Sprintin harvinaisuus?!?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

Sprintin harvinaisuus?!?

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

Ymmärrykseni mukaan "neliapila" sprint on se harvinaisempi malli. Omistan yhden jossa "sprint" tekstin vieressä on vihreä neliapila, eli onko ko. auto jollain tavalla harvinainen? :oops:

Kun ajattelin muokata tällä hetkellä alkuperäisessä kunnossa olevaa autoa oikein rajulla kädellä. :-D

Tietoa kaivataan etten vaan mene tietämättömyyttäni tärvelemään harvinaisuutta.
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mielestäni kaikissa suomeentuoduissa Sprinteissä oli neliapila, kuten oli laita 1.7 litran 33:ssakin, vaikka muualla myytiin myös ei-QV malleja. Oma mielipiteeni on se, että laita täysin alkuperäiseen loistokuntoon. Sprintit ovat kaikki kohta harvinaisia!

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps, alkup kuosiin ainakin koriltaan.. alkaa meinaan sprintitkin olla jo katoava luonnonvara...
tekniikkaahan voi sitten rakenella ja muunella..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Originali kirjoitti:kuten oli laita 1.7 litran 33:ssakin
Koskee 1.7 kaasaria, eli series 2, sekä 16V:tä. Tavallista 1.7 ruiskua ei ole tainnut tosin edes saada neliapilana..

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Rolle kirjoitti:Tavallista 1.7 ruiskua ei ole tainnut tosin edes saada neliapilana..
Aivan. Kyllä mäkin ton tiesin mutta en muistanut koko 1.7 ie:tä...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Parempi niin :mrgreen:

Harvassa on Sprintit Suomessa, en nyt tiedä onko niin harvinainen tai erikoinen että ei uskaltaisi toteuttaa itseään. Mutta samalla vaivalla saisi auton joka varmasti arvostetaan vielä 10 vuoden päästä. Taitaa suurin osa noista vain jäädä jonnekin ruostumaan ja harva niitä kunnostaa..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Maksoin 400 € Sprintistä toissavuonna ... 1.5 QV :D

Nyt se seisoo ilman rekisterikilpiä, odottaen entisöintiä ;)

Kuhan saa vaan "ylimäärästä" rahaa niin rupee sprintti kunnostuu :)

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Kyllä se niin on että jos meinaa sprinttiä pitää pitää niin tietysty pitää olla toinen vastaava varaosaautona. (Ja pihan koristeena, tietenkin.)

Avatar
Kreivi
Viestit: 156
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 15:34

Viesti Kirjoittaja Kreivi »

Sprint on pop! Ajoin -85 Sprintillä (1,5 jossa on tuo mainittu neliapila) töihin (ja takaisin) koko viime vuoden ilman ensimmäistäkään murhetta (ellei kastuneita jalkoja lasketa-jostain vuotaa vettä jalkatilaan:))eli noin 15000 km.
Auto on nyt arkistossa...
K

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

saipa kirjoitti:Kyllä se niin on että jos meinaa sprinttiä pitää pitää niin tietysty pitää olla toinen vastaava varaosaautona. (Ja pihan koristeena, tietenkin.)

Samaa mieltä... valitettavasti sen paikan jossa pidän Sprinttiäni, omistajat eivät anna minun tuoda (lainaus:) "Lisää Italialaista paskaa meidän talliin" ... Sprinttini on siis erään amerikan auto kerhon tiloissa :D

Ja rva. Pasi ei anna ostaa enää yhtään Alfaa ... varsinkaan Sprinttiä (tuokin oli melkein suora lainaus :roll: ) :(

Ei oo asiat hyvin :?

Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

Eli eikun rakentamaan! :-D
Ajattelin nostaa 33 sportwagonista vaihteiston ja taka-akselin, saadakseni aikaan nelivedon(onko muuten ongelmia muutos katsastuksessa?) varapöyräkotelon joutuu korvaamaanbensa tankilla. Ajattelin myös poistaa puskurit, korjata ruosteet ja tietysti erikoismaalaus!!

Jos foormilaisia kiinnostaa nähdä projekti kuvia tulevaisuudessa, ilmoittakaa! ja hyviä ideoita maalaukseen otetaan vastaan! :-D
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

hekakauhanen kirjoitti:Eli eikun rakentamaan! :-D
Ajattelin nostaa 33 sportwagonista vaihteiston ja taka-akselin, saadakseni aikaan nelivedon(onko muuten ongelmia muutos katsastuksessa?) varapöyräkotelon joutuu korvaamaanbensa tankilla. Ajattelin myös poistaa puskurit, korjata ruosteet ja tietysti erikoismaalaus!!

Jos foormilaisia kiinnostaa nähdä projekti kuvia tulevaisuudessa, ilmoittakaa! ja hyviä ideoita maalaukseen otetaan vastaan! :-D
Tokihan täällä halutaan katsoa projekti kuvia. Onnea vain projektille ja lupa-anomuksille, jos muuttelet radikaalisti. Kannattaa käydä juttelemassa konttorilla etukäteen, mitä muutoksia voit tehdä muutoskatastuksella ja mihin tarvitaan ARK:n lupa. Ainakin minulle neuvoivat ystävällisesti, kun kävin kyselemässä, mitä lakisääteisiä varusteita pitää lisätä omaan projektiin (lähinnä pissapoika).

Näissä mittavissa muutosremonteissa tahtoo palaa rahaa sama mitä vimpan päälle "entisöinnissä" tai enemmänkin. jos rakentaa itselle niin no hätä, mutta noita uhrattuja tunteja ja rahoja ei yleensä saa alytettyä jälleenmyynti hintaan.

Jos haluat erottua massasta niin punainen taitaa olla rakennetuissa Alfoissa yleisin. Viimevuosina käytetty kameleonttiväri ei mielestäni ole loppujenlopuksi niin hyvän näköinen. Itse rakentaisin orkkikseksi orkkis värillä.

Avatar
Juke
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Marras 2003, 06:12
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Juke »

Taka-akseli menee nakkaamalla tukivarsiin , nelikon mutkamallin panhard menee nakkaamalla. laation pää vain vaihtoon ja pääaksilalle nelikon laatioksta kikkare missä vetohampaat niin ei tarvi edes laatikkoa irrottaa (etu ja takaperässä pitää olla sama välitys). laatikon takakiinnikekorvat on edempänä kun 2wd:ssä joten ne täytyy tehdä koriin uudet. kardaanille täytyy tehdä tilaa käppärinkohtaan ja etu kardaaniin tehdä se lyhennys ettei takimmaiseen tule suuria kulmia kun perä liikkuu. Homman tekee viikonlopussa kun on asialla. mitä lupiin tulee niin anomuksiin maininta että samaa mallisarjaa molemmat sekä sama pohjalevy ja että akseli menee nakkaamalla vanhan tilalle , jarrut jouset iskarit laatikko tms. pysyy omina. luvat tulee viikossa ja kustantaa 275€ , luvat voimassa 2V.
Sprint 1,7 qv 4x4 twincharger

Vastaa Viestiin