3,2 JTS V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

3,2 JTS V6

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kuva
:cry:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mitäs tuossa lukee JTSn jälkeen?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Ja 156 veekutosten hinnat eiku roimaan nousuun, kiitos :mrgreen: .

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Onneks tuli hankittua AITO V6 24V :-D

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Jopas näyttää tavalliselta :( . Onhan siinä edes se jakopään ketju..?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:mitäs tuossa lukee JTSn jälkeen?
Mahtaisiko olla Twin Phaser tms. (kaksivaiheinen polttoaineensyöttö)

Kyllä on vanhaan pannuun verrattuna tylsän näköinen muovimöykky.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo eipä ole häävin näköinen :wink: mutta muuten; imu ja pakonokat muuttuvalla ajoituksella,täysalumiini, suoraruisku, ketju jne
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Need I say more?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Eih!! Täytyypi varmaan ihan tosissaan ruveta säilyttämään tuota nykyistä V6:sta.
Mieleen tulee ooppelin kone, valitettavasti! :x

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kunhan luonne on kohdallaan niin en kanna kaunaa. Harvemmin on toivottavasti aihetta katsoa pellin alle :wink:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no vanhaa konetta kelpaa esitellä muilekkin vaan tuota uutta ei..
siis kerta kaikkiaan mitäänsanomattoman näköinen.. :?
Viimeksi muokannut 90, 01 Maalis 2005, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

90 kirjoitti:no vanhaa konetta kelpasi esitellä muilekkin vaan tuota uutta ei..
siis kerta kaikkiaan mitäänsanomattoman näköinen.. :?
'

vituikshan se meni :oops:
Viimeksi muokannut Kirkinen, 01 Maalis 2005, 22:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin meni, toivotaan että edes jonkinlaiset alfan perinettä kuvainnollistavat äänet ovat tallella..
Viimeksi muokannut 90, 01 Maalis 2005, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Täytyy melkein juoda suruunsa, ja vieläpä talvilomalla ollessa... :drinking:

Eikö ole enää mitään pyhää tässä maailmassa... Globalisoituminen, kaupallistuminen ja kulujen karsinta ovat kyllä syvältä. Saatans :2gunfire: ekonomit ja :snipersmile: GM
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

V6 kirjoitti:..mutta muuten; imu ja pakonokat muuttuvalla ajoituksella,täysalumiini, suoraruisku, ketju jne
TS 16V moottorin yksi tyyppivikahan on "diesel-ääni", jonka aiheuttaa väljähtynyt imunokan-ajoitin (jousi antaa periksi). Itse arvostan Alfa Romeon V6:ssa sen yksinkertaista rakennetta, vaikken itse osaa moottorille mitään tehdäkkään. Ylimääräiset hienoudet = lisää vikaantuvia paikkoja.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

No niin, pitihän se arvata :cry: Nykyisen 2.0 JTS:n konehuone näyttää erittäin tavalliselta ja sama linja näyttää jatkuvan tännekin. Toivottavasti koneessa on tuttua luonnetta sen verran paljon että konepellin avaamisesta tulleet traumat häviävät.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Muovia vaan päälle ja hyvä tulee :? :wink:
Näinhän se menee tällä hetkellä.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Varsinainen testarossa. Toisessa kansimuovissa punaista.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Kyllä olisi toivonut että pellin alta olis löytynyt jotain samaa Alfan muotoiluperinnettä kun 159 ulkoisesti on, näyttää valitettavasti sekin perinne katkeavan :x
Tiedämmekö muuten jo varmuudella että kone on ketjulla (olis edes jotain positiivista)
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tuota tietoa olenkin odotellut. Ovatko kaikki tulevat koneet ketjuvetoisia? Entä Dieselit?

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

"The new 3.2 litre V6 engine is built in Melbourne, Australia, alongside variants for various GM marques, and is supplied to Italy as a complete assembly to be fitted to cars on the production line."

A-pu-va... :crazyeyes:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

155156 kirjoitti:"The new 3.2 litre V6 engine is built in Melbourne, Australia, alongside variants for various GM marques, and is supplied to Italy as a complete assembly to be fitted to cars on the production line."

A-pu-va... :crazyeyes:
Ja ne käykin varmaan vain kengurubensalla... :lol:
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Ei edes Olio asu enää tuossa konehuoneessa... :P

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

En ole asiaan perehtynyt mutta mites jos ottaa muovinkäppyrät pois koneen päältä? Toimiiko kone normaalisti ilman niitä ja niiden kiinnikkeetkin olisi asiallista poistaa. Itse vihaan uusia paskamuoviautoja ja varmasti tekisin noin :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mitä väliä sillä nyt on kuka niitä kasaa, pääasia että lähtökohdat, eli suunnittelu, on kunnossa. Saattaa jopa olla niin että öljynkulutus pysyy normaalilla tasolla eikä niin että joka toinen kone syä litran per tonni ja joka toinen ei mitään :mrgreen:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

esc kirjoitti:Ei edes Olio asu enää tuossa konehuoneessa... :P

/esc
Olio on lähtenyt Holdenin konetta pakoon kabiinin puolelle Acquan viereen :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

gYdEbUh kirjoitti:En ole asiaan perehtynyt mutta mites jos ottaa muovinkäppyrät pois koneen päältä?
Sitten se vasta ruma on, näkyviin tulee todnäk muovista venakoppaa, repullinen suorasytkäpuolia ja italialaiseen tapaan pihan perällä majailevasta traktorivainaasta nyysittyä johtosarjaa :roll:
Rolle kirjoitti:Saattaa jopa olla niin että öljynkulutus pysyy normaalilla tasolla eikä niin että joka toinen kone syä litran per tonni ja joka toinen ei mitään
Höh, siitähän tulisi sitten "tavallinen" moottori!
- Epäkelpokeräilijä -

Sami_S
Viestit: 40
Liittynyt: 19 Loka 2003, 02:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami_S »

Onkohan tuota käytetty mallina suunnittelussa?

Linkki Holdenin sivuille

Toivotaan,että toimii yhtä hyvin kuin edellinen ja päästäisiin eroon hihnojen katkeamisista.
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Rolle kirjoitti:Mitä väliä sillä nyt on kuka niitä kasaa, pääasia että lähtökohdat, eli suunnittelu, on kunnossa. Saattaa jopa olla niin että öljynkulutus pysyy normaalilla tasolla eikä niin että joka toinen kone syä litran per tonni ja joka toinen ei mitään :mrgreen:
'Italian flavour' on yksi asioista mikä tekee Alfa Romeosta Alfa Romeon. Australiassa valmistettu moottori ei tue tätä fiilistä. Jos moottorit edes koottaisiin Italiassa... Vaikea uskoa, että maailmasta löytyy yhtään alfistia, jonka mielestä Australiassa valmistettu Alfa Romeo V6 moottori on hyvä asia.

Täytyy kai sitten ylläpitää nykyistä V6-konetta niin kauan, että on jo tarjolla aito Alfa Romeo (tai Alfa Romeo/Maserati) moottori, joka on italialaista tuotantoa :wink: .

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

155156 kirjoitti:Vaikea uskoa, että maailmasta löytyy yhtään alfistia, jonka mielestä Australiassa valmistettu Alfa Romeo V6 moottori on hyvä asia.
Ei varmasti, minäkin olen vain tällanen velliperse joka ajelee millä sattuu. Kuitenkin yritän löytää jotain positiivista asiasta jolle ei voi mitään. Nyt itkette tästä, ennen itkitte hajoilevista jakohihnoista ja öljynkulutuksista. Koittaisitte nyt päättää että onko se kivaa kun paikat hajoaa ja on sitä italialaista fiilistä vai mitä. Kun kehitystä tapahtuu siitä valitetaan ja heti seuraavaksi ollaankin vaatimassa että asioihin tulisi parannuksia.

Kaksnaamasta ja säälittävää toimintaa, valitettavasti mennyt on mennyt ja nyt on nyt, kunnes joku keksii sen aikakoneen niin täytyy hyväksyä ettei enää olla seiskytluvulla.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Rolle kirjoitti: Nyt itkette tästä, ennen itkitte hajoilevista jakohihnoista ja öljynkulutuksista. .
Kyllä tästä asiasta pitää itkeä, tosin myös jakohihnoista ym. :-D Sitäpaitsi kyllä tuo Holdeninkin kone hajoaa ja todnäk. joka toinen kuluttaa öljyä 1L/1000km kuten Ooppelin koneet on aina tehnyt.

Vai mitä mieltä olette kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja:
http://www.cardomain.com/memberpage/476678

Jos tätä olisi tuotu Eurooppaan niin mallinimi olisi todennäköisesti vapaasti käännettynä Ooppel Torakka

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Giri kirjoitti: joka toinen kuluttaa öljyä 1L/1000km kuten Ooppelin koneet on aina tehnyt.

Vai mitä mieltä olette kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja:
http://www.cardomain.com/memberpage/476678
Mitä mieltä ootte, kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja: http://www.ratdat.com/history/1973to198 ... 2_arna.jpg :lol:

P.S. Ei ainakaan meikän ooppeli syö öljyä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse pelkään tuota GM:n varjoa. Se on synkkä ja pitkä. Kohtuullista palkkaa kyllä maksoi ... ja työsarka loppumaton. :lol:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
V6 kirjoitti:mitäs tuossa lukee JTSn jälkeen?
Mahtaisiko olla Twin Phaser tms.
ot: Star trekistä, laittakaan vaiheiset tainnutukselle -----zap

Moottorimaan vaihdosta, taitaa Don Corleone vaihtua Mad Maxiin.
ot off:

Kyllä noita vanhoja v6:ia vielä riittää markkinoilla pitkäksi aikaa, jokainen
joka oikeasti haluaa, varmaan vielä omansa saa kohtuuhinnalla ja sitten
vaan talliin odottamaan arvoa arvaamatonta...

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Giri kirjoitti: Vai mitä mieltä olette kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja:http://www.cardomain.com/memberpage/476678

Jos tätä olisi tuotu Eurooppaan niin mallinimi olisi todennäköisesti vapaasti käännettynä Ooppel Torakka
heh..näyttää ihan takavetokadetilta johon on pumpattu ilmaa sisälle.. :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no tuota remmiongelmaa ei vanhoissa 12V kutosissa olekkaan joten pitäydynpäs jatkossakin niissä.. :wink:
ja eikös 24V-koneissakin ollut probleemia lähinnä alkupään 164-supereissa, uudemissa on kestänyt huomattavasti paremmin..

ja tuo öljynkulutushan on alfan moottoreiden kohdalla OMINAISUUS jonka kanssa pitää oppia elämään jos haluaa alfalla ajaa, muussa tapauksessa voi siirtyä Toyotan rattiin.. 8)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Campari kirjoitti: Moottorimaan vaihdosta, taitaa Don Corleone vaihtua Mad Maxiin.
Kuva
:twisted: :twisted: :twisted:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Nyt itkette tästä, ennen itkitte hajoilevista jakohihnoista ja öljynkulutuksista.
Muutosvastarinta ruuls! :P Alfa Romeon ostamiseen ja sillä ajamiseen liittyy varmasti keskivertokuljetinta enemmän ei-järkiperäisiä perusteita, onkos se nyt sitten ihme että sen mielikuvien sorkkiminen aiheuttaa närää.

Totta puhuen, jos kone on ominaisuuksiltaan hieno (onko?) niin mielihyvin huolisin sen nokalle huolimatta siitä, onko se Aresen perintöä vai jotakin muuta suunnittelua. Jos suorituskyvyn ja kulutuksen suhde on parantunut (onko?), herkkyys ennallaan (onko?) ja hihnanvaihtoryöväys menneen ajan murheita niin kyllä minä ainakin voin luopua parista kromiputkesta. Ei se 16-naulainen bokserikaan kaikkine apulaitteineen minusta mitenkään veistoksellinen ollut, mutta luonteeltaan tosi hieno pata.
Abarth kirjoitti:Mitä mieltä ootte, kun firma on tehnyt tän näkösiä autoja
Touché :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ette ole ehka ymmartaneet etta alfa uusi v6 ei ole holden, ei siksi etta se sattuu olemaan koottu australiassa. vaihtoehtona oli myos kanada, mutta australian tehdas on ihan uusi

ette ole ehka ymmartaneet etta moottorin lohko on taysin uusi alumiininen, jota gm on tahan saakka ehtinyt kayttamaan vain cadilacissa (3,6)

ette ole ehka ymmartaneet etta kansi ja suurin osa tekniikasta on taysin alfa romeon kehittamaa, aresesta ja torinosta.....ja se tekee sen moottorin luonteen.

ette ole ehka ymmartaneet etta Testore (fiat auton ex TJ) sanoi vuonna 2000 etta uuden oman v6 lohkon kehittaminen olisi edellyttanyt 130.000 kpl volyymia vuodessa ollakseen kannattava

ette ehka ole ymmartaneet etta alfa myy vuodessa vain toistakymmenta tuhatta v6 moottoria vuodessa......

Maserati on joka tapauksessa kehittamassa uutta v6 moottoria.....odotetaan noin vuotta 2009, ok? :wink:

Toivottavasti polemiikki paattyy NYT. :wink: :wink:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

maserati myy 130000 vuodessa :lol: ?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GAMMA500 kirjoitti:maserati myy 130000 vuodessa :lol: ?
ei....vaan se kehitetaan modulaarisesta v8 moottorista :o

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kehitetty Italiassa, vaikka kehittäminen ei ollut kannattavaa? Nyt ei jymmarra? Tuotanto on sitten asia erikseen. Vaan jos kannet ym. on Alfaa varten omaa tuotantoa, niin miten se voi kannattaa missään, vai kusetetaanko tässä? Holdenin moottori on kyllä sekin aika hyvä paperilla...

Muutosvastarintaa? On täällä jotkut jo kauan odottaneet muutoksia remmijakopäähän ja muihin "ominaisuuksiin". Muutokset vaan tapahtuu yleensä väärään suuntaan ja liian myöhään, kun asialla on persaukinen autotehdas, joka yrittää tehdä jotain helvetin "premiumia" aivan tavallisen
Fiatin pohjalta.

Jakopään suhteen tuo GM -pohjainen pata on askel takaisin hyvään suuntaan. Jos huhutut teho ja vääntölukemat pitävät paikkansa tällä kertaa, niin ominaisuudet myös siltä osin ovat kunnossa. Ominaiskulutus nyt tuskin voi ainakaan kasvaa vanhasta V6:sta, jos vääntöäkin (ja hyötysuhdetta) tulee lisää.

Globaalikapitalismin nimissä voitaisiin loputkin makaroonien työpaikat siirtää Koreaan. Valmistuskustannukset pienenisi huomattavasti ja laatu ei kun paranee. Fiilis, mitä se on?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Ota asioista selvaa ennen kuin alat kirjoittamaan....alfan uusi v6 kayttaa gm pohjaista uutta moottorilohkoa...
usko jo etta mitaan nykyista holdenin moottoria ei voi siihen verrata.


aivan tavallisen Fiatin pohjalta? Brerassa ei ole mitaan muuta yhteista fiatien kanssa kuin dieselmoottorit ja kuten hyvin tiedat ne ovat markkinoiden parhaita...Onko audin tilanne jotenkin parempi? Mihin tekniikkaan A3 ja TT perustuvat? Golfiin tietenkin

loppuosaa teksista en suostu kommentoimaan...se osoittaa kulttuurisi tason.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Jarno kirjoitti:Holdenin moottori on kyllä sekin aika hyvä paperilla...
Olen asunut tuossa Holdenin upeassa kotimaassa 5½ vuotta ja voin sanoa että siellä ei kukaan arvosta Holdeneita paitsi Yobbot, Abot ja sutenöörit. Tuo Mirafiorin teksti hiukan kyllä lohdutti jos kerran edes kansi on Alfan suunnittelema. Kun hankin aikanaan sen 159:n niin ehkei sittenkään tarvitse hitsauttaa konepelliä kiinni. :-D

Harkitsin tämmöisen kengurupuskurillisen version tuomista muuttoautona sekä toinen tietty osiksi, mutta aattelin että jälleenmyyntiarvo saattaa olla huono kun ratin takia posti on ainoa potentiaalinen asiakas.
http://members.tripod.com/~big_tom/justinshx.html

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Niin, näen tässä yhtäläisyyksiä ARNA katasrooffiin käytetään Datsunin/Nissanin koppaa ja ujutetaan Alfan boxer tekniikka siihen. Se että Italialaiset ovat suunnitellet kannet ei paljon lohduta kun moottori on joku GM:n tekele joka valmistetaan Australiassa, olisivat yhtä hyvin voineet perustaa tehtaan vaikka Uraliin tai Siperiaan. Fakta on että Alfan V6 moottoria ei enään ole :cry:

Ainoat oikeat Alfat olivat takavetoiset ja tuolla V6 pannulla :wink:. Juuri tuo V6:nen oli se joka tässä merkissä pysytti kun takaveto häipyi historiaan, entäs nyt?

Se kun usein tuodaan jakohihnat esiin voisin tarkentaa sen että useimmiten vaurioissa kyse on ollut ala-arvoiset kiristinpyörät hammas- ja tasapainoitusakseleissa (Made in Canada). Toki Alfan uusi oman maan V6 tuote ketjulla olisi ollut kymppisuoritus.

Voisihan sitä vaikka siirtyä ajamaan esim. Ooppelia kun Globaalisaatio kuitenkin ennen pitkää tappaa kaiken monimuotoisuuden autoista, se on ihan sama millä ajaa tulevaisuudessa. Pitänee toivoa että ihmiset alkavat tiedostamaan minne kehitys menee ja rupeavat vaatimaan "alkuperäisyyttä".

Taisi sittenkin olla Alfan loppu kun Fiat osti puljun :shock:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Et taida tietaa etta Italian valtion IRIn hallussa Alfa Romeo teki suunnattomia tappioita 15 vuotta, vuoteen 1987 asti.

Valitettavasti kaikkea ei aina voi saada, mutta Brera ja 159 ovat alfa romeoita isolla A:lla sitten 75:n

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kulttuuristahan tässä juuri on kyse. Jotkut, minä ainakin nuorempana, luulin, että Alfan moottoreissa on jotain erikoista. Perinnettä kilparadoilta, lähes käsityön vaikutelma.

En minä niitä tehtaita mihinkään siirtäisi. Ironia on näköjään mulle liian vaikea laji kirjoittaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ricambi kirjoitti:Juuri tuo V6:nen oli se joka tässä merkissä pysytti kun takaveto häipyi historiaan, entäs nyt?
Mutta olihan sulla myös 155 16v, Fiat-lohkoinen etuveto? Ei kai sekään ihan ooppelilta maistunut?
Jarno kirjoitti:Jotkut, minä ainakin nuorempana, luulin, että Alfan moottoreissa on jotain erikoista.
Vähän sama vika mulla. Noita kun on muutaman purkanut ja kasannut niin eivätpä ne niin hämmästyttäviltä laitteilta ole tuntuneet. Ihmisen tekemiä koneita kaikki tyynni, vähän erilaisilla nyansseilla kuin muilla valmistajilla.

Minä ainakin odotan että pääsen testaamaan uudella kuutosella varustettua Alfaa ennen kuin sanon mitään kovin jyrkkää. Ei se nykyinen kutonenkaan niin ainutlaatuisen erinomainen taida olla etteikö siitäkin voisi pistää paremmaksi, esmes Bemari alkaa menemään litratehoissa liian selvästi ohi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Rolle kirjoitti: Kaksnaamasta ja säälittävää toimintaa, valitettavasti mennyt on mennyt ja nyt on nyt, kunnes joku keksii sen aikakoneen niin täytyy hyväksyä ettei enää olla seiskytluvulla.
Totta tosiaan. Jos haluaa tietynlaisen, täysitalialaisen rotu-alfan niin sitten pitää hankkia juuri sellainen. Jos siis ausseissa valmistetun moottorin perusteella fiilis on menetetty ja alfa ei sitten enää ole kunnollinen alfa. Ja varsinkin jos edes tieto siitä, että kansi tosiaan on areselaista alkuperää, ei helpota oloa.

Hiiohoi, ennen olivat autot rautaa... :wink: Olen kyllä itsekin jonkinlainen puristi tiettyjen asioiden suhteen, ja ymmärrän itse asiassa hyvin tämän harmistuksen; itseäkin harmittaa kovasti. Mutta kun merkille ilmeisesti on välttämätöntä turvautua yhteistyöhön niin minkäs teet! Itse kuitenkin näen asian niin, että ne vanhemmat laitteet ovat enemmänkin se puhtaan fiiliksen lähde ja antaumuksellisen harrastuksen kohde marginaalimerkkiä harrastavalle innokkaalle pienelle porukalle. On tietysti maku/koulukuntakysymys mikä sitten on "vanhempi" alfa.. :roll: Mutta uudemmalta peliltä sen sijaan saanee minusta odottaa kestävyyttä ja helppoa käyttöä jos se tarkoittaa merkin hengissäpysymistä. Tehdas ilmeisesti toivoo, että ooppelikansa (anteeksi nimitys) rupeaa hullun tavalla ostelemaan Alfoja? Niitä Alfoja tuskin suuri yleisö (ooppelikansakin?) ostaa enää pelkän fiiliksen perusteella, vaan yhä enemmän siellä ostajien syvissä riveissä kaivataan kaikenpuolista helppoutta, iisiä ylläpitoa niinkuin kaikilta muiltakin autoilta. Sillä kaikki alfalla ajavat eivät ole yhtä innoissaan alfastaan kuin se jo mainittu pieni innokas harrastajaporukka, eivätkä ole ilmeisesti valmiita näkemään vaivaa alfailun eteen. Ja Alfa Romeon kokoinen tehdas tuskin kykenee elämään sillä ilolla, että se ruokkisi pelkästään pienen harrastajaporukan tarpeita? Niin mahtavaa kuin se toki olisikin. :wink:


Eli jos alfan perinteisen selvät vahvuudet ovat edelleen tallella, niin minusta parempi sitten pieneltä osin australialainen alfa kuin ei alfaa ensinkään. Varsinkin kun suunnilleen kaikki muut autot ovat jo vuosia vaikuttaneet täysin laimeilta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

onnittelut J saarelle hyvasta analyysista

Vastaa Viestiin