä ole kuullut kyllä lampunpesureiden pumpunkaan pitävän ääntä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aattelin vaan sanoo että vieläkään ei oo tullut nestettä lisättyä, ja vielä piisaa :mrgreen:
Ja kyllä, minä myös käytän sitä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itse ostin Bauhausista suppilosetin johonkin euron tai kahden hintaan. Olisko ollu 6 suppiloa. Siitä sitten yhdellä iskulla Alfalle, ruohonleikkurille, keittiöön jne...Sellaiset kauniin oranssit :wink:

Ja jos tuntuu että neste ei edes viikkoa riitä niin veikkaisin että letkut tai säiliö vuotaa. Paitsi ehkä pahimmilla kura keleillä voi mennä tavaraa yllättävän paljon. Pitäis olla niin kuin meidän firman meisselissä 15l säiliö :o
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin