Selenia öljyt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt vasta muuten rupesin miettimään että onko tuo Selenia Racing 10W/60 edes mun t.sparkille järkevä vaihtoehto, manuskahan ei tarjoa tuota ollenkaan.
Öljyt tulisi kesäks, normaaliin vähäiseen ajoon. Nykyistä nesteen 5w/40:stä imee ihan sopivasti :?
Mitäs ootte mieltä?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

tunge sisään vaan huoletta . ei siihen aikaan moista ollut edes saatavilla :wink: kesäksi ainakin sissä vaa!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Noonni, noin 2tkm ajettu seleniat sisällä, ja öljyä kulunut jo reilu 2litraa :shock:
Seuraavaks kokeillaan valvoline maxlife 10w-50 vai oliko se 40.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Raskas kaasu lisää öljyn kulutusta. Reipasvauhtinen maantie vie itselläni enemmän öljyä, kuin rauhallinen kaupunkiajo.
Nythän sä olet kaahannut vajaa tuhat kilometriä matkat radalle ja radalla, siinähän sitä öljyä kuluu.
Älä vielä säikähdä, kokeile mitä menee "normaaliajossa".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Epezi kirjoitti:Noonni, noin 2tkm ajettu seleniat sisällä, ja öljyä kulunut jo reilu 2litraa :shock:
Seuraavaks kokeillaan valvoline maxlife 10w-50 vai oliko se 40.
Hyvä kun mainitsit! Muistin siitä, että ostin Valvolineä pari tonkkaa, mutta en vain muista minne olen ne laittanut! :silly: Öljyt oliskin jo aika vaihtaa.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Off Topic. Meikäläinen ajaa Conocon 20W 50 minaraaliöljyllä nyt sisäänajon jälkeen, ja sen verran voi sanoa, että öljynpaineet nousivat hieman kun vaihdoin siihen.

Sisäänajossa käytin TB Silver 10W 40 öljyä, tai sitä laitettiin, kun sanoin, että mitä tahansa, mikä kestää 1 500 km. Öljynpainejuttu voi johtua muustakin, esim. siitä (tai sitten ei), että öljysuodatin tiputti ainakin sisäänajon loppuvaiheessa tavaraa mäkeen ja reilusti. Kukaan ei kuitenkaan kiristänyt sitä. Nyt näyttää olevan öljytikku huonosti kiinni, mutta mistä niitä nyt sitten saa tiivillä tiivisteellä. Kovaa ajoa >>>


Kone 75 V6, Conocoa on Muukkosella.

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Neste vai Mobil?

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä :roll: (varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat :wink: )

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Epezi kirjoitti:Noonni, noin 2tkm ajettu seleniat sisällä, ja öljyä kulunut jo reilu 2litraa :shock:
Seuraavaks kokeillaan valvoline maxlife 10w-50 vai oliko se 40.

Mistäs tuota Valvolinea oikein saa? Helsingin tienoolta?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Neste vai Mobil?

Viesti Kirjoittaja 90 »

Wannabe kirjoitti:Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä :roll: (varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat :wink: )
en menisi laittamaan koneeseen nesteen litkuja..ovat laadultaan aika heikkoa tavaraa..sen näkee jo hinnastakin.. :)

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Minä ajoin yhden talven kolmekolmosellani Nesteen öljyt koneessa eikä liemissä ainakaan ollut mitään valittamista. Henkilökohtaisesti en lähtisi Mobilin kurasta maksamaan 50% enemmän kuin vastaavalla SAE-viskositeettiarvolla olevasta Nesteen öljystä.

EDIT: Viitsisitkö 90 paljastaa miten sen laadun tässä tapauksessa näkee hinnasta? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Nesteellä on tarkoitus vallata takaisin menettämiään öljymarkkinoita argessiivissella hinnoittelulla. Ja toisaalta, onhan tuo Mobil täysin ylihinnoiteltua tavaraa, mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neste vai Mobil?

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Wannabe kirjoitti:Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä :roll: (varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat :wink: )
Mobil 5w-50:stä on huonoja kokemuksia, itse en käytä sitä muuhun kuin tukivarsien rasvaamiseen.
Jokainen saa toki itse päättää mitä öljyä käyttää ja onko se hyvää vai huonoa. (MuTullahan tässä kuitenkin mennään)
Eli vastaus tuohon Neste vai Mobil olisi Neste mutta itse laitoin Alfaani Castrol RS 10w-60
VMP

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pee kirjoitti:Minä ajoin yhden talven kolmekolmosellani Nesteen öljyt koneessa eikä liemissä ainakaan ollut mitään valittamista. Henkilökohtaisesti en lähtisi Mobilin kurasta maksamaan 50% enemmän kuin vastaavalla SAE-viskositeettiarvolla olevasta Nesteen öljystä.

EDIT: Viitsisitkö 90 paljastaa miten sen laadun tässä tapauksessa näkee hinnasta? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Nesteellä on tarkoitus vallata takaisin menettämiään öljymarkkinoita argessiivissella hinnoittelulla. Ja toisaalta, onhan tuo Mobil täysin ylihinnoiteltua tavaraa, mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa... :wink:
muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..

itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa.. :wink:

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

90 kirjoitti:no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa... :wink:
Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä. Tuskin Nesteen öljykään nyt mitenkään mitattuna 35% huonompaa on, mutta ainakin pelkän öljyn aiheuttaman kustannuksen puolesta vaihtoväli, joka mielestäni on tärkeämpi asia, voitaisiin pitää 35% lyhyempänä.
90 kirjoitti:muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
Pitäisipä tarkastaa lehdestä. Toivottavasti öljytestit eivät toimi samalla tavalla kuin talvirengastestit(vrt. Continentalin vahvistetut testirenkaat).
90 kirjoitti:by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
Itse en huomannut lainkaan öljynkulutuksen lisääntymistä Nesteen öljyllä. Talvipakkasella kylmäkäynnistyksesä öljynpaineen laskeminen olisi mielestäni vain positiivinen asia. Sehän tarkoittaisi matalampaa viskositeettia ja parempaa pumpattavuutta kylmänä. Oikein todella kuumissa olosuhteissa noista kummastakaan PAO-pohjaisesta öljystä ei ole mihinkään. Ainakin oma kokemus Mobilin 5W-50 öljystä 8V twin sparkissa oli sellainen, ettei kuumana kesäpäivänä rata-ajelun jälkeen enää öljynpainemittarin viisari paljoa värähtänyt. Lie tuo anturikin jo aikansa elänyt, mutta vaihto ensin Valvolinen 20W-50 mineraaliöljyyn ja sitten myöhemmin Liqui Molyn 10W-60:een paransi tilannetta huomattavasti.
90 kirjoitti:itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa.. :wink:
Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään. Koetan vielä etsiä aiheeseen liittyvää materiaalia, jonka muistelen olleen http://www.alfagtv6.com/bb/ -foorumilla.

Itse kyllä edelleenkin jatkan "vaihtoehtoöljyjen" suosimista niiden hinnan vuoksi. Varsinkin tuo Liqui Moly on ollut positiivinen yllätys, joskin sen hinta on hiljalleen nousemassa tuotteen tullessa tunnetummaksi.

Niin, pitänee vielä todeta, etten ole missään yhteydessä kumpaankaan mainitsemaani öljynvalmistajaan. Tilittämiseni aiheesta johtuu puhtaasti siitä, että pelkän MuTu-tiedon lisäksi tarvittaisiin jotain todellista tietoa

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

pee kirjoitti:[Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään.
Motul 300V ilmeisesti täyttää kriteerit, jos kiinnostaa enemmän niin saattaisin saada hommattua Outokummusta.
300V ollaan Bemarissa käytetty, ei ongelmia, paitsi silloin kun öljypohja halkesi (ei pysyneet sisällä).
Motul 300V
VMP

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pee kirjoitti:
90 kirjoitti:no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa... :wink:
Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä. Tuskin Nesteen öljykään nyt mitenkään mitattuna 35% huonompaa on, mutta ainakin pelkän öljyn aiheuttaman kustannuksen puolesta vaihtoväli, joka mielestäni on tärkeämpi asia, voitaisiin pitää 35% lyhyempänä.
90 kirjoitti:muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
Pitäisipä tarkastaa lehdestä. Toivottavasti öljytestit eivät toimi samalla tavalla kuin talvirengastestit(vrt. Continentalin vahvistetut testirenkaat).
90 kirjoitti:by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
Itse en huomannut lainkaan öljynkulutuksen lisääntymistä Nesteen öljyllä. Talvipakkasella kylmäkäynnistyksesä öljynpaineen laskeminen olisi mielestäni vain positiivinen asia. Sehän tarkoittaisi matalampaa viskositeettia ja parempaa pumpattavuutta kylmänä. Oikein todella kuumissa olosuhteissa noista kummastakaan PAO-pohjaisesta öljystä ei ole mihinkään. Ainakin oma kokemus Mobilin 5W-50 öljystä 8V twin sparkissa oli sellainen, ettei kuumana kesäpäivänä rata-ajelun jälkeen enää öljynpainemittarin viisari paljoa värähtänyt. Lie tuo anturikin jo aikansa elänyt, mutta vaihto ensin Valvolinen 20W-50 mineraaliöljyyn ja sitten myöhemmin Liqui Molyn 10W-60:een paransi tilannetta huomattavasti.
90 kirjoitti:itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa.. :wink:
Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään. Koetan vielä etsiä aiheeseen liittyvää materiaalia, jonka muistelen olleen http://www.alfagtv6.com/bb/ -foorumilla.

Itse kyllä edelleenkin jatkan "vaihtoehtoöljyjen" suosimista niiden hinnan vuoksi. Varsinkin tuo Liqui Moly on ollut positiivinen yllätys, joskin sen hinta on hiljalleen nousemassa tuotteen tullessa tunnetummaksi.

Niin, pitänee vielä todeta, etten ole missään yhteydessä kumpaankaan mainitsemaani öljynvalmistajaan. Tilittämiseni aiheesta johtuu puhtaasti siitä, että pelkän MuTu-tiedon lisäksi tarvittaisiin jotain todellista tietoa
kyllä vain vanha 12V kutonen nesteen litkuja imi melkoisesti, meniköhän 8 tkm:n vaihtovälillä liki kolme litraa..mutta öljyn kulutushan on aina hieman moottorikohtaista ja TS kone ei ole öljynkulutuksessa lähelekkään kutosen veroinen... :wink:

itse luotan lähinnä omakohtaiseen kokemukseen..vaikka öljytestejäkin on tullut aina seurailtua, tosin nykyöljyt taitavat vielä olla testaamatta..
kokemusta löytyy mobilista, Valvolinesta Nesteestä ja Shellistä myöskin parit halppismerkit on tullut kokeiltua eli Teho-oil sekä Pyroil, Pyroilhan on Valvolinen halppismerkki, näistä öljymerkeistä Valvoline on toistaiseksi vetänyt pisimmän korren..

Motul voisi olla ihan hyvä vaihtoehto mutta täällä pohjois-pohjanmaalla saatavuus on melko huono.

tarkoitus olisi kokeilla 10W-60 Seleniaa myös jossain vaiheessa, luultavasti ensikesänä, hinta oli kohdillaan ja monet ovat kehuneet muutenkin..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pee kirjoitti:Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä.
Ei varmaan, mutta jos Nesteen öljy on selkeesti parempaa kuin Mobilin vastaavat, ja kuitenkin todella paljon halvemmat, niin kyllä täytyy sanoa että me autoilijat olemme harvinaisen tyhmiä ottaen huomioon että Mobil on vielä markkinoilla :mrgreen:

Ei taida kellään täällä olla sellaisia laitteita ja sen verran fyrkkaa että voisi oikeasti vertailla näitä öljyjä keskenään, ja kun alan lehtien testeihinkään ei uskota niin ei ole mikään ihme jos mutulla ja omakohtaisilla kokemuksilla väitellään myös tulevaisuudessa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle, jälkimmäinen kappale selittää aika hyvin ensimmäisen :wink:

Taitaa suurin osa kuitenkin ostaa öljynsä brandin perusteella, harvassa autossa on edes öljynpainemittaria ja niitä olemassa oleviakin pitäisi osata/viitsiä/huomata käyttää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Selittää toki jos on sitä mieltä että ollaan tyhmiä, mutta muuten taitaa löytyä jokin vaihtoehto sieltä "täydelliset testitulokset" ja "täydellisen tietämättömyyden" välimaastosta, esim. mutu ja omat kokemukset.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Laitan tähän muistiin öljynpaineet selenialla, huomenna vaihtuu
kylmänä:
Tyhjäkäynti 6
3500rpm 7
lämpimänä:
Tyhjäkäynti 0.8
3500rpm 5.7

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt sisällä valvoline 10w-40. Muutoksia seleniaan öljynpaineissa ei oikeestaan ole. 0.1:n heittoja puoleen ja toiseen.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Epezi kirjoitti:onko tuo Selenia Racing 10W/60 edes mun t.sparkille järkevä vaihtoehto, manuskahan ei tarjoa tuota ollenkaan.
JTS:ään manuaali taas sanoo, että _vain 10w-60_ öljyä, miksiköhän ?
Tuskin silti monessakaan sisällä sitä on, koska ei kovin monessa vaihtopaikassa sitä ole eikä edes tarjota.

Kiinnostaisi vain tietää, mikä tuon speksin takana on ?
Miten JTS eroaa öljymielessä, sama alakerta siinä on kuin TS:ssäkin.


-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Suurempi teho -> suurempi lämpörasitus öljylle?

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Hmm, Selenian öljyjä on tullu itsekin käytettyä, ja hyväksi ovat osoittautuneet.... :-D Saatavuus on ollu aikoinaan vaan aika heikko, ja joskus tuli sorruttua Mobiliin.... Sillä sitten hajotin kaks konetta.. :evil: Nyt on tullu käytettyä Vavolinen 10W/60 Racingia ja kilpurissa Castrol 10W/60 TWS:ää... Niitä saa helpommin ja toimiivat niin siviiliajossa, radalla kuin rallissakin.... :-D :lol:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

nyt on newhollantikkaat päättäneet nostaa selenian lähtöhintaa parilla eurolla litralta :? sinne meni se kilpailukyky

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Huhun mukaan Masco olisi luopumassa Agipin edustuksesta ja varastossa olevia öljyjä voisi saada suht sopivasti. Tietty ei ole Seleniaa...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onko noin todella :) Agiphan on kerrassaan kuninkaallinen öljy, sitä täytyy kysäistä, viimeksi ei tosin ollut suomen tuontiohjelmassa kuin 5W-40 asti öljyjä :?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Valikoima on tosiaan aika pieni. Moto racing käy autoonkin, hinta tosin lienee jotain muuta kuin edullinen.

G.TV
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Elo 2005, 20:39
Paikkakunta: Tampere

Selenia öljyt

Viesti Kirjoittaja G.TV »

ostin tossa justiinsa Selenia Racing 10W/60:stä kahdeksan litraa hintaan 55€. Ei paha :-D Harmi vaan kun oli viimiset sitä erää. Paikassa tuntu olevan öljyjen hinnat muutenkin kohdallaan. Ja siis paikka oli kone-tervala Tampere.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: Selenia öljyt

Viesti Kirjoittaja virtti »

G.TV kirjoitti:ostin tossa justiinsa Selenia Racing 10W/60:stä kahdeksan litraa hintaan 55€. Ei paha :-D Harmi vaan kun oli viimiset sitä erää. Paikassa tuntu olevan öljyjen hinnat muutenkin kohdallaan. Ja siis paikka oli kone-tervala Tampere.
Mitenkäs nykyään Tampereen seudun Selenia jälleenmyyjät?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kysynpä nyt teiltä tietäviltä. Alkais olee aika vaihtaa öljyt koneeseen niin miten tuo 155 lähtee talvella käyntiin 10w60? Nyt on Liqui Molyn kyseiset öljyt niin +5c tuntuu, että pyörittää aika raskaasti. :? Mitä suosittelette?

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Päivitystä tähänkin asiaan. New Hollland -kaupassa Kajaanissa 5 litran pönikän tiukka hinta 55€ eli ei kannata hankkia omaan varastoon kun Varaosamaailmasta kuitenkin saa Castrolin Sport Edegeä 4 litraa 49€:lla. Käytän ko. öljyä pyörissä. Alfassa on ympärivuotisena öljynä hieman notkeampaa Mobilia.

En kysynyt 200 litran tynnyrin hintaa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

90 kirjoitti:no voihan sitä tiedustella tynnyrinkin hintaa... :)

sitten voipi vielä harastaa sopevaan hintaan jälleenmyyntiä foorumilaisille..vieläkö jollain konstilla saisi apinoitua alvin pois hinnasta... :-D
Minä meinasin laittaa koko tynnyrin verovähennyksiin. Tallista kun löytyy Alfan ja Sitikan lisäksi myös pari John Deereä ja yksi New Holland. Nätistihän tuo uppoaa traktorin huoltolaskuun, siinä kun on muutenkin aina neljä numeroa ennen desimaalipilkkua. Mutta ei kerrota kenellekään, ettei juttu leviä ja verottaja saa tietää. Mitähän muuten maksaisi, jos Nyykkärin huolto olisi Delta-autossa? Numeroita olisi varmaankin viisi.

Täytyy kuitenkin vielä kysyä, että lieköhän tuo Tanskasta tuotava Selenia lisäaineistettu kaksinumeroisiin pakkasiin?

Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Pääkaupunkiseudun SELENIA jälleenmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?

Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.

Haussa 10W-60 racing mööttoriöljyä 5 litran pakkauskoossa. Tuntuu ettei mistään löydy.
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Malminkartanon autohuollosta sitä ainakin saa, mitenkään edullista se ei kuitenkaan ole. Taisin viimeksi nähdä jopa isossa pänikässä muutama viikko sitten, liekö sitten se 5l.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kahvin korvikkeeksi?
Valvoline Vr1 10w-60 5l
VMP

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Minkälaista öljyä kannattaisi laittaa v6 156:een? Talvikin ja pakkaset tulos
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Monza kirjoitti:Malminkartanon autohuollosta sitä ainakin saa, mitenkään edullista se ei kuitenkaan ole. Taisin viimeksi nähdä jopa isossa pänikässä muutama viikko sitten, liekö sitten se 5l.
5l on tuo isompi pänikkä. Heikaltahan tuota saa myös tilata jos ei ole ihan päivän päälle (näkyy olevan varastossa).

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Backstroker kirjoitti:Minkälaista öljyä kannattaisi laittaa v6 156:een? Talvikin ja pakkaset tulos
Edelleen :wink: jokin tavallinen täyssynteettinen 5W-40, esim Valvoline Synpower, Mobil1, Castrol, jne.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Heikalta...

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

...tilasin 20 litraa, 4x5 litraa, ja hintaa tuli kuluineen liki 160€ eli noin 8€/litra, ei paha. En laita sita Alfaan vaan omaan ja tuttavani Guzziin ja ilmeisesti kaverini ottaa sitä laittaakseen R 100 GS:ään talviöljyksi kun Delvacci 15-40 on jo kankiaa.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

^Mistä tilasit?

5w-50 on varmaan ihan hyvä talveksi, mutta vaihtaa nyt sitten kesää ja ratapäiviä varten taas öljyt... kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Muistaakseni Castrol TWS 10w-60 jähmepiste oli alhaisempi kuin Magnatec 5w-40:n. En kyllä tiedä mihin se käytännössä vaikuttaa.
VMP

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla on ollut talvisinkin 10w-60 öljyt koneessa, enkä ole mitään ongelmia huomannut.
Tuosta kankeudesta en tiedä, nätisti se kannusta ulos valuu kun kaataa. :mrgreen:
Castrol TWS 10w-60 öljyn jähmepiste on -51C.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.
Mä ajan 10w60 TWS:llä ympäri vuoden eikä ole ikinä kankealta tuntunut käynnistellä. Tosin aikas vähän mulla ihan kunnon pakkasista on tullut käynnisteltyä kun auto on lämpösessä tallissa tai ainakin lämmittimeen kytkettynä normaalisti.
Mutta joskus reissussa on kuitenkin pyörittänyt käyntiin ihan herkästi parinkympin pakkasesta yö jäljiltä.
Mulla siis toimii ihan hyvin ympärivuotisesti ainakin eteläisessä suomessa...

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun SELENIA jälleenmyyjät?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Pasodoble kirjoitti:Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?

Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Konekesko Hakkilassa myy Racing 10-60:tä kahdeksalla eurolla per litran puteli.

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

10w-60 täälläkin ympäri vuoden. Ei ongelmia. Aiemmin Selenia Racing, nyttemmin Castrol Edge. Castrolia näyttäisi kuluvan vähemmän, mutta liian uusi tuttavuus, että olisi faktaa heittää. Hinta on jopa kalliimpi.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

^Tein saman vaihdon 10 tkm sitten ja sama havainto. Seleniaa kului sen verran paljon että oli vaikea uskoa ettei Castrolia katoa käytännössä yhtään. Visuaalisenkin tarkastelun perusteella Castrol kestää paremmin, öljy näytti vielä useamman tuhannen ajokilometrin jälkeen melko tuoreelta.

Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pääkaupunkiseudun SELENIA jälleenmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

hjpp kirjoitti:
Pasodoble kirjoitti:Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?

Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Konekesko Hakkilassa myy Racing 10-60:tä kahdeksalla eurolla per litran puteli.
Tattista tiedosta, sieltä lähtee!
-onko pakko jos ei taho-

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Ghost kirjoitti:^Mistä tilasit?

5w-50 on varmaan ihan hyvä talveksi, mutta vaihtaa nyt sitten kesää ja ratapäiviä varten taas öljyt... kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.

Heikalta...

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ismo Laitinen kirjoitti:
Ghost kirjoitti:^Mistä tilasit?

5w-50 on varmaan ihan hyvä talveksi, mutta vaihtaa nyt sitten kesää ja ratapäiviä varten taas öljyt... kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.

Heikalta...
Selenia toimii kesät talvet, ainaskin näillä Etelän korkeuksilla.
Ihan paukkupakkasista ei noilla litkuilla ole tosin kokemusta ja käynnistyksetkin on aina tehty talvisin "tolpan päästä" tai tallista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Selenia racingia kulutti tuo 164ts-95 aj 300 000km,kuin minä olutta :)
mobil super 2000 kulutti 10 000km pari litraa
mobil super 3000 tuntuu pysyvän koneessa parhaiten,aj 3000km ja ei kulunut oikeastaan yhtään :?
Mutta kuten kaikki jotka voitelusta jotain tietää,niin paras voitelu ja öljyn kulutus on kaksi eri asiaa :wink:

Vastaa Viestiin